Giro 2018: Volg hier de spectaculaire tiende etappe
dinsdag 15 mei 2018 om 10:50 Volg in Google

Giro 2018: Volg hier de spectaculaire tiende etappe

Na de tweede rustdag klimmen de renners weer op de fiets voor de heuvelachtige tiende etappe richting Gualdo Tadino, met 239 kilometer de langste rit van deze 101e editie van de Giro d’Italia. Iets voor de heuvelmannen en mogelijk ook voor de vluchters een kans op succes. Om 11:05 wordt het startsein gegeven.

De etappe begint direct met een zware klim vanuit Penne. De Fonte della Creta (tweede categorie) is 21,3 kilometer lang en kent een piek op 1254 meter, wat direct ook het hoogste punt is van deze dag. Na een lange afdaling begint een uitgebreide fase van op-en-neer over lichte heuvels. 56 kilometer na het vertrek ligt nog een klim van derde categorie. In het middenstuk van de koers liggen nog twee tussensprints, waar hoogstwaarschijnlijk de vluchters alle punten en bonusseconden zullen grijpen.

De lange heuvelzone wordt dertig kilometer voor de eindstreep afgesloten met nog een klim. Na de steile muur van Annifo gaat het in dalende lijn richting Gualdo Tadino. De finale is zeer technisch, dus oppassen voor de mannen die gaan strijden om de winst. In de laatste anderhalve kilometer liggen nog vier (meer dan) haakse bochten. De finishstraat is ruim 500 meter lang.

De etappe is vanaf 13:18 uur live te zien op Eurosport 1. De aankomst wordt verwacht tussen 16:53 en 17:34. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links
Voorbeschouwing etappe 10 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst (WielerFlits)

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
449 Reacties
15-05-2018 16:18
Wat is de tijdslimiet? Loopt Viviani gevaar buiten tijd binnen te komen?
15-05-2018 16:20
Krjigen we nu de tijd van Yates of van Villella?
15-05-2018 16:20
Voor wie rijdt Drapac?
15-05-2018 16:21
Nu moet TLJ toch een beetje oppassen, hoewel ik denk dat ze al een aardig jasje uit hebben gedaan vandaag
15-05-2018 16:22
Modolo denk ik
15-05-2018 16:23
Herhaling van het eerste uur dit.
15-05-2018 16:24
Zitten er wel genoeg motoren voor alle foto's die genomen moeten worden?
15-05-2018 16:25
Modolo zit niet in de eerste groep, dus zou vreemd zijn.
15-05-2018 16:25
Modolo zit bij Chaves
15-05-2018 16:27
Zal voor Woods zijn
15-05-2018 16:27
Huh dan misschien toch voor Woods? is het een wellicht een oplopende finish strook?
15-05-2018 16:28
Er was ook nog een derde groep toch? Wie zitten daar eigenlijk in, en op hoeveel achterstand rijden die inmiddels?
15-05-2018 16:28
Lijkt me toch niet dat er een gevaar voor de tijdslimiet bestaat. Zou wel gruwelijk zijn als het halve Mitchelton en halve Giant te laat binnenkomt ;)
15-05-2018 16:29
Last van de Pollen, bij Sky hebben ze daar gewoon pufjes voor toch?
15-05-2018 16:30
Er ligt nog een groep van een man of 20 achter de groep Chaves, die zouden wel eens in de problemen kunnen komen.
15-05-2018 16:31
Die Chaves nu al op 12 minuten. Wow
15-05-2018 16:33
Het is een lange etappe, dus mag er meer absolute tijd verloren worden. Lijkt me niet dat dat een probleem gaat worden.
15-05-2018 16:35
Die afdaling schijnt lastig te zijn, misschien Pinot nog ff op het rooster leggen?
15-05-2018 16:37
Vooral Froome zal niet echt lekker in zijn vel zitten in die afdaling.
15-05-2018 16:38
niet normaal hoe hard dit weer gaat
15-05-2018 16:39
Bennett zal er nu wel af zijn. Ik zet in op 1 van de voorste 6 renners
15-05-2018 16:39
Hahah wij zijn dus niet de enigen die soms nog steeds 'Orica' zeggen i.p.v. Mitchelton. Zelfs Dumoulin heeft het in het interview met Sporza nog over Orica :p

http://sporza.be/cm/sporza/videozone/sporten/v-wielrennen/Giro/1.3197672
15-05-2018 16:40
Het is nog best een stukkie, 15,5 km vlak nog naar de finish na de afdaling.
15-05-2018 16:40
Chaves pollenallergie, als dit Froome zou zijn geweest.....
15-05-2018 16:41
Tijdlimiet wordt geen probleem is volgens mij 10-15%.
hebben dadelijk +/- 6 uur gekoerst. dat zou beteken dta ze in het slechtste geval 36min mogen verliezen

Om te reageren moet je ingelogd zijn.