Giro 2016: Volg hier de dertiende etappe
vrijdag 20 mei 2016 om 12:15 Volg in Google

Giro 2016: Volg hier de dertiende etappe

De Ronde van Italië begint vandaag aan een loodzwaar weekend, waarin de klassementsrenners vol aan de bak moeten. Het peloton krijgt vandaag in de noord-oostelijke regio Friuli Venezia vier beklimmingen voor de kiezen, waarvan er twee in de laatste veertig kilometer liggen. De top van de laatste beklimming, een col van tweede categorie, ligt op veertien kilometer van de aankomst in Cividale del Friuli.

De start is om 12:30, de aankomst wordt verwacht tussen vijf uur en half zes. De NOS zendt de etappe vanaf 13.15 uur live uit. Sporza begint er een kwartiertje later aan, terwijl Eurosport 1 nog eens vijftien minuten later begint met haar uitzending. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links
Voorbeschouwing etappe 13
Website organisatieDeelnemerslijst
Parcoursinformatie etappe 13

Livestream (NOS)

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveblog (NOS)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
408 Reacties
1 4 5 6 7 8 17
20-05-2016 13:51
Jongens, het is niet Wellens die de ruimte niet krijgt. Die groep is gewoon te gevaarlijk om echt ruimte te geven.
20-05-2016 13:52
Ze zetten Etixx met de roze trui gigantisch onder druk met Ulissi voorin. Dan hebben ze niets aan Trentin en Wisniowski voorin. Kan mij niet indenken dat Ulissi veel voorsprong krijgt van ploegen als Etixx, Katusha, Astana (met topfavoriet Nibali) en GreenEDGE. Movistar en Lotto hebben daarentegen weer wat volk voorin, die kunnen het meer aan de andere teams overlaten.
20-05-2016 13:53
Zit allemaal nog dicht bij elkaar.

@ Tokstar: Ulissi
20-05-2016 13:53
Peleton is niet al te groot meer. Dat gaat voor veel renners flink au doen deze etappe.
20-05-2016 13:53
Lampre groep en peloton minder dan minuut volgens mij. Peloton ook niet meer dan vijftig man groot.
20-05-2016 13:53
Peloton nog een mannetje of 50
20-05-2016 13:53
Omdat Ulissi, Henao en Formolo er voor rijden.
20-05-2016 13:54
Gaan veel mannen buiten tijd komen vandaag als ze zo blijven koersen.

Tokstar: Etixx rijd zo hard, omdat jungels zich goed genoeg voelt om een redelijk klassement te rijden denk ik.
20-05-2016 13:54
Wellens gelost bij Formol (?) en Atapuma.
20-05-2016 13:55
Formolo rijdt in het wit, maar heb hem nog niet gespot.
20-05-2016 13:55
Formolo heeft trouwens toch wit aan? Dat is m dan niet..
20-05-2016 13:56
Met dit tempo gaan heel wat renners zich moeten haasten om op tijd binnen te raken lijkt me.
20-05-2016 13:56
Het is Dombrowski
20-05-2016 13:56
Ik denk ook al de hele tijd dat het eerder Dombrowski moet zijn. Zou ook logischer zijn...
20-05-2016 13:57
Die Dombrowski trekt als een gek door, weer een mooie koers dag.
20-05-2016 13:58
Ja, Dombrowski. De mannen van de NOS zouden toch mogen weten dat Formolo wit aan heeft..?
20-05-2016 13:58
@Erez, en dat zeg je niet even, sjongejonge...
20-05-2016 13:58
Kun je ook wel zien aan de stijl. Duidelijk geen Formolo. En die draagt ook nog eens wit ;)

Sowieso is De Cauwer deze Giro ook wat slordiger. Zal wel door Renaat komen.
20-05-2016 13:58
@lynda

maar waarom begonnen ze dan pas met rijden toen Wellens aanviel?

Verder is het niet echt slim van Etixx want dit gaan ze geen 100km volhouden
20-05-2016 13:58
Dan rijdt Etixx alleen tegen Henao en Ulissi denk ik.
20-05-2016 13:59
LL.
Bij Sporza zeggen ze ook dat het Formolo is, dus het ligt niet aan de mannen van de NOS.
20-05-2016 13:59
Overigens wordt op de Sporza ticker ook Formolo gezegd zie ik... Ze zijn weer lekker bezig in de Giro :D
20-05-2016 13:59
Etixx sterk hoor. Rammen toch aardig door.
20-05-2016 14:00
Ah.. Dombrowski. Dat groepje gaat nog wel aansluiten; tempo in Lampre groep niet bijzonder hoog.
20-05-2016 14:00
@LyndaLid: Op Sporza net hetzelfde.
1 4 5 6 7 8 17

Reacties zijn gesloten.