Van Aert houdt kans op eindzege Tirreno-Adriatico: “Ik ga het blijven proberen”
Wout van Aert - foto: Cor Vos
zaterdag 13 maart 2021 om 17:15

Van Aert houdt kans op eindzege Tirreno-Adriatico: “Ik ga het blijven proberen”

Wout van Aert raakte dan weliswaar zijn blauwe leiderstrui kwijt, hij kan na de lastige vierde etappe met aankomst op Prati di Tivo nog altijd dromen van de eindzege in Tirreno-Adriatico. “Ik moet blij en trots zijn op deze prestatie”, zegt de Belg van Jumbo-Visma bij Sporza na de door Tadej Pogačar gewonnen bergrit.

“De logica is gerespecteerd. Pogačar is samen met mijn ploegmaat Primoz Roglic de beste ronderenner van het moment. Het is niet meer dan logisch dat hij mijn trui overneemt”, vindt Van Aert. “Ik ben totaal niet ontgoocheld. Ik zou niet weten waarom. In mijn dromen had ik natuurlijk gewonnen, maar dromen kan iedereen. Ik moet blij en trots zijn op deze prestatie.”

“Ik had gehoopt dat INEOS Grenadiers of UAE Emirates langer zouden controleren. Maar hun ploegmaats waren snel weg en dan zag ik de demarrages natuurlijk snel aankomen. Dat was uiteraard niet in mijn voordeel, maar ik heb niet hevig gereageerd en mijn eigen tempo gezocht. Ik heb echt acht kilometer op mijn limiet moeten rijden. Het was de beste tactiek voor iemand met mijn mogelijkheden.”

“Er was veel wind en dat maakt het gemakkelijker om aan te vallen. Had ik die blauwe trui niet aan, dan kon ik me sparen voor het eindschot”, vervolgt de winnaar van de openingsrit. “Dat was nu niet het geval. Er waren een paar jongens beter en heel veel jongens waren aan mij gewaagd. Zij konden wel afwachten, ik niet.”

In het klassement staat Van Aert nu gedeeld tweede met Sergio Higuita. Hij moet een achterstand van 35 seconden zien goed te maken om de Koers tussen de twee zeeën te winnen. “Het is een grote kloof, maar er zijn nog drie kansen om tijd goed te maken. Ik geef zeker nog niet op. De komende drie dagen gaan we er gewoon nog voor.”

RIDE Magazine
96 Reacties
13-03-2021 17:27
Deze man, zoveel respect voor hem. Als renner en als mens. Zijn interviews zijn altijd enorm realistisch en nuchter. Ik hou ervan.
13-03-2021 17:27
Topper is Wout!
13-03-2021 17:32
Duidelijk, ik moet eerlijk bekennen dat ik wat sceptisch was over zijn AK-ambities hier vooral omdat in dit deelnemersveld en met 10 tot 12 kilo extra wat je naar boven moet hijsen het spotten met de logica is om hier voor een podium te kunnen gaan. Als je dan ziet dat hij na de zwaarste rit bergop tweede staat in het klassement begin ik meer en meer te begrijpen wat voor mogelijkheden hij heeft. Hij is er natuurlijk nog niet want morgen wordt nog zwaar genoeg maar het is wel tekenend dat hij nu beter rijdt dan bijna heel INEOS.
    14-03-2021 07:49
    Dit was natuurlijk niet een berg van de buitencategorie. Een paar van zulke en Wout ligt als een vis op het droge te spartelen. Waarschijnlijk kunnen er nog wel een paar kilo af, en met zijn tijdrit mag ie wat verliezen natuurlijk. Al kan dat afvallen wel ten koste gaan van zijn tijdrit.

    Ergens zou ik het fantastisch vinden als Wout en Mathieu beiden een klassement gaan najagen en elkaar wederom bestrijden, maar laat ze eerst maar monumenten, etappes en groen najagen. Dat zorgt tot nog toe voor voldoende spektakel.
13-03-2021 17:32
Benieuwd naar zijn tijdrit, misschien kunnen ze revanche nemen voor de Tour.
13-03-2021 17:39
Winst gaat moeilijk worden maar het is zeker niet onmogelijk. In ieder geval minimaal 10 seconden aan boni's nodig alles wat meer is, is mooi meegenomen. En dan de tijdrit alles of niks.
    13-03-2021 17:55
    Eens, dat wordt nog een hele klus en hij moet nog wat overhouden voor zijn echte doelen.
    13-03-2021 18:45
    Van der Poel zou ik zo'n stunt nog wel zien doen. Van Aert ondanks al zijn kwaliteiten toch niet. De explosiviteit mist daar toch een beetje voor en Pogacar in deze vorm rij je er op heuvels met tempo rijden echt niet af.
    14-03-2021 10:53
    Ik heb toch gezien dat Van Aert een massasprint won en tweede en derde werd bij een sprintje heuvelop..
13-03-2021 17:44
Mooie nuchtere reactie.

Tot op heden is bijna alles dit rondje zijn kant op gevallen. Massasprint winnen en podiumplaatsen pakken, dat maakt dat hij er perfect voor stond en een mooie marge had.

Maar op een dag als vandaag zie je dat hij in dit werk aan de rand zit van zijn mogelijkheden. Rijdt een geweldige klim, maar hij komt net tekort tegen de rasklimmers in vorm. Ook vraag ik me af als er morgen weer zo'n rit zou zijn: kun je je twee dagen achter elkaar ongestraft op die manier uit elkaar trekken?

Er zijn wel nog kleine kansjes. Maar wat gaat hij kunnen klaarspelen tegen VDP die zijn benen heeft gespaard vandaag? Of tegen de sprinters in de voorlaaste rit? Als hij nog 15 seconden terug kan pakken op Pogacar dan wordt het misschien nog spannend in de tijdrit. En anders heeft hij ook gewoon knap gereden.

En voor de toekomst: ik denk dat dit soort rondjes op de rand van zijn mogelijkheden liggen. Als alles mee zit is hij er dicht bij, zit het net wat meer tegen dan is het misschien gewoon top 10. Maar ik vraag me vooral af of dit uiteindelijk niet ten koste gaat van "klassieke Wout". Want dat werk is hem echt op het lijf geschreven, en daar heeft hij nog altijd heel veel te winnen.
    13-03-2021 18:56
    Uhh zijn eerste poging en jij schrijft hem meteen af. Iets tekort door de bocht denk ik. Hij heeft hier het meest van iedereen in de wind gereden en toch zo kort. Ik ben benieuwd naar het vervolg.
    13-03-2021 19:22
    Meer en meer is het duidelijk dat ze bij JV veel renners hebben maar weinigen die bergop iets betekenen, geef Wout een goede klimmer mee en hij staat nu op minder dan 20 sec.
    Waar was Gesink of foss? eergisteren was het Timo Roosen die nog uit de achtergrond terug kwam om de meubels te redden.
    mss met het vrijgekomen budget voor Dumoilin twee goede klimmers aantrekken.
    13-03-2021 19:45
    @Staf V misschien dat je iets hebt aan de woorden van Gesink zelf:

    [quote] Karsten vertelde dat je niet lekker in je vel zat. Vormdip of knallen later in het seizoen?[/quote]

    [quote]Robert Gesink: Wat? Kijk even naar die wattages! ML Strava Reed ik vorig jaar in de Tour niet hoor.[/quote]

    Er is echt heel hard gereden op die laatste berg, op dat moment had bijna geen een kopman meer een knecht over.
    13-03-2021 19:54
    Jumbo Visma heeft 4 renners die wat kunnen betekenen als Pogacar gaat, dat zijn Roglic, Kruijswijk, Bennet en Kuss (en Van Aert dan). Dat is meer dan de meeste ploegen, en het is vrij verklaarbaar waarom die hier niet zijn.

    Daarbij loste foss als een van de laatste knechten, toen Wout er alleen voor stond, stonden de concurrenten dat ook.
13-03-2021 17:44
Mooie prestatie, correcte analyse, topper!
13-03-2021 17:49
Wout: "Ik had langer gehoopt op controle van UAE of Ineos, maar [b]hun[/b] ploegmaats waren snel opgesoupeerd."

Sporza: "Ik had gehoopt dat Ineos of UAE langer zouden controleren. Maar [b]de[/b] ploegmaats waren snel weg."

WF: "Ik had gehoopt dat INEOS Grenadiers of UAE Emirates langer zouden controleren. Maar [b]mijn[/b] ploegmaats waren snel weg".
    13-03-2021 17:58
    Ja, Wout blijft een heer. Die zal zijn ploegmaats niet snel afbranden.
    Maar ja, hij miste in deze toch wel steun, want de wind hielp hem niet echt.
    13-03-2021 18:42
    @kelderfan: je mist - niet voor het eerst- de boodschap volledig. WvA heeft niets over zijn ploegmaats gezegd. Hij sprak over controle door andere ploegen, die tegenviel.
    13-03-2021 19:00
    Dat is grappig de pot verwijt de ketel.
    13-03-2021 20:10
    dank voor de nuance xistnc. Scheelt nogal, jammerlijke fout hier op Wielerflits.
    13-03-2021 21:17
    Een beetje tendentieus van WF, niet?
    14-03-2021 00:09
    Lijkt me duidelijk dat WF hun artikel op het nieuwsbericht van Sporza gebaseerd hebben. Daar begint de onduidelijkheid. Bewust, onbewust? We weten in ieder geval dat ze maar al te graag op Jumbo Visma zagen bij de belgische zender.
    14-03-2021 09:04
    We weten ook dat ze hier graag op de Belgische zender zagen.
    14-03-2021 12:12
    Scherp gezien.
13-03-2021 17:56
Doe er ploegmaat bij, en verliest 15 sec minder. Deze tirreno ligt dus net wel binnen zijn mogelijkheden. Geen idee of ie dergelijke bergritten meerdere dagen naeen zou kunnen.

Morgen allicht prijs voor de zich sparende matje. Tja, kiest dat ook goed uit, maar conclusies best na p. roubaix
    13-03-2021 18:18
    Welke ploegmaat precies had 15 sec dichtgereden op Pogacar hier?
    In die gekke heuvelknalrit kan van Aert wellicht er nog een gaaf duel uitgooien tegen Pogacar.
    13-03-2021 18:28
    De enige renner uit de ploeg die dat gat op Poga had kunnen dicht rijden reed in de buurt van Nice en dat had waarschijnlijk geleid tot een situatie waar Wout die knecht (hij schijnt uit Slovenië te komen) niet kon volgen.
    13-03-2021 19:02
    Niet dicht gereden mensen maar langer in het wiel scheelt ook seconden aan het eind.
    13-03-2021 19:11
    Langer in het wiel scheelt ook tempo en dus meer ruimte voor Pogacar.

    Wanneer er allemaal kopmannen aan het aanvallen, rijden en lossen zijn, dan is er weinig aanleiding om het over knechten te hebben.
    13-03-2021 20:14
    [quote]Welke ploegmaat precies had 15 sec dichtgereden op Pogacar hier?[/quote]

    Geen enkele, ook niet nodig. Op 't moment dat Pogacar gaat, dan zou je verwachten dat de laatste knechten van Van Aert overboord gaan en dat hij het van dan alleen moet doen, maar Van Aert zat toen al een paar kilometer alleen. Acceptabel bij de meeste teams, in het beste rondeteam ter wereld dat gewend is om een kopgroep uit te dunnen tot een renner of 10 terwijl ze zelf nog 2 of 3 helpers hebben, iets minder.

    Waarschijnlijk is het enige verschil dat een Van Aert die iets langer kan sparen, op het einde dan wel Landa/Quintana/Higuita kan volgen, waardoor hij 15 seconden minder verliest en nu op 20 seconden staat.

    Maakt dat veel uit? Misschien niet, misschien zijn dat de seconden die hij te kort gaat komen om de Tirreno te winnen, dat zal de tijd uitwijzen.
    13-03-2021 23:27
    Toen Bernal ging met Pogacar erachter, gingen alle laatste knechten inclusief Foss overboord. De logica zelve. Foss kwam vervolgens nog bijna terug aansluiten, maar toen ging Thomas.
    14-03-2021 10:18
    Tum Dumoulin had Tireno moeten rijden. Als hij niet "chicken-out" was, was winnen mogelijk.
    14-03-2021 10:49
    Tum zou evengoed zijn gelost bij de demarrage van Bernal.
13-03-2021 18:20
Eens met voorgaande reacties. Vond dat de Gesinks en Foss'jes toch snel weg waren deze keer. Hadden er toch bij moeten zitten op zo'n klim.
    13-03-2021 18:24
    Dat zaten ze dan ook, ongeacht de reacties.
    13-03-2021 18:40
    Ja, want toen Foss er af ging hadden de andere allemaal nog knechten over.
    13-03-2021 21:05
    Part of the experiment. Kijken hoever Wout komt in zn uppie, meteen voor de leeuwen als klassementskopman. In de klassiekers lukt hem dat ook.
    13-03-2021 21:35
    @Whaler Wellicht even de reactie van Gesink op strava lezen. Hij heeft top wattages gereden en het ging serieus hard omhoog (Van Aert rijdt sneller dan het vorige record van Froome).
13-03-2021 18:28
Wout (Wout is de enige Belg waarvan ik zijn voornaam noemt m.d.t.) je bent een kanjer. Jammer dat je zo weinig steun kreeg. Top 5 moet zeker kunnen.
    14-03-2021 00:12
    Volgens mij ben jij gewoon een Belg die zich als Nederlander voordoet. Jij hebt de meest waanzinnige reacties.
    14-03-2021 07:31
    Ik vermoed dat jij het bij het rechte eind hebt Apemantus.
13-03-2021 18:45
Mooie reactie, respect Woutje!
13-03-2021 18:49
WvA is een briljante renner, maar "er was veel wind en dat maakt aanvaller makkelijker" is iets dat ik toch heel weinig hoor.
13-03-2021 19:18
Had hem 1 of 2 van Roglic' knechten gegeven om hem een klein beetje uit de wind te houden op de klim en hij had er echt heel goed voorgestaan.

Zelfs als hij in een ander land zit mag Wout niet winnen door Roglic. ;)
13-03-2021 19:28
Dit was zijn 5é koers op de weg in 2021 als ik me niet vergis. Respect , kanjer.
Al die speculaties kan hij wel klassement rijden in deze rondjes, antwoord is toch al lang gekend ???
13-03-2021 19:48
Wout je hebt nog een grote kans,pak hem
13-03-2021 20:21
Op Sporza is het weer zover: Wuyts is wakker met geklaag over de TJV ploeg.

Heeft hij een punt? Misschien wel.
Aan de andere kant: laatste knecht lost op het moment dat er een klein elitegroepje over blijft. Wie zou je dan willen laten knechten? Roglic? Kruijswijk? Wuyts waarschijnlijk wel. Maar die hebben toch echt wat anders te doen dezer dagen.

Maar ook Almeida had op het eind geen knecht meer. Bernal wel, maar die kon zijn knecht uiteindelijk niet volgen. Pogacar had geen knecht, en Yates ook niet.

Volgens mij viel uiteindelijk alles gewoon op zijn plaats. Wout kan prima accepteren dat het zo is, dat hij goed was maar niet goed genoeg om Pogacar te stoppen. Wuyts heeft het er veel moeilijker mee.
    13-03-2021 20:31
    Ik heb een leuke challenge voor je, vanaf nu een maand niks over Wuyts en Lefevere posten. Gaat dat lukken denk je? ;)
    13-03-2021 20:33
    Dit was toch niet op de Belg?
    13-03-2021 20:40
    Geloof je het zelf Wheely? Ik ziet zulke lui altijd al zitten, zodra de naam Wuyts of Lefevere op dat schermpie van ze verschijnt, lope ze te happe naar adem, zwetend, hijgend, met een rood smoelwerk, die onweerstaanbare drang om er meteen tegenin te gaan, nog voordat ze geleze hebbe wat die 2 duivels nu weer te melde hebbe gehad
    14-03-2021 00:32
    @Michelangelo +1000

    De laatste drie zinnen zijn zo snedig en to the point, dat ze bijna het inlijsten waard zijn. Om daar een weerwoord op te vinden, moet die arme Wuyts twee weken lang op een bergtop mediteren. Om vervolgens alsnog zonder antwoord weer af te dalen. Goeie genade...
    14-03-2021 09:06
    Daar heb je Michelangelo weer met gezeur over Wuyts. Haal die kader maar weer van de muur ;-)
13-03-2021 20:26
Op Wielerflits is het weer zo ver: Micheangelo is wakker met geklaag over Michel Wuyts.
    13-03-2021 20:29
    Inhoudelijk ook bezwaren?
    13-03-2021 20:38
    Wees eens wat duidelijker
    13-03-2021 20:41
    Ik lees hierboven een inhoudelijke reactie op het commentaar van Wuyts. Wanneer je daar dan een oneliner onder gooit, zou ik het aardig vinden wanneer je ook inhoudelijk in ging op de kwestie.
    13-03-2021 20:52
    Ik denk 2-0, met zoeloe lippen, dat kon toen nog
    13-03-2021 21:17
    Je vond het dus eigenlijk ook gewoon onzin van Wuyts, dat hij vond dat Foss en Gesink Van Aert tot in de laatste twee kilometer hadden moeten brengen, en wensde enkel zelf ook wat kinderachtig te klagen over iemand anders.
    13-03-2021 21:29
    Ik hou van frambozenvla
    13-03-2021 21:32
    Gilberto de nieuwe holle ridder? In ieder geval net zo veel domme opmerkingen....
    13-03-2021 21:50
    Wuyts is gewoon aan het doorgaan waar hij verleden jaar was gebleven, hij moet de kwelling ondergaan van Roglic die nu bijna elke etappe wint van de koers die hij samen met José verslaat en dat levert dan prompt een vrij ongemakkelijke situatie op. Vanmiddag konden de heren er maar niet over uit waarom andere ploegen op kop van het peloton reden omdat de door hen gevreesde uitkomst daardoor dichterbij kwam. Op de meet werd Mäder plotseling de dappere strijder uit een klein gallisch dorpje die door de wrede romein werd opgepeuzeld. Het had nog erger kunnen zijn want gedurende de eerste helft van de klim zagen ze hem voor Teuns aan, was die geklopt door Primoz had de laatste gekruisigd moeten worden.

    Dus dan maar de gouwe ouwe over die eenzame Wout die deze bergetappe, wat heet de hele Tirreno had gewonnen ware het niet dat hij werd omringd door knechten van het niveau Wanty. Dat de winnaar ook geen knechten meer had is dan pure bijzaak kennelijk. Het enige wat hij (nog) niet durfde aan te kaarten was waarom Primoz niet als knecht voor Wout in Italië werd opgesteld.
    Wat mij betreft is Michel rijp voor een wissel, breng Renaat er maar in of Christophe. Die hebben hun waarde al lang bewezen.
    13-03-2021 21:57
    Als je voor de etappe aankondigt dat Van Aert hier makkelijk in het spoor kan blijven van de besten, dan moet de fout natuurlijk bij de ploeg worden gezocht als dat niet lukt :)
    13-03-2021 23:00
    Met Kuss of Kruijswijk erbij had van Aert de schade meer kunnen beperken. Goed dat Wuyts dat toch even aankaart. Roglic zijn team is duidelijk sterk genoeg.
    13-03-2021 23:29
    Wuyts heeft gewoon gelijk. Waardeloze omkadering rond Wout in de Tirreno. Dikke blunder van de teamleiding, opnieuw.
    13-03-2021 23:30
    Iets te makkelijk om alleen op Wuyts te kiften. Kroon was in hetzelfde bedje ziek vandaag. Toen er alleen nog kopmannen voorop reden, had hij het erover dat Wout eigenlijk nog twee man bij zich zou moeten hebben. Dat is wensdenken, geen realisme.

    Om vervolgens weer bij Dumoulin uit te komen, want op de een of andere manier komt bijna elk verhaal van Kroon bij Dumoulin uit.
    13-03-2021 23:56
    @murcia

    Renaat oké. Maar Christophe Van De Goor koerskennis ligt extreem laag voor een commentator.
    14-03-2021 09:16
    Of Kuss of Oomen of Kruiswijk of Bennett of Vingegaard... één van die 5 had er hier toch mogen bij zijn? Dat had er voor kunnen zorgen dat van Aert een aantal kilometer langer in de wielen had kunnen blijven en uiteindelijk de kloof kleiner kunnen houden.

    Ook in die rit die VDP won kwamen ze trouwens een mannetje te kort. Als Roosen de laatste kilometer kan regelen voor van Aert wil ik het nog wel eens zien.

    Nee, met Martens red je het niet meer op dit niveau.

    Los daarvan is de ondersteuning van van Aert er tot nu toe gelukkig al iets op voorruit gegaan. Strade en rit 1 waren top.
13-03-2021 20:50
Ook al ben ik fan van Wout, ik vraag me wel af waar dit experiment toe zal/moet leiden.

Is dit echt met het idee dat hij ooit kopman kan zijn in een grote ronde? Op z'n Indurains zoveel mogelijk volgen bergop en toeslaan in de tijdritten. Maak je er dan niet het type renner van waar niemand echt blij van wordt?
Is dat met het idee om te proberen rondjes van een week te winnen, maar welke dan? Want met wat overgewicht uit de cross komen om wat body over te houden tot Roubaix is geen probleem als je daarna 3 maand hebt om scherp te staan voor de Tour. Maar wat als je in maart-april-mei een klein rondje wil winnen?
En wat met z'n andere troeven dan? Klassiekers? Massaspurten? Hoeveel hooi gaat hij dan op z'n vork nemen? En hoeveel andere kopmannen gaat hij dan voor de voeten lopen binnen de ploeg. Als hij nu in de Tour nog eens een sprint verliest omdat hij geen deftige lead-out had kunnen we klagen dat hij eigenlijk 5 klassieke helpers zou moeten hebben, 3 klimknechten die zich bergop voor hem leegrijden en een volledige sprint-lead-out.

Misschien analyseer ik het kapot en wilde hij gewoon eens een berg op rijden tot aan de finishlijn ipv een kopman af te zetten op 3k van de top...
    13-03-2021 21:01
    'Maak JE er dan niet het type renner van'....
    Wie is 'JE' indeze?
    Nu laat je het lijken alsof Wout door Jumbo word gedwongen word tot dit experiment?
    13-03-2021 21:30
    Ben het met cochise eens. Ik heb genoten van zijn acties deze tirreno. Maar ik ben ook benieuwd waar dit toe moet leiden.
    Ik geloof namelijk dat je beter in 1 of 2 dingen uit kunt blinken, dan goed zijn in alles. Zeker in de topsport. En daar zit voor mij de valkuil...
    13-03-2021 22:41
    Ik zie er niet echt problemen in. Hij is zichzelf richting topvorm aan het koersen denk ik, net zoals hij bv. ook in topvorm uit de Tour is gekomen.

    Van Aert kan veel ja, maar ik denk niet dat hij met een goeie beklimming zoals vandaag zijn sprintsnelheid of power afbot die hij nodig heeft in de klassiekers. Hij staat ook geen 5 kilo lichter dan vorig seizoen ofzo.

    Hoogstens helpt sparen vandaag om morgen iets frisser te zijn in de finale zoals vdP het doet, maar hier een extra rit winnen voegt niet zo gek veel toe. Het hoofddoel dit voorjaar blijft de heilige week.
13-03-2021 21:02
Hij zou er beter uitstappen en zich focussen op de klassiekers. Tegen een Sloveen die rijdt in loondienst van Arabieren is niets te beginnen.
13-03-2021 21:27
Mocht iemand nog twijfelen over de grootste uitdager van WvA in deze ronde, te weten Pogacar, dan weet je vandaag definitief dat hij geen eendagsvlieg is als winnaar van de TdF. Ook als WvA secondes terugwint in de twee komende etappes, dan nog denk ik dat Pagacar zijn evenknie is in de tijdrit
    14-03-2021 08:04
    Als P. zo'n wereldtijdrijder is, waarom laat hij dan het WK aan zich voorbij gaan? Blijft allemaal een beetje mysterieus wat er vorig jaar in de Tour is gebeurd.
13-03-2021 21:47
Van Aert is een hele grote, en net als die andere twee niet zozeer door zijn palmares, maar door de manier van koersen en wil om te winnen. Met die tros wereldtoppers in zijn wiel en altijd weer naar de kop. Zo'n Fuglsang heeft nu misschien een groter palmares, maar die zijn we snel weer vergeten.
    14-03-2021 08:31
    Hoe Fugl Luik en Lombardije solo won met de rest simpelweg het wiel uit rijden gewonnen heeft is niet te vergeten.
13-03-2021 22:11
Fantastische rit, wat een kanjer!
Iedereen vind het leuk als poga een ‘klassieker’ als de strade of Luik rijdt. Ik vind het ook super dat een klassiek renner de handschoen opneemt tegen de ronderenners.
Go beast! De groten onderscheiden zich stilaan...
    14-03-2021 08:17
    Over wie heb je het nu eigenlijk: P. of WVA?
13-03-2021 22:16
Ondanks het geleuter over watts, strava, verspeelde energie, positionering en blablabla
Hebben we met Wva, Vdp, poga en de Hirsi’s terug het aanvallend wielrennen van de jaren 70 terug.
    14-03-2021 01:56
    Was dat de tijd dat ze propvol doping reden?
    14-03-2021 08:07
    @deffil
    Alleen spijtig dat het maar over een handvol renners gaat.
    Ik zou liever meerdere kandidaten kunnen opsommen voor winst in een klassieker, grote of kleine ronde, maakt niet uit.
    Het zal misschien zuur klinken maar ik ben stilaan wielermoe aan het worden. Het gebrek aan sfeer langs het parcours wegens corona-maatregelen doet er ook al geen goed aan, net zoals op TV kijken naar een voetbalmatch in een leeg stadion.
13-03-2021 23:08
Van Aert mag trots zijn en toch zou Wout Wout niet zijn mocht hij er mogen niet weer vollebak voor gaan.

Jumbo's 2 superkopmannen doen het weer voor hen. Hun meer sterfelijke knechten zijn er logischerwijs nog niet. SKY had dat vroeger wel beter voor mekaar.

    14-03-2021 08:11
    Dat is misschien allemaal mooi maar wat levert het op?
    Ophoepelen en alles op de klassiekers.
    VDP en Alaph zijn in hun vuistje aan het lachen.
    14-03-2021 08:52
    Gala denk je niet dat dit bij de geplande trainingsopbouw hoort. Ik heb namelijk dat gevoel. Op hoogte trainen, nog een paar procenten tekort komen. In de T-A alles geven voor zowel te kijken hoe ver hij kan komen en die laatste procentjes aanscherpen.
    14-03-2021 09:10
    Ik denk ook dat de Tirreno in deze fase van het seizoen meer een doel is voor van Aert dan de Strade en Milaan-San Remo. Tirreno, RVV en PR, daar focust hij dit voorjaar op.
    14-03-2021 09:37
    @bartp25: dat denk ik ook het is onderdeel van het plan. Adrie van de Poel gaf (als ik het mij goed herinner) laatst in Extra Time Koers aan dat de kijk op trainen weer iets is veranderd. Weer wat meer uren maken op de fiets en dat koers voor renners ook een goede manier is om wat extra hardheid en scherpte te krijgen voor de doelen die ze hebben. Misschien dat Wout dit nodig heeft om straks in de klassiekers met een super vorm aan de start te staan.
    14-03-2021 10:46
    Hij staat 2de, na de zwaarste rit achter Poga
    Hallo?
    En dit met relatief weinig ondersteuning
    14-03-2021 10:57
    Zou leuk zijn als de heren VDP, ALA op 60km WVA op sleeptouw nemen op een steil muurtje

Reacties zijn gesloten.

RIDE Magazine