Giro 2018: Volg hier de individuele tijdrit naar Rovereto
dinsdag 22 mei 2018 om 13:05 Volg in Google

Giro 2018: Volg hier de individuele tijdrit naar Rovereto

Uur U voor Tom Dumoulin in de zestiende etappe van de Ronde van Italië. Wil de Limburger een nieuwe eindzege in de Giro tot de mogelijkheden behouden, dan zal Dumoulin in de individuele tijdrit naar Rovereto de achterstand op rozetruidrager Simon Yates flink moeten verkleinen. Hoeveel tijd maakt Dumoulin vandaag goed in de 34,2 kilometer lange tijdrit? Volg het hier op WielerFlits.

Om 13:20 gaat Giuseppe Fonzi als eerste renner van start op het Piazza Duomo in Trento. Drie uur en tien minuten later, om 16:30, vertrekt leider Yates er als laatste coureur, drie minuten later dan grote uitdager Dumoulin.

De eerste vijftien kilometer van de tijdrit zijn, buiten enkele stroken vals plat, geschikt voor de grote plaat. Na 12,7 kilometer over brede wegen wordt er in het plaatsje Aldeno voor het eerst een tussentijd opgenomen. Eenmaal uit Aldeno loopt het parcours meer heuvelop, vooral als de renners Piazza doorkruisen. Net voor het tweede tussenpunt – in Nogaredo – doemt er een 500 meter lang klimmetje op aan 6%. Alsof dat nog niet genoeg is, heeft de organisatie ook nog een pittige aankomststrook uitgetekend. De laatste honderden meters lopen nog gevoelig bergop, genoeg om een secondespel nog nagelbijtender te maken.

In de finishplaats Rovereto finishen de coureurs bij hetkasteel van Rovereto, pal voor de Campana dei Caduti (Klok van de gevallenen). Deze klok luidt – als eerbetoon aan de gesneuvelden tijdens de Eerste Wereldoorlog – dagelijks om 21:30.

Eurosport 1 is er met de commentators Karsten Kroon en Jeroen Vanbelleghem net als voorgaande etappes om 13:00 bij om de tijdrit uit te zenden.

Links
Voorbeschouwing etappe 16 (WielerFlits)
Starttijden van de tijdrit (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst (WielerFlits)

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
318 Reacties
1 3 4 5 6 7 13
22-05-2018 14:55
Ik had em opgeschreven, Martin, dit is zijn terrein en afstand. Kan wel eens de winnende tijd zijn. 51km/uur.
22-05-2018 14:56
Hehe der tony laat eindelijk weer eens zien dat hij het nog niet verleerd is. Puike rit
22-05-2018 14:58
Campenaerts geeft toch aan dat de wind niet zo lekker in de rug zat dan gister..
22-05-2018 14:58
Ik verwacht Dumoulin rond de tijd van Tony Martin. En ik verwacht niet dat Yates in de buurt gaat komen van de tijd van Campenaerts. Dus dan toch 2 minuten+?
22-05-2018 14:58
Als kilo's bepalend worden in deze TT, gaat Yates misschien nog een klein probleempje krijgen.
22-05-2018 15:00
Campenaerts geeft aan dat het toch iets van tegenwind was. Wellicht toch lastig genoeg om grotere verschillen te laten ontstaan?
22-05-2018 15:01
De wind is ook toegenomen tov gisteren volgens diverse renners, meer tegenwind als verwacht. Niet echt gunstig voor kleine lichte mannetjes.
22-05-2018 15:01
Het pozzitivo aan pozzovivo is dat hij een mikpunt kan zijn voor Tom
22-05-2018 15:03
Jammer voor Jos, maar vooral mooi voor Tony. Die gun ik ook wel weer een mooie overwinning.
22-05-2018 15:06
@ RV : naast een wielerkenner ook een muziekkenner !
+100
en indertijd was er een spotje van Humo : https://www.youtube.com/watch?v=Z0PUzmOoi4g
nuff said ;-)
22-05-2018 15:07
Het laatste stuk loopt licht omhoog en is wind tegen. Zit je er daar door dan verlies je relatief veel. Martin had dat laatste stuk Cavagna op zijn bagagedrager.
22-05-2018 15:09
De behoorlijke verschillen tot dusverre, maken de strijd tussen Yates en Dumoulin toch interessant.
22-05-2018 15:09
Mag dat wat Cavagna deed eigenlijk?

Heeft toch ruim 10km in de slipstream van Tony gereden volgens mij. Wel netjes niet 100% in het wiel, maar er toch wel iets te dicht op in mijn optiek.
22-05-2018 15:11
Deze tijdsverschillen geven hoop dat Tom wel eens meer dan 2.00 zou kunnen pakken op Yates! Come on Tom!
22-05-2018 15:13
@kelderbelg

Yates Reed weg bij TD bergaf en vals plat. Hij kan blijkbaar alles dit jaar.
22-05-2018 15:14
Weinig animo hier om de enige echte Liam op 23-11 in de Ziggo mee te gaan bezoeken. Wat kunnen sommige zichzelf toch te kort doen in het leven! :)
22-05-2018 15:17
Over muziek gesproken: van Emden luvs Marilyn Manson, lol
22-05-2018 15:19
Yates meer dan 2 minuten verliezen? Danny van Poppel verliest 2,5 op Martin.. dat gaat Yates toch een stuk beter doen
22-05-2018 15:20
@ Fort : No Way, Sis hahahaha
en on topic : Liam G. = grootste zeur in de popgeschiedenis, maar ja, smaken verschillen hé ;-D
22-05-2018 15:20
Albarn trouwens ook een stuk geweldiger met liefst 2 wereldacts op zijn naam en daarnaast met good, bad & queen en passant even een cultplaatje dropt.

OT gaat Dumoulin natuurlijk wel die tijd van Panzertony die Schnellheitspony pakken kunnen.
22-05-2018 15:21
@moa,
maar volgens de gegevens van de rit van zondag reed Dumoulin de laatste +/- 5 km een stuk sneller dan Yates, via twitter van R Kerkhoffs.

Tom Dumoulin klopt Simon Yates ruim in laatste 3,5 km.
Yates: Time: 5’53” | Speed: 35.7km/h | Top speed: 54.5km/h | Cadence: 87rpm | Power: 330W | Max: 470W |
Dumoulin: Time: 5’40” | Speed: 37.2km/h | Top speed: 62.2km/h | Cadence: 92rpm | Power: 395W | Max power: 1040W
22-05-2018 15:21
Heren commentatoren: een goede vergelijking is Quintana/Dumoulin van vorig jaar. Verschil toen 2.9 seconden per kilometer. Dus dan zou Yates maximaal 1:37 verliezen.
22-05-2018 15:24
Dumoulin had gewoon zelf heel hard moeten gaan rijden toen Yates wegreed uit het groepje. Ik denk dat hij hem dan in de afdaling of op het vlakke weer had bijgehaald. In plaats daarvan deed ie nauwelijks een trap op kop en ging ie steeds om zitten kijken. Heel dom.
22-05-2018 15:25
De tijd van Martin is erg scherp, daar komt Tom niet zomaar ver onder. Als we daar rekening mee houden moet Yates langzamer zijn dan Lutsenko, die al meerdere dagen slecht is. Lijkt mij stug, of Yates moet echt Rasmussen 2.0 worden plots.
22-05-2018 15:26
Hehehe! Tis soms wel een beetje een zeikerdje, dat ga ik niet ontkennen ;)
Ach, dat was Jim Morrison ook. Zelfs de baron van Techno, Dave Clarke bleek een verwende bitch te zijn toen hij een keer kwam draaien in het plaatselijke poppodium.
1 3 4 5 6 7 13

Om te reageren moet je ingelogd zijn.