Voortzetten Tour onzeker voor zwaar gehavende Benoot

dinsdag 10 juli 2018 om 22:20
Voortzetten Tour onzeker voor zwaar gehavende Benoot

foto: Sirotti

Tiesj Benoot is een van de grootste slachtoffers van de valpartij in de finale van de rit naar Sarzeau. De renner van New Lotto Soudal smakte in de slotfase tegen het asfalt en kwam op meer dan tien minuten van ritwinnaar Gaviria als laatste over de finish.

Zijn ploeg meldt dat Benoot een tweedegraadsontwrichting van het AC-gewricht (verbinding van het sleutelbeen en het schouderblad) in zijn rechterschouder heeft opgelopen. Bovendien heeft hij zijn ribben, zijn rechterschouderblad en zijn linkerpols gekneusd en liep hij schaafwonden op aan z’n heupen, rug, armen en benen. Zijn rechter wenkbrauw en achterhoofd moesten gehecht worden.

Het is onzeker of hij woensdag kan starten in de rit naar Quimper. Die beslissing wordt morgen genomen.

Dit artikel delen:

32 Reacties

ah-ja 10 juli 2018 om 22:23

Doorgaan lijkt me zinloos

Jopie 10 juli 2018 om 22:29

De zin “het is onzeker of hij woensdag kan starten in de rit naar Quimper” is bijna surrealistisch nadat je de alinea daarboven hebt gelezen.

Verweggistan 10 juli 2018 om 22:31

Onzeker?… Lijkt mij gewoon van niet.

zeewolde 10 juli 2018 om 22:31

Neymar zou nooit meer opstaan als hem dit was overkomen

TrEb 10 juli 2018 om 22:35

Waar rijdt Neymar? Is voor mij onbekend…

TrEb 10 juli 2018 om 22:36

Sterkte voor Benoot, kan me haast niet voorstellen dat hij de Tour uitrijdt.

nobrakes 10 juli 2018 om 22:37

lekker naar huis gaan en gewoon een andere leuke koers weer volle kracht meedoen, zelfde zou die craddock ook moeten doen. Absurd dat die ploegen toestaan dat deze renners door mogen rijden

kaalpani 10 juli 2018 om 22:41

Mocht de renner zelf willen starten, dan lijkt mij dat een arts moet ingrijpen. Helaas zijn de artsen teveel verbonden met belanghebbende organisaties.

Als we wielrennen gezonder willen maken, dan moeten renners met dit soort kwetsuren gewoon naar huis. Hoeven ze ook geen attest voor medicijnen te krijgen!

Polleke 10 juli 2018 om 22:54

Wielrennen gezonder maken… haha… dan moet je het gewoon verbieden, werkelijk geen dag zonder botbreuken en diegenen die niet van hun fiets af vallen horen eigenlijk in een Zwitsers sanatorium te verblijven met al die versleten longen…

Bergje over 10 juli 2018 om 23:06

Ai sterkte voor Tiesj. Zag er niet goed uit, wellicht beste nu af te stappen.

Wheely 10 juli 2018 om 23:17

Zwarte dag voor de Belgen.

Komt er nog een rubriekje met de uitvallers trouwens?

boehoe 10 juli 2018 om 23:20

Door naar de Vuelta maar.

Ivan 10 juli 2018 om 23:20

Zonder hechtingen en pleisters valt hij uit elkaar van ellende. Veel slaap zal er ook niet inzitten deze nacht. Maar gewoon weer gaan fietsen.

Maenhout 10 juli 2018 om 23:21

Ik zou zeggen: wees professioneel en stap af. De kans dat Tiesj in deze TdF nu nog serieus prijzengeld bijelkaar fietst, lijkt me nihil geworden, beter zo spoedig mogelijk herstellen voor latere wedstrijden.

Titaantje 10 juli 2018 om 23:27

Afstappen en klaar maken voor de Vuelta (die geldt als voorbereiding op het WK)

KennyKlimmen 10 juli 2018 om 23:51

@Jopie. Idd. lachwekkend en verontrustend tegelijk.

Thijs E 10 juli 2018 om 23:59

Erg jammer dit, ik had Benoot graag een etappe zien winnen. Voor de midellang en lange termijn lijkt stoppen me beter. Vuelta of de Canadese koersen komen er ook nog aan.

Romāns Vainšteins 11 juli 2018 om 00:01

Dat gaat lastig een rit winnen worden. Jammer, want leuke coureur en, sinds ik hem eens in extra time heb zien opdagen mag ik wel zeggen, sympathieke kerel ook nog.

Scott Sunderland 11 juli 2018 om 00:01

Helaas, dikke pech. Nu naar huis en de tijd nemen voor genezing. Als ze deze man morgen laten vertrekken zou dat een schande zijn. Zelf zou hij het overwegen, zo fanatiek zijn deze jongens. Beschermen tegen zichzelf

Merzbow 11 juli 2018 om 00:06

Jammer! Kortom geen Belg bij de eerste 50 in deze TdF. Al lijkt het me wel verstandig om gewoon morgen niet meer te starten en dan maar de Vuelta te rijden.

simplex 11 juli 2018 om 00:25

Inderdaad sympathieke kerel maar ook zeer verstandig.
Gaat morgen dus niet starten en kan weer tijdig zijn hoge vormpeil bereiken voor evt. Vuelta en anders het WK

BenderBeach 11 juli 2018 om 00:36

@Merzbow jawel, Pauwels sws!

debbie1998 11 juli 2018 om 07:43

Ik heb nog niet bepaalt de indruk, dat er minder valpartijen zijn, door de ploegen met 1 man minder te laten starten.

Titaantje 11 juli 2018 om 07:45

Onnodige opmerking van Merzbow. Naast Pauwels kunnen ook Gilbert en De Gendt nog in de top 50 eindigen en wie weet zelfs, durf ik het te zeggen, Jelle Vanendert.

Jean Dumas 11 juli 2018 om 08:02

Als je op 10 minuten binnenkomt zo vlak voor de finish, dan zal opstappen sowieso onzeker zijn geweest.

  • 1
  • 2

Headlines

Populair

Materiaalzone