Giro 2018: Volg hier de zesde etappe
donderdag 10 mei 2018 om 12:55 Volg in Google

Giro 2018: Volg hier de zesde etappe

Klimmen geblazen! Na twee explosieve etappes voert de laatste rit op Siciliaans grondgebied de renners naar de top van de Etna, een van de meest actieve vulkanen van Europa. Het kan toch niet anders dat ook in het Giro-peloton een ware uitbarsting zal plaatsvinden? Volg het hier op WielerFlits!

In de eerste 124 kilometer van de etappe gaat het niet spectaculair omhoog. Sterker nog; als de renners om vijf voor één het bergdorpje Caltanissetta verlaten, volgt er eerst een afdaling. Daarna zal het peloton de eerste hoogtemeters van de dag overwinnen richting de historische stad Enna.

Na Enna volgt een heuvelachtig terrein waarin de vroege vlucht zijn voorsprong wil vergroten alvorens het na Aidone de finale induikt. Na de ravitaillering op 69 kilometer van het einde zal het een sprint worden richting de voet van de Etna. De Giro zal waarschijnlijk niet worden gewonnen op de flanken van deze vulkaan, maar de favorieten voor La Maglia Rosa moeten oppassen dat hun kansen hier niet in een krater vallen.

De Etna stijgt bijna veertig kilometer, maar de officiële beklimming is 15 kilometer à 6,5 procent. Met stroken van vijftien procent zal het voor enkele renners flink puffen worden om zonder tijdsverlies de finish te bereiken. Durft iemand al vroeg de knuppel in het hoenderhok te gooien?

Het startschot zal klinken om 12:55, terwijl de winnaar tussen 16:59 en 17:29 wordt verwacht op de top van de Etna. Eurosport begint om 13:00 met een voorbeschouwing op de eerste bergrit in deze Giro, vanaf 13:15 gevolgd door live-beelden.

Links
Voorbeschouwing etappe 6 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst (WielerFlits)

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
204 Reacties
1 3 4 5 6 7 9
10-05-2018 15:19
De Gps werkte niet goed. Net 2 minuten nu 3:20
10-05-2018 15:19
Heeft iemand een Engelstalige stream?
10-05-2018 15:21
Matador - hangt er sterk vanaf van wat er tussen km 40 & 15 gebeurt. BMC heeft niet de ploeg om bergop te rijden, op Roche na. Als Astana of Bahrein echter overnemen...
10-05-2018 15:22
Met twee minuten voorsprong gaan ze Chavito nooit meer terug zien natuurlijk, maar ik vrees dat er voor de Etna nog wel wat van de voorsprong af zal gaan.
10-05-2018 15:24
Ik verwacht dat Astana zo wel over gaat nemen. Een Lopez in Vuelta 2017-vorm kan deze Giro drie etappes winnen. Te beginnen met vandaag.
10-05-2018 15:24
Gesink mag de benen wel iets meer stil gaan houden als hij wil winnen. Zie hem de hele tijd op kop komen.
10-05-2018 15:24
Iemand een indicatie wanneer begonnen wordt aan de Etna?
10-05-2018 15:25
Ik betwijfel het... Ik ga voorlopig uit van"het grote loeren" en geen ploeg die de verantwoordelijkheid direct wil pakken.
10-05-2018 15:27
@GroenewegenDylan blijkbaar vindt hij dat prettig, het viel mij ook al op tijdens die etappe die hij won in de Vuelta... daar deed hij ook al zoveel kopwerk maar blijkbaar kan hij dat aan als hij goede benen heeft.
10-05-2018 15:27
@RGESINKNR1 de laatste 40km is eigenlijk alleen maar bergop
10-05-2018 15:27
BMC moet het gat niet dichtrijden. Het was al om zeep met die grote groep te laten rijden. Als het samenkomt dan krijgt Dennis alleen maar meer aanvallen.
10-05-2018 15:30
@rahim ik kan het nog niet volgen vandaar, wanneer moet ik zorgen dat ik kan kijken ;)?
10-05-2018 15:30
Astana gaat nu meerijden in het peloton.
10-05-2018 15:31
Astana gaat eraan beginnen
10-05-2018 15:32
Over pakweg 15km beginnen de voorlopers van de Etna.
10-05-2018 15:36
Vanbelleghem is een typische draaiboek afdraaien, lijstjes en Wikipedia commentator, Kroon knalt daar af en toe mooi doorheen.
10-05-2018 15:37
Kom op Sam, niet teveel op kop. Je kunt hier een goede zaak doen.
10-05-2018 15:38
Wat was er met Froome, lek?
10-05-2018 15:40
Lekker stayeren...
10-05-2018 15:40
BMC rijdt alsof Dennis daadwerkelijk kans denkt te maken om de roze trui te behouden. Lijkt mij heel onwaarschijnlijk.
10-05-2018 15:41
Ik kan echt niet naar die Jeroen Vanbelleghem luisteren, een verschrikkelijk naar mannetje. Heeft iemand nog een alternatief naast de Engelstalige Eurosport?
10-05-2018 15:41
Gesink, gesink, gesink!
10-05-2018 15:43
Die Marchi rijdt ondertussen alsof hij vanochtend hoorde dat ze zijn contract niet gaan verlengen.
10-05-2018 15:56
@Primavoormij
Jij moet gewoon een andere sport gaan kijken! Doeiiii
10-05-2018 15:56
@Prima
Prima dat je Vanbelleghem geen topcommentator vindt, maar waarom meteen een naar mannetje? Wat heeft hij je aangedaan?
1 3 4 5 6 7 9

Om te reageren moet je ingelogd zijn.