Tour 2018: Volg hier de laatste Pyreneeënrit naar Laruns
vrijdag 27 juli 2018 om 12:00 Volg in Google

Tour 2018: Volg hier de laatste Pyreneeënrit naar Laruns

De laatste bergrit van deze Tour mag niet worden onderschat. De renners krijgen op de twee-na-laatste dag liefst drieduizend hoogtemeters voor de kiezen, verdeeld over 59,5 klimkilometers. Met de Aspin, Tourmalet en Aubisque staan er enkele ferme cols op het programma die hun naam in de wielerhistorie al lang en breed hebben gevestigd. Bespreek hier op WielerFlits het verloop van de etappe.

De start is om 12.15 uur en de aankomst wordt verwacht tussen 17.32 en 18.11 uur. De NOS en Sporza beginnen om 14.10 uur met de live-uitzending. Eurosport is er vanaf 12.00 uur bij en zendt de hele koers van start tot finish uit.

Links
Voorbeschouwing Pyreneeënrit naar Laruns (WielerFlits)

Website organisatie
Parcours etappe 19

Deelnemerslijst

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Twitter)
Liveticker (Sporza)

Livestream (NOS)


Meld je aan en speel onze Voorspelgame!


Wielerflits Magazine is jouw Tourgids!


De Zomergids 2026 van Wielerflits Magazine is maar liefst 220 pagina's dik en staat barstensvol mooie wielerverhalen. En het is niet voor niets De Meest Complete Tour de France Gids. In onze Zomergids lees je alles over de Tour de France en de Tour Femmes, van etappes tot favorieten en indrukwekkende achtergronden over de teams en de bergen. Je leest over Jonas Vingegaard, de knechten van Tadej Pogačar, Lucien Van Impe, Mathieu van der Poel, Raymond Poulidor, Rick Pluimers en nog veel meer!

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
578 Reacties
27-07-2018 16:40
@mus Moeilijk he, een beetje kritiek op TLJ?
27-07-2018 16:41
@wielrennertje

Moeilijk hè gefundeerde kritiek geven
27-07-2018 16:41
Dit werk was toch vooral om de concurrenten en hun knechten te koken? Die mannen in de kopgroep en hun voorsprong op 40km van de finish, zijn volgens mij helemaal niet belangrijk voor het plan van TLJ.
27-07-2018 16:41
@mus,
Wat is VZ?
27-07-2018 16:42
https://twitter.com/LottoJumbo_road/status/1022848061578637312
Reacties zeggen genoeg.
Gesink rijdt geweldig sterk, begrijp me niet verkeerd, maar wat Jumbo hier doet is tactisch zo ongelofelijk dom. Tolhoek neemt niet eens over en zo loopt het verschil weer op naar 3+ minuten en heb je helemaal niks bereikt behalve Sky helpen.
27-07-2018 16:42
Totaal irrelevant hypothetisch maar toch: mocht dat groepje met Sagan, Demare, Kristoff en Degenkolb te laat binnen komen rijdt Greg morgen in het groen omdat Alaphillipe ook de bollen heeft. Of bij nader inzien, Barguil de bollen omdat het groen prioriteit heeft?
27-07-2018 16:42
even off-topic zeuren: die berg-shots van de Franse regie komen me ook de neus uit.
27-07-2018 16:43
TLJ maakt naar mijn idee vandaag wel een tactische fout. Kruiswjk had mee moeten gaan met Landa/Bardet of even later met Majka en Fuglsang.
2 mannen in de top dan moet je met 1tje gokken. Dan had gesink zijn kostbare energie beter kunnen inzetten
27-07-2018 16:44
@fbahamontes
Op Twitter zitten met name mensen die maar wat schreeuwen dus dat zegt niet zoveel. Tijd is wel status quo nu dus wat betreft een goede beurt van Gesink. En wie weet zijn de mannen van Sky toch wel wat vermoeider nu en speelt dat zo nog in het voordeel.
27-07-2018 16:45
Helaas zijn er nu geen klim kilometers meer voor Tolhoek om de aanval van zijn kopmannen verder in te leiden. #wathebjedelaatsteminuutvoormegedaan
27-07-2018 16:45
@mus over ongefundeerd gesproken. Reageer nog even op je 'domste opmerking' opmerking svp.
27-07-2018 16:45
Gaat niet om het klassement van Kruijswijk! Maar om sky niet hun metertjestempo te laten rijden. Wedstrijd hard maken. Froome afmatten.
27-07-2018 16:46
Moeilijke afdaling. Druk zetten Roglic! Bergop is Thomas te goed
27-07-2018 16:46
@Ah-ja: eens, maar waarom dan niet Tolhoek nu? Voorsprong gaat weer naar 2 minuten...
27-07-2018 16:48
@mus Oh, en jij bent de persoon die dat zegt. Degene die een tijdje geleden nog denigrerend en hooghartig wist te vertelen dat mensen met een andere mening maar weg moeten blijven..
27-07-2018 16:49
@monventoux

Dat 5e of 24e niet uit maakt
27-07-2018 16:49
Ik snap niks meer van de tactiek. Tot 1.30 terugrijden en vervolgens het weer laten oplopen?
27-07-2018 16:49
Natuurlijk is het goed wat Lotto-Jumbo deed met Gesink. Waarom Tolhoek het niet overneemt is me een raadsel. Waarom is bij dan mee? Om er bij de eerste de beste tempoversnelling anoniem af te gaan?
27-07-2018 16:49
@baswallet,
Ik zat er ook net naar te kijken en vroeg me af waarom Van Avermaet gister niet meedeed in de sprint of vandaag even de tussensprint meenam. Chips is op, ik ga even naar de koelkast om een ijsje te pakken. Straks verwacht ik een drietrapsraket Tolhoek-Kruijswijk-Roglic.
27-07-2018 16:50
Daar gaat ie....kom op dan
27-07-2018 16:50
Go Steven, de dood of de gladiolen!
27-07-2018 16:50
Kruijswijk!!!!!
27-07-2018 16:51
Kruijswijk versnelt. Kom op! 1,40 is wel erg veel om dicht te rijden nog.
27-07-2018 16:51
Gelijk ook Kwiats tempo omhoog
27-07-2018 16:52
Gewoon nog de halve sky ploeg vij elkaar...

Om te reageren moet je ingelogd zijn.