Giro 2018: Volg hier de zevende etappe
vrijdag 11 mei 2018 om 13:15 Volg in Google

Giro 2018: Volg hier de zevende etappe

Het Giro-peloton rijdt vandaag de eerste rit op het Italiaanse vasteland. Over een afstand van 159 voornamelijk vlakke kilometers gaat het van Pizzo naar Praia A Mare.

Het startsein voor de etappe geeft de wedstrijdleiding om 13.30, waarna de renners noordwaarts trekken over vrijwel vlakke wegen net boven zeeniveau. De route volgt eigenlijk de hele etappe lang de kustlijn met de Tyrreense Zee via de SS.18, de rijksweg die de regio’s Calabrië en Campanië verbindt. Bergpunten zijn er niet te verdienen, waardoor de blauwe trui van Johan Esteban Chaves niet van schouders zal veranderen. Evenwel zijn er flink wat punten te verdienen bij de twee tussensprints, de eerste acht renners krijgen telkens punten.

In de slotfase loopt de SS.18 bij San Nicola Arcella nog iets op, tot de renners via een lus naar finishplaats Praia a Mare afdalen. De weg is echter breed en overzichtelijk en zal de sprintersploegen niet verontrusten. De aankomstlijn is getrokken aan het strand, na een laatste rechte lijn van bijna twee kilometer.

De winnaar zal tussen 17:02 en 17:22 in Praia A Mare de finish passeren. Eurosport begint om 13:15u met de live-uitzending.

Links
Voorbeschouwing etappe 7 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst (WielerFlits)

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
58 Reacties
11-05-2018 13:20
Ik zie 'vlakke wegen' en 'kustlijn' staan, toch hoor ik niemand over waaiers.. Is er enige kans op, of uitgesloten?
11-05-2018 13:27
Wellicht de saaiste dag van deze Giro.
11-05-2018 13:28
Redactie: er staat een link naar voorbeschouwing etappe 6, maar vandaag is etappe 7
11-05-2018 13:31
Wellens naast de koersauto, zou hij mee willen zitten vandaag?
11-05-2018 13:35
haha dat was em al. letterlijk 5 seconden en toen waren er 4 weg. Irizar, Katusha, 2 androni
11-05-2018 13:40
Quick Step wil Tony Martin niet vooraan hebben?
11-05-2018 13:40
Ze zijn nog definitief weg, peloton spartelt tegen.
11-05-2018 13:44
Met Belkov ipv Martin mogen ze weg.
11-05-2018 13:56
http://sporza.be/cm/sporza/matchcenter/mc_wielrennen/Comp_giro_ditalia_2018/1.3189090
11-05-2018 14:11
Jeroen toch! :p
11-05-2018 14:27
laten eerst 4,5 minuut lopen. Brengen ze het nu weer terug naar 1,50. Snap daar niks van..
11-05-2018 14:31
Een ouderwetse dobbervlucht. Benieuwd wanneer het peloton de hengel binnenhaalt.
11-05-2018 14:59
Spannend maffia verhaal, lekker truffel verhaal, gaat lekker...
11-05-2018 15:01
Als Vuelta en Giro toch 2 weken moeten worden, knip die vlakke ritten er maar van tussen...
11-05-2018 15:07
@ah-ja: en dan 21 ploegen die alleen maar klimtreintjes gaan maken?
11-05-2018 15:35
Vertoon nu al afkickverschijnselen na gisteren; ben helemaal onrustig.
11-05-2018 15:37
Ik word hier juist helemaal zen van.
11-05-2018 15:37
Het jammere is dat dit type etappes met Renaat en JoseDeCauwer ook heerlijk waren want die konden dan helemaal los. Nerd Vanbelleghem en de tamelijk blase ex-renner Kroon hebben die gave niet.
11-05-2018 15:38
Deze etappes moet je gewoon pas 10km voor het einde bekijken. Ga de tuin doen, of iets leuks met je familie, of zelf een stukje fietsen. Bak een taart...
11-05-2018 15:52
Of ga werken. Lekker rustig op kantoor op een dag als deze.
Heb een televisie tot mijn beschikking, maar heb deze nog niet aangezet voor het voorspelbare scenario dat zich aan het voltrekken is.

Dit soort fietsetappes lijken een beetje op Champions League-voetbal. Het is altijd weer hetzelfde, en nagenoeg geen verrassingen om het het kijken ook maar even waard te maken.
11-05-2018 15:56
Dan heb je niet veel Champions League gekeken dit seizoen. ;)
11-05-2018 16:00
Ik heb eindelijk een vrije dag, mag ik ff lekker zelf bepalen of ik deze rit ga kijken! Dankjewel.

;)
11-05-2018 16:03
Ondertussen even je haar wassen met Alpecin en het Bora-kooktoestel aanzetten, en dan met het hele gezin voor de buis.
11-05-2018 16:05
Het mooie van wielrennen is dat je ook lekker kastelen en boompjes kan kijken als het verder niet zo boeiend is. Dat is zeker zen-achtig.

In ieder geval hoef je geen irritant flitsende reclameborden langs het parcours (zoals bij voetbal) aan te zien, noch neerstortende sporters die zware blessures veinzen na een botsinkje.
11-05-2018 16:09
@lopopodium, wat voor werk is dat? Dat wil ik ook, op gewenste tijden de giro en vuelta kunnen kijken.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.