Tour 2025: Voorbeschouwing etappe 6 naar Vire-Normandie – Weer Van der Poel versus Pogacar?
foto: Cor Vos
donderdag 10 juli 2025 om 08:00

Tour 2025: Voorbeschouwing etappe 6 naar Vire-Normandie – Weer Van der Poel versus Pogacar?

Mogelijkerwijs is deze zesde etappe de allerleukste van de openingsweek. Het profiel heeft een beetje het karakter van een monumentale heuvelklassieker, waardoor het voor meerdere type renners aantrekkelijk is om de aanval te kiezen. WielerFlits blikt vooruit!

Parcours

De zesde etappe in de Tour de France houdt de renners nog even in het pittoreske Normandië, waar donderdag een uitdagende rit op het peloton staat te wachten. Met een lengte van 201 kilometer en een totaal van liefst 3.500 hoogtemeters belooft het een slopende dag te zijn. De finish ligt ook nog eens op een steile klim in Vire Normandie. 

Na een glooiend begin vanuit de middeleeuwse hotspot Bayeux (bekend van werelderfgoed-stuk het kleed van Bayeux, waarop ook Willem de Veroveraar uit Caen is afgebeeld) krijgen de renners de Mont Pinçon voor de kiezen na 38 kilometer. Deze klim van 5,6 kilometer heeft een gemiddelde stijging van 3,7% en laat meteen zien wat de renners van deze rit kunnen verwachten. De 150 kilometer daarna zijn gevuld met nog een aantal flinke beklimmingen.

Zo komen de renners onder andere de La Rançonnière tegen (2,3 kilometer à 7,5%), de Côte de la Batonnière (4,1 kilometer à 4,2%), de Côte de la Tertre Bizet (3,9 kilometer à 3,6%), de Côte de Mortain (2,5 kilometer à 6,1%), de Côte de Juvigny-le-Tertre (1,9 kilometer à 7,3%) en de Côte de Saint-Michel-de-Montjoie (4,4 kilometer à 3,6%). Dit soort hellingen met die stijgingspercentages doen een beetje denken aan een mini-versie van Luik-Bastenaken-Luik. Zeker wanneer je het profiel van deze etappe ziet. 

Na de Côte de Saint-Michel-de-Montjoie dalen de renners af naar de voet van de Côte de Vaudry. Deze klim is 1,5 kilometer lang met een gemiddelde stijging van 6,3%, maar bevat steile stukken tot 11,2%. De top van deze helling ligt op slechts 4,5 kilometer van de finish. Na een korte afdaling en een stuk op vlak terrein, komen de renners aan de laatste 700 meter van de rit, die steil oplopen met een helling van 10%.

Donderdag 10 juli 2025, Tour de France: Etappe 6 (201.5 km)
Profiel-afbeelding voor Etappe 6
Routekaart voor Etappe 6
Start:
12:35 ( Bayeux)
Finish:
17:14 ( Vire-Normandie)

Als de renners echt willen, kunnen ze van deze rit een van de leukste etappes van de Tour de France maken. Een naam die je vandaag sowieso in de gaten moet houden is die van Kévin Vauquelin: hij is geboren in de startplaats Bayeux en won in 2024 al een vergelijkbare etappe in de Tour de France. Toen lag de aankomst in Bologna. Zijn huidige ploeg Arkéa-B&B Hotels kan wel wat successen gebruiken, aangezien ze hard afstevenen op degradatie.

Daarnaast brengt parcoursbouwer Thierry Gouvenou een hommage aan zichzelf. Hij werd geboren in Vire Normandie. Hij was zelf prof van 1991 tot en met 2002, maar een hoogvlieger werd hij nooit. Wel won Gouvenou in 1990 Parijs-Roubaix voor amateurs. Kasseien waren ook zijn specialiteit. Zo haalde hij als prof onder meer top 10-noteringen in de GP de Denain, Omloop Het Volk én de profversie van de Hel van het Noorden.


Klassementen

Tour de France 2025
Ritwinnaar en leiders in klassementen na etappe 5

Favorieten

De etappe naar Vire Normandie doet in veel opzichten denken aan die naar Rouen. Met een lengte van 201 kilometer en een totaal van liefst 3.500 hoogtemeters mogen we etappe wel bestempelen als een ‘mini-Luik-Bastenaken-Luik.’ En dus komen we – niet voor het eerst in deze Ronde van Frankrijk – uit bij de puncheurs. Met de vele korte klimmetjes onderweg, kunnen de explosieve lichtgewichten weer hun hart ophalen.

Maar, in vergelijking met de voorbije puncheurritten naar Boulogne-sur-Mer en Rouen, is de etappe in zijn totaliteit wel een stuk zwaarder, ook om te controleren. Een sterke vlucht heeft dan ook zeker kans van slagen, maar we neigen in deze fase van de Tour toch nog naar een wat ’traditioneler’ koersverloop en (nog) niet naar een strijd op twee fronten, ook al omdat de verschillen in het klassement nog niet van dien aard zijn om vluchters veel ruimte te geven.

Krijgen we opnieuw spektakel tussen de betere springveren? – foto: Cor Vos

En dus kijken we andermaal naar de hoofdrolspelers van de eerste dagen, maar dit keer schuiven we geletruidrager Tadej Pogacar naar voren als topfavoriet. Waarom? Vanwege de vele hoogtemeters (3.500, het is geen kattenpis) en het feit dat de laatste kilometer in Vire Normandie bijzonder pittig is. In de laatste 700 meter stijgt het wegdek aan een gemiddelde van 10%, wat toch in het voordeel is van de iets lichtere springveren. We komen dan al snel uit bij de wereldkampioen, die ook zeker de ploeg heeft (maar willen ze dat ook?) om de boel te controleren.

Maar, dat wil niet zeggen dat we Mathieu van der Poel bij voorbaat moeten afschrijven. Zeker niet: de Nederlander is gezien zijn vormpeil, klasse en verbetenheid ook een gevaarlijke klant voor de overwinning. De vraag is of hij de vele hoogtemeters richting de diepe finale kan overleven, maar zijn optreden in de rit naar Rouen was meer dan bemoedigend. De renner van Alpecin-Deceuninck was de enige Flandrien (in een groep met louter klimmerstypes) die wist te overleven en moest vervolgens alleen zijn meerdere erkennen in fenomeen Pogacar.

Zien we Mathieu van der Poel opnieuw meestrijden om de zege? – foto: Cor Vos

Voorlopig staat het 1-1 tussen de Nederlander en Sloveen: Van der Poel won in Boulogne-sur-Mer, Pogacar kraaide victorie in Rouen. In beide ritten bleek Jonas Vingegaard best of the rest. De Deen is uitstekend begonnen aan de Ronde van Frankrijk, al reed hij woensdag wel een dramatische tijdrit naar Caen. In eerdere etappes koerste Vingegaard zeer attent en ten opzichte van voorgaande edities lijkt de Deen explosiever te zijn. Zo vinnig als Pogacar is de kopman van Visma | Lease a Bike nog altijd niet, maar bij een iets mindere dag van zijn grote concurrent slaat hij misschien wel toe.

Binnen het kamp van Visma | Lease a Bike is Vingegaard niet de enige renner die een gooi kan doen naar de ritzege. Zijn Amerikaanse partner in crime Matteo Jorgenson maakt ook een zeer sterke indruk en kleurde de finales richting Boulogne-sur-Mer en Rouen. En dan is er ook nog Wout van Aert, die in de finale van de rit van dinsdag beterschap toonde, na een mindere Tourstart. Beschikt hij donderdag alweer over zijn beste benen? Dat is wel nodig om Pogacar en Van der Poel het vuur aan de schenen te kunnen leggen. Of springt hij mee in de (vroege) vlucht?

Waar Visma | Lease a Bike vaak meerdere pionnen uitspeelt in de finale, trekt UAE Emirates XRG vaak dezelfde kaart: die van Tadej Pogacar. Maar de ploeg kan eventueel ook op de verrassing spelen en João Almeida een vrijbrief geven om te koersen, al is dit niet echt waarschijnlijk. De Portugees heeft wel de benen om het zelf af te ronden, dat staat na zijn indrukwekkende prestatie op weg naar Rouen wel buiten kijf. Almeida zorgde er bijna eigenhandig voor dat zijn kopman kon sprinten voor de zege en werd zelf nog zesde.

Brengt thuisfavoriet Kévin Vauquelin de Fransen in extase? foto: Cor Vos

Almeida finishte in Rouen één plek voor… Remco Evenepoel. De Belg was dinsdag zeker op de afspraak, maar moest op het laatste klimmetje toch wel duidelijk passen, toen Pogacar en Vingegaard doortrokken. Dat geeft toch te denken, maar we mogen een klasbak als Evenepoel nooit en te nimmer afschrijven. Hij is misschien niet zo explosief als zijn twee grootste concurrenten voor de eindoverwinning, maar kan met zijn tijdritcapaciteiten ook op andere momenten wegspringen. En haal hem dan nog maar eens terug. Zijn zege woensdag in Caen zal hem een vertrouwensboost hebben gegeven.

Een naam die we donderdag sowieso in de gaten moeten houden is die van Kévin Vauquelin. Niet alleen omdat de Fransman bulkt van het talent en zich al wist te onderscheiden in Boulogne-sur-Mer en Rouen, maar ook omdat hij is geboren in startplaats Bayeux. Bovendien won de coureur van Arkéa-B&B Hotels in 2024 al een vergelijkbare etappe in de Tour de France. Toen lag de aankomst in Bologna. Zijn huidige ploeg kan wel wat successen gebruiken, aangezien ze hard afstevenen op degradatie. En een thuisrijder telt altijd voor twee!

Zien we Julian Alaphilippe in de aanval? – foto: Cor Vos

Mocht de rit opnieuw uitdraaien op een strijd tussen de klassementsrenners en betere puncheurs, dan is het tevens uitkijken naar de prestaties van jongelingen Romain Grégoire (vierde in Boulogne-sur-Mer en vijfde in Rouen) en Oscar Onley (zesde in Boulogne-sur-Mer en vierde in Rouen). En we houden ook zeker rekening met een uitschieter van Mattias Skjelmose (Lidl-Trek) en Primoz Roglic (Red Bull-BORA-hansgrohe). We zijn vooral benieuwd of Roglic zich nog eens écht kan onderscheiden, in een finale die hem toch moet liggen.

De klassementsrenners zijn inmiddels de revue gepasseerd, maar er zijn nog wel meer kanshebbers op de overwinning. Er is namelijk ook nog een scenario te bedenken waarbij de vluchters voor de eerste keer in deze Ronde van Frankrijk een vrijgeleide zullen krijgen. En dan zijn opeens heel veel renners in staat om te zegevieren.

We denken dan aan Aurelién Paret-Peintre (Decathlon AG2R La Mondiale), Alex Baudin (EF Education-EasyPost), Tobias Halland Johannessen (Uno-X Mobility), Marc Hirchi en publiekslieveling Julian Alaphilippe (Tudor), Alex Aranburu, Dylan Teuns (Cofidis), Axel Laurance (INEOS Grenadiers), Pablo Castrillo (Movistar) en Jenno Berckmoes (Lotto).

Thibau Nys zal de rit ongetwijfeld hebben aangekruist – foto: Cor Vos

Tot slot, willen we ook de volgende renners er nog even uitlichten: Clément Champoussin, Simone Velasco (XDS Astana), Joseph Blackmore, Alexey Lutsenko (Israel-Premier Tech), Valentin Madouas, Quentin Pacher (Groupama-FDJ), Mauro Schmid (Jayco AlUla), Louis Barré (Intermarché-Wanty), Ben Healy, Neilson Powless (EF Education-EasyPost), Thibau Nys, Quinn Simmons, Jasper Stuyven (Lidl-Trek) en Frank van den Broek (Picnic PostNL).

Website organisatie


Weer en tv

In startplaats Bayeux is het donderdag heerlijk toeven. Het is namelijk droog en de temperatuur schommelt rond de 23 graden Celsius. Het is een voorbode voor de daaropvolgende koersuren: de renners werken hun kilometers af in zomerse omstandigheden. Het kwik stijgt naar maximaal 26 graden. Er waait een matige wind uit het zuidwesten.

De zesde etappe is van start tot finish live te zien op Eurosport 1 en via HBO Max. Ook de NOS en Sporza beschikken over de uitzendrechten voor de Ronde van Frankrijk en zijn er dus live bij. Voor de exacte uitzendtijden kun je altijd terecht in onze tv-gids Wielrennen op TV.



Heb jij RIDE Magazine al besteld?

Mathieu van der Poel siert de cover van de RIDE Magazine Najaarsgids 2025! Het najaar is de ideale periode om te gaan gravelen, dus als wereldkampioen gravel van Leuven is hij de ideale persoon om uit te lichten. In de Najaarsgids lees je verhalen over het WK Gravel in Zuid-Limburg, maar ook interviews met Pauline Ferrand-Prévot, Jonathan Milan, Quinn Simmons en Pascal Eenkhoorn en veel meer!
RIDE Magazine
61 Reacties
09-07-2025 19:19
Deze is voor de vlucht. Etappe is te zwaar voor Alpecin om te controleren, UAE vindt het prima het geel tijdelijk elders te huisvesten, Visma mag niet voor Wout rijden van zij die niet genoemd mag worden en de rest van de ploegen zal inmiddels beseffen dat ze tegen MvdP en TP volledig kansloos zijn.
    09-07-2025 19:59
    Hoop dat je gelijk hebt, maar dacht dinsdag ook aan een vlucht maar niemand wil.

    Voor morgen Van Aert en VdP samen in de vlucht en strijden voor de winst. Zou mooi zijn!!
    09-07-2025 22:35
    Als de Vlabs nu passief in het peloton gaan laten betijen zou dat wel zonde zijn van het toeristentempo waarmee Wout en Campi vandaag de Tour een beetje oneer hebben aangedaan.
    09-07-2025 22:37
    Zo iets idd. UAE en VLab met Vini hebben al bakken met energie verspild, en dat in feitelijk vlakke etappes met steile klimpuistjes in de finale. Lijkt wel een soort spierballengerol van wie is de sterkste. Ok, Jonas staat op 1,5 min, maar feitelijk moet de Tour met de Pyreneeën, Alpen en evt hitte nog beginnen. UAE en VLab, inclusief Evenepoel, staan er nu tov andere AK mannen redelijk goed voor. Zou me niet verbazen als het morgen idd voor een sterke vluchtgroep dan is om geel weer af te staan. Thieu mee en morgen in het geel opnieuw strijdend al dan niet ten onder tegen Pogi op de Mur de Bretagne.
    10-07-2025 09:01
    Haha zij die niet genoemd mag worden... Hup Potterrrrr, pak die snaai!
09-07-2025 20:40
Powless!
09-07-2025 20:50
Evenepoel vanuit de vlucht. Pogacar vindt het best de gele trui kwijt te zijn, Vingegaard ziet hem niet als concurrent, dus beiden staan dat toe :)
09-07-2025 19:24
Een vlucht met Mathieu en Wout waarbij er een derde mee heen gaat. Net als in de Tour van 2021.
09-07-2025 20:17
Op de TDF website staat dat de bollen morgen worden gedragen door Vinnie maar Wellens staat 2de in dit klassement en Vinnie 3de dus Wellens zou dan toch de bollen moeten dragen? weet iemand hoe dit zit?
    09-07-2025 22:09
    Wellens mag als niet-rechtmatige eigenaar van de bollen ook kiezen voor de nationale kampioenstrui
    09-07-2025 22:31
    Wat ik me vorig jaar al afvroeg, hoe maak je die keuze kenbaar? Moet je op voorhand in de tdf-forms invullen of je in dat eventuele geval voor de kampioenentrui kiest? Of stuurde Prudhomme daarstraks een whatsappje naar Wellens om het antwoord dan door te spelen naar de webmaster van dienst? Vragen vragen vragen!
09-07-2025 22:21
Had van den broek niet aangegeven deze hebben aangestipt?
10-07-2025 10:25
UAE wil laten lopen dus dan moet je dat als Visma niet laten gebeuren, dan maar met de kans wat seconden in te leveren. Élke dag verder in de reserves van Pogacar wroeten, er ís geen andere tactiek dan er vanuit gaan dat zijn tank leeg kan tov die van Vingegaard. Het verlies in de platte tijdrit moet je ook gewoon opvatten als 'mooi, die gaat vast slechter bergop nu'.

Halfvol, halfvól!
    10-07-2025 10:30
    Ik snap je redenering, opzich een goed idee om koste wat het kost Van Aert en/of Benoot in de vlucht zien te krijgen. Benieuwd of UAE gaat jagen, want Visma, of dat ze zelf bv Soler en/of Wellens in de vlucht proberen te krijgen
09-07-2025 19:20
Lenny voor opa in de vlucht
09-07-2025 19:21
Pogi gaat waarschijnlijk zijn best doen om zowel de bolletjes trui als de gele trui kwijt te raken aan een vluchter. VLAB gaat er voor zorgen dat Pogi in het geel blijft. Hierbij krijgen ze hulp van Alpecien, zodat Mathieu voor de overwinning kan gaan. En uiteindelijk wint Pogi met overmacht.
    09-07-2025 22:14
    MvdP gaat gewoon mee in de vlucht. Wie gaat het erg vinden? In z’n honger naar het heroveren naar geel gaat ie misschien wel de etappezege aan zich voorbij laten gaan.
09-07-2025 19:23
Inderdaad 95 % kans voor de vlucht lijkt mij.
09-07-2025 20:04
Ik denk dat plan A bij alpecin toch is om te winnen vanuit het peloton. Hij heeft meer kans vanuit een gecontroleerd peloton dan vanuit de vlucht waarbij ze allemaal naar hem zullen kijken. Als hij met de ploeg het gat klein houdt tot 40km van de meet stijgt de nervositeit en wordt er vanzelf zo snel gereden dat de vluchters terug waaien. De hellingspercentages in het eerste deel van de wedstrijd zijn ook best te doen en niet te zwaar voor hun rouleurs.
Blijkt in de openingsfase dat het niet lukt een klein groepje te laten weg rijden zal mvdp alsnog meespringen.
Edit: de tussensprint is al na 22km. Nu duidelijk is dat Milan vooral tegen pogacar zal opboksen voor groen kunnen ze maar beter zo vaak mogelijk de tussensprint nemen. Ofwel schuift hij mee, ofwel zou het wel eens kunnen dat Lidl trek het samen houdt de eerste 22km
    10-07-2025 01:33
    Deze finale lijkt mij te zwaar voor MvdP en dan vooral het slot. Daar legt hij het altijd af tegen de echte klimmers. Dus winnen vanuit peloton zie ik niet gebeuren.
09-07-2025 22:38
Het zou vanuit het standpunt van Visma ook weleens een interessante rit kunnen zijn om UAE onder druk te zetten vanuit de vlucht, want zowel Kuss als Yates staan dicht genoeg om dichter in het klassement te komen (Kuss staat op 9 minuten, Yates op 16) en als UAE wil je natuurlijk niet dat Pogi/Almeida tegen 4 renners moeten opboksen ipv 1 tegen 1 (Pogi tegen Vinnie en Almeida tegen Jorgensen).

En Bora zou ook drie man in het klassement kunnen zetten als hun ook met Vlasov gaan spelen (Staat net als Yates op zes minuten).

Alternatief kan UAE natuurlijk hetzelfde doen met Almeida. Zou een interessante worden als zowel Almeida als Jorgensen in de vlucht gaan zitten.
    10-07-2025 06:31
    Ik vraag het me af hoor. Waarom zouden ze zich zorgen maken om Kuss of Yates, zelfs als die gelijk zouden komen in het AK, dan zouden ze alsnog kansloos zijn.

    Misschien dat ze niet willen dat Jorgenson veel tijd pakt, maar 2/3 minuutjes voor op Pogi is ook nog geen drama.

    Maar ben benieuwd of het Visma toch lukt om UAE tactisch met zo’n soort plan pijn te doen. Denk dat ze nog wel wat op de plank hebben liggen en misschien dat UAE wel hapt aangezien ze tactisch nooit super sterk zijn
10-07-2025 07:29
Mvdp gaat gewoon mee in de vlucht met een grote groep en Pogacar schenkt een paar minuten aan mvdp zodat die het geel heeft tot en met rit 11.
09-07-2025 19:22
Dit lijkt me toch wel een vlucht te worden. Genoeg sterke renners die al op minuten staan. Zou me ook niet verbazen als MvdP gaat proberen mee te zitten. Deze etappe met één ploeg controleren is niet te doen en de finale ziet er ook weer wat lastiger uit dan de eerdere heuvelritten.

Enige scenario tegen een vlucht is een Pogacar in veelvraatmodus, maar die zal toch inmiddels wel hebben geleerd in de Tour de krachten wat meer te doseren.
    09-07-2025 20:30
    Pogi zal met liefde de bollen groen en geel ( laatste 2 aan MvdP als die mee zit in de vlucht) weggeven. Dat weten alle ploegen dus iedereen wil iemand mee hebben. Gelukkig voor MvdP en WvA is de aanloop niet vlak dus de sterkere renners zullen weg rijden.
09-07-2025 19:24
Schmid-rit!
09-07-2025 19:27
Dit is een ideale kans voor Vauquelin om het geel te pakken. Zowel hij als VDP moeten morgen sowieso mee in de vlucht want als ze met een groep naar de finish gaan is er niets te doen aan Pogacar. Voor mij mag het zo zijn: ritwinst voor Grégoire en geel voor Vauquelin, plus Alaphilippe die de wedstrijd kleurt en de bergtrui pakt.
    09-07-2025 19:32
    Vauquelin staat normaal gesproken te kort om weg te mogen. Kostte in Zwitserland ook de nodige moeite om die uiteindelijk nog in halen.
    09-07-2025 19:44
    @Abdoe Alsof UAE en Visma zich druk maken om Vauquelin. Die is niet eens een kanshebber om top 10 te rijden in het AK, in de rit naar Hautacam alleen al zal hij al minstens 6 minuten verliezen. Het parcours van de Ronde van Zwitserland lag Vauquelin goed met voornamelijk kortere beklimmingen, maar als ze het hooggebergte ingaan zal hij niet lang meeggaan. Vauquelin is vooral een heuvelrenner, geen klimmer.
09-07-2025 20:08
Loulou vanuit de vlucht hoop en denk ik.
    09-07-2025 22:15
    Alap, Nys en MvdP in de vlucht. Hopelijk ook met Van Aert en eventueel Wellens.
09-07-2025 20:17
Op de TDF website staat dat de bollen morgen worden gedragen door Vinnie maar Wellens staat 2de in dit klassement en Vinnie 3de dus Wellens zou dan toch de bollen moeten dragen? weet iemand hoe dit zit?
    09-07-2025 20:32
    Landen en wk trui gaat voor 2e in een neve-klassement. Dus Wellens mag in zijn NK trui rijden
09-07-2025 20:18
ik waag een klein gokje en kom dan uit bij een Rubio of Higuita vanuit de vlucht.....
09-07-2025 20:45
Wat ligt die tussensprint belachelijk vroeg zeg.

Matje in de vlucht om het geel terug te pakken.
09-07-2025 20:57
Hele peleton weer genoemd in de voorbeschouwing behalve Castrillo..
    09-07-2025 22:28
    Goed dat jij hem dan twee keer noemt -).
09-07-2025 20:57
Hele peleton weer genoemd in de voorbeschouwing behalve Castrillo..
09-07-2025 21:07
Ik verwacht niet dat dit een vlucht gaat worden. Ze zijn nog te fris en kunnen het controleren.
    09-07-2025 21:31
    Maar Alpecin zal er alleen voor staan in de achtervolging en er zullen veel ploegen voor de aanval kiezen aangezien er tegen Pogacar en MvdP (en Vingegaard) op die aankomst niets te doen zal zijn.
    10-07-2025 10:29
    UAE heeft dat toch zelf in de hand? Met geel in de ploeg kunnen ze zelf bepalen hoeveel voorgift ze de vlucht van de dag geven. Pogi zal denk ik de trui niet zomaar weggeven en bovendien als ie de etappe pakt, kan ie extra seconden pakken op Evenepoel en Vingegaard.
09-07-2025 21:17
Pogacar moet niet met zijn krachten smijten, dan wordt het de laatste week nog een Simon Yatesje Giro 2018 die ook voor elke sprint, zege, bonnificatie etc. ging en de laatste week stil volledig viel. Pogacars 2024 was een buitenaards ongekend seizoen (de beste voor een wielrenner ooit), maar dat is niet de lat waarop gemikt moet worden. Hij heeft zijn voorsprong op de concurrentie opgebouwd en kan gewoon berekenend rijden, de Tour duurt nog lang.
    09-07-2025 21:35
    Jawel joh, hij kan toch niet moe worden dus kan ie net zo goed alles winnen toch
    10-07-2025 11:12
    Zijn seizoen was bijzonder straf, maar om het nu straffer te noemen dan Merckx van 1969 tot 1974...
    Hij won in die periode 10 grote rondes op rij met 57 ritzeges en op 4 uitzonderingen na (2x 3de, 2x4de) ook telkens top-2 in punten- én bergklassement, 2x wereldkampioen, bijna standaard podium in elk monument, 210 overwinningen,...
    10-07-2025 14:12
    In die periode is Merckx wel twee keer op doping betrapt, dus om die periode nou als voorbeeld te noemen...
09-07-2025 21:37
UAE laat morgen lopen bij een vlucht na de tussensprint. om vrijdag wel te controleren naar de mur d bretagne. dat is een relatief vlakke aanloop en perfect voor de punch van Pogi om verschil te maken

Reacties zijn gesloten.