Giro 2015: Volg hier de individuele tijdrit
zaterdag 23 mei 2015 om 11:45 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de individuele tijdrit

Het is vandaag een belangrijke dag voor de klassementsrenners in de Ronde van Italië. Zij krijgen een individuele tijdrit van maar liefst 59,4 kilometer voorgeschoteld. Hier kunnen grote verschillen worden gemaakt.

Het parcours tussen Treviso en Valdobbiadene kan worden opgedeeld in twee delen. De eerste dertig kilometer zijn vlak een daarmee ideaal voor de échte tijdritspecialisten. Klimmers kunnen in het tweede deel tijd terugwinnen. Dan komen ze namelijk op heuvelachtig terrein.

Marco Coledan van Trek Factory Racing is om 12:00 de eerste renner die van start gaat. Leider Fabio Aru vertrekt om 15:42 van het startpodium. Sporza en Eurosport zenden de tijdrit vanaf 14:40 rechtstreeks uit. Bespreek hier het verloop van de koers.

Links:
Deelnemerslijst
Voorbeschouwing
Startvolgorde
Parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingnews)
Liveticker (organisatie)
Liveticker (NUsport)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
440 Reacties
23-05-2015 16:07
@John Bidon
Even gesorteerd op tijd:

De Nederlanders:
Kruijswijk 1h19’01
Clement 1h19’36
Keizer 1h20’09
Tjallingi 1h20’51
Flens 1h21’37
Van der Lijke 1h23’07
Slagter 1h24’28
Lindeman 1h24’30
Hofland 1h25’37
Stamsnijder 1h25’48
Weening 1h26’05
Van Poppel 1h26’06
Snelste tijd 1h17’52 Kiryienka
Langzaamste tijd 1h32’31 Mezgec
23-05-2015 16:08
2e deel echt heel erg wind in de rug, dat heft de tegenwind bijna op. Let op Contador wint nog de tijdrit.
23-05-2015 16:08
@valverdebassonibali ik heb toen gelijk al gezegd dat Kruissie er nog wel doorheen zou komen
23-05-2015 16:08
Alle matige toptijdrijders: Kruijswijk, Hesjedal en VDB rijden extreem goed. Valt enorm op. Terwijl ze toch in gelijkwaardige omstandigheden rijden net als de echte toppers.
23-05-2015 16:08
Kruijswijk heeft Nieve ingehaald in het AK.
23-05-2015 16:09
Hesjedal in de tussentijden niet goed, maar op het einde draai je naar links en heb je wind mee.
23-05-2015 16:09
Wat zijn matige toptijdrijders?
23-05-2015 16:09
Is Nieve al binnen eigenlijk.
23-05-2015 16:09
izaguirre redelijke tijdrit, maar niet echt top
23-05-2015 16:10
Aru vind ik overigens opvallend goed rijden. Contador is outstanding, maar Aru wint zelfs tijd op Porte en Uran.
23-05-2015 16:10
@Xistnc: Het zou niet gezond zijn als Kruijswijk plotseling alle tijdritspecialisten naar huis fietst. Als het een Rus was of een Astana renner... Je moet gewoon realistisch zijn, de omstandigheden kunnen niet tegen gezeten hebben als je vergelijkt met de renners om hem heen.
23-05-2015 16:10
Renaat moet bijna janken dat VDB niet in het rijtje genoemd wordt.
23-05-2015 16:10
@Mollemarijden De toppers rijden ook nog wel goed, het 2e gedeelte wind mee. Iedereen maakt daar tijd goed. LLS, Kruiswijk, Hesjedal, Amador nu ook.
23-05-2015 16:11
@jestbread
Terecht.
23-05-2015 16:12
@Tokstar: ach, een vaste infographic met de vier tenoren van de Giro. Waar maak je je in vredesnaam druk om.
23-05-2015 16:12
Eerste tussenpunt tijden klassement
Kiryienka 21'14
Contador 22'20
Kruiswijk 22'25
JVDB 22'26
König 22'51
Amador 23'01
Aru 23'08
Caruso 23'11
Porte 23'11
23-05-2015 16:12
weet iemand hoe intxausti het deed, verwachte wel wat van hem...
23-05-2015 16:13
@jestbread
Ze hadden zelfs z'n start gemist. Dat is gewoon amateuristisch.
23-05-2015 16:13
Dit bericht is verwijderd
23-05-2015 16:13
Dit is de mooiste Giro rit tot nu toe!
Prachtig...
Alle live tickers ernaast, en die maken het extra spannend met al die vertragingen en omissies.
Wat een genot!
23-05-2015 16:13
Tsja Renaat
23-05-2015 16:14
Atapuma 1:24:42! Oftewel Kruijswijk haalt ook Atapuma in.
23-05-2015 16:14
José ik kan het uitleggen. 1e gedeelte wind tegen dus verliest iedereen tijd. 2e gedeelte wind mee dus wint iedereen tijd.
23-05-2015 16:14
Kruijswijk is Nieve en Atapuma voorbij in het klassement.

@sven241
Ze rijden niet heen en terug.
23-05-2015 16:15
@Tokstar: Heb jij Cataldo z'n start gezien of Caruso tussendoor? nota bene Italianen. Amateuristisch zijn we gewend in Italie, maar dat zeuren is gewoon vervelend.

Reacties zijn gesloten.