Volg hier de Amstel Gold Race 2016
zondag 17 april 2016 om 10:00

Volg hier de Amstel Gold Race 2016

Draaien en keren door het Limburgse land. 248,7 kilometer in totaal heeft koersdirecteur Leo van Vliet uitgestippeld. Hij is op zoek naar een opvolger voor Michal Kwiatkowski. Kan de Pool van Sky dat zelf bewerkstelligen of wordt het een van de 23 Nederlanders aan de start? Volg Nederlands enige klassieker hier op WielerFlits.

De start wordt om 10.15 uur op het Maastrichtse Marktplein gegeven. De renners moeten 34 beklimmingen (meer dan 4000 hoogtemeters) overwinnen, waarvan vier keer de Cauberg. In de laatste honderd kilometer van de koers liggen dertien beklimmingen, waarvan de rappe opvolging en het draaien en keren voor de nodige stress zal zorgen. De finish is gepland rond de klok van 16.30 uur.

Beklimmingen Amstel Gold Race, laatste 100 kilometer
Na 162,5 km – Cauberg (800m aan 6,5%)
Na 164,5 km – Geulhemmerberg (970m aan 4,6%)
Na 177,2 km – Bemelerberg (900m aan 4,5%)
Na 192,5 km – Loorberg (1500m aan 5,3%)
Na 202,0 km – Gulpenerberg (600m aan 5,7%)
Na 207,4 km – Kruisberg (600m aan 8,8%)
Na 209,3 km – Eyserbosweg (900m aan 9,3%)
Na 213,1 km – Fromberg (1600m aan 3,6%)
Na 217,6 km – Keutenberg (1200m aan 5,9%)
Na 227,6 km – Cauberg (800m aan 6,5%)
Na 232,2 km – Geulhemmerberg (970m aan 4,6%)
Na 240,9 km – Bemelerberg (900m aan 4,5%)
Na 246,1 km – Cauberg (800m aan 6,5%)
Na 248,7 km – Finish in Berg en Terblijt

De NOS zendt vanaf 13.10 uur de Amstel Gold Race live uit op NOS.nl, vanaf 13.35 uur zijn zij ook live op NPO1, met het allerlaatste optreden van Mart Smeets als commentator. Sporza is vanaf 14.00 uur op de afspraak op de zender één. Om klokslag 15.00 uur kan je ook op het hoofdkanaal van Eurosport live kijken naar de ‘Gold Race’

Voor een extra voorbeschouwing kan u om 8.45 uur inschakelen bij de regionale zender L1. Zij zullen voor de start in Maastricht vooruitblikken op de koers.

Links
Voorbeschouwing: Amstel Gold Race 2016 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Livestream (NOS.nl, vanaf 13.10 uur)

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (NOS)
Liveticker (Sporza)

RIDE Magazine
328 Reacties
17-04-2016 16:27
Ah kijk aan, de supermarktmannen schuiven op met 4
17-04-2016 16:27
Barguol en Gescke Giant.
17-04-2016 16:27
Heeft iemand al Hayman! opgeschreven?
17-04-2016 16:27
4 van lotto vooraan, terwijl Kelderman achteraan hangt
17-04-2016 16:27
ben ik de enige die misselijk wordt door lindeman zn schokschouderende rijden?
17-04-2016 16:27
Dit wordt een één tweetje voor Orica zo.
17-04-2016 16:28
@mus, bert jan van der linde bedoel je?
17-04-2016 16:28
Waar is Kelderman?
17-04-2016 16:28
Voor kelderman gaat het m ook niet worden vandaag zo te zien
17-04-2016 16:29
Kelderman zit achter in het peloton. Zou daar niet moeten zitten.
17-04-2016 16:29
Mollema lijkt ook wel goed.
17-04-2016 16:30
Ah tof, op Sporza hadden ze het weer eens over "de broertjes Henao"
17-04-2016 16:30
Kelderman met Mollema, Vichot, Vakoc, Vanendert en de Henaos achterin. Alles op de sprint.

Edit;
De Bever ook van voren.
17-04-2016 16:30
Als kelderman daar achteraan zit is hij niet goed genoeg. De lottos verzamelen zich niet voor niets met vier vooraan zonder wilco.
17-04-2016 16:30
Och ze vergeten bij NOS gewoon Rui Costa te vermelden, dit is wel vrij ernstig hoor...
17-04-2016 16:31
Vooraan is t buffelen, achterin die groep zitten ze op t gemakje te eten en keuvelen. Er is teveel tijd om te herstellen na die felle inspanningen.
17-04-2016 16:32
Bemelerberg is te makkelijk. Elke amateur rijdt daar ook buitenblad.
17-04-2016 16:32
Lindeman herken je dan ook meteen. Heel apart hoe hij fietst.

Battalgin, sterke jongen. Leuke renner.
17-04-2016 16:32
Battaglin is sterk. Hagen gelost.
17-04-2016 16:33
Wat een beest doe Albasini
17-04-2016 16:34
Wellens en Kreuziger. Orica bijna weg.
17-04-2016 16:34
Wellens erop en erover
17-04-2016 16:35
Mooi Wellens. Daar zit panache achter.
17-04-2016 16:35
Mooi Wellens, do it!
17-04-2016 16:35
Dit zou weleens de beslissende aanval kunnen zijn

Om te reageren moet je ingelogd zijn.

RIDE Magazine