Giro 2016: Volg hier de dertiende etappe
vrijdag 20 mei 2016 om 12:15 Volg in Google

Giro 2016: Volg hier de dertiende etappe

De Ronde van Italië begint vandaag aan een loodzwaar weekend, waarin de klassementsrenners vol aan de bak moeten. Het peloton krijgt vandaag in de noord-oostelijke regio Friuli Venezia vier beklimmingen voor de kiezen, waarvan er twee in de laatste veertig kilometer liggen. De top van de laatste beklimming, een col van tweede categorie, ligt op veertien kilometer van de aankomst in Cividale del Friuli.

De start is om 12:30, de aankomst wordt verwacht tussen vijf uur en half zes. De NOS zendt de etappe vanaf 13.15 uur live uit. Sporza begint er een kwartiertje later aan, terwijl Eurosport 1 nog eens vijftien minuten later begint met haar uitzending. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links
Voorbeschouwing etappe 13
Website organisatieDeelnemerslijst
Parcoursinformatie etappe 13

Livestream (NOS)

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveblog (NOS)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
408 Reacties
20-05-2016 12:51
Jammer trouwens dat we het eerste half uur, waarschijnlijk het vormen van de kopgroep, moeten missen.
20-05-2016 12:52
Veel gele helmpjes van voren: https://twitter.com/giroditalia/status/733607851038547968
Hopelijk 2 TLJ in de kopgroep vandaag en een coup van Movistar of Astana.
20-05-2016 12:54
@Ferrari. Valverde en samenwerken? Ik denk dat hij best wil meeprofiteren van het werk van anderen, maar niet voluit mee zal werken met het smoesje dat hij zijn beter geplaatste ploeggenoot Amador niet in de wielen wil rijden.
20-05-2016 12:55
Wordt wel lang sparen zo he @ hakkie2? Ik geef je gedachtegang gelijk, maar als de subtoppers gaan zullen de favorieten ook moeten reageren. Het ligt nog te dicht bij elkaar. Overigens zat Kruijswijk eergisteren te popelen om wat te laten zien en als je als renner een goede dag hebt, moet je naar mijn bescheiden mening ook niet te lang wachten. Kansen grijpen waar ze zich voordoen! We zijn over de helft!
20-05-2016 12:55
Weet iemand of Roglic erg veel last heeft van die valpartijen van gisteren?
20-05-2016 12:58
Begint de NOS ook echt meteen met beelden om 13:15? Ik denk dat er dan nog geen kopgroep is en die pas ontstaat in op de eerste klim.
20-05-2016 13:00
@sebas: dat lange sparen komt gewoon door het parkoers, wat ik vanaf het begin al niet geweldig vond. Geen aankomsten die echt uitnodigen tot aanvallen en een zeer belangrijke klimtijdrit en de 2 laatste ritten die heel zwaar zijn. Iedereen wil gewoon sparen voor die 3 dagen en tot die tijd vooral geen tijd verliezen.
20-05-2016 13:00
@ Tuubke
Ach Boogerd noemde we ook zn hele carrière Boogie, niet zo zwaar aan tillen. Wij zijn gewoon niet zo creatief in Nederland met die dingen. En een naam als 'El Imbatido' moet je ook verdienen, dus hopelijk kunnen we over 2 weken aan het denken gaan.
20-05-2016 13:01
Interessante rit. Dit is er een die wel eens voor grotere verschillen tussen enkele podiumkandidaten kan zorgen, dan komende twee dagen het geval gaat zijn. Ik denk niet dat de kopgroep in deze rit al in het eerste half uur gevormd zal zijn. Verwacht dat het op die eerste klim hoe dan ook koers wordt. Daarna even windstilte voor Astana er op de voorlaatste beklimming aan gaat beginnen.
20-05-2016 13:02
@ Tuubke

Goed punt. Maar ik heb nog steeds de hoop dat als Nibali er niet bij is hij dan wel samen zou willen werken met een (in zijn ogen) mindere concurrent. Andersom is natuurlijk ook prima (Nibali en Kruiswijk tegen Valverde)
20-05-2016 13:02
Beter Kruissie dan "de kleerhanger", dat laatste zag ik ook al langs komen en is helemaal belachelijk.
20-05-2016 13:05
gewoon "die rooie uit nuenen"
20-05-2016 13:07
@Hakkie2 The Human Coathanger, niets mis mee.. Die heeft hij verdiend aan zijn manier van hoe zijn schouders staan tijdens de koers, lijkt wel of er een hanger in zijn shirt zit. Leuk wat mij betreft!
20-05-2016 13:12
Tjallingi in de aanval! Mogelijk om kruiswijk te helpen in de laatste dalende en vlakke kilometers
20-05-2016 13:13
Nog erger dan de bijnamen zelf zijn de pogingen om elkaar te overtuigen wat wel of geen mooie bijnaam is ;)
Doe maar gewoon Kruijswijk, alleen daarom al...
20-05-2016 13:15
Tjallingii op pad met o.a. De Marchi en K3 - dat belooft wat!
20-05-2016 13:15
NOs 14.30 pas live
20-05-2016 13:15
Benieuwd of de Smulpaap van Bolivar eindelijk eens iets gaat laten zien.
20-05-2016 13:15
@Lyndalid: als Nibalie idd niet zo goed zou zijn, waarom zou ie dan net vandaag gaan aanvallen? Zou echt wel dom zijn, als je niet goed bent ga je toch net vandaag geen extra krachten verspelen met een (mss wel zinloze) aanval als je ziet wat er morgen geklommen moet worden.

Nee, vandaag is het voor de vluchters. Enige klimmer die best zelf iets probeert is Kruisjwijk als ie dat roze zo graag eens draagt. Morgen en zondag gaat ie dat roze niet meer aantrekken, vandaag is z'n enige (kleine) kans.
20-05-2016 13:16
NOS dus pas om 14:30 met beelden.
20-05-2016 13:16
Kopgroep met oa Maarten Tjallingii
20-05-2016 13:16
Ook Timmer zou in de kopgroep zitten (10 seconden voorsprong).
20-05-2016 13:16
"Steven de sterke"?
Grapje.

Zou zijn ploeg iemand meesturen om bijstand te kunnen leveren in het middenstuk of om niet te hoeven counteren?
20-05-2016 13:17
Nou, wachten tot 14:30 voor beelden op NPO1 dus....
20-05-2016 13:17
NOS: "Goedemiddag, rond half 3 beginnen wij met de ronde van Italië, maar nu eerst.. volleybal (ofzo). Fijne teletekstpagina. 13.15 - Wielrennen, Giro D'Italia. *** NOS, wachten op Sporza, anders was het sowieso zappen als Sporza begonnen was.

Reacties zijn gesloten.