Wout Poels rijdt de Giro d’Italia, Tour de France nog onzeker

Wout Poels rijdt de Giro d’Italia, Tour de France nog onzeker

Teuns en Poels - foto: BettiniPhoto/Bahrain Victorious

woensdag 16 februari 2022 om 09:18

Wout Poels komt dit jaar in actie in de Giro d’Italia. De renner van Bahrain – Victorious heeft zelf zijn voorkeur voor de Italiaanse ronde uitgesproken. Het staat nog open of Poels vervolgens ook in de Tour de France start. Er zal eerst worden gekeken hoe fris de Limburger uit de Giro is gekomen. Zelf ziet hij de Vuelta a España met start in Utrecht ook als een ideale mogelijkheid.

RIDE: Een must-have voor iedere wielerliefhebber
Met het Zomernummer van RIDE ben je optimaal voorbereid op de komende wielerzomer. Met dit magazine doe je iedere wielerliefhebber een plezier!
Bestel nu jouw exemplaar

Vandaag rijdt de 34-jarige Poels in de Ruta del Sol zijn eerste wedstrijd van het seizoen. Vervolgens rijdt hij nog Parijs-Nice en de Ronde van Catalonië. Dan trekt hij op een hoogtestage ter voorbereiding op de Waalse Pijl en Luik-Bastenaken-Luik en uiteindelijk de Giro d’Italia. In dit programma is geen plaats voor de Amstel Gold Race.

In de Giro d’Italia kan Poels op een vrije rol rekenen. Mikel Landa zal op de Italiaanse wegen kopman van Bahrain – Victorious zijn. “Ik krijg echter genoeg vrijheid om voor mijn eigen kansen te rijden”, geeft Poels aan. “Zowel in de kleine rondjes zoals Parijs-Nice, de klassiekers als in de grote rondes. Ik wil opnieuw proberen om een rit in een grote ronde te winnen.”

Wedstrijdprogramma

Dit artikel delen:

9 Reacties

bswinkelss 16 februari 2022 om 09:25

Bahrain zou toch met een team 100% voor landa naar de giro gaan? Als ze toch renners de vrijheid, dan kunnen ze net zo goed colbrelli meenemen naar de giro.

Alfons Haavers 16 februari 2022 om 09:38

Lijkt me dat dat wat veel zou worden voor Sonny. Eerst de klassiekers, dan Giro en Tour en dan nog in het najaar naar Australië voor een WK dat hem ligt?

lo squalo dello Stretto 16 februari 2022 om 10:47

Kan toch altijd vanuit een vroege vlucht scoren? Je moet geen 7 man rond Landa houden; het is net slim om wat mannen vooruit te sturen die in de finale nog van nut kunnen zijn wanneer ze gegrepen worden ipv dat ze er los door het peloton afgereden worden. Die tactiek zien we toch al jaren?

jappe666 16 februari 2022 om 11:09

Bovendien is Landa sowieso niet echt de kopman die een trein voor zich uit moet hebben. Met LL Sanchez en Bilbao heeft hij sowieso nog 2 aardige luitenanten naast zich als Poels op avontuur trekt en ik verwacht ook Buitrago en Pernsteiner nog wel in steun bergop.

Bij Bahrain is de Tour trouwens 100x belangrijker als je ziet welke kanonnen ze daar aan de start willen brengen:

Landa
Haig
Mäder
Caruso
Teuns
Mohoric
Colbrelli
Poels (?)

Als ze Poels nog zouden vervangen door Bilbao zou dat zelfs hun volledige A-team zijn.

AWestie 16 februari 2022 om 09:53

“Ik krijg echter genoeg vrijheid om voor mijn eigen kansen te rijden” – soort van groundhog day gevoel krijg ik als Wout dat zegt

dit is mijn voorwiel 16 februari 2022 om 10:11

Ik begrijp je associatie helemaal!

ThorHushovd 16 februari 2022 om 14:22

Kleine rondes zoals Parijs -Nice, nou lekker dan dan zijn de koersen van deze week zeker kermiscircuits; want Ruta del sol en Algarve zijn nog een drievoud kleiner dan PN.

jappe666 16 februari 2022 om 17:37

Denk dat hij met kleine rondjes gewoon het tegengestelde bedoelt van grote rondes, met name paar dagen vs 3 weken, en niet de uitstraling van de koersen in kwestie.

KennyKlimmen 16 februari 2022 om 16:46

Succes ouwe broodrijder.

Volg hier

Headlines

Materiaalzone

Populair