Giro 2016: Volg hier de elfde etappe
woensdag 18 mei 2016 om 11:30 Volg in Google

Giro 2016: Volg hier de elfde etappe

Met Bob Jungels (foto) in de leiderstrui, Steven Kruijswijk op plek vier en Tom Dumoulin ‘gewoon’ op zijn fiets, vertrekt de Giro-karavaan vandaag uit Modena voor 227 kilometer naar Asolo. Na 200 biljartvlakke kilometers zit het venijn hem in de staart. Wie verrast wie?

Voor de pure sprinters is het vandaag waarschijnlijk te zwaar, terwijl de vluchters deze rit ook niet zo maar cadeau zullen krijgen. Na de ritoverwinning van Giulio Ciccone is Bardiani-CSF in the winning mood, waardoor zij wel eens al hun troeven op tafel kunnen gooien om Sonny Colbrelli in stelling te brengen. Of lukt het toch een vroege vluchter om de rekenmeesters in het peloton op het verkeerde been te zetten?

Het startschot klinkt vandaag om 11.45, terwijl de aankomst ligt tussen 16.54 en 17.26. De live-uitzendingen van Sporza en Eurosport 1 beginnen om respectievelijk 14.40 en 14.30. Bespreek het verloop van de etappe hier op WielerFlits.

T15_MadonnaDC_2_alt

Links:
Voorbeschouwing WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcoursinformatie etappe 11

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Website organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (NU.nl)
Liveticker (NOS)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
267 Reacties
18-05-2016 16:23
Amador gelost.
18-05-2016 16:23
Precies Kruijswijk ! Zo doe je dat !
18-05-2016 16:23
gaatje van 4-6s naar Jungels getrokken, nu hopen dat de kopmannen willen doorzetten.
18-05-2016 16:23
Dit was hopelijk gewoon om vooraan de afdaling te beginnen, meer zin heeft het niet.
18-05-2016 16:23
Aaah wat genieten dit de afgelopen dagen van Kruijswijk. Altijd attent, altijd vooraan, altijd aanwezig en nu zelf de dienst uitmaken. Genieten!!
18-05-2016 16:23
Amador is er niet meer bij.
18-05-2016 16:23
Kruijswijk zou best wel eens deze etappe kunnen winnen
18-05-2016 16:24
Zou mooi zijn als hij inderdaad tijd pakt op Amador. We hebben vorig jaar gezien dat je daar niet zomaar vanaf bent
18-05-2016 16:24
Nibali neemt over in de afdaling
18-05-2016 16:25
Kruijswijk, wat ben je sterk jongen. Nu mee met Nibali!
18-05-2016 16:25
Kruijswijk rijdt bergop volgens mij graag voorop. Deed hij vorig jaar ook al. Dan doe je toch de anderen pijn in plaats van dat zij jou pijn doen.
18-05-2016 16:25
Komt straks nog een venijnig klimmetje, maar met Valverde erbij lijkt het me nogal moeilijke zaak, maar goed dat hij het probeert!
18-05-2016 16:25
Nibali valt aan in de afdaling
18-05-2016 16:25
:(
18-05-2016 16:25
Jose heeft er eentje vereeuwigd > Een 'Zakarin' > ongecontroleerde zwieperd van jewelste op de fiets, beetje zoals de Dragulescu
18-05-2016 16:26
Kruijswijk valt zo wel in zijn eigen zwaard.
18-05-2016 16:26
Van zo een afdaling zou ik echt graag de beelden vanaf een fiets willen zien trouwens.
18-05-2016 16:26
Kruijswijk moet nu toch een gaatje laten in de afdaling
18-05-2016 16:26
Wat kan deze jongen afdalen. Valverde en Chaves sterk hoor. Kruijswijk net niet sterk genoeg naar beneden
18-05-2016 16:27
Jungels zal het zelf dicht gaan rijden
18-05-2016 16:27
Shit, daar had Kruijswijk bij moeten zitten hoor.
18-05-2016 16:27
Oh ja, Nibali kan dalen :(
18-05-2016 16:27
In het wiel van Jungels blijven nu Kruijswijk. Niet teveel geven.
18-05-2016 16:27
Ach wat jammer van kruisse dat jij niet meer kom aanhaken.
18-05-2016 16:27
Kruissie is niet zo'n beste daler

Om te reageren moet je ingelogd zijn.