Vanbelleghem, Schotte of Van den Berg: Wie is de beste wielercommentator?
foto: Eurosport/Jeroen Vanbelleghem
vrijdag 27 december 2024 om 12:25

Vanbelleghem, Schotte of Van den Berg: Wie is de beste wielercommentator?

In de maand december blikt WielerFlits traditioneel terug op het afgelopen wielerseizoen. Wat waren de hoogte- en dieptepunten van het afgelopen jaar en welke renners verdienen nog een eervolle vermelding voor 2024? Vandaag peilen we de populariteit van commentaarduo’s. Jeroen Vanbelleghem en Karsten Kroon gaan op voor hun derde zege op rij en steken de kroon naar Michel Wuyts en José De Cauwer, die dit lijstje voor 2022 domineerden.


NOS

De tijden van Maarten Ducrot en Herbert Dijkstra zijn voorbij bij de NOS, maar inmiddels hebben Joris van den Berg en Stef Clement het stokje helemaal overgenomen bij de publieke omroep. Van den Berg en Clement hebben zich inmiddels ontpopt tot een goed op elkaar ingespeeld commentaarduo in het mannenwielrennen.

Zo nu en dan schuift er ook een andere analist aan. Zo is ook Michael Boogerd regelmatig op de NOS te horen en hoorden we Tom Dumoulin in de Waalse Pijl en het Critérium du Dauphiné zijn debuut maken als co-commentator. Waar Dumoulin bij de Waalse Pijl nog verkouden was, kwam hij in de Dauphiné welbespraakt voor de dag en was hij met zijn parate kennis en ervaring een absolute toevoeging aan de koers.

Tom Dumoulin – foto: Cor Vos

In het vrouwenwielrennen kan de wielerliefhebber al even bouwen op Andries Lamain en Roxanne Knetemann. Lamain maakte overigens een stap omhoog bij de publieke omroep in 2024.


Sporza

Karl Vannieuwkerke – foto: Cor Vos

Bij Sporza is Michel Wuyts al even weg, maar hebben met Renaat Schotte en Karl Vannieuwkerke twee gearriveerde namen geruisloos het stokje overgenomen. Vannieuwkerke is voornamelijk in de klassiekers te horen, terwijl Schotte een bekende stem is geworden in de grote rondes. José De Cauwer is er als analist nog altijd bij. Hij is van plan om nog twee tot drie jaar aan de slag te blijven bij Sporza.

In het veldrijden is de rol als hoofdcommentator nog altijd weggelegd voor Paul Herygers, die  de spraakmakende Ruben Van Gucht naast zich heeft. Van Gucht beperkt zich als commentator evenwel niet tot de cross, want hij doet ook het vrouwenwielrennen. Tijdens de Tour de France Femmes is Van Gucht namelijk ook aan het woord. Dat is meestal met Ine Beyen.


Eurosport

Eurosport noemt zichzelf de ‘Home of Cycling’, vanwege de grote hoeveelheid wielerwedstrijden die het uitzendt. Dat vereist natuurlijk ook de nodige commentatoren. Het meeste bekende koppel is Jeroen Vanbelleghem en Karsten Kroon, die voornamelijk zijn te horen in de Giro d’Italia, Tirreno-Adriatico en Il Lombardia, maar in 2024 steeds vaker in andere koersen.

Zo verzorgden Vanbelleghem en Kroon afgelopen jaar ook het commentaar in de Vuelta a España. De randzaken die de Belg en de Nederlander in de commentaarcabine bespreken zijn al een podcast an sich en zorgen vaak voor veel vermaak in de huiskamers en bij de heren zelf.

Bobbie Traksel – foto: Marcel Koch

Naast Vanbellegem en Kroon zijn vooral ook Jan Hermsen en Bobbie Traksel veel te horen op Eurosport. Zo nemen zij al een aantal jaar de Tour de France voor hun rekening en zijn ze ook in de klassiekers te horen. Af en toe schuiven er andere co-commentatoren aan bij de ‘Home of Cycling’. Zo hoorden we dit jaar voor het eerst wielrenner Lars van den Berg als analist naast Hermsen in Franse wedstrijden en is Thijs van Amerongen nu al jaren de rechterhand van Vanbelleghem bij de cross.

Bij de vrouwen zijn ‘onze’ Tim de Vries en Jip van den Bos het commentaarduo. Zowel De Vries als Van den Bos hebben de nodige portie humor, maar weten ook alle ins- en outs over het vrouwenwielrennen. Hen zul je niet zo snel betrappen op het verkeerd herkennen van een wielrenster. Iris Slappendel was ook regelmatig analist bij de vrouwen, terwijl we in 2024 ook Ellen van Dijk in onze woonkamers hoorden. Nick Stöpler is bij de vrouwen ook regelmatig als hoofdcommentator te horen.


Overig

Meerdere zenders zonden in 2024 de koers uit. Michel Wuyts hoorden we nog steeds regelmatig bij de commerciële omroep VTM, voornamelijk tijdens de Giro d’Italia. Jan Bakelants was dan vaak zijn side-kick. Bij Ziggo Sport zorgden Marc de Maar en Erik Dekker voor verfrissend commentaar in de door Jonas Vingegaard gewonnen Ronde van Polen.


Stem hier op jouw favoriet!

In de RIDE Magazine Zomergids 2025 (€12,50) lees je een interview met Tom Dumoulin over zijn band met het gravelen. Nu hij gestopt is als prof, doet hij veel andere dingen. In 2025 gaat hij voor het eerst Unbound Gravel rijden en wij gingen op pad met Dumoulin en Adne Koster om te praten over hun liefde voor de fiets, de koers, en hun voorbereiding op Unbound. Pre-order jouw exemplaar van het zomernummer 2025 van RIDE Magazine hier!!
RIDE Magazine
72 Reacties
26-12-2024 09:11
Thijs van Amerongen is ook heel sterk. Van alles goed op de hoogte (wat je van Karsten niet altijd kunt zeggen), en prettig om naar te luisteren. Alleen te horen bij cyclocross en mtb.
    26-12-2024 13:00
    Eens inderdaad, heel goed maar om een topper te zijn mist hij een persoonlijke stijl, zoals karsten dat zo mooi kan met zijn dieren, ahuahasca, relativering van alles in het leven en zijn houding naar jeroen
    26-12-2024 14:36
    Ja, Karsten pronkt er bijna mee dat hij allerlei wielernieuws niet gevolgd heeft.
    26-12-2024 22:01
    Tjo..... Van Amerongen
    Verder vooral leuk om te zien dat er 51 reacties op dit topic komen, 52 met deze erbij. Wielrennen blijft toch een sport waar het commentaar bijna de helft van de kijkervaring maakt. Ik kijk zelf het liefst in het engels, die jongens op eurosport hebben er echt lol in en dat spat er van af. In het nederlands/vlaams blijft het toch vrij braafjes allemaal.
26-12-2024 12:20
Iedereen met José de Cauwer behalve Karl. Zijn ingestudeerde gegil toen Evenepoel Olympisch kampioen werd was echt om te kotsen.
    26-12-2024 13:08
    Vind hem ook erg slapjes en slechte vervanger van wuyts
26-12-2024 10:39
Naar Roxanne Kneteman kan ik niet luisteren,dat doe ik dan ook niet.
Wat een gewauwel!
Scoort ook laag,zie ik.
    26-12-2024 11:24
    Inderdaad ja die is echt verschrikkelijk. En dan nog die Stef Clement!!! Als ik die hoor of zie schakel ik meteen over naar de Belg of Eurosport. Maar ik kijk 99% naar de Belg. José de Cauwer is mijn nr.1 favoriet.
    26-12-2024 13:38
    Kneteman en Beyen beide vreselijk, veel liever van Dijk, Brand of vd Bos.

    Bij de heren is het m.i. tegenwoordig zeer mager. Praten om geluid te produceren ipv zinnige dingen te zeggen en anders te zwijgen. Alsof ze per woord betaald worden. De Cauwer en Hereijgers en dat is het wel zo'n beetje.

    Edit: en Nys uiteraard!
26-12-2024 11:16
Ik vind Vanbelleghem een ontzettend irritant mannetje. Karsten Kroon kan ik goed naar luisteren maar Vanbelleghem is altijd een betweter en zit Kroon altijd wat af te zeiken. Maar dat vind het grote publiek blijkbaar een goeie keuze. Ik zou dan toch liever iemand anders naast Kroon zien. Maar ja das mijn persoonlijke mening.‍♂️
    26-12-2024 13:06
    Af te zeiken? Karsten is veel meer kritisch op jeroen dan jeroen naar hem.
    26-12-2024 14:28
    Gewoon stug een jaar of 5 doorluisteren naar Vanbelleghem, pas dan ga je hem invoelen en waarderen, en ontdekken dat we allemaal iets van een Vanbelleghem in ons hebben...
    26-12-2024 16:55
    Irritant? Mwah, dat vind ik pas als je arrogant bent en geen echte liefde voor de koers hebt. De babbelbelg vind ik zeker niet arrogant en zeker wel liefde voor de koers hebben. Die liefde, oprechte liefde, daar gaat het uiteindelijk allemaal om. Dat heb je of heb je niet. Daarom was Herbert Dijkstra altijd zo ondraaglijk.
26-12-2024 11:25
Ik kan van Belleghem ook niet aan horen met zijn overdreven chauvinisme, presteert het keer op keer om zijn idool Wout 10 maal per uur ter sprake te brengen ook al rijdt die niet mee. Als Wout niet mee crosst dan valt het overdereven chauvinisme te beurt aan Thibeau. Ik persoonlijk mocht graag luisteren naar Michel Wuyts vanwege zijn taalgebruik en niet te vergeten zijn naar orgasme krijgende commentaar toen,... Tommeke,Tommeke ,Tommeke wat doe je nou toen die wereld kampioen werd.
    27-12-2024 14:45
    Dus van Belleghem is te chauvinistisch en daarom luister je liever naar Wuyts? Heel bijzonder!
    27-12-2024 15:40
    Ik wilde dus net letterlijk hetzelfde typen als Monsieur 61
    Ik heb nog nooit iemand zo chauvinistisch meegemaakt als Wuyts (nou ok, Herbert was net zo erg).
    Daarom kon ik ook nooit naar de Belg kijken, hoewel ik graag naar José luisterde.
    Nu is die op zijn oude dag ook ineens nogal chauvinistisch geworden maar nog lang niet zo erg als Wuyts.
    27-12-2024 15:57
    @Gratemans Alleen jij typt een uurtje over je reactie?
26-12-2024 10:29
Vanbelleghem en Kroon zonder twijfel, zij maken een lange rit aangenaam om naar te luisteren met een mooie mix van gedegen kennis en humor. Ze zijn goed op elkaar ingespeeld en beide hebben een aangename stem en ook de combinatie Vlaanderen - Nederland werkt heel goed zodat het minder nationalistisch wordt. Kortom een gapend gat naar de rest. Er wel bij zeggen dat ik maar weinig naar NOS of VRT luister, dus mijn oordeel is gebaseerd op mannen en vrouwen wegwedstrijden die ik kijk bij eurosport. Maar dit duo maakt wielrennen kijken net dat beetje aangenamer. Hopelijk gaan ze nog lang samen door!
    26-12-2024 12:04
    Aangename stem? Misschien dat je je oren moet laten uitspuiten.
    26-12-2024 12:28
    Wat een aangename stem is, is als veel zaken een persoonlijke voorkeur, dus iemand anders daar op aanvallen is volstrekt onnodig. Jij mag een andere voorkeur hebben helemaal prima, ieder een eigen voorkeur. Ik heb respect voor jouw keuze misschien kun je ook respect opbrengen voor de mijne.
    26-12-2024 12:38
    Ik vind Vanbellegem ook absoluut Geen aangename stem hebben. Ben er ondertussen een beetje aan gewend geraakt maar het zal voor mij nooit heel fijn gaan klinken.
    Maar idd dat is smaak en dus voor iedereen weer anders. Er zijn ook mensen die een kaartje kopen om een hele avond naar Guus Meeuwis te luisteren, daar kan ik me ook niets bij voorstellen..
    26-12-2024 12:57
    Ik vind het belangrijk om te verwoorden waarom ik een duo kies in plaats van af te geven op anderen. Dit is voor een heel groot deel puur persoonlijke voorkeur. En ik ben meer geïnteresseerd in waarom mensen voor iets kiezen minder in de afkeuren. Net als over muzieksmaak of welke kunstsmaak dan ook valt er nauwelijks over te te twisten en maar goed ook, verschillen geven kleur aan het leven. Agree to disagree.
26-12-2024 10:28
Karsten en Jeroen zijn ongeevenaard en uniek in wat ze doen. Best bijzonder dat het meest favoriete duo de Tour nog altijd niet doet, wellicht is dat ook hun kracht. Het verschil in niveau op ES is in iedergeval enorm.
    26-12-2024 11:00
    Misschien komen ze ook in een giro beter tot hun recht. Inderdaad voor deze tijd ongeëvenaard
26-12-2024 10:31
Hoe kan een Renaat Schotte nou in Gods Christus naam op plek 2 staan. Totaal niet objectief, oprecht teleurgesteld als er een Belg niet wint en suggereert er op los. Deze man vind ik echt een schande voor de TV. José de Cauwer is de All Time Goat mbt het verslaggeven. Prettigs stem en je blijft ernaar luisteren. Tom Dumoulin heeft de potentie om dit ook te kunnen. Analytisch erg sterk en durft de vinger op de zere plek te leggen.
    26-12-2024 10:49
    Het duo op plek 1 is ook niet objectief en ook teleurgesteld als er geen landgenoot wint (al wordt dat enigszins gecompenseerd door de andere nationaliteit van de collega die zelf zit te focussen op z'n eigen eerste landgenoot in de achtergrond).

    Niet dat ik me daar persoonlijk aan stoor, maar als iemand dat wel vervelend vindt, zou ik verwachten dat het dan voor iedereen geldt.
    26-12-2024 10:59
    Als je moet kiezen tussen de ego-show Karl en sportcommentator Renaat naast de grootste aller tijden José, zou ik ook voor Renaat kiezen ipv dat wandelende opportunistische businessmodel Karl.
    26-12-2024 13:05
    Dan moet dumoulin wel oppassen dat hij niet zo ontzettend dom enthousiast blijft doen. Prima voor een kort filmpje bij de avondetappe, maar om er uren naar te luisteren mis ik echt zijn analytische kant. Hij moet ook zorgen dat ie alleen ja zegt als hij denkt iets toe te voegen, dus niet bij roubaix en andere wedstrijden die hij nooit gereden heeft/weinig mee had als renner.
26-12-2024 10:49
Alles beter dan drankrijder en playboy Ruben van Gucht.
26-12-2024 11:19
Ja dat kan ik ook niet goed hebben. Maar Vanbelleghem komt bijna klaar als een Belg wint.
26-12-2024 13:46
Verbaas mij er inderdaad ook elke keer weer over dat Vanbelleghem zo populair is. Vreselijke stem, objectief kan hij niet zijn (de inzinking van Evenepoel in de Vuelta als schrijnend toonbeeld van onprofessioneel handelen). Het betweterige nerdje naast Kroon.

De Cauwer is nog altijd de aller allerbeste, met bij voorkeur Schotte ernaast. Elk jaar hoop ik weer dat bij Eurosport verstand met de jaren komt en Vanbelleghem is weggestuurd. Helaas elk jaar weer teleurgesteld. Heel beperkt commentator.
    26-12-2024 21:02
    kroon is even subjectief, maar daar erger je je niet aan omdat het niet over belgen gaat
    26-12-2024 22:01
    Kroon is inderdaad even erg. Maar die vertelt er nog allerlei nonsens bij over dieren ook. Freek Karsten Vonk noem ik hem dan ook wel. Die twee hebben echt niets toe te voegen in tv land.
26-12-2024 12:08
Alles op Eurosport is bagger. Vinden zichzelf belangrijker dan de koers. En dan die reclame tussendoor, nee Eurosport heeft voor mij afgedaan. Tja dan de belgen. Schotte praat teveel zonder inhoud mag graag speculeren en wordt dan door de Cauwer terecht gewezen.
    26-12-2024 18:27
    Toch mooi dat meningen zo kunnen verschillen. Ik vind zowat alle eurosport commentatoren qua op de hoogte zijn van wat er speelt in de wielerwereld ver boven de andere commentatoren uitsteken. Misschien met uitzondering van Jose de Cauwer. Dat is wat mij betreft toch de Goat van het nederlandstalige wielercommentaar. De reclames op eurosport zijn een keuze. Een abonnementje op de sport add on van HBO lost dit op. Op Jose na zijn alle sporza commentatoren veel te chauvinistisch (met als abssoluut dieptepunt onze Karl), en bij de nos wordt er zo weinig wielrennen uitgezonden dat veel van de commentatoren te weinig op de hoogte zijn van wat er speelt in de wielerwereld.
    26-12-2024 19:22
    @Sean Kelly wel grappig hoe verschillend we dan blijkbaar allemaal kijken. Ben zelf Nederlander, maar vind het chauvinisme van Vanbelleghem in geen verhouding staan tot de Sporza commentatoren. Toen Evenepoel vorig jaar Vuelta er doorheen zakte, bleef het bij Sporza prima commentaar en vakkundige analyse. Bij Jeroen kwam er geen zinnig woord meer uit.

    Dat een Belg enige vorm van Chauvinisme heeft in commentaar is prima m.i. je bedient in eerste instantie de kijker in België (op Sporza). Jeroen moet zowel NL als België informeren en in Nederland komt hij niet verder dan een tot on detail geramd statistiekenlijstje, maar nooit de toevoeging die meerwaarde heeft. Wikipedia heb ik zelf ook.

    Opmerkingen als koop een abonnement kan ik niets mee. Ik betaal voor mijn tv pakket bij de provider. Ben fel tegen het alleenrecht van Eurosport en daar ga ik ze er nog eens extra mee sponsoren ook?

    Er moet meer vrije keuze zijn. Dat voor ons de Strade wordt geblokkeerd door het alleenrecht van Eurosport als Sporza dit uitzendt gaat mij veel te ver. Concurrentie houdt je scherp en wakker. Zit precies het probleem met Jeroen en Karsten. Door het alleenrecht moet er gekeken worden naar ze. Anders zou allang het droevige niveau aan de oppervlakte zijn gekomen. Ik kijk door de reclame en dit duo echt niet meer enorm uit naar de Giro.
    26-12-2024 21:33
    @FDJ wie betaalt bepaalt, en blijkbaar betaalt discovery goed geld voor de rechten waardoor ze kunnen afdwingen dat zij het alleenrecht hebben en het signaal op andere plekken geblokkeerd wordt. Ik heb zelf geen vast tv abonnement, maar ik zou het als aanbieder van zenders niet pikken dat af en toe het beeld op zwart moet (dat mag je dus ook best je tv aanbieder aanrekenen, die betaal je immers voor de zenders die je afneemt). Begrijp me niet verkeerd, ik heb ook genoeg aan te merken op discovery. Zoals het de nek omdraaien van GCN+, en vervolgens Discovery+ zodat je nu verplicht al die andere zooi op HBO erbij moet nemen. Maar vergeet niet dat zij zichzelf moeten bedruipen en NOS en Sporza zwaar gesubsidieeerd worden van belastinggelden. Overigens kun je bij Eurosport ook switchen naar engels commentaar. Best goed, met veel bekende namen. Al is de Engelse manier van commentaar geven mij soms iets te veel op sensatie gericht. Zaken worden vaak overdreven groot en positief gemaakt.
    27-12-2024 08:31
    @FDJ helemaal eens!
26-12-2024 13:06
Babbelbelg heeft dezelfde kracht als Wuyts; dat ik door zap naar een andere zender zodra ik zijn stem hoor.

Wat een irritant kereltje.
26-12-2024 12:21
Omdat Telenet een paar crossen achter hun betaalmuur heeft gestoken ben ik die maar op youtube beginnen streamen als het uitkomt (of uitgesteld kijken kan ook gewoon), is wel zonder commentaar, en ik moet zeggen dat ik absoluut niets mis (buiten misschien wat interviews tijdens de wedstrijd die bepaalde zaken beter in context kunnen plaatsen).

Ik ben een belg maar als Karl weer van wal steekt als een belg (en vooral bij Remco) aan het winnen is moet ik zelf kotsen, echt afschuwelijk hoe die man dan te keer gaat.

Die paar keer dat ik eens koers volg via eurosport moet ik wel zeggen dat die Karsten en Jeroen best wel meevallen ja, maar misschien vallen die hun irritante kantjes mij gewoon nog niet.

Als de poll ging over specifieke commentatoren dan kies ik wellicht toch nog steeds voor José, als duo is het een moeilijke keuze maar niet bepaald omdat er zo'n weelde aan goede keuzes is.
26-12-2024 12:37
Qua analisten zitten er genoeg goede tussen.
Het zijn vooral de commentatoren die vrij matig zijn.
Ik zou graag zien dat ze gewoon twee analisten neerzetten.
    26-12-2024 13:10
    Tsja als er dan niks gebeurd wordt het wel stil, dan heb je toch de professionele commentator die allerlei onderwerpen aansnijdt, die de analist bevraagt op van alles en nog wat.
    26-12-2024 13:53
    Net alsof die twee analisten niet met elkaar kunnen praten.
    Desnoods beantwoorden ze kijkersvragen.
    26-12-2024 19:39
    Wielrennen op de weg is enorm saai met als gevolg dat er dit soort discussies veelvuldig plaatsvinden. Het grootste deel van een uitzending gebeurt er niets. Bij bijvoorbeeld sporten als voetbal, volleybal , basketbal ,snooker en biatlon is er lechts een commemtator. De amusementswaarde bij de saaie wielerkoersen moet dan ook van de commenttatoren komen en dat verklaart volgens mij de meeste stemmen voor het duo Jeroen Vanbelleghem en Karsten Kroon. Als een wegkoers alleen op Eurosport is en anderen het commentaar verzorgen dan deze twee zet ik de TV uit.
    Het veldrijden is veel minder saai. Daar heeft Sporza mijn voorkeur en als dat achter de betaalmuur zit dan is Eurosport met Jeroen Vanbelleghem em Thijs van Amerongen een prima alternatief. Hier vind ik de reclame onderbrekingen wel storend , dit i.t.t. bij de weguitzendingen.
26-12-2024 13:00
Een onmogelijke keuze, geeneen duo spreekt me aan. En dat komt door de commentatoren. Nieuwkerke en Gucht horen niet in de commentaarstoel thuis, dat zijn presentatoren. Van Belleghem weet veel te weinig van het Nederlandse wielrennen en heeft daarom op ES NL niks te zoeken. Schotte vond ik vroeger goed maar zijn niveau is bedenkelijk geworden. Er zijn een paar echt goede commentatoren, Thijs van Amerongen luister ik graag naar, Boogerd en Dumoulin ook, Kroon gaat wel maar mag zijn werk wel wat serieuzer nemen en tot slot De Cauwer, de nestor aller analisten. Nog altijd goed, maar minder en vooral sinds hij een wielrenner met zijn voornaam aanduidt: Remco. Dan is het net alsof ik een grootvader over zijn kleinzoon hoor.
26-12-2024 10:10
Ik ben geen fan van Jan Hermsen, maar vanwege Lars van den Berg daar op gestemd.
26-12-2024 11:18
Theo Koomen
    26-12-2024 22:13
    Jan Wauters en Mark Stassijns
    26-12-2024 22:33
    Dan toch echt andere Mark en andere Mark.
    27-12-2024 17:57
    Inderdaad: Met weemoed denk ik terug aan wijlen Mark Vanlombeek en vooral Mark Uytterhoeven. Beter heb ik nooit mee gemaakt. Gelukkig maakt Uytterhoeven deel uit van WielerclubWattage
26-12-2024 12:19
En dat met Kerst.
26-12-2024 12:37
Ik ben fan van Vanbelleghem en Kroon als duo. Kroon is zo'n droogkloot dat het de boel ook allemaal wel weer relativeert dat wielrennen, en dat houdt vanbelleghem dan weer in toom, want die kan het soms wat te serieus nemen. Leuke gesprekken ook als er niks op beeld gebeurd om over te praten.

De slechtste vind ik Renaat "Mr. Prematuur" Schotte. Hoe vaak die wel niet conclusies trekt om ze dan een paar minuten later te moeten terug trekken.
26-12-2024 09:51
Vd Berg & Clement een opkontje gegeven. Ik vind dat het meest uitgebalanceerde duo dat elkaar steeds beter verstaat met de luisteraar als dagelijkse winnaar. Boogerd voor de afwisseling past daar heel goed bij - uitstekende tridente. Dumoulin niet gehoord.
Voor 2025 tweedingen:
1. Boogerd mag van mij meer finales doen (of is dat bij Eurosport dat ie halverwege gewisseld wordt?).
2. Geen idee of Suze van Kleef iets met wielrennen heeft maar na de OS, de meest eigen studiopresentator - welbespraakt, grappig en de nodige panache. Zie ik graag de analyses in de studio/bij de finish presenteren.
    26-12-2024 13:01
    Clement heeft voor mij afgedaan doordat hij teveel nos is geworden: wedstrijden waar hij niks mee had doen ipv iemand vragen die persoonlijk roubaix etc wel belangrijk vond.
26-12-2024 12:00
Leuk dat dit kan!

Dan mag ik namelijk ook van der Poel een nep-NL’er noemen en zijn fanboys pathologische leugenaars! Lang leve het vrije woord.
26-12-2024 12:05
Ik ben van den Bergfan, met name voor de tour. Zie de kritiek op hem vooral vanuit de uiterste hoeken komen en niet zozeer vanuit de 90% incidentele kijkers. Ideale commentator voor het brede publiek, valt niet stil, heeft veel te vertellen en leert zowat met de dag bij. Ik kan niet kiezen tussen wie er bij moet zitten maar neig dan naar Clement.

Tuurlijk is ook superinhoudelijk commentaar van Jose & Michel prima en komt het slapstickduo kerel & de nerd KK en Belleghem ook goed uit de verf.
26-12-2024 12:19
Er is maar 1 de Cauwer en er is maar 1 Kroon. Voor Vlaamse koersen heeft de Cauwer mijn voorkeur en voor de rondes is Kroon fenomenaal. Eigenlijk moet Kroon de wedstrijd van start tot finish doen dan heeft hij de beste verhalen. Het verhaal (van een uur) de hond Charlie van TdM is een hoogtepunt. Duurde gewoon een uur.
    26-12-2024 13:08
    Dit vraagt om een wielerflits artikel
27-12-2024 12:42
Nadat het betaalbare Eurosport Player abo incl. Engelstalig commentaar sneuvelde is er wat mij betreft geen genietbaar duo meer over. De Cauwer kan op zijn eentje het irritante van Carl en de saaiheid (en sporadisch irritante) van Renaat niet rechttrekken, Vanbelleghem en Kroon kan ik geen tien minuten aanhoren.

Hatch, Lloyd, McEwen, Blythe en Kelly, jullie waren fantastisch!

Reacties zijn gesloten.

RIDE Magazine