Tour 2015: Volg hier de elfde etappe
woensdag 15 juli 2015 om 11:52

Tour 2015: Volg hier de elfde etappe

Een dag na het machtsvertoon van Chris Froome krijgen de verliezers van gisteren al een kans op revanche. De tweede Pyreneeënetappe voert het peloton over de Col d’Aspin (1) en de eindeloze Col du Tourmalet (HC). De finale is een stuk minder zwaar dan gisteren. De slotklim naar Cauterets is namelijk ‘slechts’ van derde categorie.

De renners vertrekken om 12.05 uur vanuit Pau. De finish van de 188 kilometer lange rit wordt tussen vijf uur en half zes verwacht.  De NOS (NPO1), Sporza (één) en Eurosport brengen vanaf kwart over 2 de live-beelden in de huiskamer.

Krijgen de vluchters vandaag de ruimte? Leggen de klassementsmannen elkaar op de pijnbank? En trekt Robert Gesink de goede lijn van gisteren door? Bespreek hier het verloop van de etappe.

Tour15PROFILE11

Links:
Voorbeschouwing
Deelnemerslijst
Website organisatie
Parcours

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (NOS)
Liveticker (Sporza)
Livestream (NPO)

GPS-data Tour de France

RIDE Magazine
709 Reacties
15-07-2015 12:33
Als ze weg blijven is Kwiatkowski zeker de grootste kanshebber met zijn daalkunsten. De vraag is of ze het bergop houden als de boel ontploft.
15-07-2015 12:33
Die 4 gaan niet wegblijven. Nu Giant en FDJ aan het achtervolgen.
15-07-2015 12:33
Nu zijn het Giant en FDJ die achtervolgen
15-07-2015 12:34
Kortom: Barguil, Pinot willen ook meezitten. Voeckler er nog bij, Kruijswijk of Ten Dam erbij (ik blijf maar herhalen, in de hoop dat het gebeurt :))
15-07-2015 12:34
Ik hoef mij gelukkig nooit ziek te melden. Bij ons staat vanaf 14u gewoon de tv op kantoor aan. Kijken wanneer het spannend wordt en werken als het wat saaier is. Belangrijker: Ik krijg betaald ;)
15-07-2015 12:35
Dank mensen, ik vind het wel prettig om te weten dat de wereld zo overzichtelijk in elkaar zit: als LottoNL uiteindelijk niemand mee heeft in de vlucht, dan is dat de schuld van Verhoeven.
15-07-2015 12:36
Haha oorlog tot aan de tussensprint en dan nog fftjes een 1e en hc berg op knallen.
15-07-2015 12:36
45". Best wel reëel dat ze voorop geraken
15-07-2015 12:37
lol @ xistnc

wielrennen is eigenlijk een vrij simpele sport die onder laboratoriumcondities uitgevoerd wordt.
15-07-2015 12:37
Van Nu.nl
Verhoeven is er nog niet over uit of zijn eigen renners mee moeten gaan met de ontsnapping. Laurens ten Dam of Steven Kruijswijk zou een dergelijke rit aan moeten kunnen. "We moeten eerst kijken of ze goed genoeg zijn en misschien willen we wel dat ze bij Robert Gesink blijven."
15-07-2015 12:37
Vorig jaar in de rit met de Tourmalet was er een kopgroep van 20 man. Lars Boom heeft toen nog veel betekend voor Laurens ten Dam die lek reed in de afdaling. Hoop nu weer op een grote kopgroep! Vier man vooruit een beetje saai.
15-07-2015 12:39
Eerste uurtje tegen 50 op deze manier
15-07-2015 12:42
Morgen wel vanaf 11 uur met de benen omhoog op de bank ! Vrije dag en een mooie etappe.
15-07-2015 12:44
Aah, vroeger begon de uitzending dus al om 11 uur. Ik dacht al, wat was ik lui vroeger dat ik vaak uitsliep totdat de tour begon en er vanuit ging dat die pas om 14:15 of later live was.
15-07-2015 12:45
@Rondo: lucky bastard! :)
15-07-2015 12:46
@ Xtinc, dit las ik op nu.nl:

"Verhoeven is er nog niet over uit of zijn eigen renners mee moeten gaan met de ontsnapping. Laurens ten Dam of Steven Kruijswijk zou een dergelijke rit aan moeten kunnen. "We moeten eerst kijken of ze goed genoeg zijn en misschien willen we wel dat ze bij Robert Gesink blijven."

Het feit dat je overweegt om ze allemaal bij Gesink te laten blijven getuigt mijns inziens niet van lef. Hoop dat er nog een TLJ man voorin geraakt ;)

edit: zie nu het bericht van retro-lex
15-07-2015 12:46
Niemand het interview met Kruijswijk beluisterd op de nos-site? Hij hoopt vandaag mee te springen, maar wil niet op iedere vluchtpoging reageren (zeker in het vlakke gedeelte) en houdt bepaalde renners in de gaten.
15-07-2015 12:48
@poeksel klopt, hij is gelukkig stelliger! hopen dat het lukt.
15-07-2015 12:48
Vroeger... stond er heel lang een klok in beeld bij de publieke omroep met de mededeling 'uitzending begint ca. [tijdstip]'. Dat tijdstip werd vaak opgeschoven elke keer als het bijna zover was...
In mij beleving begon de uitzending soms wel bijna een uur later dan in de eerste mededeling werd genoemd. Blijkbaar rekenden ze met het vroegste tijdschema en reed het peloton dan een stuk langzamer.
15-07-2015 12:49
Tinkoff volle bak op colletje van de 3e?
15-07-2015 12:50
Het lijkt mij dat 4 man het nooit gaan redden. Beter komen er nog wat mannen bij, ander ben ik bang dat we dezelfde winnaar als gister gaan krijgen.
15-07-2015 12:50
@Lance Beenstrong
Ja, en? Renners zijn geen machines. Er zijn een aantal voorwaarden waaraan de benen, het moment en de ontsnapping moeten voldoen om mee te springen. Dat maakt de wereld misschien wat minder overzichtelijk, maar dat is nu eenmaal niet anders.
15-07-2015 12:50
@Hoofdisvrij: Maar vroeger was niet alles beter, want je had namelijk ALTIJD Mart Smeets en die had destijds alleen nog maar verstand van basketbal, want dat is de enige echte sport volgens Mart. Gelukkig werd hij regelmatig gecorrigeerd door wijlen Jean Nelissen. Maar lekker lang in je bed liggen is ook prima hoor :)
On: mochten ze er straks toch bijkomen en geen enkele TLJ maakt de sprong, dan hebben ze de benen gewoon niet, dat kan. Onthoud wel dat er meer dan 15 ploegen niet meezitten op het moment en dat Kruijswijk echt alle vrijheid heeft, want een rit en/of bollentrui is ontzettend veel waard. Ten Dam wordt steeds beter en blijft wel bij Gees, Kelderman ook wel tot ergens op de Tourmalet gok ik. Daarna moet Gees het toch zelf doen, zoals bijna iedereen bergop. Van Garderen had 4 man om zich heen gisteren, maar na 3 km klimmen zat hij al alleen, zo gaat dat nu eenmaal. Ik ben benieuwd!
15-07-2015 12:51
Ze zullen straks wel dat klimmetje van 3e categorie gaan opknallen
15-07-2015 12:52
mooie gelegenheid voor Sagan en Degenkolb om wat sprintpuntjes te pakken zonder dat ze last hebben van Greipel en Cav

Om te reageren moet je ingelogd zijn.

RIDE Magazine