Tour 2025: Visma | Lease a Bike onthult selectie rond Vingegaard en Van Aert
Jonas Vingegaard gaat voor een derde Tourzege - foto: Cor Vos
dinsdag 24 juni 2025 om 15:10

Tour 2025: Visma | Lease a Bike onthult selectie rond Vingegaard en Van Aert

Visma | Lease a Bike is klaar voor de komende Tour de France (5-27 juli). De Nederlandse formatie heeft, elf dagen voor de start van de ronde, zijn definitieve Tourkern bekendgemaakt. In de selectie zitten alle verwachte namen: Edoardo Affini mag zich – zoals u eerder al kon lezen op deze site – opmaken voor zijn allereerste Tour de France.

De uitgesproken kopman van Visma | Lease a Bike is – uiteraard – Jonas Vingegaard. De Deen, die in 2022 en 2023 al de sterkste was in de Ronde van Frankrijk, gaat komende maand op jacht naar zijn derde Tourzege. De Deen krijgt het gezelschap van Wout van Aert, Matteo Jorgenson, Simon Yates, Sepp Kuss, Tiesj Benoot, Victor Campenaerts en Edoardo Affini.

“Met deze acht hele sterke renners geloven we in het plan dat we hebben gemaakt voor de Tour de France”, blikt Grischa Niermann, Head of Racing, vooruit op de 112e editie van de Tour. “Vanaf dag één zullen we er als team moeten staan om Jonas optimaal bij te staan in het klassement.”

Voor Wout van Aert wacht een dubbelrol – foto: Cor Vos

“Daarnaast zullen er voor verschillende renners kansen zijn om voor ritzeges te gaan. We kijken heel bewust naar onszelf en naar ons eigen plan. We hebben een optimale voorbereiding achter de rug en denken daarmee het best mogelijke resultaat te kunnen behalen”, is Niermann vol vertrouwen.

Affini als vervanger van Laporte
Affini was aanvankelijk niet voorzien voor de Ronde van Frankrijk, maar door de langdurige afwezigheid van Christophe Laporte moest de ploegleiding wel op zoek naar een geschikte vervanger voor de Fransman. Dat Visma | Lease a Bike bij de Italiaan is uitgekomen, is an sich niet opvallend.

De 29-jarige Affini lijkt namelijk geknipt voor de rol van positioner (bijstaan van de kopman in met name de vlakke en heuveletappes), die Laporte ook had gekregen. Bovendien maakte de hardrijder nog indruk in de voorbije Giro d’Italia. Andere namen voor deze positie binnen de ploeg waren Dylan van Baarle, Per Strand Hagenes, Dan McLay, Tosh Van der Sande en Axel Zingle.

Een opvallende statistiek voor Visma | Lease a Bike: in de huidige selectie voor de Tour de France zit geen enkele renner uit eigen land. De laatste jaren waren er al steeds minder Nederlanders te vinden in de Tourselecties van de geelzwarten, maar dit jaar is het voor het eerst in de geschiedenis dat er zelfs geen enkele Nederlander voorzien is.



Heb jij RIDE Magazine al besteld?

Pauline Ferrand-Prévot staat met een groot interview in de RIDE Magazine Najaarsgids 2025! De kopvrouw van Visma | Lease a Bike verraste vriend en vijand door in haar comebackjaar meteen Parijs-Roubaix en de Tour de France Femmes te winnen. Frankrijk ligt daardoor aan haar voeten. Hoe kijkt ze zelf terug op de impact van haar Tourzege? Lees het verhaal nu in de nieuwe RIDE!
RIDE Magazine
63 Reacties
24-06-2025 16:19
Ik zie de eerste reacties die klagen dat er geen Nederlanders in de selectie zitten alweer langskomen. Welke hadden het moeten zijn dan. Ik denk dat er twee Nederlanders zijn in de hele Worldtour die een plek in de selectie in dezelfde rol als een van de huidige renners beter of gelijkwaardig zouden kunnen invullen.

De eerste daarvan is Van der Poel. Maar die past natuurlijk compleet niet bij Visma als persoon en en zal nooit voor Visma rijden. De tweede is Daan Hoole die waarschijnlijk op hetzelfde niveau de rollen van Affini en Campenaerts zou kunnen doen. Daar blijft het echter bij qua Nederlanders. Dat Visma geen Nederlanders in de Tourploeg heeft is puur en alleen een weerspiegeling van het huidige Nederlandse wielerennen, waarin Nederlandse renners van het niveau Benoot, Campenaerts of Affini (of eigenlijk ook van Kuss het afgelopen 1,5 jaar) nauwelijks bestaan.

Soms is de realiteit gewoon een harde en als Visma als een topploeg wilt blijven functioneren, hebben ze op het moment niet de luxe om hun ploeg te verslechteren door maar Nederlanders te gaan selecteren. En uiteindelijk kan Visma meer betekenen voor het Nederlandse wielrennen als een van de beste ploegen ter wereld dan als ze een ploeg in de marge waren geweest.
    24-06-2025 18:18
    Arensman voor bv Kuss of Yates had ook gekund. Echter ben ik het compleet met je eens, boeit mij het dat er geen Nederlander bij zit dit jaar. Ik ben voor Visma en wil het sterkste team. Kooij past niet in de tacktiek en voor de andere Nederlanders zijn er betere alternatieven in dit team.
    24-06-2025 18:22
    Kelderman of Kruijswijk kunnen prima Kuss vervangen. Kelderman, zoals hij dit seizoen rijdt zeker. Kuss lijkt meer op een schim van zichzelf. Die presteert behoorlijk onder z'n kunnen of is over de top.
    24-06-2025 18:37
    @pietspeed, want Kruijswijk is nog net zo goed als een paar jaar terug? En Kelderman is ook zeker niet meer de klimmer die hij 2 jaar terug was. Kuss rijdt niet meer zo sterk rond nee, maar als hij zijn niveau haalt, is hij een van zo niet de beste klim knecht ter wereld.
    24-06-2025 19:04
    Ik ben het eens dat een paar Nederlandse klimmers bij Kuss in de buurt komen, die inderdaad op zijn retour lijkt (al weet ik niet waarom Yates ook genoemd wordt, lijkt me vrij duidelijk dat daar niemand in de buurt komt). Ik noemde die nog niet om 2 redenen. 1 vind ik dat met Kuss we even moeten wachten tot na de Tour. Ook in zijn goede jaren reed hij al eigenlijk geen resultaten voor de grote rondes, dus ik wil hem nog wel een kans geven.

    En dat is ook om reden 2 dat de Nederlandse klimmers ook niet meer zijn wat ze ooit waren. Kelderman en Kruijswijk hoorden in de Giro niet eens tot de beste 10/15 klimmers. Bij Kruijswijk is dat ondertussen wel zoals verwacht, maar ook Kelderman die in de Tour 2023 nog een keer iedereen eraf reed behalve Hindley, Pogacar, Kuss en Vingegaard en ook vorig jaar nog sterk was leek wel echt minder. Arensman komt dan denk ik nog het meest in de buurt van Kuss, maar ook hij ging er op de paar beklimmingen voor zijn val er eigenlijk nog eerder af dan de meeste andere klassementmannen (ondanks dat hij wel heel aanvallend reed). Daarnaast gebruikt Visma Kuss nog wel eens om echt hoog tempo op te leggen voor een aanval omdat Kuss nog redelijk explosief is en dat heeft Arensman natuurlijk helemaal niet, waardoor hij ook minder geschikt is voor zijn rol.

    Kortom, ik ben het er mee eens dat Kuss niet meer is wat hij is geweest, maar nog steeds zou er geen Nederlander zijn die ik over hem zou nemen.
    24-06-2025 22:37
    Baukeinhetgeel, kijk nog even naar de uitslag Ronde van het Baskenland dit jaar.
    25-06-2025 00:09
    Kuss. Beste klimknecht ter wereld...vaker dat horen zeggen...in de sprookjeswereld misschien..nooit geweest...kan zelden of nooit een voorsprong op 1 uitzondering na uitbouwen laat staan vasthouden...al 2 jaar net als kruiswijk of kelderman of van baarle een renner die je helemaal nergens meer mee naar toe zou moeten nemen. Puur nog op naam en oude faam.
    25-06-2025 09:25
    Als de Nederlanders voor een klassement niet aanwezig zijn, kun je toch ook overwegen om het dan over een andere boeg te gooien? Je kunt momenteel een fantastische Nederlandse sprintploeg neerzetten. Daar wek je in Nederland een stuk meer tourkoorts mee op dan met een Deen voor het algemeen klassement laten rijden.
    25-06-2025 11:38
    @Peter winnen, ben ik totaal niet met je eens. Ik vind de strijd in de bergen veel mooier dan sprint ettapes. Sprint ettapes hoef je pas de laatste km aan te zetten. De bergen zijn veel onvoorspelbaarder. Ik ben als Nederlander voor VIsma, dus vind het geweldig als die mee doen voor geel. Dat Kooij bv 3 ettapes kan winnen met sprinten, pakt mij echt veel minder. Ik ben wrs niet de enige Nederlander die er zo over denkt. Dus ik denk dat Visma nu juist meer de tour doet leven dan met Kooij. En verder lijkt Vingegaard de enige die echt een vuist kan maken tegen Pogacar (of doet Roglic nog wat leuks?) zonder Vingegaard zal de tour dus heel saai zijn.
    25-06-2025 21:44
    Dat is wat anders, Fenno. Ik vind de strijd in de bergen ook mooier, dat staat buiten kijf. Anyway, zoveel mensen, zoveel meningen.
24-06-2025 16:00
Triest dieptepunt in de geschiedenis van deze zogenaamde nederlandse ploeg, ga je schamen dat er geen enkele NL'er bij is.
    24-06-2025 16:18
    Ga je schamen dat er geen Nederlandse renners goed genoeg zijn voor een plekje in dit team. Wiens schuld is het nou eigenlijk? Ook wel lachen als ze Kuss en Jorgensen anders vervangen door Kelderman en Kruiswijk. Misschien van Baarle voor Affini ook doen? Dan kan Vingegaard mooi van Baarle positioneren op de lastige momenten....
    24-06-2025 17:08
    Laatste keer dat ik checkte was Visma ook geen Nederlands bedrijf. Wielrennen heeft merkenteams, geen landenteams.
    24-06-2025 18:16
    Zeurde je ook zo hard toen quickstep zonder Belg naar de Giro ging? Het is geen landen sport, maar een team sport. De Nederlanders bij Visman zijn dit jaar of in mindere vorm of gwn kwalitatief minder dan de degene die opgesteld zijn. Mij boeit het zelf echt niet waar de renners van daan komen. Ik ben nog steeds voor Vingegaard en niet bv voor Arensman (ook al gun ik hem zeker een goede tour) Bij Feyenoord spelen ook veel buitenlanders, moet ik dan meteen niet meer voor Feyenoord zijn? Je kan niet elke Nederlandse topper in je team hebben.
    24-06-2025 19:29
    Ik ga toch niet voor een saaie Deen staan juichen, dan liever een pogacar. En stel je voor dat je als nederlander liever van aert ziet winnen dan van der poel, gekkies!
    24-06-2025 22:24
    Ik zou het inderdaad als nl-er mooi vinden als Van Aert volgend jaar MvdP in 1 of 2 monumenten (RVV / PR) er op legt. Gun ik hem echt, hij is ook sympathieker dan MvdP en Thieu heeft al zoveel gewonnen inmiddels.
24-06-2025 15:16
"selectie rond Vingegaard en Van Aert"
Is Van Aert expliciet kopman voor de ploeg? Gaan ze voor ritwinsten/groen met Van Aert?
Of mag hij gewoon hier en daar eens zijn kans gaan?
    24-06-2025 15:40
    Wat verwacht je precies van WF, dat ze Van Aert niet in de titel van het artikel zetten als hij niet expliciet kopman is?
    24-06-2025 16:30
    WF heeft een Belgische bril op in deze... We weten allemaal dat WvA knecht is voor Vingegaard (en Yates mocht Vingegaard uitvallen)?
    24-06-2025 18:27
    Je zou Van Aert te kort doen om hem niet ook als kopman te noemen. Zou me niet verbazen als hij zeg 1 of 2 ritjes wint evenals Thieu, maar ook voor groen gaat. Thieu gaat meer mee als lead-out voor Philipsen en dan zie je hem voor groen weinig punten pakken.
24-06-2025 18:12
Met dit team moeten ze wel 2e kunnen worden.
24-06-2025 15:20
Geen verrassing uiteraard. Op papier wel een hele mooie ploeg, Toch zal het niet makkelijk zijn om ook echt te scoren. Voor de eindzege is er eentje die beter is en ook een ritzege is niet zomaar binnen.
24-06-2025 15:58
Geen nederlanders erbij , Rabo ging wat dien voor de nederlandse wielersport was de bedoeling toch ? Ze zijn in elk geval op tijd voor het aicar schandaal mee te maken
    24-06-2025 16:15
    Er zitten gewoon twee (halve) Nederlanders in de selectie hoor.
    24-06-2025 16:31
    Hoe kan het instromen van Rabobank per juli er plots voor zorgen dat er een boel goede Nederlanders aan de start staan? Jij verwacht wel heel veel van de boerenleenbank.
    24-06-2025 16:51
    en de cooperatieve Raiffeisen-bank
24-06-2025 16:22
Ik vindt Affini eigenlijk beter dan Laporte. Hij wordt aardig onderschat is mijn mening. Goede hardrijder zowel vlak als de heuvels. Wordt de eerste die op kop gaat rijden als ze de bergen in gaan. Zodat Yates, Kuss en Jorgenson gespaard worden. Ik ben benieuwd hoe Vislab als collectief het gaat doen tegen de oneman show genaamd Pogacar.

Hoe is het parcour opgebouwd is die beter geschikt voor Vingegaard of Pogacar? In moet daar nog naar kijken.
    24-06-2025 16:35
    Affini werd idd wel redelijk vaak onderschat, maar na afgelopen vuelta, voorjaar en giro is dat nu niet meer het geval denk ik. Maar een goede Laporte is denk ik net iets nuttiger dan een goede Affini omdat ie wat beter klimt (met als voorbeeld de etappes naar plateau de beille in 2024 waar hij in zn eentje op de eerste berg de vlucht kort houd en 1/3 van het peloton lost, en de etappe naar morzine in 2023, waar hij meerdere bergen overleeft en zo'n hoog tempo neerzette dat hij op de tweede of derde berg de vlucht zelfs terugpakt) en in leadouts ook wat meer punch heeft. Daarentegen is Affini beter om heel lang hard op to te rijden in het vlakke en wellicht kan hij de positioneringsrol langer in zn eentje volhouden.
    24-06-2025 17:12
    Niks ten nadele van Affini, hele goede renner, maar kijk eerst even naar het palmares van Christophe Laporte voordat je gaat beweren dat Affini beter is.
    24-06-2025 21:24
    Laporte wint natuurlijk veel meer dan Affini, dus qua palmares veel groter. Maar voor de rol die ze hebben in de Tour als knecht met positioneren zijn ze wel redelijk gelijkwaardig denk ik ook.
24-06-2025 15:30
Jullie hebben ‘Jorgenson’ oer abuis geschreven als ‘Van Aert’
    24-06-2025 17:35
    oer = per
24-06-2025 15:42
Heel sterk team, benieuwd of ze het Pogacar en UAE lastig kunnen maken. Pogacar grote favoriet lijkt het, maar ik geef Vingegaard nog wel een kansje. Laten we vooral hopen op spectakel en niet Pogacar die elke dag 1 min wegrijdt.
    24-06-2025 17:33
    Hopen op Pogi dat hij elke dag een min weg vliegt….zo zal het natuurlijk niet gaan lopen maar het zou mooi zijn.
    24-06-2025 18:49
    @Henk Gelder: grapje neem ik aan? Elke dag een solo van Pogi? Boooooooring
24-06-2025 15:43
Sterk achttal om UAE het vuur aan de schenen te leggen, al blijven er vraagtekens. Yates boekte net de grootste zege uit zijn carrière, is er sprake van decompressie? Kuss overtuigt al even wat minder als luitenant in het hooggebergte. En wat is het plan met Jorgenson? Sterke renner natuurlijk, maar kan hij echt iets bijbrengen in de strijd voor de eindzege of is het vooral op een afstandje volgen? Zou die op een gegeven moment niet eens vol voor een ritzege gaan?

Ook benieuwd naar Van Aerts vorm. Is hij nog fris na de klassiekers én de Giro? Zijn laatste ritzege in de Tour dateert toch al van drie jaar terug. En is er plaats voor groene ambities, in de wetenschap dat Vingegaard in de Dauphiné een maatje te klein was voor Pogi?

Dit team wordt in ieder geval weer een van de grote smaakmakers. Maar of ze UAE echt kunnen kraken?
24-06-2025 15:58
Gezien Affini hier beschreven staat als dé renner die Vingegaard zal
bijstaan in de vlakke en heuveletappe's, kan Van Aert met zijn klimniveau
van weleer, op de Ventoux.....alsook recent op de Finestre, een grote
meerwaarde voor Vingegaard betekenen in de bergetappe's.
    24-06-2025 23:11
    @DJboven
    Van Aert is Nederlandser dan vd Poel. Maar als je puur naar het vlaggetje die bij hun namen staat kijkt, dan heb je gelijk.
24-06-2025 17:29
Ik kan niet warm of koud worden voor deze ploeg en ook niet voor UAE. UAE niet omdat het nogal onwaarschijnlijk is zoals ze rondrijden en VLAB omdat er nogal wat renners over de top bij zitten.Ik hoop dat het Roglic een keer meezit en dat hij sportieve revanche neemt op VLAB en met het geel in Parijs staat.
    24-06-2025 18:52
    Zou leuk zijn, al is Roglic ook wel over z’n top. Hoop is op een blessure van Pogi. Niet voor de man zelf natuurlijk, maar wel voor de spanning. Kan me eigenlijk niet zoveel schelen wie er wint (mag ook Pogi zijn) zolang het maar spannend is
24-06-2025 18:21
Voorbijgaan aan zoiets als nationale identiteit is niet verstandig met het oog op de toekomst.
24-06-2025 15:38
Hele sterke selectie die lang mee zal kunnen gaan in de bergen. Of het genoeg is om Pogi te kraken... Laten we in ieder geval hopen dat het een spannende strijd wordt
24-06-2025 16:07
Je mag dan misschien het sterkste team hebben, maar zolang de beste renner, die nooit een mindere dag heeft, niet in jouw team rijdt, win je niet.
    24-06-2025 16:36
    Jammer genoeg is Jonas niet meer de renner van 2022 en 23, ook Woutje vliegt de hoge cols niet meer op als in die 2 jaren. Ik vraag mij toch echt af hoe dit komt...
    24-06-2025 16:41
    Pogi nooit een mindere dag? Pogacar heeft juist elke grote ronde minimaal een mindere dag. Ook vorig jaar nog naar Le Lioran. Het probleem is sinds vorig jaar alleen dat zijn algemene niveau nog zo'n stap omhoog is gegaan dat hij niet bij te houden is op zijn goeie dagen en dat op zijn mindere dagen de rest pas in de buurt komt. Slechte dagen heeft ie echter nog wel.

    Deze Dauphine in de tijdrit zelfs nog. Pogacar verliest daar 20 seconden op Vingegaard in een redelijk vlakke tijdrit, maar wint een minuut twee dagen later op een middellange beklimming. Dit terwijl Pogacar juist grotere absolute vermogens rijdt dan Vingegaard die er juist op het vlakke beter uit zouden moeten komen dan Vingegaard, die lichter is op de beklimmingen. Ja UAE's tijdritfiets etc zullen daar iets te maken mee hebben, maar dat is niet groot genoeg om de verschillen op de tijdrit in het voordeel van Vingegaard tegenover de beklimming in het voordeel van Pogacar uit te leggen. Pogacars niveau was gewoon een stuk lager in de tijdrit dan op Combloux.
    24-06-2025 17:09
    @Alto de angliru,
    Correctie; Pogacar is niet meer de renner van 2022 en 23. Die heeft nog een paar stappen extra gezet en steekt er nu nog verder bovenuit. Kijk naar Vinegaard ten opzichte van de rest van het peloton en je ziet dat Vinegaard de rest er nog steeds afrijdt.

    In 2022 en 2023 moesten Vinegaard en Visma al alles uit de kast halen om Pogacar op de knieën te krijgen.
    Toen liep UAE op een aantal vlakken nog achter op Visma. Inmiddels heeft UAE een deel van die achterstand ingehaald en hebben ze het steeds beter voor elkaar. Pogacar is beter getraind en beter voorbereid en is lijkt bijna niet meer te kloppen.
24-06-2025 19:36
Ben wel benieuwd hoe de rolverdeling van Team Visma in de bergen zal zijn: eerst Kuss, dan Jorgenson daarna Simon Yates voor Vingegaard. Wanneer Jorgenson na de tijdrit er beter voor staat dan Simon Yates dan kan het weleens Kuss, Simon Yates, Jorgenson en dan Vingegaard worden.
    24-06-2025 21:27
    Ben ook wel benieuwd. Misschien dat Yates nog eerder gaat omdat ie beter een steady tempo kan rijden? Jorgenson en Kuss om wat korter een nog hoger tempo te rijden daarna?
    25-06-2025 13:02
    Ik denk dat ze Jorgensson ook kort gaan proberen te houden. Zo kan je eventueel in de aanval met hem om druk te zetten op Pogacar. Yates heeft al de Giro in de benen, die gaat sws eerder knechten dan Jorgensson.
24-06-2025 20:05
Van de website van de ploeg: “ Team Visma | Lease a Bike is een oer-Hollands professioneel topsportteam”
25-06-2025 10:45
Het Nederlandse wielrennen zit duidelijk op een dieptepunt. Als binnenkort ook MVDP het gezinsleven verkiest boven de dagelijkse arbeid op de fiets dan rest er het grote niks. Tenzij je warm loopt van eens een ereplaats voor Arensman misschien.
24-06-2025 20:12
Jorgenson zou wel eens heel belangrijk voor Ving kunnen worden. Ijzersterk en heeft een goede tijdrit in de benen. Na de tijdrit van 33k zie ik hem wel in de top 10 staan en wie weet ook na de laatste rit in het AK.
24-06-2025 15:21
Nee, staat ook in artikel, gaat om Vingegaard, uitgesproken kopman
24-06-2025 16:08
Mag van aert op dag 1 al mee sprinten voor geel?
24-06-2025 16:51
Afwachten zoals steeds. Eerste week is zo hectisch dat er veel gevallen worden. Te veel risico's vaak en dan kan alles herschreven worden. Begrijp wel de frustratie, moest Q Step geen Belgen meenemen (natuurlijk met Remco is dat ondenkbaar) is het kot hier te klein. Komen zelfs 4 Belgen bij voor '26.
    24-06-2025 18:57
    Het is misschien niet 100% te vergelijken omdat de Tour nog grootser is, maar Soudal reed de afgelopen Giro zonder Belgen en ik heb nooit het gevoel gehad dat dat een topic was bij de Belgische media of volgers. Denk dat wij als fanatiek koersland sowieso de beste renners in de Tour willen zien strijden, los van het vlaggetje achter hun naam. Zijn ook al jaren geweest dat ze enkel Lampaert, Vermote, Bakelants of Steegmans bijhadden in de Tour bv.

    Al heeft dat er misschien ook wel mee te maken dat er sowieso een massa Belgen aan de start verschijnen, ook als SQS er geen zou meenemen. Denk dat minstens de helft van de ploegen 1 of meer Belgen aan de start brengt, dus wij zien SQS niet echt als 'nationaal team'.

    Het zal trouwens misschien niet 100% kloppen, maar ik heb eigenlijk enigszins het gevoel dat hoe meer verschillende nationaliteiten er in een ploeg zitten, hoe sterker die ploeg ook is. UAE, RedBull, Visma, Trek, INEOS, EF, Bahrain,... zijn eigenlijk allemaal vreemdelingenlegioenen, maar het zijn net daardoor ook internationale topploegen.

    Denk dat België zelfs 1 van de enige landen is die een Tourploeg op de been zou kunnen brengen die in elke etappe mee zou doen voor het podium (Philipsen, Merlier, Van Aert, Evenepoel,...). Denemarken zou nog aardig in de buurt kunnen gekomen hebben met Vingegaard, Pedersen, Cort, Skjelmose, Andresen,... en de Britten ook wel aardig met Yates, Yates, Tarling, Brennan, Onley, Poole,... en binnen enkele jaren de Fransen misschien ook terug met Seixas, Grégoire, Magnier, Martinez,...
    24-06-2025 20:39
    Leuke gedachte wel, nog eens nationale teams in de tour =D

    Zou dan effe denken:
    Belgie:
    Evenepoel (AK-kopman), Van wilder, De plus en Van Gils (klimknechten), Benoot en Wellens (all-rounders) en Stuyven, Van Aert en Merlier (of Philipsen) voor sprinttrein.

    Denemarken:
    Vingegaard, Skjelmose, Kron (klimmend), Cort Nielsen, Asgreen, Bjerg, Casper Pedersen en Mads pedersen.

    Nederland:
    Arensman, Kelderman, Poels, Lemmen, Hoole, Van der Poel, Van Poppel en Kooij.

    Frankrijk:
    Martin, Martinez, Gregoire, Sivakov, Alaphilippe, vauquelin, Hofstetter en Magnier.

    UK:
    S.Yates, A.Yates, Poole, Onley, Pidcock, Tarling, Stewart, Brennan

    Spanje:
    Mas, Landa, Bilbao, Soler, Cristian Rodriguez, Aranburu, Garcia cortina, Barrenetxea

    Italie:
    Tiberi, Pellizzari, Caruso, Fortunato, Ganna, Affini, Consonni, Milan.

    USA:
    Jorgenson, Kuss, Powless, Mcnulty, Q.Simmons, Lamperti, Sheffield, Vermaerke
    Slovenie:
    Pogacar, Roglic, Mohoric, Tratnik, Novak, Mezgec, Govekar, Glivar
    25-06-2025 11:44
    Duitsland: Lipowitz, Kämna, Steinhauser, Schachmann, Denz, Politt, Teutenberg, Bauhaus

    Colombia: Bernal, Buitrago, DF Martinez, Rubio, Quintana, Higuita, Gaviria, Molano

    Australië: O'Connor, Storer, Hindley, Vine, Plapp, Matthews, Groves, Welsford

    Zwitserland: Christen, Christen, Hirschi, Küng, Bissegger, Schmid, Dillier, Voisard

    Noorwegen: T.Halland Johannessen, Leknessund, Foss, Kulset, Hagenes, Abrahamsen, Waerenskjold, Tiller
    25-06-2025 11:50
    Denk dat je in Spanje wel wat kwade telefoons kan verwachten, want je hebt Landa, Carlos Rodriguez, Ayuso, Romo, Romeo, Castrillo, Arrieta, Canal, Pablo Torres, ... thuisgelaten haha.
24-06-2025 17:33
Wout van Aert spreekt Nederlands, dus die kun je als een Nederlander beschouwen.
    24-06-2025 17:46
    Hij heeft Nederlandse roots. Vandaar dat het Wout van Aert (Nederlandse spelling) is in plaats van Wout Van Aert (Vlaamse spelling).
24-06-2025 20:15
Jammer dat Brennan niet is opgenomen in plaats van Laporte, daar had Van Aert nu wel iets aan gehad qua anticiperen.
25-06-2025 00:12
Het is niet onjuist dat Van Aert ook kopman is binnen Visma-lab voor de Tour de France, waarschijnlijk moet hij wel zijn eigen lead-out doen in de etappes die voor hem op maat zijn gesneden

Reacties zijn gesloten.