Giro 2018: Volg hier de zesde etappe
donderdag 10 mei 2018 om 12:55 Volg in Google

Giro 2018: Volg hier de zesde etappe

Klimmen geblazen! Na twee explosieve etappes voert de laatste rit op Siciliaans grondgebied de renners naar de top van de Etna, een van de meest actieve vulkanen van Europa. Het kan toch niet anders dat ook in het Giro-peloton een ware uitbarsting zal plaatsvinden? Volg het hier op WielerFlits!

In de eerste 124 kilometer van de etappe gaat het niet spectaculair omhoog. Sterker nog; als de renners om vijf voor één het bergdorpje Caltanissetta verlaten, volgt er eerst een afdaling. Daarna zal het peloton de eerste hoogtemeters van de dag overwinnen richting de historische stad Enna.

Na Enna volgt een heuvelachtig terrein waarin de vroege vlucht zijn voorsprong wil vergroten alvorens het na Aidone de finale induikt. Na de ravitaillering op 69 kilometer van het einde zal het een sprint worden richting de voet van de Etna. De Giro zal waarschijnlijk niet worden gewonnen op de flanken van deze vulkaan, maar de favorieten voor La Maglia Rosa moeten oppassen dat hun kansen hier niet in een krater vallen.

De Etna stijgt bijna veertig kilometer, maar de officiële beklimming is 15 kilometer à 6,5 procent. Met stroken van vijftien procent zal het voor enkele renners flink puffen worden om zonder tijdsverlies de finish te bereiken. Durft iemand al vroeg de knuppel in het hoenderhok te gooien?

Het startschot zal klinken om 12:55, terwijl de winnaar tussen 16:59 en 17:29 wordt verwacht op de top van de Etna. Eurosport begint om 13:00 met een voorbeschouwing op de eerste bergrit in deze Giro, vanaf 13:15 gevolgd door live-beelden.

Links
Voorbeschouwing etappe 6 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst (WielerFlits)

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
204 Reacties
10-05-2018 13:45
Fascinerend dat er nog steeds geen groep is.
10-05-2018 13:45
@MrKennedy

Dat ben ik wel helemaal met je eens. Ik ben een groot liefhebber van Italië Maar dit deel van de koers is juist interessant. Als in het middensegment er meer aandacht naar de omgeving gaat heb ik daar zeker geen bezwaar mee.
10-05-2018 13:49
Wat een strijd.
10-05-2018 13:50
Gesink lijkt me niet super. Heeft niet echt een punch in huis.
10-05-2018 13:50
Voor mijn gevoel gaat ie nu komen. Kom op Gees!
10-05-2018 13:53
Mooie beelden!! Enna is prachtig. Leuk dat ze het laten zien.

Jammer dat de cameraman dronken is, want beelden vanaf de motor zijn niet te pruimen. Gelukkig heeft de regie dat ook door en schakelt hij snel naar de heli.
10-05-2018 13:53
@MrKennedy85
Dat heeft gesink nog nooit gehad...
10-05-2018 13:54
Jumbo al een tijdje niet meer vooraan gezien...
10-05-2018 13:54
Volle bak koers. Heerlijk om te zien!
10-05-2018 13:56
@Renzo

Mwah, ik heb hem in de Tour wel eens straffe dingen zien doen om in de kopgroep mee te zitten. Ik denk juist dat zijn demarrage vaak wordt onderschat.
10-05-2018 13:58
Gesinks versnelling is vooral lang, niet erg explosief. Nu zit hij overigens wel goed aan het front, maar als het zo doorgaat duurt het denk ik tot de laatste 300m voordat er iemand wegrijdt...
10-05-2018 13:58
@MrKennedy85, dat is niet vanwege de punch, maar vanwege het feit dat gesink z'n demmarages erg lang door kan trekken.
10-05-2018 14:00
Meer dan 40 km om een kopgroep te krijgen... beginnen allemaal uitgeblust aan de Etna straks
10-05-2018 14:03
Henao in de kopgroep, die gaan ze echt niet laten rijden.
10-05-2018 14:04
Groep lijkt nu echt weg te zijn, gesink mee.
10-05-2018 14:06
Chaves mee!
10-05-2018 14:06
Chavez en Henao ook mee. Zeer verrassend!
10-05-2018 14:06
Oomen Gesink Chaves!
10-05-2018 14:06
Gesink en Oomen mee.

Perfecte situatie voor Tom en Sunweb.
10-05-2018 14:06
In het peloton valt het stil eindelijk...
10-05-2018 14:06
Oomen en Gesink zijn, volgens Eurosport ook Chaves en De la Cruz der bie..
10-05-2018 14:06
Chaves zou er bij zitten. Leuk hoor dit.
10-05-2018 14:07
Chaves, De La Cruz, Haig, Oomen, Reichenbach, klimmers!
10-05-2018 14:07
Chaves erbij? Dan zal toch geen enkel team met klassementsambities meerijden?
10-05-2018 14:07
Zal de rest leuk vinden. Deze groep gaat geen ruimte krijgen..

Om te reageren moet je ingelogd zijn.