Voorbereiding Sam Bennett op Tour Down Under verstoord door ziekte

donderdag 11 januari 2018 om 11:55

Voor Sam Bennett verloopt de aanloop naar zijn seizoensdebuut niet zonder problemen. De sprinter van BORA-Hansgrohe is tijdens de voorbereiding op de Tour Down Under ziek geworden. Aan Cyclingnews vertelt de 27-jarige Ier dat hij hierdoor een week niet heeft kunnen trainen.


“Ik heb tijdens de vlucht iets opgelopen. Tijdens de eerste dag hier reed ik 180 watts en zat mijn hartslag op 160”, kijkt hij terug. “Ik ben zelfs een week niet in staat geweest om te trainen. Gisteren reed ik drie uur en dat voelde niet goed. Ik zal zien hoe het vandaag gaat”, geeft hij aan. “Het is gewoon een verkoudheid en ik ben echt vastgelopen. Ik dacht dat ik er wel binnen twee dagen vanaf zou zijn, maar het blijft voortduren.”

Bennett is niet de enige die er last van heeft. Ook ploeggenoot Peter Kennaugh is ziek, terwijl ook collega’s er last van hebben. “Veel jongens hebben er last van, ook renners van andere ploegen hebben er mee te maken”, aldus Bennett. “Ik heb nu mijn eigen kamer zodat het zich niet zal verspreiden.”

Of Bennett zondag kan starten in de People’s Choice Classic is nog onzeker. Vorig jaar werd hij in Adelaide nog tweede, achter Caleb Ewan.

Dit artikel delen:

18 Reacties

Veloburto 11 januari 2018 om 11:59

Ai ai, ik heb hem in mijn Zweelerteam, dus beter wordt ie snel weer beter :)

Romāns Vainšteins 11 januari 2018 om 12:05

Dat wordt puffen geblazen

Astrix 11 januari 2018 om 12:34

@Veloburtu: dan wissel je hem toch…

west 11 januari 2018 om 13:26

Gek hè? Met je vetpercentage van nul komma een half van Europa met vrieskou naar Tenerife en terug naar Europa en dan weer naar Australië vliegen in zo een smerig ding met de airco in je blote nek die de hele vlucht dezelfde vieze lucht rondblaast.

Veloburto 11 januari 2018 om 14:40

Dat vind ik te makkelijk! @Astrix

Jan Blokland 11 januari 2018 om 15:21

Ik denk dat er velen voor Sam Bennett hadden gekozen in het Zweelerspel.
Maar aan de andere kant. Is dat wel zo slim met Sagan in de gelederen.

schipperaar 11 januari 2018 om 15:24

@west
Die nul,nul valt wel mee aan zijn gezicht te zien, renners hebben gewoon minder weerstand door dat steriele gedoe en voor elk wissewasje een pilletje.

Dolfy 11 januari 2018 om 15:28

Ondertussen zijn de vrouwen vandaag al begonnen aan hun Ronde van Australië, Annette Edmondson klopte Giorgia Bronzini in de massasprint…

WernerFranke 11 januari 2018 om 15:31

@schipperaar
Niet te kritisch, dit was op de ploegvoorstelling twee jaar geleden, er zal wel al wat babyvet af zijn.

Verder denk ik dat er 40 jaar geleden ook wel renners zieken werden, maar als er toen een Ierse subtopper een verstoorde voorbereiding had, denk ik niet dat dat nieuws veel mensen bereikte.

west 11 januari 2018 om 16:03

Natuurlijk heeft Schipperaar een veel lager vetpercentage dan de gemiddelde profwielrenner. En ligt alles wederom aan zijn stokpaardje; er worden te weinig boterhammen pindakaas gegeten en van tevoren te veel handen gewassen.

reusjen 11 januari 2018 om 16:25

@west
Verdiep je eens voor je wat roept, de lucht in een vliegtuig komt gewoon van buiten. Er wordt ook wat lucht rondgepompt maar de hoeveelheid lucht die per minuut door een vliegtuig gaat is zo groot dat je daar niet ziek van wordt. Het ziek worden zit em eerder in dat je met 400 man op elkaar gepropt zit terwijl iedereen zit te zweten en een deel van de mensen in het rond loopt te niezen en rochelen.

west 11 januari 2018 om 16:29

@reusjen
Was inderdaad geen duidelijke zin. Ik plak de kouwe airco en de vieze lucht (dwz rochelende, niezende mensen) aan elkaar. Dat zijn idd twee dingen.

schipperaar 11 januari 2018 om 16:37

@west
Vrij naief weer, een prof licentie zegt niks over je vet percentage als je Kristoff een beetje gevolgd hebt, misschien eens wat afwijken van je conservatieve stokpaardje.

Verweggistan 11 januari 2018 om 16:53

Youri heeft een weekje in Turkije met deze jongen rondgehangen. dwz iedere dag geïnterviewd . En opeens is alles rond Bennett nieuws? ;)

Romāns Vainšteins 11 januari 2018 om 17:11

Hij liet afgelopen dinsdag nog iets dat het midden hield tussen een plof- en knetterscheet, iets wat we bij andere renners nog niet gehoord hebben.

reusjen 11 januari 2018 om 22:03

@RV
Wat is een plofscheet?

HWSTOEL 12 januari 2018 om 15:58

weet iemand of Arndt of Bauhaus de sprints gaat doen?