Giro 2016: Volg hier de dertiende etappe
vrijdag 20 mei 2016 om 12:15 Volg in Google

Giro 2016: Volg hier de dertiende etappe

De Ronde van Italië begint vandaag aan een loodzwaar weekend, waarin de klassementsrenners vol aan de bak moeten. Het peloton krijgt vandaag in de noord-oostelijke regio Friuli Venezia vier beklimmingen voor de kiezen, waarvan er twee in de laatste veertig kilometer liggen. De top van de laatste beklimming, een col van tweede categorie, ligt op veertien kilometer van de aankomst in Cividale del Friuli.

De start is om 12:30, de aankomst wordt verwacht tussen vijf uur en half zes. De NOS zendt de etappe vanaf 13.15 uur live uit. Sporza begint er een kwartiertje later aan, terwijl Eurosport 1 nog eens vijftien minuten later begint met haar uitzending. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links
Voorbeschouwing etappe 13
Website organisatieDeelnemerslijst
Parcoursinformatie etappe 13

Livestream (NOS)

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveblog (NOS)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
408 Reacties
20-05-2016 16:52
Nibali lijkt beter te worden...
20-05-2016 16:52
Visconti gaat op deze manier nog leuk 6 seconden bonis voor zijn kopman wegkapen (als we aannemen dat de Valverde/Nibali groep bij de volgende achtervolgers komen)
20-05-2016 16:53
Haha Purito, vroeg aan de vrijmibo begonnen? Minder dope in het peloton geeft gewoon wat minder grote verschillen. 't zijn ook maar mensen.
20-05-2016 16:53
Ik vind het ook een beetje apart om te zeggen dat Landa wel even had gewonnen. Op basis van de tijdrit zou je ook kunnen zeggen dat Nibali de grootste favoriet was.
20-05-2016 16:54
Nou, deze Nibali komt absoluut niet in de buurt van die van de Tour 2014. Of de Giro 2013.

En dat zag je al aankomen. Hij was hopeloos in Trentino en Luik. Kan best zijn dat hij nog verbetert, maar op dit moment is het een schim van de beste Nibali.
20-05-2016 16:54
@Lyndalid: doe zelf even normaal. Landa gaf via z'n Chianti tijdrit net aan heel goed bezig te zijn, de meesten trekken die conclusie, behalve jij. Open je ogen.
20-05-2016 16:55
@Martini864: dat Landa makkelijk had gewonnen is idd een brug te ver, maar zeggen dat ie de zwakste was van allemaal is je reinste bullshit. Sommigen hier zien spoken.
20-05-2016 16:56
Op PCM zou je Visconti laten uitzakken om tempo te maken voor Amador.
20-05-2016 16:56
@voigt hij was bergop ook niet de beste, je moet niet gelijk zo aanvallen. Je kan ook normaal reageren
20-05-2016 16:56
WEET IEMAND WAAR AMADOR ERGENS ZIT ???
20-05-2016 16:56
Niet kiften!

ON: Amador sluit weer aan.
20-05-2016 16:57
Niet doen, Kruijswijk. Het is niet aan jouw om daar te rijden. Laat Amador zelf maar rijden of een knecht van Nibali.
20-05-2016 16:57
Toch wel frappant dat de NOS er onder aan de berg achter komt dat Amador er bovenaan al niet meer bij zat.
20-05-2016 16:57
Astana wel de hele dag numeriek in de meerderheid, maar ze rijden de concurrentie van Nibali er toch niet af.
20-05-2016 16:57
Weer een matige etappe.
20-05-2016 16:57
[i]edit redactie: niet doen[/i]
20-05-2016 16:57
@purito Een schim is wel heel erg overdreven, hij lost toch gewoon iedereen op 4 man na met zn aanval..
20-05-2016 16:58
Als je ziek wordt, ben je blijkbaar niet sterk genoeg. Het heeft dus niet zoveel zin om het nog over Landa te hebben. Dumoulin had zonder blessure waarschijnlijk ook pas vandaag het roze verloren.
20-05-2016 16:59
Wat was het mooi geweest om op dit rechte stuk nog een strijd te hebben voor de etappe
20-05-2016 16:59
Waarom gaat Kruiswijk in godsnaam meedraaien daar? Spaar je krachten, er ligt geen enkele concurrent af..
20-05-2016 16:59
saaie etappe er veranderd niks tussen de grote mannen !!
20-05-2016 17:00
Ook eigenlijk best bijzonder dat we na twee weken Giro nog geen enkele fatsoenlijke bergop finish hebben gehad! Op deze manier gaat Kruijswijk natuurlijk nergens tijd pakken, behalve misschien de tijdrit en de laatste twee bergritten.
20-05-2016 17:00
[quote] Landa gaf via z’n Chianti tijdrit net aan heel goed bezig te zijn, de meesten trekken die conclusie, behalve jij. Open je ogen.[/quote]

Open je ogen? Om te zeggen dat Landa hier zomaar gewonnen had moet je volgens mij je ogen sluiten en een stukje dromen, die gast rijdt hier niet omdat ie ziek was. En in de eerste week was ie ook niet goed. Open je ogen en kijk het even terug.
20-05-2016 17:01
Ik vroeg me af wat Kruijswijk ging doen, maar hij heeft er toch voor gezorgd dat nu wordt samengewerkt. Leuk
20-05-2016 17:01
Het enige wat we gezien hebben is wat de potentiële top vijf is: Nibali, Valverde, Kruijswijk, Chaves en Majka

Reacties zijn gesloten.