Giro 2015: Volg hier de zestiende etappe
dinsdag 26 mei 2015 om 11:40 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de zestiende etappe

Vandaag gaat de Giro d’Italia de slotweek in. En het begint gelijk met een loodzware etappe met vijf bergen. Het toppunt van de rit ligt op 35 kilometer van het einde, wanneer het hoogste punt van de Mortirolo bereikt wordt. Gaan de klassementsrenners op deze mythische berg (12,8 kilometer aan 10,9%) al oorlog maken?

Naast de Mortirolo staan ook de Campo Carlo Magno, de Passo del Tonnale en tweemaal de beklimming naar Aprica op het programma in de 177 kilometer lange rit. Bespreek hier het verloop.

De wedstrijd wordt om vijf voor twaalf op gang geschoten. De aankomst wordt verwacht tussen tien voor vijf en tien over half zes. Sporza zendt de koers vanaf half twee uit op éénEurosport begint om kwart over twee met de uitzending.

T15_MadonnaDC_2_alt
Links:
Voorbeschouwing
Informatie parcours
Deelnemerslijst

Liveticker (Sporza)
Liveticker (organisatie)
Liveticker (Nusport)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
1014 Reacties
26-05-2015 16:50
Hele knappe overwinning van Landa maar weer, en dan nog zonder vandaag zijn aanvankelijke kopman te zijn afgevallen. Chapeau!
26-05-2015 16:50
Landa rijdt zomaar een halve minuut op Contador en alle andere achtervolgers.
26-05-2015 16:50
Als Landa morgen lek rijdt of er gebeurt iets anders moet die niet gaan janken als de gele bridage met Saxo vol op kop van het peloton gaat rijden :)
26-05-2015 16:50
achja over paar jaar krijgt kruijswijk alsnog de overwinning. dopingmaniakken uit kazachstan
26-05-2015 16:51
Diep en diep respect voor Bertje als hij bij Kruissie blijft om hem de bergtrui te schenken.
26-05-2015 16:51
2e=bergtrui heren
26-05-2015 16:51
Als Kruijswijk tweede wordt heeft hij blauw.
26-05-2015 16:51
@Cavendish Hou je mond toch man. Tuurlijk kun je Landa niets kwalijk nemen, maar hij is op dit moment gewoon even een klootzak.
26-05-2015 16:51
Als Kruiswijk steeds in het wiel had gezeten en nu weg was gesprongen, was het geweldig geweest... Lekker selectief mensen
26-05-2015 16:51
Contador gaat de 2e plek aan Kruiswijk schenken.
Mooie etappe!
26-05-2015 16:52
mooie overwinning van Landa, tweede plaats voor kruijswijk geeft wel de bergtrui toch? Betancur pakte de eerste punten.. Dus Kruijswijk pakt de bergtrui dan
26-05-2015 16:52
Landa doet hier helemaal niks verkeerd hoor
26-05-2015 16:52
Mensen toch, teleurstelling betekent niet dat je wild om je heen moet slaan. Landa heeft niets hoeven doen terwijl Kruijswijk en Contador op kop hebben gesleurd. Logisch dus dat hij met één punch een gat kan slaan.

Wel jammer natuurlijk! Het was Kruijssie gegund.
26-05-2015 16:52
Contador geeft Kruijswijk die 2de plek.
26-05-2015 16:52
Kruijswijk 2e geweldig! BERGTRUI VOOR HEM.
26-05-2015 16:52
Hoera toch nog
26-05-2015 16:52
Hoppa nu de bergtrui?
26-05-2015 16:53
Sjieke vent is die Contador ook. Mooi.
26-05-2015 16:53
Contador geeft hem aan kruis, klasse!!
26-05-2015 16:53
Nieuwe renner op om te haten hopelijk wint Landa nooit meer wat
26-05-2015 16:53
Alleen door z'n stijging in het algemeen klassement en het sterke rijden vandaag, zullen veel ploegen hem niet meer zo maar laten ontsnappen om extra puntjes voor z'n trui te sprokkelen.
26-05-2015 16:53
[quote]FondriestTF3 - 26 mei 2015 om 16:52
Mensen toch, teleurstelling betekent niet dat je wild om je heen moet slaan. [/quote]
Dit, +1. Tegeltje van de dag.

Nadert Kruijswijk ook de puntentrui, overigens? :p
26-05-2015 16:53
Toch wel zuur 2x tweede worden
26-05-2015 16:54
Fantastico !
26-05-2015 16:54
3x zelfs voor jumbo

Om te reageren moet je ingelogd zijn.