Twee nieuwe beklimmingen voor Kuurne-Brussel-Kuurne
foto: Cor Vos
vrijdag 25 januari 2019 om 11:20

Twee nieuwe beklimmingen voor Kuurne-Brussel-Kuurne

Kuurne-Brussel-Kuurne telt dit seizoen twee nieuwe hellingen. De Volkegemberg (maximaal 12%) en de Eikenmolen (maximaal 12,5%) zijn toegevoegd aan het parcours en vormen de eerste twee beklimmingen van de dag. De Wolvenberg verdween ten opzichte van vorig seizoen.

Dylan Groenewegen boekte vorig seizoen in Kuurne-Brussel-Kuurne zijn eerste overwinning in een semi-klassieker. In de sprint van een uitgedund peloton was de Nederlander oppermachtig en wist hij Arnaud Démare voor te blijven. Sonny Colbrelli eindigde als derde.

De 71e editie van Kuurne-Brussel-Kuurne wordt gehouden op zondag 3 maart.

Hellingen flag-be Kuurne-Brussel-Kuurne 2019
1. Volkegemberg
2. Eikenmolen
3. Onkerzeleberg
4. La Houppe
5. Kanarieberg
6. Kruisberg
7. Hotond
8. Côte du Trieu
9. Oude Kwaremont
10. Kluisberg
11. Tiegemberg
12. Holstraat
13. Nokereberg

RIDE Magazine
6 Reacties
25-01-2019 12:09
Nog beter was geweest meteen afspurten in Kuurne om de Flandriens nog iets van een kans te geven tov de spurters.
    25-01-2019 12:18
    Die kans is er volgens mij meestal wel toch? Ik denk dat het in Kuurne redelijk 50/50 is qua kansen voor de sterksten in koers vs een massasprint.
25-01-2019 13:13
Toch zijn hellingen 5 t/m 10 behoorlijk slopend als er niet teveel meters tussen zitten. Daar zouden de flandriens de sprinters er toch af moeten kunnen rijden. Maar dan zullen de sprintersploegen het wel weer terug brengen in de rondjes Kuurne.
25-01-2019 13:59
[quote]Dylan Groenewegen boekte vorig seizoen in Kuurne-Brussel-Kuurne zijn eerste overwinning in een semi-klassieker. [/Quote]
Rund um Koln is geen semiklassieker? Met onderbrekingen honderdacht jaar oude koers, met Suter, Binda, Dekker, Zabel, Ullrich, VDB, Boonen en Matthews op de erelijst?
    25-01-2019 20:59
    En brussels cycling classic? Ook semi-klassieker toch?
    25-01-2019 22:47
    Parijs-Brussel inderdaad

Reacties zijn gesloten.

RIDE Magazine