Giro 2016: Volg hier de slotrit naar Turijn
zondag 29 mei 2016 om 12:30

Giro 2016: Volg hier de slotrit naar Turijn

Het klassement is compleet, de kaarten zijn geschud. Het paraderen kan beginnen. Het zal op weg van Cuneo naar Turijn druilerig weer zijn. Nog 163 kilometer zal Vincenzo Nibali af moeten leggen voor hij zijn tweede eindzege in de Giro d’Italia kan opeisen. De enige vraag die vandaag nog rest: Wie wint de slotrit? Volg het verloop van de 21ste etappe hier op WielerFlits.

Na een aanloop van zo’n honderd kilometer, volgen er in Turijn nog acht plaatselijke rondjes van 7,5 kilometer langs de oevers van de Po. Daarin ligt nog een kort klimmetje van 750 meter naar Villa delle Regina, met net voor de top een uitschieter van acht procent. Daarnaast is de strijd om de rode trui nog een leuke om te volgen. Gaat Giacomo Nizzolo eindelijk zijn ritzege pakken?

Zoals de voorbije dagen wel vaker het geval, is Eurosport de eerste met livebeelden. Zij beginnen om 14.45 uur. Sporza zal na de Baloise Belgium Tour inschakelen, tussen 15.30 en 16.00 uur. Bij de NOS is er vanaf 15.30 uur beeld op nos.nl, daarnaast zal het ook op NPO1 uitgezonden worden.

De etappe begint om 12.45 uur in Cuneo. Tussen 16.55 en 17.25 uur verwacht men de aankomst in Turijn.

T15_MadonnaDC_2_alt

Links
Voorbeschouwing WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Sporza)

RIDE Magazine
189 Reacties
29-05-2016 16:27
Tjallingi voor Jos. Weg met die motor voor peloton.
29-05-2016 16:27
Prachtige slotrit eigenlijk als ik eerlijk ben.
29-05-2016 16:27
Ai. Gaat hard nu :(.
29-05-2016 16:27
Toch jammer dat het peloton vaak net wat in het zog van de cameramotor zit. Maar dat is elke etappe.
Tjallingii en Van Emden houden het veel langer vol dan ik gedacht had. Top!
29-05-2016 16:28
De finish is nog wel van belang voor het puntenklassement maar niet meer voor het algemeen klassement, jongerenklassement of bergklassement en het klassement voor teams. Maar het is wel van belang om alsnog te finishen om in de einduitslag opgenomen te worden lijkt me.
29-05-2016 16:29
helaas, dit gaan ze niet halen.
29-05-2016 16:29
Natuurlijk, afscheid van Tjalingii! Zat ik even niet mee in mijn hoofd. Dan verandert mijn mening, en is dit een topactie (hoewel ik nog steeds niet in het welslagen geloof)...
29-05-2016 16:30
Er gaat straks iemand profiteren van het werk Van Tjallingii en Van Emden. Peloton is gekookt straks. Jammer dat het geen Battaglin kan zijn.
29-05-2016 16:30
Gaat Jungels het gat dichtrijden ipv wachten voor een aanval. Hij heeft de kwaliteiten ervoor.
29-05-2016 16:31
Er is iemand in een roze trui vandaag toch een defile door de neus geboord...
29-05-2016 16:31
Waar zit Ligthart?
29-05-2016 16:32
Zit er nog een TLJ in de eerste groep. Organisatie volledig weg, dus laatste km wegrijden om te profiteren van werk Tjallingii en Van Emden.
29-05-2016 16:32
Van Emden doet een herkansing van de eerste etappe.
29-05-2016 16:33
Om de cirkel rond te maken, moet Jos nog wel ff een bochtje missen ;)
29-05-2016 16:34
Hup Jos!
29-05-2016 16:34
Massasprint wordt het sowieso niet, of het een sprint wordt vraag ik me ook sterk af.
29-05-2016 16:34
Geen TLJ in 1e groep. Jos geeft gas!

Weg met die motors. Even weer de bochten in Jos.
29-05-2016 16:35
Dat was natuurlijk het mooiste geweest, als er iemand van TLJ in de groep zou zitten die zou kunnen profiteren van het gekookte peloton.
29-05-2016 16:36
Jos loopt weer uit
29-05-2016 16:36
KOM OP JOS!!!!!!!!
29-05-2016 16:36
TLJ rijdt een helden Giro. Superploeg!
29-05-2016 16:37
Heh, nu moet ik eerlijk zijn en zeggen dat die motor vlak voor het peloton een beetje neigt naar de wens een massasprint te tonen.. Hoeft niet zo.
29-05-2016 16:37
Wie gaat springen op de klim?
29-05-2016 16:37
Compleet ontregeld. Klasse Jos en Maarten.
29-05-2016 16:37
Heel fijn dit. Zag Van Emden 3 weken geleden (!) in Apeldoorn gedesillusioneerd, kort na zijn val. Gaat het natuurlijk niet halen maar geeft wel een visitekaartje af.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.

RIDE Magazine