zaterdag 12 juli 2025 om 18:16

Wout van Aert tevreden na tweede plaats: “Ook voor mij leuk om eens een resultaat te rijden”

Video En daar was hij plots, Wout van Aert. Na een eerste Tourweek zonder top-tienklasseringen sprintte de Belg van Visma | Lease a Bike zaterdag naar de tweede plaats achter Jonathan Milan. “Ik ben toch wel tevreden”, zei hij na afloop tegen onder meer WielerFlits.

“Er was weinig te doen aan Milan”, erkende Van Aert. “Het was een faire sprint. Ik moest naar zijn wiel kruipen, ik kwam er niet voorbij. Het was een lastige sprint met dat stuk bergop hier nog. Daarom wilde ik ook meedoen. Ik was er nog kort bij. Ik ben wel tevreden. Ook voor mij is het leuk om eens een resultaat te rijden.”

Voor de start zei Van Aert nog dat hij niet mee zou sprinten in Laval. Hij wist echter al dat hij zich niet aan die uitspraak zou houden, bekende hij na afloop. “Ik had voor de start al beslist dat ik wél zou sprinten”, aldus WvA. “De benen waren gisteren al goed en vandaag opnieuw. Zoals ik voor de Tour al zei: het wordt moeilijk om een man als Milan te kloppen, of een Tim, die dan wegvalt door een lekke band. Het is mooi om daar vlak achter te zitten.”

RIDE Magazine
24 Reacties
12-07-2025 20:23
- Voor het openingsweekend: Vooral zaak om de benen te testen, de echte doelen liggen later.
- Voor de E3: net terug van hoogtestage, echte doelen liggen later.
- Voor RVV en PR: Dit zijn mijn doelen maar het moge duidelijk zijn dat er 2 echte topfavorieten zijn.
- Voor Brabantse Pijl: Toch meer last van de val in PR dan gedacht.
- Voor zowel de eerste week in Giro en Tour: Ziek geweest.
- Voor een sprint heuvelop in 2de week: Ik ga waarschijnlijk niet mee doen, wetende dat hij al met de ploeg heeft besloten wél mee te gaan sprinten.

Misschien zie ik spoken of leg ik verbanden tussen zaken die er niet zijn, maar iets zegt mij dat Wout niet van prestatiedruk houdt...
    12-07-2025 23:18
    Dat van vandaag doet hij nog wel eens (sprinten / niet sprinten). Voor de rest klopt het toch wat hij zegt, zo heeft iedere renner zijn verhaaltjes. Dat van Giro en Tour erbij nemen vind ik ook niet correct, het is toch wel heel duidelijk dat dat gewoon waar is en een duidelijke impact heeft.
12-07-2025 19:07
"Ook voor mij is het leuk om eens een resultaat te rijden."

Zo, Trine..
12-07-2025 18:51
Als dé Ventoux en Finestre-beklimmer die hij is gaat hij in de loodzware
bergetappe's dé beste klimknecht zijn voor Vingegaard......net zoals in de Tour'23
alsook '24 ( zelfs na revalidatie in een geweldig vormpeil ).

Of neen.....even vergeten dat hij in die Tour's
wél vaak, reeds aan de voet van een berg geparkeerd
stond ( pover klimniveau of willen 'ontsnappen' aan het zware werk voor Vingegaard ?)
    12-07-2025 19:02
    Wat wil je nu eigenlijk zeggen met je warrige verhaal? Of ben je nu al vergeten hoe Van Aert er bijna persoonlijk er voor zorgde dat Simon Yates de Giro kon winnen?
    12-07-2025 19:10
    Wat probeer je nou precies te zeggen? Kan vriezen, kan dooien?
    12-07-2025 19:37
    Nou niet op de beklimmingen zelf maar wel als hij met een ontsnapping meegaat. Ik vond yates sterk op de muur van Bretanje, ben benieuwd wat Kuss nog kan, deze Tour, is hele jaar al tegenvallend.
    12-07-2025 20:04
    Badgio, nu snap ik eindelijk dat UAE niks deed toen v Aert in de Giro in de vlucht zat bij de Finestre, ze waren ervan overtuigd dat hij toch niet van plan was te werken voor de AK-kopman. Kwamen ze toch ff lelijk bedrogen uit.

    Maar zonder flauwe grappen, je snapt toch hopelijk het verschil tussen vanuit de vlucht een klim overleven om daarna nog van waarde te zijn, of vanuit het peloton aankomen bij een klim waar die geen enkele kans maakt om tussen de AK mannen te overleven tot bovenaan?
    13-07-2025 08:45
    Elke dag een zeikstuk plaatsen, maar verkapt in andere woorden. Daardoor vage teksten.
12-07-2025 18:40
Eindelijk, eindelijk, Woet van Aert steekt zijn neus aan het venster. Hopelijk is het leed van de buikgriep/slappe benen nu achter de rug en gaat hij de sleutelrol spelen in de bergen waar iedere Vinegaard aanhanger op hoopt.
    12-07-2025 19:59
    Er zijn maar 3 renners die een sleutelrol gaan spelen en dat is geen WvA... Dat zijn namelijk Pogacar, Evenepoel en Vingegaard... Waar komt die adoratie voor Belg WvA toch vandaan? Voor MvP kan het begrijpen... Maar WvA???
    12-07-2025 20:13
    Perico sateliet rijders zoals wout kunnen ook een grote rol gaan spelen denk maar aan de giro !
    12-07-2025 22:37
    Just me, een grote rol eens... Een sleutelrol denk ik niet; daar zijn Pogacar en Evenepoel te grote tegenstanders voor en daar is WvA zelf niet meer toe in staat is mijn verwachting.
12-07-2025 20:06
En toch had een goede Wout hier met overmacht gewonnen. Oplopende finish is normaal kat in t bakkie. Moet nog flink verbeteren voor ritwinst.
12-07-2025 19:05
Van aert is er nog. Laat je zien Wout
12-07-2025 19:10
Ow trine graag reactie op deze 2de plaats
12-07-2025 20:33
https://www.wielerflits.nl/nieuws/tour-2025-een-finish-op-zijn-maat-maar-wout-van-aert-zal-normaal-niet-meesprinten-in-laval/
Stiekume Wout is blij met een 2de plek. Dit is niet de Wout die iedereen wil zien !! Nu gaat hij weer in de spaarstand om straks ergens in de bergen Vingegaard nog eens op sleeptouw te nemen mocht Pogacar een mindere dag hebben.
13-07-2025 00:23
Leuk. Een nieuwe strohalm waar de believers zich de komende twee maand weer kunnen aan vasthouden: zie je wel dat Wout het nog kan. Jaja ... terwijl Pogacar, MvdP en Remco het ene na het andere weten te winnen. De kruimeltjes voor Wout.
12-07-2025 19:05
Van aert is er nog. Pray the lord.
    13-07-2025 00:52
    Of bedoel je praise the Lord?
12-07-2025 19:07
Gaat alleen maar sterker worden. In grote rondes doet hij het toch het beste.
12-07-2025 21:17
Wat een jokkebrok he!
13-07-2025 09:10
Ze
13-07-2025 09:13
Zeker geen adoratie voor Woet van Aert, integendeel (als hij niet in vorm is, is het teambekang bij hem stukken minder en rijdt hij veelal paniekerig met name voor zichzelf - re. Giro. Maar wel de man die in de Tour als satellietrenner het pad plaveide voor Vinegaard in de bergen

Reacties zijn gesloten.

RIDE Magazine