Zege Freire in Ruta del Sol
woensdag 22 februari 2012 om 15:48

Zege Freire in Ruta del Sol

foto: Sirotti (archief)

Oscar Freire heeft in de Ruta del Sol de etappe naar Las Gabias op zijn naam geschreven. De Spaanse sprinter van Katusha was de sterkste in de massasprint. Daniel Schorn (NetApp) eindigde op een tweede plaats. Alejandro Valverde blijft aan de leiding in het algemeen klassement.

De rit werd gekleurd door een ontsnapping van vijf renners. Ferrari (Caja Rural), Ramirez (Andalucia), Valentin (Cofidis), Habeaux (Accent Jobs) en Lelay (Saur Sojasun) bleven lang vooruit, maar werden in de slotfase bijgehaald. Daar liet Oscar Freire zien dat hij het sprinten nog niet verleerd is. De 36-jarige Spanjaard boekte na zijn zege Down Under al zijn tweede overwinning van dit seizoen.

Morgen kent de Ruta del Sol zijn slotetappe. Dan mag Alejandro Valverde zijn leiderstrui verdedigen in een 145 kilometer lange rit van Jaen naar La Guardia de Jaen.

Ruta del Sol 2012 (2.1)
Uitslag etappe 3: Montemayor-Las Gabias (157,1 kms)

1. Óscar Freire (Spanje/Katusha) in 3u41m55s
2. Daniel Schorn (Oostenrijk/Netapp) allen z.t.
3. Michael Matthews (Australië/Rabobank)
4. Marco Marcato (Italië/Vacansoleil-DCM)
5. Simon Geschke (Duitsland/Project 1t4i)
6. Pim Ligthart (Nederland/ Vacansoleil-DCM)
7. Stéphane Poulhies (Frankrijk/Saur)
8. Daniele Bennati (Italië/RadioShack-Nissan)
9. Rein Taaramae (Estland/Cofidis)
10. Sergey Lagutin (Oezbekistan/Vacansoleil-DCM)
Volledige rituitslag

Algemeen klassement na rit 3
1. Alejandro Valverde (Spanje/Movistar Team) in 12u53m53s
2. Rein Taaramae (Estland/Cofidis) op 3s
3. Jerome Coppel (Frankrijk/Saur-Sojasun) op 8s
4. Denis Menchov (Rusland/Team Katusha) op 14s
5. Sergey Lagutin (Oezbekistan/Vacansoleil-DCM) op 15s
6. Tom Dumoulin (Nederland/Project 1t4i) op 18s
7. Frank Schleck (LuxemburgRadioShack-Nissan) op 22s
8. Mathias Brandle (Oostenrijk/Team NetApp) op 23s
9. Haimar Zubeldia (Spanje/RadioShack-Nissan) op 26s
10. Mikel Astarloza (Spanje/Euskaltel) op 27s
Volledige algemeen klassement na rit 3

RIDE Magazine
RIDE Magazine