Giro 2016: Volg hier de achtste etappe
zaterdag 14 mei 2016 om 12:22 Volg in Google

Giro 2016: Volg hier de achtste etappe

De Giro d’Italia kent vandaag een verraderlijke etappe. De 186 kilometer lange achtste rit, die de renners voert van Foligno naar Arezzo, gaat namelijk deels over onverharde wegen. Kan Tom Dumoulin zijn roze trui behouden en zo zondag als leider aan de individuele tijdrit beginnen? WielerFlits blikt vooruit.

De zwaarste beproeving van de dag is de Alpe di Poti. Deze klim van tweede categorie kent stukken van maximaal veertien procent en is deels onverhard. Ook de oplopende slotkilometer in het historische centrum van Arezzo zal de televisiekijkers naar het puntje van de stoel brengen.

Om 12.25 uur trekt het peloton zich in Foligno, waar André Greipel gisteren de massasprint won, op gang. De finish wordt verwacht tussen vijf uur en half zes. Sporza, de NOS en Eurosport doen vanaf half drie live verslag.


Links:
Voorbeschouwing WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcoursinformatie etappe 8

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Website organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (NOS)
Liveticker (Nu.nl)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
281 Reacties
14-05-2016 16:23
Dit bericht is verwijderd
14-05-2016 16:23
Zakarin roze en Kruijswijk 2e in het klassement
14-05-2016 16:24
Brambilla gaat echt niet meer ingehaald worden. Wie gaat daar achteraan rijden?
14-05-2016 16:24
Gevaarlijke afdaling. Hopen dat ieder overeind blijft.
14-05-2016 16:24
Zal Dumoulin zich sparen voor de TT van morgen? Zo ja, dan geniale zet.
14-05-2016 16:25
Edit: tijdsverschillen lopen nu enorm snel op, was dus verkeerdelijk. Brambilla in het roze dan maar!
14-05-2016 16:25
DeftigdalenDumoulin
14-05-2016 16:25
Mooie gifkikker die Brambilla, hopelijk pakt het roze ook !
14-05-2016 16:25
De tijdrit van morgen zal veel duidelijk maken of dumoulin er doorheen zit. Dit lijkt er niet goed uit te zien.
14-05-2016 16:26
Ze gaan echt wel weer kijken. Dumoulin is niet gevaarlijk, nu bewezen.
14-05-2016 16:26
Brambilla 1 dag in het roze, leuk toch
14-05-2016 16:26
In de laatste kilometer zal Brambilla nog een halve minuut verliezen denk ik
14-05-2016 16:26
Wat een gezever over hoogtestage, we zitten op 2 keer het drielandenpunt en anderhalve barak frituur. Door iedereen voorbij gereden worden wijst wel degelijk op iets anders.
14-05-2016 16:26
Montaguti gaat op de slotklim nog over Brambilla..
14-05-2016 16:26
Wat moet het lekker zijn om Amador in je ploeg te hebben zeg, wat een beul is dat.
14-05-2016 16:27
Kruijswijk heeft iig wel het goede wiel gekozen in de afdaling!
14-05-2016 16:27
Danny Nelissen zegt : 'De tijdrit nog, een hoogtestage, dan de tour en vervolgens naar Rio'

Ik ben trouwens blij met Danny 2.0, die is echt minder opgefokt dan vroeger en gewoon wel een leukere commentator geworden.
14-05-2016 16:27
Volgens mij kan je je prima leegrijden in de Giro, genoeg tijd om te herstellen voor de OS.

Dat je je niet optimaal voorbereid op de Giro maar wilt pieken op de OS, dat is een ander verhaal. Maar het zal wel aan mij liggen.
14-05-2016 16:28
Wat is de achterstand van Brambilla in AK?
14-05-2016 16:29
Niet doen, Kruijswijk. Sparen...
14-05-2016 16:29
Dumoulin loopt 10 seconden in in de afdaling op de groep. Sterk. Nu bergop achter Arndt raakt ie ze weer kwijt.
14-05-2016 16:29
Zucht
..

Renaat is het echt helemaal kwijt.
14-05-2016 16:29
Hier kruissie
14-05-2016 16:29
1,28 op Zakarin. 1,56 op Dumoulin
14-05-2016 16:29
Skyrenners zijn systematisch onzichtbaar vanuit de Sporzacabine...

Reacties zijn gesloten.