Volg hier de Amstel Gold Race 2016
zondag 17 april 2016 om 10:00

Volg hier de Amstel Gold Race 2016

Draaien en keren door het Limburgse land. 248,7 kilometer in totaal heeft koersdirecteur Leo van Vliet uitgestippeld. Hij is op zoek naar een opvolger voor Michal Kwiatkowski. Kan de Pool van Sky dat zelf bewerkstelligen of wordt het een van de 23 Nederlanders aan de start? Volg Nederlands enige klassieker hier op WielerFlits.

De start wordt om 10.15 uur op het Maastrichtse Marktplein gegeven. De renners moeten 34 beklimmingen (meer dan 4000 hoogtemeters) overwinnen, waarvan vier keer de Cauberg. In de laatste honderd kilometer van de koers liggen dertien beklimmingen, waarvan de rappe opvolging en het draaien en keren voor de nodige stress zal zorgen. De finish is gepland rond de klok van 16.30 uur.

Beklimmingen Amstel Gold Race, laatste 100 kilometer
Na 162,5 km – Cauberg (800m aan 6,5%)
Na 164,5 km – Geulhemmerberg (970m aan 4,6%)
Na 177,2 km – Bemelerberg (900m aan 4,5%)
Na 192,5 km – Loorberg (1500m aan 5,3%)
Na 202,0 km – Gulpenerberg (600m aan 5,7%)
Na 207,4 km – Kruisberg (600m aan 8,8%)
Na 209,3 km – Eyserbosweg (900m aan 9,3%)
Na 213,1 km – Fromberg (1600m aan 3,6%)
Na 217,6 km – Keutenberg (1200m aan 5,9%)
Na 227,6 km – Cauberg (800m aan 6,5%)
Na 232,2 km – Geulhemmerberg (970m aan 4,6%)
Na 240,9 km – Bemelerberg (900m aan 4,5%)
Na 246,1 km – Cauberg (800m aan 6,5%)
Na 248,7 km – Finish in Berg en Terblijt

De NOS zendt vanaf 13.10 uur de Amstel Gold Race live uit op NOS.nl, vanaf 13.35 uur zijn zij ook live op NPO1, met het allerlaatste optreden van Mart Smeets als commentator. Sporza is vanaf 14.00 uur op de afspraak op de zender één. Om klokslag 15.00 uur kan je ook op het hoofdkanaal van Eurosport live kijken naar de ‘Gold Race’

Voor een extra voorbeschouwing kan u om 8.45 uur inschakelen bij de regionale zender L1. Zij zullen voor de start in Maastricht vooruitblikken op de koers.

Links
Voorbeschouwing: Amstel Gold Race 2016 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Livestream (NOS.nl, vanaf 13.10 uur)

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (NOS)
Liveticker (Sporza)

RIDE Magazine
328 Reacties
17-04-2016 16:35
Hier had iemand van Lotto-Jumbo bij moeten zitten.
17-04-2016 16:35
Hop Tim!!! Vanmarcke is hier toch ook echt wel super he
17-04-2016 16:35
Etixx, Astana en Sep. Achtervolging. Jammer dat er noet 1 mee ging direct.
17-04-2016 16:36
Nou ik denk dat hij jammerlijk stil gaat vallen op de cauberg.
17-04-2016 16:36
Wellens is weg hoor.
17-04-2016 16:36
Wellens is straks wel uitgepierd op de Cauberg.
17-04-2016 16:36
Sterke poging dit
17-04-2016 16:37
Camera mag wel meer afstand nemen van Wellens, het is nu Tim en de motor tegen het peloton.
17-04-2016 16:37
Ltj gewoon niet goed genoeg, gaan kennelijk voor Gesink terwijl die te kort komt op de Cauberg qua explosiviteit.
17-04-2016 16:37
Het zou wel wat zijn als tim wellens dit af weet te maken.
17-04-2016 16:37
Je zag TLJ gewoon twijfelen en naar elkaar kijken toen Wellens ging... Zou er niemand zijn in die ploeg op dat moment die snapt dat ze moeten reageren? Oprechte vraag overigens, geen bash.
17-04-2016 16:37
Orica 2 kopmannen en geen knechten. Lindeman weg. Lampre zou moeten gaan rijden.
17-04-2016 16:38
Respect voor Vanmarcke, maar toch een te klein motortje helaas.
17-04-2016 16:38
Onbegrijpelijk dat niemand meeging. Het is gebeurd.
17-04-2016 16:38
Wellens pakt hem. Iedereen had meegewild, maar niemand kon.
17-04-2016 16:38
Hahaha beest
17-04-2016 16:39
Hij gaat echt hard. Benieuwd of hij niet stilvalt op de Cauberg.
17-04-2016 16:39
Ja vreemd dat Vanmarcke elke keer na 500m stilvalt. Zit niet veel op. Zag je in PR toch ook wel een beetje.
17-04-2016 16:39
Begrijp niet waarom er niet meer mee gingen met Wellens.
17-04-2016 16:39
Ben benieuwd hoe Wellens zich houdt op de Cauberg.
17-04-2016 16:39
15 seconden niet veel op de Cauberg
17-04-2016 16:40
Gaan de afwachters verliezen?
17-04-2016 16:40
Te weinig denk ik.
17-04-2016 16:41
11 sec zelf geklokt, te weinig denk ik
17-04-2016 16:41
Gasparotto en Bakelants.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.

RIDE Magazine