Van Aert tekent voor drie jaar bij ploeg van Nuyens
Foto: Jos Kafoe
zaterdag 8 oktober 2016 om 17:37

Van Aert tekent voor drie jaar bij ploeg van Nuyens

Wout van Aert komt vanaf 1 januari 2017 uit voor de nog op te richten ploeg van Nick Nuyens. Het is de bedoeling dat die formatie een ProContinentale status gaat krijgen. Op die manier kan Van Aert ook meedoen aan de allergrootste wegwedstrijden, zoals de Vlaamse voorjaarsklassiekers. De Belg blijft echter in de eerste plaats veldrijder. Dat meldt Het Laatste Nieuws vandaag.

Van Aert rijdt momenteel voor Crelan-Vastgoedservice, dat slechts een continentale status heeft, en dus niet mee mag doen aan WorldTour-wedstrijden. Dat is waarom de Belg deze ploeg verlaat, maar hij doet dat eigenlijk niet helemaal: de sponsor Crelan maakt samen met de ploegmanagers Geert Vanhoof en Timmy Simons namelijk ook de overstap naar de formatie van Nuyens.

Nu is het nog de vraag of Nuyens erin gaat slagen om een ProContinentale status te krijgen. Het Laatste Nieuws meldde donderdag dat de oud-winnaar van de Ronde van Vlaanderen voor 1 oktober een dossier in had moeten dienen bij de UCI, maar die deadline heeft hij niet gehaald. Nuyens kreeg echter uitstel en heeft nu de tijd tot 20 oktober.

Van Aert heeft het nieuws van zijn transfer in ieder geval bevestigd. “Ik wist het natuurlijk al even, maar het is nu vroeg naar buiten gebracht”, stelde hij vandaag tegenover Het Nieuwsblad. “Ik kijk ernaar uit om stapje hogerop te zetten.”

RIDE Magazine
34 Reacties
09-10-2016 00:24
Van Aert heeft het dit jaar op de weg zeker niet slecht gedaan. Hij heeft vast en zeker nog groeimarge.
09-10-2016 02:19
Het zou zo kunnen zijn, jonge veldrijders kunnen hun hart zwaar belasten over een korte tijd, komen ze op de weg kunnen ze aardig meekomen bij wedstrijden tot 200km maar langer is op een of andere manier lastig. Je ziet ook een ietwat neerwaartse curve met soms een uitschieter bij renners als Boom en Stybar.
Het talent blijft natuurlijk en misschien moet het hart en lichaam zich gaan aanpassen aan de andere manier van belasten. Er zijn natuurlijk uitzonderingen.
09-10-2016 09:14
@Arema...laten we het er op houden dat ik dat weet....
09-10-2016 09:31
Zo te zien zitten hier een paar helderzienden, of met een glazen bol aan sommige reacties te lezen. Droom verder, hoe kunnen, durven jullie zoiets te schrijven, wacht eerst af of hij wel presteert wat jullie graag zouden of willen zien in de toekomst.
09-10-2016 09:47
Kijk daar zit tenminste wel een idee achter (althans wanneer de ploeg ook daadwerkelijk proconti wordt, anders is het gewoon dom). Hierdoor kan hij zijn wegcarrière al wat gaan uitbreiden en niet net als Vd Poel alleen in de Ronde van België starten en nog wat onbelangrijke wedstrijden waar je jezelf nauwelijks kan meten met goede renners.
Ik vind het heel leuk dat het bij Vd Poel allemaal om "plezier hebben" draait, maar of daar nu iemand achter zit die hem tot de juiste keuzes beweegt vraag ik mezelf wel eens af. Ik moet zeggen dat er in het wielrennen toch steeds vaker jonge talenten opduiken die al heel goed zijn op hun 22e. Het is niet meer zo als vroeger dat je pas rond je 25e echt goed kan zijn. Derhalve denk ik dat ook Vd Poel langzaam wat meer op de weg zou moeten rijden (als hij dat ambieert).
09-10-2016 09:49
O en Boom en Stybar zijn natuurlijk alle twee klasbakken. In De Ronde vond ik Boom ogen als een van de beste (jammer van zijn lekke band). Er gaat natuurlijk een (semi-)klassieker komen dat het allemaal meezit en dan doet hij gewoon met de beste drie mee. Let wel, beiden hebben nog wat jaren voor zich.
09-10-2016 09:49
Een Belgische PCT is voor de Flanders Classics wel verzekert van wild cards idd, daar hoef je geen hogere wiskunde voor te studeren
09-10-2016 12:05
Begrijp dat Van Aert soms een nieuwe uitdaging nodig heeft. In het veld is het maar saai met 2 toprenners. Boom heeft genoeg geld geraapt, kan beter stoppen. Zonder motivatie heeft het geen zin meer
09-10-2016 20:22
Van Aert heeft zondermeer de techniek die nodig is om een kasseienstrook heelhuids over te komen. Hij heeft een grote motor en er staat een goede kop op.

Maar of hij >200km aankan en dan nog kanonnen als Sagan en Degenkolb erop kan leggen, ik denk voorlopig niet. Hij steekt met kop en schouders (m.u.v. MvdP) uit boven zijn collega's in het veld, maar wegrennen is veel competatiever.

Reacties zijn gesloten.

RIDE Magazine