Wout van Aert zegeviert na nagelbijtende finale in Critérium du Dauphiné
foto: Cor Vos
donderdag 9 juni 2022 om 16:35

Wout van Aert zegeviert na nagelbijtende finale in Critérium du Dauphiné

Wout van Aert heeft zijn tweede ritzege in het Critérium du Dauphiné 2022 te pakken. De geletruidrager versloeg in een sprint, na een razendspannende finale, Jordi Meeus met miniem verschil. Van Aert, die nu nog steviger aan de leiding gaat in het algemeen klassement, wist pas in de laatste honderd meter de vroege vluchters te passeren.

Sommige klassementsrenners hebben in de individuele tijdrit op dag vier een flinke tik gekregen. Voor hen is het zaak om de verloren tijd goed te maken in de resterende bergritten. Maar voor we de bergen induiken, stond er eerst nog een niet te onderschatten heuveletappe op het programma. Thizy-les-Bourgs was de startplaats, Chaintré de plek waar werd gefinisht. Onderweg stonden er vier gecategoriseerde hellingen op het menu, met twee klimmetjes in de laatste dertig kilometer. Eenmaal op de top van de Côte de Mont-Brison (1,8 km aan 4,8%) volgden er nog dertien vlakkere kilometers naar de streep.

Onstuimige openingsfase 
In een dergelijke etappe is de eerste aanval van de dag vaak de goede, maar vandaag hadden heel wat renners zin om mee te gaan in de vroege vlucht. Zo was Rémi Cavagna zeer bedrijvig in de openingsfase, maar de Franse hardrijder werd tot twee keer bij de lurven gegrepen door het peloton. De grote groep reed vervolgens in gestrekte draf naar de eerste klim van de dag. Op de flanken van de Col des Ecorbans, een klim van derde categorie, kwam Jan Bakelants als eerste boven. De ervaren Belg van Intermarché-Wanty-Gobert besloot na de top door te rijden en kreeg assistentie van twee mede-aanvallers.

foto: Cor Vos

Bakelants, de deze week al zeer actieve Oostenrijker Sebastian Schönberger (B&B Hotels-KTM) en de Fransman Fabien Doubey (TotalEnergies) profiteerden optimaal van een adempauze in het peloton en zo groeide de voorsprong van de drie koplopers al snel richting de twee minuten. Tussen de kopgroep en het peloton in zwommen nog twee tegenaanvallers. Bergkoning Pierre Rolland was namelijk in de tegenaanval te gaan, samen met zijn landgenoot Benjamin Thomas. De twee Fransen moesten even diep in hun reserves tastten, maar wisten na verloop van tijd aan te sluiten. Een kopgroep van vijf was geboren.

Bergkoning Rolland heeft buit binnen 
De vijf koplopers begonnen niet veel later aan de zwaarste klim van de dag, de Côte de Dun (4,9 km aan 6,8%) van tweede categorie. Bergkoning Rolland kwam niet geheel verrassend als eerste boven en wist zich zo weer te verzekeren van de nodige bergpunten. Opdracht volbracht, moet Rolland hebben gedacht, en dus liet de ervaren Fransman zich weer uitzakken naar het peloton. Schönberger, Doubey, Thomas en Bakelants reden wel gewoon door en begonnen met een voorsprong van zo’n anderhalve minuut aan de laatste zeventig kilometer. In het peloton kreeg Jumbo-Visma intussen steun van de mannen van BikeExchange-Jayco.

foto: Cor Vos

De Australische formatie zag vandaag een laatste mogelijkheid om met Dylan Groenewegen voor de zege te sprinten en nam dus zijn verantwoordelijkheid in de achtervolging op de vier koplopers. Het peloton werd halverwege de etappe nog opgeschrikt door een valpartij van Enric Mas, maar de klassementskopman van Movistar kon zijn weg vervolgen en zijn plaats weer innemen in het peloton. Mas moest wel even een bezoekje brengen aan de ronde-arts om de nodige schaaf- en vleeswonden te ontsmetten. De koplopers bleven intussen goed ronddraaien en probeerden hun voorgift met hand en tand te verdedigen.

Groenewegen moet passen, vluchters houden knap stand 
In het peloton was het, niet voor het eerst deze week, alle hens aan dek. De vier vluchters hielden namelijk bijzonder goed stand. Met nog twintig kilometer op de teller bedroeg de voorsprong nog altijd anderhalve minuut, maar de koplopers moesten nog wel de Côte de Mont-Brison (1,8 km aan 4,8%) zien te overleven. Op dit slotklimmetje, met de top op goed twaalf kilometer van de meet, trok Jumbo-Visma stevig door. De Nederlandse formatie wist zo een flinke hap af te doen van de voorsprong en, misschien nog wel belangrijker, Groenewegen te lossen. De sprinttroef van BikeExchange-Jayco kon het tempo niet meer aan.

Het kopwerk van de mannen van BikeExchange-Jayco bleek dus nogmaals verspilde moeite, aangezien Groenewegen er niet meer in slaagde om nog terug te keren. De koplopers waren intussen begonnen aan de laatste vijf kilometer en dat deden ze met een toch wel mooie voorgift van een halve minuut. Kruijswijk en Benoot trokken zich in het peloton binnenstebuiten voor kopman Van Aert, maar ze kwamen geen sikkepit dichter. De vier vluchters hadden duidelijk goed gedoseerd en dus werd het opnieuw een dubbeltje op zijn kant tussen de koplopers en de nog aanwezige sprinters.

foto: Cor Vos

Bij het ingaan van de laatste kilometer was het verschil nog tien seconden, maar net op dat moment begonnen de koplopers naar elkaar te kijken. Thomas rook het gevaar en ging dan ook aan op ruim vierhonderd meter van de streep. De Franse hardrijder van Cofidis trok zo de sprint op gang, maar de streep bleek net iets te ver te liggen voor Thomas en zijn medevluchters. Vanuit de achtergrond kwam Van Aert, na goed voorbereidend werk van zijn ploeggenoten, opzetten en de Belg wist met een bijzonder lange sprint landgenoot Jordi Meeus nipt van zich te houden. Ethan Hayter moest genoegen nemen met de derde plek.

RIDE Magazine
96 Reacties
09-06-2022 16:37
Wat een beest; ''t is niet te doen. 1-6-2-2-1
    09-06-2022 16:38
    19 koersdagen 14 keer podium 6 keer de bloemen
    09-06-2022 16:40
    Koop een taart en vier het
    09-06-2022 16:41
    met wat meeval had dat ook 1-1-1-1-1 kunnen zijn ;)
    09-06-2022 16:44
    Aardbij of bananetaart, Beer?
    09-06-2022 16:53
    Ja, de beste renner ter wereld hee. Maar vandaag zocht hij wel het randje op met Meeus op die manier te blokkeren.
    09-06-2022 16:57
    Doe maar met mandarijntjes fifty ;-)
    10-06-2022 03:20
    Knap - maar had natuurlijk 5 op 5 kunnen zijn !
09-06-2022 16:37
Groenewegen doet werkelijk alleen hardheid op, wat een aanfluiting.
    09-06-2022 16:42
    Als je denkt dat Groenewegen in de Tour voor het klassement gaat, kan ik je geruststellen. Hij gaat echt alleen voor de vlakke etappes.
    09-06-2022 16:59
    Als jij denkt dat hij in de Tour etappes gaat winnen als dit z'n niveau is kan ik je teleurstellen. Dat gaat niet gebeuren.
    09-06-2022 17:03
    Hij gaat er drie winnen.
09-06-2022 16:37
Wat kunnen ze goed rekenen bij Jumbo, dat mag ook wel eens gezegd worden.
    09-06-2022 16:39
    Zonder hulp van INEOS was het sowieso niet gelukt.
    09-06-2022 16:46
    Komt vooral door Ineos. Die hebben nog niet geleerd dat Hayter niet tegen van Aert op kan blijkbaar...
    09-06-2022 17:06
    Of ze hebben liever een kleine kans op ritwinst dan helemaal geen kans.
    09-06-2022 18:37
    Kan mij idd iemand de tactiek van INEOS uitleggen ? Hoe denkt Hayter Van Aert te verslaan ? Normaal eet je eerst het bord leeg van de leidersploeg ? Gaan een beetje doodleuk het gat op de vluchters helpen toerijden voor VA. Dat vind ik nog veel dommer dan VA die zijn handen te vroeg in de lucht steekt.
    09-06-2022 18:53
    Als je de kopgroep niet terughaalt dan wint Hayter sowieso niet.
    09-06-2022 20:16
    En dan kan Stuyven niet winnen en Meeuws en Bagioli en enz... Dus alle ploegen die geen mannetje in de ontsnapping hebben zouden moeten rijden ? Du jamais vu. Laat de ploeg van de leider en de rapste het maar oplossen. Niet ze nog een beetje gaan helpen.
    09-06-2022 23:06
    Rekenen op Ineos is ook rekenen. Geheel eens met zacht.
09-06-2022 16:38
Van Aerts zege is mooi, maar Groenewegen blijft mij het meest bij. Wat een hele droevige ronde voor hem. Wist dat hij niet de beste klimmer was, maar wat hij hier laat zien is droevig slecht. Zie hem graag vlammen in de Tour, maar op deze manier kunnen ze bij Bike Exchange beter ereplaatsen scoren met Matthews.
    09-06-2022 16:40
    In de Tour zijn er wel vlakke etappes

    Deze Dauphine hebben ze laten uittekenen door iemand van Jumbo denk ik
    09-06-2022 16:41
    Wat dacht je van Froome. De naïeveling in mij denkt al drie jaar dat hij zich spaart op dit soort dagen om vervolgens in het slotweekend zijn wederopstanding in de bergen te ontplooien. Helaas.
    09-06-2022 16:43
    Na zijn schorsing is hij een soort marezcko geworden. Hier had hij er echt bij moeten zitten. Gaat lastig worden zo in de tour.
    09-06-2022 16:46
    Beetje overdreven, was gewoon een lastig klimmetje nog waar ze volle bak opknallen dan krijgen pure sprinters het gewoon lastig.
    09-06-2022 16:47
    Groenewegen zal er wel een paar keer bij kunnen blijven in de Tour, maar door zijn matige plaatsing mist hij ook vaak een sprint of 2, dan gaan er niet veel mogelijkheden meer overblijven.

    Maar 't moet maar 1 keer raak zijn natuurlijk, denk dat niemand nog verwacht dat Groenewegen 3 ritten gaat winnen.
    09-06-2022 16:52
    Misschien dat-ie de broodnodige hardheid moet opdoen om beetje bij te kunnen blijven in de TdF, in functie daarvan dus. Verder zijn dit soort types die enkel vlakke sprints aankunnen vaak maar matig getalenteerd tov de gemiddelde prof.

    Snap de hoeveelheid aandacht die die krijgen wat dat betreft nooit. Zijn ze net een tikkeltje matiger, zoals degene die nu voor Alpecin-Fenix rijdt en vandaag wint, dan wordt er mee gelachen.
    09-06-2022 16:59
    'matig getalenteerd' zou ik niet zeggen, eerder anders getalenteerd. Snel zijn is ook een talent, dat bovendien veel moeilijker te trainen is dan uithouding.
    Maar goed, ik snap je punt wel. Ga zelf ook makkelijker supporteren voor een ander/completer type renner.

    (over supporteren gesproken, zeer tevreden om terug een schim van EBH te zien, hopelijk gaat hij morgen mee in de vlucht)
    09-06-2022 19:50
    Matig getalenteerd?
    Zij beleven wel onze droom en laten ons dromen, ga vlug je mond spoelen...
    09-06-2022 20:16
    Wat lees je toch af en toe een hoop onzin op deze website. Maar goed ik kan er wel vaak om lachen.
    09-06-2022 21:10
    Ga vlug je mond spoelen? Beste Krist the Vanma, het was jij, die onder het pseudoniem christ van maerke (sic) het over 'wij Vlamingen' had. Achteraf had dan een of andere leukerd het over een zekere Krist en behold, daar was de geboorte van Krist the Vanma, met een subtiele knipoog in de voornaam. Weg was de guitige flamingant en weg bleef hij. Van een stevige mondspoeling gesproken.
    09-06-2022 21:34
    Leg een brug in het parcours en het is einde verhaal voor dylan.
    09-06-2022 21:43
    @meqadon ik vermoed dat jij een ophaalbrug bedoeld...
    10-06-2022 04:31
    @Lalsacien ik vermoed dat jij bedoelt bedoelt.
    10-06-2022 06:51
    @11 na 11 dat bedoel ik
    10-06-2022 08:43
    @jerkson.
    Ja, dat was ik en toen heb ik mijn oude gebruikersnaam verandert door mijn nieuwe. Geen geheim hoor. Dat 'wij Vlamingen' was eigenlijk een geintje, wist ik veel dat er hier zoveel gasten lange tenen hebben. Maar jij mag deze overwinning hebben hoor Jerkson, geniet ervan.
09-06-2022 16:38
Ongelukkig tikje van Van Aert aan Meeus, kost het Meeus de overwinning?
    09-06-2022 16:40
    Meeuws had hem gepakt, naar het was meer een slimmigheidje van Wout dan ongeoorloofd.
    09-06-2022 16:43
    Wout ging van de boarding weg naar het midden, creëerde dus ruimte voor Meeus, onbewust denk ik, en vernauwde dat gaatje met misschien 20cm net voor de meet,

    even onbewust m.i.
    09-06-2022 16:48
    Meeus was duidelijk de snelste. Van Aert blokkeerde hem toch echt met zijn arm voor de arm van Meeus te plaatsen. Diskwalificatie zou overdreven zijn, maar dit was wel het randje opzoeken. Als Meeus valt hebben we hier toch een Groenewegen-Jakobsen Light verhaal.
    09-06-2022 20:23
    Ok Schon...
09-06-2022 16:39
Valt nu net de goede kant op, maar TJV maakt het weer erg spannend. In principe brengt ineos ze de zege en de volgende keer zullen ze wel 2 keer nadenken TJV te helpen.
Met de leider en topfavoriet in huis mag TJV wel iets meer initiatief nemen, want op 300 m na ging het weer bijna mis.
09-06-2022 16:39
Laporte weer sterk vandaag hoor. Goede leadout, miscommunicatie welke kant van aert wilde hebben. Maar strak afgemaakt.

Was wel weer kantje boort dat wel haha

Mooie reeks zet hij tot nu toe neer hier
09-06-2022 16:39
Laporte die zijn eigen kopman nog bijna de nek omdraait. Machtsvertoon weer van Wout.
    09-06-2022 16:43
    De macht zat er vooral bij Laporte vandaag, WvA wint omdat hij Meeuws een beetje kan opsluiten. Maar verdiende overwinning voor WvA, fantastische ronde tot nu toe. Misschien kan die morgen nog een keertje voor de winst gaan.
    09-06-2022 16:56
    Zeker, maar laat Laporte de volgende keer dan wel de juiste kant kiezen om van kop af te sturen. Zou jammer zijn als hij zijn eigen arbeid op die manier tenietdoet. Bij menig andere sprinter kan het voldoende zijn om de winst te vergooien, maar Wout met zijn klasse lost het alsnog adequaat op.
    09-06-2022 17:01
    Bij Laporte gebeuren te vaak dit soort kleine dingetjes. De aanzet van Wout is minder door de kwak van zijn ploegmaat. Daardoor heeft hij op het eind ook nog een beweginkje nodig richting de hekken, wat helemaal niet des Wouts is. Nu gaat het net goed, maar het kan duur zijn.
    09-06-2022 17:05
    Nog even voor de goede orde, Wout was de sterkste in de sprint. Meeus had hier nooit kunnen winnen. Sprint was fair en Wout laat meer dan genoeg ruimte.
    09-06-2022 17:26
    Even voor de goede orde....
09-06-2022 16:40
Machtige beurt van Laporte zo laat na zo'n geschift snelle catch-up.

hij is ver gekomen, ons crosserke
    09-06-2022 17:01
    Zatte Pat zei destijds geen interesse te hebben in iemand die geen echte winnaar is. Wat een geschenk was dit voor Jumbo <3
    09-06-2022 18:05
    Doet quick step eigenlijk mee hier?
    09-06-2022 19:26
    Ik heb Pat Lef al 5 verschillende redenen/smoesjes horen noemen waarom hij van Aert niet ingelijfd heeft bij QS. Van 'geld tekort' tot 'hij was niet beschikbaar' en 'hij wou super graag bij ons, maar wij respecteren lopende contracten van andere ploegen' tot 'we willen liever MvdP' en nu dus 'hij is geen winnaarstype'.
    Altijd vermaak die man.
    09-06-2022 19:36
    Sean zegt dat PatLef dat destijds zei - dat kan best.
    Ik kan me moeilijk voorstellen dat hij dat NU gezegd heeft, zo troebel kijkt PatLef nu ook weer niet uit zijn ogen.
    09-06-2022 20:21
    De van nature zeer nuchtere Van Aert gedijt beter bij de marginal gainsgruppe van Ineos tot Jumbo dan bij de warmbad hakkerbende van Quickstep.

    Geen verlies hier
    09-06-2022 20:41
    Klopt. Van Aert zit gewoon perfect bij Jumbo. De weinige kritiekpunten van de afgelopen jaren (te weinig steun, te veel knechten) worden ook stap voor stap aangepakt. Bij QS hadden we waarschijnlijk een eenzijdigere van Aert gezien met meer focus op het Vlaamse werk en minder op het klimvermogen.
    09-06-2022 21:53
    Worden aangepakt? Denk dat er inmiddels wel genoeg steun is voor van Aert dacht ik zo. Dit seizoen hadden ze mss al het sterkste blok en dan komt van Baarle er nog bij. Die kritiekpunten zijn allang weggewerkt
    09-06-2022 21:59
    "De weinige kritiekpunten van de afgelopen jaren (te weinig steun, te veel knechten) worden ook stap voor stap aangepakt."

    Zoals ik schrijf dus. Ondersteuning hebben ze afgelopen winter in één klap opgelost, minder knechtenwerk begint zich ook meer en meer af te tekenen. En terecht; het is de nummer 2 van de wereld.
    09-06-2022 22:08
    Zo schreef je het dus niet, maar goed.

    En het 'te veel' knechten doet hij toch echt zichzelf aan
    09-06-2022 22:18

    Dat knechtenwerk doet hij op vraag van de ploeg. Hij zou idd sneller kunnen afhaken en doen of het niet meer gaat, maar zo'n faker is het gelukkig niet.
    09-06-2022 23:04
    Ja, de tweede keer was duidelijk wat je bedoelde.

    Maar ik ben het met je eens dat het van Aert siert dat hij die extra stappen zet voor zijn kopman(op dat moment). Het lijkt hem ook niet echt te deren, want hij blijft maar gaan
09-06-2022 16:41
Ineos zal toch ook voor Hayter hebben gereden mag ik aannemen!
    09-06-2022 16:44
    Het is nogal een geel gekleurd artikel inderdaad, ik heb toch ook voornamelijk Ineos zien rijden.
    09-06-2022 16:48
    Nou Kruijswijk reed hard dat laatste klimmetje op. Daardoor kon Groenewegen ook niet meer terugkomen. Maar Benoot, dat was kort en hij reed bovendien bijna met de groep in zijn wiel de berm in.
09-06-2022 16:41
Je weet bijna niet waar je moet beginnen om al het tactische gefaal van vandaag te benoemen. Van de koplopers en Bike-Exchange tot aan Ineos en Jumbo.

Prima winst van Wout, maar eigenlijk mag hij vooral Ineos bedanken voor het achtervolgen. Als het aan zijn eigen ploeg had gelegen had ie hier niet gewonnen.

En Laporte mag nog ietsje oefenen met leadout spelen, dit was niet zo handig.
    09-06-2022 16:43
    Dat einde van laporte was niet zo handig nee, voor de rest deed die een keurige leadout
    09-06-2022 16:47
    Besef je luipaard, dat pokeren, tactische missers, knetterhard rijden communicerende vaten zijn?
    09-06-2022 16:48
    Je bent zo vervelend aan het worden.
    09-06-2022 16:52
    Oei, dat je nu zelfs bij overwinningen over falen moet spreken. Maakt het geheel nog minder geloofwaardig. Falen was nog enigszins van toepassing geweest als ze het net niet hadden gered of Meeus net op de streep had gewonnen. Nu zijn het verbeterpunten.
    09-06-2022 17:00
    Jeetje, wat ben jij een negatieveling. Altijd is alles fout, nooit is eens iets goed. Vanop de bank is het makkelijk oordelen maar de vlucht heeft het uiteindelijk bijna perfect gespeeld. Als ze in gestrekte draf naar de meet rijden wint er eentje en ben jij hier weer om de anderen ervan te beschuldigen hoe dom dat ze wel niet reden met een snellere man.

    Als elke tactiek perfect is wint gewoon op papier de beste. Dan is wielersport echt verschrikkelijk saai, moeten ze niet eens rijden.
    09-06-2022 19:58
    In de zetel ben ik ook altijd fantastisch.
09-06-2022 16:48
Wout sterk hoor.
09-06-2022 16:53
Wout arriveert als laatste op het podium ;)
09-06-2022 17:06
Nu wachten tot hij wordt gedeclasseerd of zullen ze hier wel een normale jury hebben..
    09-06-2022 18:02
    Je moet er wel een kleine discussie over hebben. Het is op het randje maar net niet erover imo.
09-06-2022 17:21
Bloedstollend die laatste kilometer!!!!
09-06-2022 17:52
Wat Groenewegen hier zoekt begrijp ik niet. Had beter de ZLM tour kunnen rijden. Verder kijk ik in dit rondje uit naar de bergen. Met die van Aert dominantie, hoe goed ook, heb ik het nu wel gehad.
    09-06-2022 17:59
    Zal je zien dat Van Aert daar ook met de besten mee kan...
    09-06-2022 18:00
    Als zijn team de ZLM Tour niet rijdt wordt dat knap ingewikkeld.
    09-06-2022 19:51
    als ik Bike Exchange was, had ik aangeboden hem hier met de nationale selectie te laten meedoen. Pakt hij punten voor hen zonder dat ze voor de rest een ploeg moeten sturen.
09-06-2022 18:03
Doet ie goed.
09-06-2022 18:04
Wout kan de Tour winnen
09-06-2022 19:35
Wat is Wout toch een klasbak. Mooie overwinning weer.
Daarnaast looft hij o.a. Roglic voor het werk dat hij voor Wout verzette.
De criticasters zijn er altijd als de kippen bij als Roglic in hun ogen weer eens niet knechtte voor Wout. Nu lees ik er niets over. Tikje selectief in het maken van statements wellicht?
    09-06-2022 19:49
    Een met honing doorspekte post
    09-06-2022 20:36
    Honing!

    Was vooral leuk om Kruijswijk eens uitgesproken in de knechtenrol te zien vlammen. Dat is wat mij betreft ook zijn rol in dit sterrenensemble en vandaag heeft hij de kudo's zeker verdiend. Tegelijkertijd blijf ik met het idee zitten det ze bij Jumbo betere renners hebben voor die rol; Dennis, Van Hooydonck, Gesink, Benoot... Bij mij gaat Kruijswijk dus nog steeds niet mee naar de Tour.

    Van Aert bedankt verder idd heel het team, inclusief Roglic. Ik heb km 30 tot 15 met een half oog gezien en de laatste 15 volledig. Vingegaard zag ik weer een lekkere beurt doen, Roglic niet meteen. Kan zijn dat ik het gemist heb; laat me gerust weten wat en waar. Zou Primoz ook graag een schouderklop geven als hij een paar pedaalstampen in een zege van van Aert had.
    09-06-2022 21:40
    Ik heb roglic ook geen kop zien nemen. Maar hier was dat ook niet nodig zoals in andere races dit seizoen, waar zijn hulp wel van onschatbare waarde zou geweest zijn.
    09-06-2022 21:51
    Roglic, kan je mij exact zeggen van welke km tot welke km die op kop gereden

    want eerlijk gezegd, het is mij ontgaan. Dus ik denk niet dat het ergens in de buurt komt

    van DE HELFT van wat WVA voor Roglic gedaan heeft in Paris Nice ll.?
    09-06-2022 22:01
    Lijkt erop dat marik z'n sneertje wat verkeerd timed. Kan gebeuren; overkwam Jumbo ook in rit 2.
09-06-2022 19:54
Leuk dat Meeus terug boven water komt. Wouter is Wout.
09-06-2022 20:19
Wint zo makkelijk, deze gozer, het is eigenlijk niet normaal

Koersen van het hoogste niveau...

zijn gewoon zijn speeltuin.
09-06-2022 21:30
ik ben nog niet oud, maar misschien al van de oude stempel. Ik dacht altijd dat de ploeg met de sterkste renner in koers het kopwerk wordt opgedrongen door de andere ploegen, die toch maar meerijden voor de kruimels. Waarom geven de Grenadiers zó ontzettend hard van jetje? Is er een silent agreement? Zijn ze tevreden met een top 5? Hopen ze op wederdiensten in de Tour?
09-06-2022 21:37
Wat een finale weer. Er wordt hier toch ontzettend hard gekoerst. Je zou bijna gaan denken dat de tdf al begonnen is.
09-06-2022 21:41
Waarom wint hij maar nipt van de b garnituur? Moet het nog zien tegen echt snelle mannen
    09-06-2022 21:52
    Youtube eens Tour 19, 20 en 21
    09-06-2022 22:03
    Omdat het ne pannekoek is eh EricV. Daarom.
09-06-2022 21:56
Odín, als dat nou eens meer mensen in de gaten zouden en die betweters naar het jeugdjournaal gaan kijken, dan zou dit nog best eens een leuke site kunnen worden.

Reacties zijn gesloten.

RIDE Magazine