Volg hier de afsluitende etappe in de Ronde van Romandië 2016
zondag 1 mei 2016 om 10:15 Volg in Google

Volg hier de afsluitende etappe in de Ronde van Romandië 2016

De slotrit in de Ronde van Romandië lijkt makkelijker dan voorgaande bergetappes, maar met bijna 1800 hoogtemeters is het nog een listige etappe. Tussen Ollon en Genève heeft de organisatie 177,4 kilometer koers uitgestippeld, waarvan alleen het begin en de laatste tien kilometer echt vlak zijn. Onderweg liggen nog twee cols van derde categorie: Châtel-St-Denis en Mollendruz. Gaan vluchters het hier uitvechten? Volg hier op WielerFlits het verloop van de rit.

Met Nairo Quintana in het geel en twee Nederlanders (Tom Dumoulin en Bauke Mollema) in de top-10 van het klassement start de etappe om 10.30 uur. Tussen 14.45 uur en 15.05 uur wordt de finish verwacht. De uitzending van Sporza begint om 13.30 uur op één.

stage-05-profil-tdr-2016-min

Links
Voorbeschouwing”Ronde van Romandië 2016 (WielerFlits)

Website organisatie
Informatie
Deelnemerslijst

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
58 Reacties
01-05-2016 10:32
Nou wilco (of martijn) in de kopgroep, en laten zien dat het menens is om vandaag in de ontsnaping te zitten.
01-05-2016 10:35
Kittel niet meer van start.. verkouden....

EDIT: Uran en Formolo ook niet meer van start
01-05-2016 10:47
Majka, nieve en rovny ook al niet van start. Kan het me goed voorstellen zo met de giro voor de deur hoor.
01-05-2016 10:48
Zou Zakarin of Izagirre vandaag nog ergens wat seconden proberen pakken? Plaats 2-3-4 staat op slechts enkele seconden van elkaar. Ook de puntentrui en de bergtrui zijn nog speelbaar. Benieuwd wie nog wat gaat proberen!
01-05-2016 11:09
Zeker opnieuw slecht weer vandaag, dat al die Giro renners afstappen?
01-05-2016 11:13
Wow sterke kopgroep nu!
01-05-2016 11:14
Volgens Twitterberichten op Sporza is het vandaag in Romandanië rond het vriespunt met (natte)sneeuw. Dan is het niet vreemd dat de Girorenners vandaag afstappen en geen risico's nemen om ziek te worden richting de Giro.
01-05-2016 11:16
Leuke kopgroep met Froome, Verona, Bardot, albasini en amador
01-05-2016 11:19
Begrijpelijk dat ze dan afstappen inderdaad. Zeker omdat de Giro een dag eerder start dan normaal.

[quote]Au km 25, il y a 10 coureurs en tête: Froome, Verona, Amador, Albasini, Kelderman, Armee, Grmay, Moser, Coppel et Bardet[/quote]
01-05-2016 11:20
Ook Armée, Kelderman, Coppel, Moser en Grmay zijn komen aansluiten.
01-05-2016 11:24
kijk dat willen we zien!
01-05-2016 11:25
Nou Sephiroth, je wensen worden gehoord.
01-05-2016 11:26
Prima Kelderman! Laat maar eens zien dat je toch nog een paar bergjes Froome kunt volgen!
01-05-2016 11:27
Lekker voor Kelderman. Ga je er een keer voor, heb je Froomey bij je.
01-05-2016 11:30
Verona op vijf minuten de best geplaatste renner van de kopgroep. Movistar en andere die hun toptien renner bedreigd zien worden kunnen ze dus niet overdreven veel ruimte geven. Misschien dat dat vervolgens Trek nog inspireert tot achtervolgen voor hun sprinter?

Edit: die zijn nog maar met vier renners, dus dat zal wel niet dan.
01-05-2016 11:32
ruim 2 minuten voorsprong reeds... benieuwd hoeveel ze mogen krijgen.
01-05-2016 11:42
Op zich getuigend van vechtlust dat Kelderman vandaag mee is.
01-05-2016 11:54
HoofdIsVrij, tis niet alleen mijn wens hoor, het was de uitspraak van TLJ dat ze het gisteren hebben laten lopen om vandaag voor de ontsnapping te gaan. In zo een geval kan ik die keuze wel respecteren, maar dan moeten ze het ook doen. Dus blij dat ze inderdaad daad bij woord voegen.

jammer trouwens dat verona mee is :( hopelijk laat die zich nog afzakken, dan heeft de rest meer kans.
01-05-2016 11:58
Verona gaat toch ook de Giro rijden?
01-05-2016 12:27
Moser en Amador ook!
01-05-2016 12:28
Toch leuk om Froome eens in deze rol te zien.
01-05-2016 12:38
Froome lijkt wel te genieten van 'T even niet voor een klassement rijden :) lachen om te zien!
01-05-2016 13:00
Jeetje mina wat een groep. Kelderman in zijn huidige vorm lijkt me helaas kansloos.
01-05-2016 13:01
Maar zeg nooit nooit. Dit zei ik ook tegen een vriend die Poels kansloos achtte in LBL.
01-05-2016 13:45
Het is inderdaad een bizarre kopgroep luckyloek vrijwel alleen maar grote namen.

Misschien wint kelderman niet vandaag, maar ach, als hij in de top 5 aankomt is het ook niet verkeerd.

Ik snap trouwens niet helemaal waarom DD de achtervolgende functie op zich hebben genomen..

Om te reageren moet je ingelogd zijn.