UCI gaat incidenten onderzoeken
De UCI gaat twee opmerkelijke incidenten van afgelopen week onderzoeken. De Internationale Wielerunie wil daarbij benadrukken dat de veiligheid in wedstrijden altijd het belangrijkste is.
Tijdens de Vuelta Ciclista al Pais Vasco gingen enkele renners hard tegen de grond door gevaarlijke paaltjes in de slotkilometer en in Parijs-Roubaix negeerde een deel van het peloton een gesloten spoorwegovergang. “De UCI neemt beide incidenten zeer serieus en heeft een uitgebreid rapport gevraagd om tot een mogelijke actie te komen”, verklaart men in een persbericht.
“Het is de taak van iedereen om er zeker van te zijn dat onze mooie sport niet aangetast wordt door incidenten die vermijdbaar lijken.”
Update
De AIGCP (de vereniging van professionele wielerploegen) en de CPA (de vereniging van profwielrenners) hebben de UCI en de AIOCC (de vereniging van wedstrijdorganisatoren) uitgenodigd om een bijeenkomst te hebben over de veiligheid in wielerwedstrijden.
[url=https://www.youtube.com/watch?t=16&v=qG8ExPQwFFc]Jongens willen gewoon zelfmoord plegen[/url]
Persoonlijk vind ik dit nog erger dan doping gebruik dit is gewoon geen respect hebben voor je leven en iedereen die om je geeft.
[url=https://www.youtube.com/watch?t=16&v=qG8ExPQwFFc]Jongens willen gewoon zelfmoord plegen[/b]
Persoonlijk vind ik dit nog erger dan doping gebruik dit is gewoon geen respect hebben voor je leven en iedereen die om je geeft.[/quote]
Wtf! Echt zot. Die mogen (/moeten) ze schorsen!
Prachtige foto's
Als het licht op rood springt, gaan de bomen nog niet direct naar beneden. Volgens mij zit er genoeg tijd tussen het rode licht (aankondiging dat er een trein komt en de bomen omlaag gaan) en het daadwerkelijk neerdalen van de bomen.
Een minuut wachten is einde koers. Dus je kijkt, ziet dat je kunt passeren voor de trein en doet het.
Het zijn net mensen.
Er zijn zat oplossingen. Van vrij complexe en sluitende oplossingen zoals een fietsbrug tot hele open oplossingen zoals het leggen van een transponderlus voor het spoor, waarmee je iedereen garandeert dat als ie door rood rijdt, dat ie gediskwalificeerd wordt. Tot hele simpele oplossingen zoals een semi-permanente chicane voor het spoor van hooibalen. Brengt het tempo kunstmatig terug naar 10-15km/u. Iedereen weet dan dat ie daar sowieso moet remmen...
Het probleem is alleen dat de organisatie toch niks gaat veranderen, want dat is toegeven dat je je in gebreke was. En er is immers allang regelgeving voor. Alleen wordt deze helaas niet nageleefd door zowel de renners als de jury.
Op het spoor nog wel. Wie je die vrijwilligers dood hebben? Denk niet dat je nu nog iets aan die uitslag kan veranderen, want als de UCI dat doet, krijgen ze schadeclaims aan de broek van Alpecin, Etixx en BMC vanwege inkomsten die ze daardoor mislopen.
[url=http://www.nieuwsblad.be/sportwereld/cnt/dmf20150413_01628456]Dag nummer 3![/url]
veel dank voor de geweldige link! Doen ze dit altijd?