Tour 2018: Volg hier de bergetappe naar La Rosière
woensdag 18 juli 2018 om 13:50 Volg in Google

Tour 2018: Volg hier de bergetappe naar La Rosière

De allereerste aankomst bergop van deze Tour de France staat vandaag op de agenda. Op de beklimming van La Rosière van eerste categorie is de finish getrokken. Nadat de verschillen tussen de toppers gisteren (buiten Rigoberto Urán) beperkt bleven, lijkt het klassement vandaag voor het eerst echt opgeschud te gaan worden. Neemt iemand de trui over van Gele Greg? En zo ja, wie doet dat? Volg hier op WielerFlits het verloop.

Kort, maar krachtig. Dat is de omschrijving van de elfde Touretappe. Met slechts 108,5 kilometer behoort deze rit tot de kortste ritten in lijn. Parcoursbouwer Thierry Gouvenou heeft ondanks de korte afstand een spectaculaire route gevonden tussen Albertville en La Rosière. De rit is een kopie van de door Pello Bilbao gewonnen rit in het voorbij Critérium du Dauphiné – al was de start toen in Frontenex.

Vrijwel vanaf de start gaat het omhoog. Na 11,5 kilometer ligt in Villard-sur-Doron al de dagelijkse tussensprint en na 26 kilometer ronden de renners op de Montée de Bisanne (12,4 km à 8,2%) de eerste top van de dag. Via een lange afdaling van de Col des Saisies wacht met de Col du Pré (12,6 km à 7,7%) de volgende hindernis en daarna is het opnieuw klimmen geblazen naar de Cormet de Roselend (5,7 km à 6,5%). Na de Cormet de Roselend volgt een afdaling van achttien kilometer en de slotklim naar La Rosière (17,6 km à 5,8%), dat deel uitmaakt van het skigebied Espace San Bernardo.

Om 14.05 uur begint de korte Alpenrit, om tussen 17.10 en 17.40 uur te finishen. De etappe van Albertville naar La Rosière is vanaf 14.05 uur te zien op NPO 1. Sporza en Eurosport beginnen al om 13.50 uur met de live-uitzending.

Links
Voorbeschouwing etappe 11 (WielerFlits)

Website organisatie
Parcours etappe 11

Deelnemerslijst

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Twitter)
Liveticker (Sporza)

Livestream (NOS, vanaf 14.05 uur)


Meld je aan en speel onze Voorspelgame!


Wielerflits Magazine is jouw Tourgids!


De Zomergids 2026 van Wielerflits Magazine is maar liefst 220 pagina's dik en staat barstensvol mooie wielerverhalen. En het is niet voor niets De Meest Complete Tour de France Gids. In onze Zomergids lees je alles over de Tour de France en de Tour Femmes, van etappes tot favorieten en indrukwekkende achtergronden over de teams en de bergen. Je leest over Jonas Vingegaard, de knechten van Tadej Pogačar, Lucien Van Impe, Mathieu van der Poel, Raymond Poulidor, Rick Pluimers en nog veel meer!

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
486 Reacties
18-07-2018 14:22
Halve peloton in de aanval?
18-07-2018 14:23
Kragh Andersen en Haga voor Dumoulin
18-07-2018 14:24
Maar caruso is toch wel een renner om voor op te passen. Die moet je niet laten terugkomen in t klassement.
18-07-2018 14:24
@SprintMaster
Madeleine?
Croix-de-Fer?
Tourmalet?
Aubisque?
Zelfs op Pic de Nore valt iets te proberen met een smalle afdaling erbij...
18-07-2018 14:25
en wederom geen beeld via de npo ... man, man, man, je zou toch eens wat presteren als gratis-geld-slurpers ...
18-07-2018 14:25
Serieus 46 renners weg gefietst nu? Dat is grappig!
18-07-2018 14:25
Volgens mij geen TLJ in de eerste drie groepen...
18-07-2018 14:25
Soler, Frank, Galopin, Nieve, Haga, Andersen Atapuma. Zitten wel wat knechten in voor mogelijke aanvallen van kopmannen. Er is kans.
18-07-2018 14:25
Nul Lotto's mee, da's een prestatie op zich. Navarro is jarig dus huphup Dani!
18-07-2018 14:26
Sunweb stuurt Kragh en Haga mee. Toch wel de twee beste klimmers na Ten Dam en Dumoulin.
18-07-2018 14:27
Haga en Kragh Anderson vooruit, dit zijn de 2e sterkste knechten voor Tom !
18-07-2018 14:27
Prima beeld op npo1 hoor.

Heel veel renners vooruit in 3 verschillende groepen. Alleen sky en TLJ als AK ploeg geen renners mee
18-07-2018 14:27
https://sporza.be/nl/matches/wielrennen/tour-de-france/2018/etappe-11/ Alle namen hier. Beste groepen zeg. Rolland ook nog in de achtervolging.
18-07-2018 14:27
Lotto NL jumbo niet mee. 46 man weg. Al zal een groot deel al op de eerste klim weer komen terugwapperen.
18-07-2018 14:27
Nu al zeuren op Lotto? Ze hebben twee etappes gewonnen en 2 klassementsrenners die er goed voor staan. Who cares zo een ontsnapping met 50 man.
18-07-2018 14:28
Ik snap op zich wel dat dit keer TLJ niemand meestuurt. Tolhoek en Gesink zullen we de hele dag voor Kruijswijk en Roglic moeten rijden, eten halen enzo. Als je een van die twee meestuurt, zit je straks toch met vrij weinig mensen in peloton. Martens had misschien meegekund.
18-07-2018 14:28
Dacht tolhoek te zien
18-07-2018 14:29
Tsja, wie van TLJ zou er moeten zijn? De enige die er redelijkerwijs zou kunnen zitten is Tolhoek en Martens. Maar als je een aantal man bij Groenwegen wilt houden en een aantal man bij de kopmannen heb je er niet veel over.
18-07-2018 14:30
Inderdaad. Ik snap wel dat TLJ niemand meestuurt. Roosen en Jansen bij Groenewegen. Roglic en Kruijswijk komen niet weg. Gesink mag ook een rustdag hebben of de mannen helpen. Tolhoek had nog gekund en Martens zal ook lekker bij Kruijswijk en Roglic kunnen blijven.
18-07-2018 14:31
Zouden ze bij TLJ geen mannetje mee in de kopgroep(en) sturen omdat ze een ploegleiderswagen bij Groenewegen willen hebben? Op deze manier kunnen ze er namelijk 1 achter het peloton houden en 1 bij Groenewegen om hem te kunnen helpen op tijd binnen te zijn.
18-07-2018 14:33
Gesink had ook mee kunnen gaan.
Wat mij betreft alleen een constatering hoor, AK mannen zijn het allerbelangrijkste. Die goed ondersteunen in het peloton is belangrijk. Iemand voorop die in later stadium een handje kan toesteken als ie wordt ingelopen kan handig zijn, maar iemand meesturen met het oog op etappewinst is niet reëel in mijn ogen.
18-07-2018 14:34
Hangt Groenewegen er nog aan?
18-07-2018 14:35
Ik als ploegleider (waarmee ik niet zeg dat ze het nu verkeerd aanpakken) had Roglic meegestuurd. Of je nu in een groep van 46 of van 110 rijdt, maakt niet uit. Benieuwd wat Sky dan had gedaan
18-07-2018 14:36
Wel slap dat Greg niet als een dolgedraaide leeuw de strijd zelf aangaat voor het geel.
18-07-2018 14:37
@martini151 is deze reactie echt serieus bedoelt? Zodra Roglic of 1 van de andere toppers gaat zijn er gelijk een hoop teams die binnen no-time dat gat dichten. Iedereen is bang een mogelijke top 10 te verliezen. Sky help je er alleen maar mee want die hoeven dan niet op kop. Ook zal de kopgroep dan gelijk de benen stil houden omdat ze hem dan kwijt willen.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.