Wout van Aert: “Er zat niet meer in dan een derde plaats”

donderdag 11 maart 2021 om 17:35
Wout van Aert: “Er zat niet meer in dan een derde plaats”

foto: Cor Vos

Wout van Aert ging vandaag voor een twee op twee in Tirreno-Adriatico, maar de Belg moest in Chiusdino zijn meerdere erkennen in wereldkampioen en ritwinnaar Julian Alaphilippe en Mathieu van der Poel. “Er zat vandaag niet meer in dan een derde plaats”, zo concludeerde Van Aert na afloop.

In het najaarsnummer van RIDE besteden we ruimschoots aandacht aan Parijs-Roubaix en lees je onder meer interviews met Wout van Aert en Peter Sagan. Profiteer nu van onze abonnee-actie en krijg tijdelijk bij het afsluiten van een jaarabonnement ons najaarsnummer gratis. Bestel je RIDE liever los? Bestel dan nu het najaarsnummer van RIDE en krijg het gratis thuisbezorgd.

De renners in Tirreno-Adriatico kregen vandaag een pittige etappe voorgeschoteld over meerdere nijdige hellingen. De finish in Chiusdino liep flink bergop en dat is normaal spek naar de bek van Van Aert. Vandaag bleek de renner van Jumbo-Visma echter niet sterk genoeg om wereldkampioen Alaphilippe van de zege te houden.

“Het was zoals verwacht een zware rit en in de finale hebben ze het ons niet makkelijk gemaakt”, zo begint Van Aert zijn verhaal in de interviewtent. “Het is goed dat ik mijn leiderstrui behoud en naar een mooie uitslag sprint, maar er zat vandaag niet meer in. Geraint Thomas maakte er een hele lange sprint van en ik zat redelijk op mijn limiet, zoals waarschijnlijk veel renners.”

Opdracht volbracht 
Alaphilippe nam in de sprint al meteen een paar lengtes en Van Aert bleek niet bij machte om de Fransman nog te remonteren. “Ik zat nog wel oké in zijn slipstream, maar Mathieu kwam ook nog van achteruit. Ik was niet goed genoeg om er aan te pas te komen”, aldus de renner van Jumbo-Visma, die nog altijd eigenaar is van de blauwe leiderstrui.

Van Aert heeft ook nog wat lovende woorden voor zijn ploeggenoten. “Er stond vandaag wel wat druk op de ploeg. We moesten de koers controleren, maar dat hebben we zonder al te veel hulp goed gedaan. We hebben weer een etappe overleefd en ik pak nog bonificatieseconden. Het is een geslaagde dag. Ik ben tevreden, opdracht volbracht.”

Dit artikel delen:

24 Reacties

Murcia 11 maart 2021 om 17:39

Weer eens een perfecte analyse van hemzelf en de ploeg. Natuurlijk gaan de andere ploegen hun het werk laten doen en dat was vandaag door met name Foss en Roosen een missie die de ploeg goed heeft volbracht.

bartp25 11 maart 2021 om 17:54

Inderdaad Foss en Roosen zeer sterk, dit had ik niet verwacht van Roosen. Het is te hopen dat Gesink aanstaande zaterdag een betere dag heeft.

fringale 11 maart 2021 om 17:42

Ik hoop maar dat hij veel geoefend heeft op 1-tegen-1-sprinten op een wielerbaan.

DeGroteMolen 11 maart 2021 om 19:47

Wout kan oefenen tot hij een ons weegt.

Henkie284 11 maart 2021 om 17:53

Geen schande als je ziet wie hij allemaal achter zich laat.

Poeksel 11 maart 2021 om 17:58

En hij doet goede zaken voor het puntenklassement. Alvast oefenen voor de Tour ;)

flores 11 maart 2021 om 18:08

Mathieu kick is the final was mega!!!!!!! Hij kwam als een kanon uit een ingesloten positie. Mathieu goed positie leren nemen in het vervolg, anders kost het je veel overwinningen. Je staat nu op 403 wedstrijden en 202 overwinningen, dat doet je niemand na.

Zenon J. 11 maart 2021 om 18:31

Ok…hebben we de bijdrage van de MvdP fanclub in een topic over Van Aert in ieder geval weer gehad..

Gilberto 11 maart 2021 om 18:34

Evenepoel had hier met 2 vingers in de neus, achterstevoren op zijn velo gezeten te hebben, gewonnen.
Zo weer een beetje in evenwicht Zenon?

Thijs E 11 maart 2021 om 18:46

@Gilberto, voeg daar nog een uit zijn verband getrokken quote aan toe en we zijn er

Beer 11 maart 2021 om 18:55

Wat heeft Evenepoel hier mee te maken Gilberto? Die rijdt toch niet mee in de Tirreno.

Gilberto 11 maart 2021 om 20:27

@Thijs, Pizaatje erbij zou het helemaal afmaken :D

Gitan 11 maart 2021 om 20:41

REV die in volle finale i.p.v. een gelletje een puntje pizza uit zijn achterzak haalt en er dan lachend van wegknalt, zou zomaar 1 van de betere wielerbeelden van het jaar kunnen opleveren.

Luc La 11 maart 2021 om 19:20

Vind dat Wout wel wat meer in buik peloton best zou rijden. Koerste net als in strade al snel voooraan..

007 11 maart 2021 om 19:31

Dat dacht van der Poel ook de hele koers en kwam op het moment suprême niet meer goed van voor

Barry Batsbak 11 maart 2021 om 19:39

Als je tweede wordt kom je behoorlijk goed van voor.

007 12 maart 2021 om 07:11

Joh, na dat de sprint was ingezet. Je snapt me wel Barry…

deffil 12 maart 2021 om 08:33

Mee eens. Waarschijnlijk wil hij zijn karige helpers wat motiveren door steeds in 2de of 3rde positie te rijden

Beer 11 maart 2021 om 19:28

Waar blijft de reactie van VDP?

trigger 12 maart 2021 om 07:22

…té ontgoocheld de journalisten voorbijgereden en meteen de bus ingereden. Had wellicht zijn zinnen op deze rit gezet.

Barry Batsbak 12 maart 2021 om 08:25

If you can’t say anything nice, just don’t say anything at all. Doet ie verstandig. Krijg je ook niet van die flauwe adrenaline-gedreven uitspraken van; [willekeurige renner] heeft mij doen verliezen… Dat werk.

Wim Kruithof 11 maart 2021 om 19:48

van Aert is zo een sympathieke eerlijke renner. Nooit klagen, altijd oprecht, ook over eigen tekortkomingen.

Werkelijk super dat Jumbo-Visma hem langer heeft weten te strikken. Wat een fijne vent.

DeGroteMolen 11 maart 2021 om 19:51

Goed gereden weer vandaag door WvA. Veel in de frontlinie en heuvel op spurt tegen 2 wereldtoppers. Niet heel gek dat je dan derde wordt.

S. Morgenstern 11 maart 2021 om 19:56

Blijft dit nou leuk? Ik vind het bewonderingswaardig dat je hier steeds de motivatie voor blijft vinden.

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair