Tour 2016: Volg hier de slotetappe naar Parijs
zondag 24 juli 2016 om 15:50 Volg in Google

Tour 2016: Volg hier de slotetappe naar Parijs

De renners kunnen opgelucht ademhalen: ze hebben Parijs bereikt. Na een parade richting het centrum van de Franse hoofdstad wacht het peloton negen rondjes over de Champs-Élysées, met als slotstuk het officieuze wereldkampioenschap voor sprinters. Of toch niet?

Aleksandr Vinokourov liet in 2005 namelijk zien dat het ook anders kan, maar het meest waarschijnlijke scenario is natuurlijk een massasprint. Dat wordt er eentje zonder Mark Cavendish. De viervoudig ritwinnaar is al naar huis. Wie gaat daarvan gaan profiteren?

Dat kunnen we vanaf 16:05 volgen. Dan vertrekken de renners vanuit Chantilly, bekend van het wereldberoemde Château de Chantilly. De aankomst wordt tussen 19:07 en 19:23 verwacht. De NOS, Sporza en Eurosport zenden de koers van begin tot eind uit. Volg hier de wedstrijd.

Links
Voorbeschouwing WielerFlits
Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcoursinformatie etappe 21

Liveticker organisatie
Liveticker Sporza

Livestream NOS

GPS-data (Bekijk wie waar zit)


Meld je aan en speel onze Voorspelgame!


Wielerflits Magazine is jouw Tourgids!


De Zomergids 2026 van Wielerflits Magazine is maar liefst 220 pagina's dik en staat barstensvol mooie wielerverhalen. En het is niet voor niets De Meest Complete Tour de France Gids. In onze Zomergids lees je alles over de Tour de France en de Tour Femmes, van etappes tot favorieten en indrukwekkende achtergronden over de teams en de bergen. Je leest over Jonas Vingegaard, de knechten van Tadej Pogačar, Lucien Van Impe, Mathieu van der Poel, Raymond Poulidor, Rick Pluimers en nog veel meer!

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
71 Reacties
24-07-2016 18:16
@Spaakje

Blijkbaar niet vaak genoeg, het is namelijk Cali.
24-07-2016 18:19
@Martini, moet je maar goed luisteren naar Herbert, het is echt met een K.
24-07-2016 18:28
Schitterend moment voor Rodriguez en Cancellara dit.
24-07-2016 18:31
@ vlek

Ik kijk niet nu, maar wat dan?
24-07-2016 18:34
Een mini ereronde bij het binnenkomen van Parijs.
24-07-2016 18:37
Grote kopgroep, zullen de sprintersploegen niet leuk vinden
24-07-2016 18:44
Eurosport meldt: Abandon Tony Martin
24-07-2016 18:46
Een vlucht weg en wederom geen TLJ renner van de partij.

Grapje...
24-07-2016 18:46
@vlek
Cancellara zit al een tijdje thuis he.

T. Martin stapt eruit :/.
24-07-2016 18:49
@ vlek

Hè, maar Cancellara is er al toch al lang niet meer? :)
24-07-2016 18:50
Sjonge jonge jonge, vol op kop rijden voor een 5de plek van Coquard, laat Lotto en Opqs dat toch doen
24-07-2016 18:52
Kittel gaat hem niet worden.
24-07-2016 18:53
Zo zo, Kittel zal niet blij zijn. Dit gaat hem wel wat krachten kosten.

Die komt nog wel terug, namelijk lekker stayeren.
24-07-2016 18:53
Kittel lek en gooit even een wiel van zowat 2000 euro tussen de auto's.
24-07-2016 18:53
Oei... Kittel ver achter... rampdag voor EQS.
24-07-2016 18:54
Binnen no-time zit Kittel weer in het peloton. Nu doen de Etixx-ploegleiders even waar ze goed in zijn als het om eigen renners gaat en waar ze goed over kunnen klagen als het om andere ploegen gaat.
24-07-2016 18:55
Kittel tot 3x toe stil rond de minuut achter aldus sporza
24-07-2016 18:56
De jury mag daar best even ingrijpen.
24-07-2016 18:58
Haal die Kittel even uit koers aub
24-07-2016 19:00
@xistnc
De jury knijpt natuurlijk weer een oogje dicht. Wat dat betreft faalt de jury deze Tour behoorlijk.
24-07-2016 19:00
Eens met krypton en jeje, prima als je een beetje laveert tussen de auto's maar zo wordt ie wel heel makkelijk terug gebracht.

In je eentje een gat van een minuut dichtrijden in zo'n stukje slaat natuurlijk nergens op
24-07-2016 19:01
Kittel mafkees
24-07-2016 19:03
Ben benieuwd of we Lefevre vanavond horen over het stayeren van Kittel.
24-07-2016 19:03
Waarom bedenk je regels wat wel een niet mag om vervolgens bij elke lastige beslissing een oogje dicht te knijpen? Maak er dan in hemelsnaam gewoon geen regel van.

Nu maar hopen dat Kittel niet wint.
24-07-2016 19:04
Ach, we willen allemaal toch dat Kittel straks gewoon meesprint? Hoewel, niet allemaal misschien.

Nelissen en Dijkstra verbazen zich over het ontbreken van ploegmaats. Waarom? Het is toch bekend dat je in je eentje achter de auto's makkelijker terugkomt dan met ploegmaats? En hij heeft nog een aantal rondjes om vooraan te geraken, wetend dat er nog altijd een kopgroep vooruit is.

Dijkstra heeft het er overigens over dat er veel renners met 'breukjes' rond rijden. Zou hij daar medische dossiers voor hebben ingezien?

Om te reageren moet je ingelogd zijn.