Giro 2016: Volg hier de klimtijdrit naar Alpe di Siusi
zondag 22 mei 2016 om 13:15 Volg in Google

Giro 2016: Volg hier de klimtijdrit naar Alpe di Siusi

Steven Kruijswijk in het roze, het zal voor hem en voor ons kijkers even wennen zijn. Nog een week tot Turijn en deze klimtijdrit zal het klassement nog meer door elkaar gooien na dit man-tegen-man-gevecht. Is Kruijswijk in staat om zijn voorsprong uit te bouwen op zijn concurrenten? In 2013 en 2014 lukte het de rozetruidrager op de klimtijdrit te winnen; zij wonnen later ook het eindklassement. Hoe staat de LottoNL-Jumbo-kopman er na vandaag voor? Volg het verloop hier op WielerFlits.

De renners wacht een 10,8 kilometer lange strijd tegen de klok. Vanaf de start in Castelrotto is het niet direct vanaf het begin klimmen geblazen, de eerste 1800 meter zijn vals plat. Hierna begint een negen kilometer lange klim met een gemiddeld stijgingspercentage van 8,3%. Het steilste stuk ligt twee kilometer voor het einde. Het loopt daar op tot elf procent.

Jack Bobridge start als eerste om 13.30 uur. Steven Kruijswijk is natuurlijk als laatste aan de beurt: 16.46 uur.

De NOS zal vanaf 14.40 uur een livestream hebben op de website, rond 15.30 uur gaan zij live op NPO1. Sporza zal om 14.40 uur beginnen met de live-uitzending. Eurosport heeft na de MotoGP van Italië om 15.00 uur tijd ingeruimd op het hoofdkanaal voor wielrennen.

Voorbeschouwing: Klimtijdrit Alpe di Siusi

T15_AlpeSiusi_alt

Links
Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcoursinformatie etappe 14

Starttijden- en volgorde

Liveticker (Organisatie0
Liveticker
(Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (NOS) 
Liveticker (SpazioCiclismo, Italiaans)

Livestream (NOS.nl) 

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
508 Reacties
1 4 5 6 7 8 21
22-05-2016 15:23
Dit bericht is verwijderd
22-05-2016 15:24
Het is pas raar als je sponsorbelangen van een TV zender niet begrijpt. Ze sponsoren de ronde van belgie.. dan zend je dat toch uit?


edit elke weg: roglic komt op 52 sec door.. dat gaat lastig worden om goed te maken volgens mij. Hij zal dna toch wel veel last hebben van die 3 valpartijen.
22-05-2016 15:24
En dan met zijn allen eurosport kijken en op honderd kilometer klagen dat het weer een saaie rot etappe is.
22-05-2016 15:25
Dit is ieder jaar zo hoor. Rvb en dan Giro.
22-05-2016 15:25
@Puffin87
Eurosport hou ik niet van. Zit totaal geen sfeer in. NOS is idd ook wel goed, maar natuurlijk heb ik toch het liefst sporza. Vind het gewoon een beetje raar dat ze de ronde van Belgie niet gewoon na de giro uitzenden als een uitgebreide samenvatting ofzo. Die koers is verdorie niet eens World Tour. Zou wat zijn als ze bij de Tour bijvoorbeeld de ronde van Oostenrijk gingen uitzenden tot 16:00. Dan zou iedereen gek worden :P
22-05-2016 15:25
Op basis van de tijd van Tim Wellens/Boswell kan je toch stellen dat ze de 27 minuten nooit gaan halen. Denk 28:30 zoiets.
22-05-2016 15:26
Roglic 39e tussentijd op 52 seconden.
22-05-2016 15:26
Roglic al bijna op 1 minuut bij tussenpunt.
22-05-2016 15:26
T zal niet voor Roglic zijn vandaag
22-05-2016 15:27
Roglic met een slechte tussentijd. Of hij spaart zich of hij deelt het goed in.
22-05-2016 15:28
RaketVuist, ooit de britse eurosport geprobeerd? die zijn echt super.
22-05-2016 15:28
Roglic zal zich sparen.
Of het tlj-klimtijdritcomplex speelt weer op
22-05-2016 15:28
Roglic doet het blijkbaar rustig aan.
22-05-2016 15:28
Denk ook dat hij rustig aan doet en het beste eral voor hem af is. Heeft nog nooit een 3weekse ronde meegemaakt en moet duidelijk wennen. In de toekomst zie ik hem meedoen voor het klassement,
Nu nog niet.
22-05-2016 15:29
Of hij is gewoon een mindere klimmer dan de meesten hier denken.
22-05-2016 15:29
@jerteg
Of hij kan gewoon niet beter. Zo goed is ie nou ook weer niet.
22-05-2016 15:30
Denk dat Roglic zich spaart voor wat nog gaat komen... lijkt mij ook niet meer dan logisch, voor hem niets te winnen vandaag, voor de ploeg de komende dagen des te meer.
22-05-2016 15:31
Roglic op 1 minuut op het 1e tussenpunt. Doel LTJ allemaal sparen op Kruijswijk na!
22-05-2016 15:32
Foliforov de nieuwe snelste! Hup Gazprom!
22-05-2016 15:32
girardengo







girardengo
klopt maar de overwinning kwam op een bijzondere manier tot stand.
geen groot coureur maar wel de tour gewonnen
overgangsperiode van de grote coppi bartali etc naar anqetiel poe poe etc grote


;
22-05-2016 15:34
@sephiroth Je zendt uit wat het meest interessant is. Dat sponsorbelangen daar voorrang op krijgen, is journalistiek raar.
@oscarito Dan is het dus ieder jaar raar.
22-05-2016 15:35
Tankink 100e op 1.33 bij tussenpunt
22-05-2016 15:35
Ik zeg niet dat Roglic makkelijk zou kunnen winnen, maar LTJ (met Mollema toen nog) staat er toch wel om bekend om klimmen/tijdritten goed in te delen)
22-05-2016 15:35
Scarponi verwacht ik niet in de top. Zijn klassering hier is vast minder belangrijk dan het helpen van Nibali in de rest van de week.
22-05-2016 15:35
Hoe grappig, ik heb hier welgeteld 1 bericht geplaatst met mijn prono, waarna tientallen berichten volgden over mij of 'trol-gedrag'. Beste Xstinker en vriendjes, als jullie niet begrijpen wat vrijemeningsuiting betekent, onthou je dan van te posten aub. Ik zie niet in waarom IK in m'n prono namen zou zetten die in JULLIE lijstjes staan. Gelieve dus te stoppen met jullie gedrag en gewoon over de koers hier te praten.
1 4 5 6 7 8 21

Om te reageren moet je ingelogd zijn.