Tour 2016: Volg hier de zestiende etappe
maandag 18 juli 2016 om 12:40 Volg in Google

Tour 2016: Volg hier de zestiende etappe

Zwitserland wordt aangedaan door het circus dat de Tour de France heet. La Grande Boucle finisht voor het eerst in de geschiedenis in Bern, de stad van Fabian Cancellara. De etappe is 209 kilometer lang en kent een listige finale. Weet Spartacus zich op te richten, daags voor de rustdag? Volg het hier op WielerFlits.

Op de Mühleberg is (op 25 kilometer van de meet) één puntje voor het bergklassement te verdienen. Wanneer bepaalde ploegen de koers hier hard kunnen maken, kunnen de sprinters er zo maar afvliegen. Dat kan ook in de laatste kilometers gebeuren, want pas onder de vod vlakt de weg volledig af. Onder meer een kasseienklimmetje kenmerkt de finale.

Om 12.55 uur trekken de renners op gang in Moirans-en-Montagne. Rond 15.30 uur passeert het peloton de grens met Zwitserland, om tussen 17.40 en 18.10 uur te finishen in Bern. Sporza zendt de koers live uit vanaf 13.35 uur. De NOS en Eurosport doen dat om 14.10 uur.

TDF16_PROFILS-ETAPE_16

Links
Voorbeschouwing WielerFlits
Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcoursinformatie etappe 15

Liveticker organisatie
Liveticker Sporza

Livestream NOS (vanaf 14.10 uur)

GPS-data (Bekijk wie waar zit)


Meld je aan en speel onze Voorspelgame!


Wielerflits Magazine is jouw Tourgids!


De Zomergids 2026 van Wielerflits Magazine is maar liefst 220 pagina's dik en staat barstensvol mooie wielerverhalen. En het is niet voor niets De Meest Complete Tour de France Gids. In onze Zomergids lees je alles over de Tour de France en de Tour Femmes, van etappes tot favorieten en indrukwekkende achtergronden over de teams en de bergen. Je leest over Jonas Vingegaard, de knechten van Tadej Pogačar, Lucien Van Impe, Mathieu van der Poel, Raymond Poulidor, Rick Pluimers en nog veel meer!

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
95 Reacties
18-07-2016 15:17
Yates constant helemaal achterin met een paar ploegmaats.
18-07-2016 15:26
@ orakel

Zat te denken om die 2 ploegen toe te voegen, maar vanwege klassementsambities liet ik ze achterwege
18-07-2016 15:31
Er gaan zo nog breuken in het peleton ontstaan met dit tempo.
18-07-2016 15:33
Ben ik de enige die het echt schandalig vind hoeveel auto's en motoren achter de kopgroep zitten? 50 motoren en 10 auto's, beetje overdreven of niet?
18-07-2016 15:41
Clement kan dus ook goed aankomen.
18-07-2016 15:43
Voor wie rijdt Cofidis eigenlijk? Laporte?
18-07-2016 15:48
@huis31

Yates houdt ervan om achter in de groep te fietsen. Daarom snap ik ook niet dat mensen dachten dat hij gisteren op breken stond.
18-07-2016 15:51
Ik vind het echt schandalig dat Martin en Alaphilippe hun vuiligheid zomaar op straat weggooien. En dat in zo'n prachtig, net land als Zwitserland.
18-07-2016 15:55
Ongelofelijk dat zo'n topteam tactisch zo zwak voor de dag komt. Niet rijden als er gereden moet worden in de achtervolging of met twee alleen voorop rijden met de gigantisch naïeve gedachte dat ze de zege cadeau krijgen. Etixx moet niet op zijn waarde geklopt worden, ze doen zichzelf verliezen.
18-07-2016 15:56
Geen vuil op straat en red de bij!
18-07-2016 15:58
Tony Martin is in de aanval en heeft tegen (ploegleider) Bramati gezegd "laat mij rijden". Hij wilde zich vandaag nog eens tonen, want hij is wat ziek aan het worden.
18-07-2016 16:01
Toch wel mooi hoor hoe zo een "overgangsetappe" nu een fikse aanslag wordt op iedereen.
18-07-2016 16:12
@martini, denk het wel inderdaad, kan een mooie ereplaats halen misschien. Martin legt het peloton flink het vuur aan de schenen, krijgen het maar moeilijk dicht.
18-07-2016 16:15
Sjonge, die Martin. Die voert wel even een nummertje op zeg.
18-07-2016 16:19
Wat zit die Martin prachtig op z'n fiets. Alleen z'n benen bewegen. Groot verschil met z'n vlucht- en ploegmakker Alaphilippe, toch zeker niet de minste.
18-07-2016 16:21
NOS;Danny Nelissen ipv Ducrot wat een verademing zeg.Houden zo aub.
18-07-2016 16:24
Tsjonge die Martin. Die rijdt ook een behoorlijk slecht seizoen.
18-07-2016 16:24
stuk minder publiek langs de kant
18-07-2016 16:25
@oborobo, je ruilt een clown in voor een pannenkoek, doe mij dan toch die clown maar ;)
18-07-2016 16:27
hahaha Kittel naar de kloten hahha
18-07-2016 16:27
Zo het kunnen dat ze het peloton en de snelle mannen willen kapot rijden zodat Dan Martin met een jump kan winnen? Is echter enorm veel energie voor een onzekere uitkomst.
Dus schat deze koppeltijdrit eerder in als tactisch oerdom.
18-07-2016 16:29
Het brak daarnet al in 3 delen in een open stuk.. Denk dat er op dat klimmetje dadelijk veel gaan lossen.
18-07-2016 16:29
Kunnen mensen ''schandalig'' eens wat minder gebruiken? Schandalig gewoon hoe makkelijk er met dat woord wordt gesmeten.
18-07-2016 16:31
Zouden de Fransen het wagen de strijdlust aan Alaphilippe te geven...?
18-07-2016 16:31
Nu nog Dione naast Herbert, stuk gezelliger, ook al heeft ze er de ballen verstand van. Ducrot zag gister dat dumoulin ontploft was terwijl ie braaf zijn kopman opwachtte.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.