Tour 2025: Tadej Pogacar rekent na spectaculaire finale af met Mathieu van der Poel
foto: Cor Vos
dinsdag 8 juli 2025 om 17:28

Tour 2025: Tadej Pogacar rekent na spectaculaire finale af met Mathieu van der Poel

De vierde etappe van de Tour de France is op naam gekomen van Tadej Pogacar. De Sloveen was in Rouen te snel voor Mathieu van der Poel, die wel zijn gele trui behoudt. Jonas Vingegaard werd derde in de daguitslag.

De vierde etappe van de Tour ging van Amiens naar Rouen en kende een pittig slot. In de laatste dertig kilometer wachtten vier gecategoriseerde beklimmingen. De finale opende met de Côte de Belbeuf (1,3 km aan 9,3%), gevolgd door de Côte de Bonsecours (900 meter aan 7,2%) en de Côte de Grand’Mare (1,8 km aan 5%). De zwaarste prik volgde zes kilometer voor de meet: de Rampe Saint-Hillaire (900 eter aan 10,6%, tot 13%). Daarna ging het in dalende lijn naar Rouen, al lagen daar nog wat venijnige stroken van zo’n 5%. Ideaal voor geletruidrager Mathieu van der Poel?

Dinsdag 8 juli 2025, Tour de France: Etappe 4 (174.2 km)
Profiel-afbeelding voor Etappe 4
Start:
13:15 ( Amiens)
Finish:
17:22 ( Rouen)

Kopgroep van vier
In de openingsfase zagen we geen grote strijd om in de vroege vlucht te komen. De eerste poging van Johan Abrahamsen (Uno-X Mobility) en Lenny Martinez (Bahrain Victorious) was meteen raak. Al snel stak Thomas Gachignard (TotalEnergies) ook over en vervolgens waagde Kasper Asgreen (EF Education-EasyPost) eveneens de sprong. De Deen moest een aardig gaatje dichtrijden, maar slaagde daar wel in. Zo kregen we vier koplopers.

foto: Cor Vos

De controle in het peloton kwam van het Alpecin-Deceuninck van Van der Poel. Zij hielden het verschil beperkt tot ongeveer twee minuten. In aanloop naar de Côte Jacques Anquetil (3,5 kilometer aan 3,6 procent), de eerste gecategoriseerde beklimming van de dag, liep de voorsprong al wat terug. In deze fase zagen we ook enkele valpartijen. Eerst gingen Sepp Kuss, Matteo Vercher en Yevgeniy Fedorov onderuit, later lagen onder meer Cees Bol en Ilan Van Wilder bij een val. Maar allen konden ze hun weg vervolgen.

Weer een val
Asgreen kwam even later eerste boven op het klimmetje en pakte zo het enige bergpunt. De twee punten op de Côte de Belbeuf waren dan weer voor Lenny Martinez, die zijn medevluchters op dit punt overboord had gegooid. Hij kwam met tien seconden voorsprong boven op het peloton, waar bolletjestruidrager Tim Wellens ook nog een puntje meesnoepte. In dat peloton trouwens geen Julian Alaphilippe. De Fransman had voor het klimmetje materiaalpech gehad, maar zou na een lange achtervolging toch weer terugkeren.

Zijn landgenoot Martinez zette ondertussen in zijn eentje door, maar was niet opgewassen tegen het peloton, dat door UAE Emirates XRG werd aangevoerd. Op 21 kilometer van de streep zat zijn avontuur erop. Net daarvoor was er – opnieuw – een valpartij geweest. Behoorlijk wat renners lagen op de grond of moesten vol in de remmen, maar de favorieten voor de dag -en eindzege ontsprongen de dans. Het ging vervolgens vol gas naar de Côte de Bonsecours (900 meter aan 7,2%).

Rampe Saint-Hillaire
Aanvallen bleven uit op deze helling. En omdat UAE Emirates XRG en Alpecin-Deceuninck hard doortrokken op de Côte de Grand’Mare (1,8 km aan 5%), zagen we ook hier geen echte demarrage. Het ging simpelweg te hard. Ben O’Connor ondervond dat aan den lijve: de Australiër, vorig jaar nog tweede in de Vuelta, bezweek onder het gebeuk van Tim Wellens. Het werk van laatstgenoemde werd na de top overgenomen door de troepen van Visma | Lease a Bike. Victor Campenaerts gaf gas in dienst van Jonas Vingegaard.

Tim Wellens op kop – foto: Cor Vos

Het ging zo hard, dat de groep flink uitdunde op de slingerwegen naar de Rampe Saint-Hillaire (900 meter aan 10,6%, tot 13%), de ultieme scherprechter. Onder meer Florian Lipowitz begon met achterstand aan de loeisteile helling. Tiesj Benoot begon op kop aan de klim, maar Jhonatan Narváez nam meteen over van de Belg. Vervolgens stoof João Almeida naar voren om het tempo op te krikken voor Tadej Pogacar. Die laatste zette op driehonderd meter van de top zijn aanval in.

Vingegaard kraakt, maar breekt niet
Mathieu van der Poel kon de wereldkampioen niet volgen. Hij moest een gaatje laten, dat opgevuld werd door Vingegaard, die naar het wiel van Pogacar sprong. Pogacar bleef daarna alles geven en leek Vingegaard even te breken. De Deen van Visma | Lease a Bike moest net voor het einde van de klim een klein gaatje laten, maar wist het net voor de top tóch weer dicht te rijden. Zo kwamen de twee topfavorieten voor de Tour samen boven.

foto: Cor Vos

Achter Pogacar en Vingegaard vormde zich een groepje met Remco Evenepoel, Matteo Jorgenson, Oscar Onley, de eerdergenoemde Almeida én Van der Poel. De zes achtervolgers hadden een paar tellen achterstand, maar konden kort daarna alsnog terugkeren. Jorgenson koos daarop meteen de aanval, maar Pogacar reageerde alert. Vervolgens nam Almeida over. Hij hield het tempo hoog richting de laatste kilometers en wist een aanval van Evenepoel te neutraliseren. Een tweede aanval, nu van Jorgenson, leek meer kans van slagen te hebben. De Amerikaan sloeg in de laatste kilometer een mooi gaatje.

Pogacar klopt Van der Poel
Almeida riep ook hem echter tot de orde, met Van der Poel in het wiel. De Nederlander ging daarna de sprint aan op tweehonderd meter van de streep. In tegenstelling tot in de tweede etappe, kon hij Pogacar dit keer niet afhouden. De wereldkampioen kwam er in de laatste honderd meter voorbij en pakte zo de overwinning. Hij boekte zo zijn honderdste profzege. Ook kwam hij in het klassement in dezelfde tijd als Van der Poel, die woensdag echter wel in het geel mag rijden in de tijdrit. Het totaal aan rituitslagen van Van der Poel is namelijk kleiner dan dat van Pogacar.

In de RIDE Magazine Zomergids 2025 (€12,50) lees je een uitgebreid interview met wereldkampioen Tadej Pogačar. De Sloveen kwam spontaan naar de Alpecin Barbershop voor een knipbeurt en dat draaide uit op een interessant interview. Pogačar praat over het pakken van KOM's en het nastreven van nieuwe doelen. Bestel jouw exemplaar van het zomernummer 2025 van RIDE Magazine hier!!
RIDE Magazine
125 Reacties
08-07-2025 17:30
Mooie finale, hoor. Pog en Vin zijn ijzersterk. Heerlijke demarrage van Pogacar en Vingegaard die breekt, maar toch herstelt. Die is wel echt goed. Mooi!
08-07-2025 17:35
Vingegaard die Pogacar hier, op hangen en wurgen en bijna breken, kan volgen, zie ik vergeleken met voorgaande jaren als winst voor Vingegaard.
    08-07-2025 17:40
    het gat lijkt in ieder geval een stuk minder dan in de dauphine waar hij binnen een paar seconden al moest gaan zitten en achterom kijken.
    08-07-2025 17:44
    Ik snap wat je bedoeld, al bleek toen ook vaak dat die seconden die Pogi hier pakte vaak niet de doorslag gaven. Benieuwd of we morgen hetzelfde gaan zien als in de Dauphinee en dan ook wat het in het hooggebergte waard is waar ongetwijfeld weer met minuten gegooid gaat worden.
    08-07-2025 18:02
    Ja,Jonas gaat de laatste week afrekenen met Pogacar.
08-07-2025 17:34
Remco en technische parcours blijft een dramatische combinatie. De energie die hij verspeelt om in positie te blijven en eigen gaatjes weer te dichten...
    08-07-2025 17:46
    En dan nog eens alles zelf moeten doen in de voorfinale met al z'n knechten die tegen de grond gingen. Maar ik zei het elders al, een Remco in topvorm en in hyperfocus moet al die gaatjes niet dichten. Ik vrees dan ook voor de podiumambities.
    08-07-2025 17:46
    Opvallend inderdaad, en zat ook al lang helemaal alleen door de pech binnen z’n ploeg. Kost veel krachten, en logisch dan dat hij op het eind even brak.
    08-07-2025 17:57
    Mjoa, Evenepoel is toch ook wel in orde. Het was echt wel een giga-gevecht om vooraan te zitten vandaag. Tuurlijk is het nog altijd geen stuurwonder, maar hij wist zich toch vooraan te handhaven. Komt wel nog steeds net iets tekort tegen Pogi maar ook Vingegaard op terrein dat hem eigenlijk als gegoten zit. En Almeida en Jorgenson zien er momenteel ook erg sterk uit.

    Grootste probleem is dat Evenepoel zijn team een erg zwakke indruk geeft. Hij moet alles alleen oplossen, waar net hij nood heeft aan een goede lijfwacht om hem te positioneren.
    08-07-2025 18:20
    Team en lijfwacht geheel absent, ook omdat ze in de hoek vol klappen zitten. Die moet zich helemaal scheel vechten om voorin te blijven als toch al niet groots stuurwonder waar de grote 2 daar meer talent en/of manschappen voor hebben. Ga er maar aan staan.
    08-07-2025 18:48
    Het is natuurlijk moeilijker als je alles alleen moet opknappen. Pogy en jonas hebben geen trap teveel gegeven dankzij hun sterke ploegen die hen steevast vooraan posteerden
08-07-2025 17:35
Super rit!

MvdP net te gretig, had hier toch moeten winnen. Vingy super, Pogi super, hun adjudanten super, REVKET op de afspraak.

Mooie tour tot nu toe
    08-07-2025 17:39
    Mooi?
    08-07-2025 17:48
    Ja afgezien van de valpartijen gister, is het nu al een leuke tour met klassieker renners en klassementsrenners die elkaar het vuur aan de schenen leggen, mis alleen een WVA in topvorm.
    08-07-2025 17:54
    Zoals al eerder hier gezegd Mathieu was al gekookt op de laatste klim, kon daarna nooit meer herstellen en dan kun je hier niet winnen.
    08-07-2025 18:23
    Klinkt plausibel. Ik zag het meer als Boogerd: net te vroeg/gretig, had op het wiel van Pogi moeten zitten ook. Maar dat is koers.
    08-07-2025 18:37
    Nee, MvdP had juist voor Pogi moeten zitten in die korte sprint. Niet erachter, want dan kom je er als je geen overschot hebt niet meer voorbij met die weinige meters. Dus die lead-out van Almeida was perfect en hij zat perfect.

    Het enige dat ie had kunnen doen toen Almeida af gaf is pas 30 meter later vol aanzetten, hopende dat Pogi er dan zelf nog niet overheen gegaan is. Ik denk dus dat Boogerd gelijk had, als ie het nog eens had mogen doen dan had ie net ff wat later aangegaan, zit Pogi er dan nog achter komt ie er niet meer op tijd overheen.
    08-07-2025 18:45
    @Kzit Kapot : Ook al volgen er nog alleen maar ritten als vandaag is wat mij betreft door de erbarmelijke etappe van gisteren geen sprake meer van een mooie tour
    08-07-2025 18:58
    Arie, jij kan dan ook alleen maar negatief zijn over wegwielrennen....
    08-07-2025 23:18
    Hij moet hier winnen? Kijk even goed waar hij tussen rijdt. Meer dan trots op een 2e plaats.
08-07-2025 17:34
Evenepoel staat inmiddels al op 58 seconde. Geel gaat morgen niet lukken.

Edit redactie: Niet doen.
    08-07-2025 17:44
    Het is remco
    08-07-2025 18:19
    Onderschat Evenepoel z'n tt kwaliteiten niet en z'n winnaarsmentaliteit. De aerokogel kan zo maar ns een minuutje terugpakken morgen.
08-07-2025 17:40
Wat een snoeiharde finale. Peloton al aan brokken door het tempo in aanloop naar die laatste klim. En daar klapt UAE nog eens vol over Jumbo heen. Schitterende snoeiharde koers. Hulde voor de gewone stervelingen die de top 10 haalden.
    08-07-2025 17:46
    Jumbo doet al anderhalf jaar niet meer mee ;-)
    08-07-2025 17:56
    Onley en Gregoire zullen zich echt op een andere planeet wanen. Staan tussen de mega-super-sterren en zijn als enige sterveling mee met de aliens. Hulde!
08-07-2025 17:34
Mvd moet 10min bijkomen en pogi kan na 30 sec al een interview geven zonder te hijgen
    08-07-2025 17:36
    Mathieu moet 20 minuten zichzelf uit elkaar trekken, Pogacar rijdt 1 klim volle bak en die eindklim doet natuurlijk voor Pogi ook minder pijn. Ze schelen 14kg ofzo.
    08-07-2025 17:50
    Ik heb poog nog maar zelden zien ademen komt vast door dat augurksap
    08-07-2025 18:09
    Pogacar is ademloos geboren. Het is een wonder dat hij nog leeft.
    08-07-2025 18:46
    Ze schelen niet meer dan 8kg
08-07-2025 17:38
Als ik boud mag zijn: Vingegaard gaat het weer doen denk ik, ik zie hem als favoriet eigenlijk
    08-07-2025 17:58
    Omdat hij nog net 300 meter kan volgen?
    08-07-2025 18:05
    Ik ook.
    08-07-2025 18:29
    Omdat hij, als hooggebergtespecialist nota bene, al iets doet dat de rest niet gelukt is dit jaar, Pogi volgen op een muur en nog remonteren ook.
    08-07-2025 18:46
    Het was slechts 300 meter, dat is natuurlijk nietszeggend. als je een iets langere stijl stuk tegenkomt en je lost dan kom je er wellicht nooit meer bij.
    08-07-2025 20:35
    Voor mij leek het alsof Pogacar nog wat overschot had op die steile klim en vooral wilde kijken hoe de rest er voor stond. De kansen van Vingegaard misschien ietsje gestegen. Plan van Visma zal zijn om het zwaar te blijven maken en dan zien of de energie op een gegeven moment op raakt bij Pogacar.
08-07-2025 17:34
Nummer 100!

Prachtige finale weer, dat laatste klimmetje heeft Pogi Matje gekookt met zn aanval. Daardoor heeft die meer over in de sprint.
    08-07-2025 17:55
    Tijd om naar Studio100 te gaan als Pogibear. Dan kunnen wij tenminste terug koers kijken.
08-07-2025 17:45
Toch raar dat matje op een kleine 200 aangaat, zoals zovaak kan hij dit niet volhouden. Waarom zou hij niet op 100 aangaan
08-07-2025 17:29
MVDP en Alpecin die zichzelf op deze aankomst toch wel wat overschatten.
    08-07-2025 17:36
    Hoezo? Wordt tweede. Moet je dan bijvoorbaat de handdoek gooien? Hoe had je het dan opgelost?
    (Ja ik had Pogacar wel verwacht in tegenstelling tot de analisten, maar maakt dat tactisch iets uit?)
    08-07-2025 17:36
    MvdP is tweede geworden, na de beste wielrenner allertijden
    Ik heb geen idee wat je bedoelt.
    08-07-2025 17:37
    Als je ziet met welke lichtgewichten hij hier mee kan om te vechten voor de dagzege, vind ik het net super gedaan van MvdP. Geen schande om hier te verliezen van Pogi.
    08-07-2025 17:38
    Als je je ploeg de hele rit laat rijden op kop van het peloton en je wint niet dan kan je daar niet tevreden mee zijn toch ?
    08-07-2025 17:40
    ???
    08-07-2025 17:40
    Nog steeds in het geel is niks waard? Beetje gefrustreerd dat Remco gelost wordt?
    08-07-2025 17:41
    " zichzelf overschatten ' en ' niet tevreden' twee totaal verschillende dingen
    08-07-2025 17:41
    Was dit nou die snipperdag van Mathieu waar je het over had? En weer een zure dag voor sommigen..
    08-07-2025 17:54
    Gewoon goed, vingegaard ook prima. Hij kwam iets te vroeg op kop, jammer
    08-07-2025 17:59
    Hij zit nog in het geel en zat het dichtst bij de overwinning van allemaal na Tadej. Jij hebt een raar beeld van zelf overschatten. Als hij nou compleet zoek was gereden op die laatste klim en niet meer in de kopgroep zat had ik je gelijk gegeven maar hij zat er zeer netjes bij.
    08-07-2025 17:59
    @Guushovd: MvdP werd vandaag 2e achter de op een na beste wielrenner allertijden. Aub geen "heiligschennis" t.o.v. een paar weken geleden den80mjaar gewordene
    08-07-2025 18:14
    Rempo, wat een onzin. Kroves en Meurisse houden Thieu in de finale voorin terwijl VLab gaskraan open draait. Dan moet logischerwijs op Vini na, iedereen lossen als Pogacar aanzet. Waarna Evenepoel het gat dicht voor de sprint. Daar had Thieu beter in het wiel van Pogi kunnen zitten. Dat is mss z'n enige foutje. Voor de rest een goede Alpecin teamprestatie gezien.
    08-07-2025 18:17
    Mweh, na Boulogne sur Mer toont MvdP hier een vorm die hem in de Ardennen zeer, zeer ver zou brengen. En dat groen kan echt een doel worden hoor, ik zie Merlier en Milan nog wel passen / afstappen ergens deze tour en Girmay als zijn grote tegenstander.
    08-07-2025 18:20
    Echt wel onzin Remco. Alsof je enkel tempo mag maken als je 100% wint…
    Als het om mvdp gaat laat je je telkens van je kleinste kant zien. Beter tracht je andere renners te behandelen zoals je wil dat je eigen favorietje behandeld wordt
    08-07-2025 18:29
    Zowel in Boulogne als vandaag in Rouen was de aanloop naar de laatste tientallen kilometers relatief vlak. Plus zitten ze in totaal anderhalf tot twee uur minder op de fiets. Dat maakt alles toch veel explosiever, en geschikter voor MvdP. Benieuwd naar overmorgen.
    08-07-2025 18:33
    Ze behouden op deze manier gewoon de gele trui. Lijkt mij uitstekend gereden.
    08-07-2025 20:09
    Ah daar is ie weer! Onze Rempo.... Gezellig
    08-07-2025 20:15
    +03s
08-07-2025 17:38
wat een prachtige finale, Vingegaard die breekt en toch weer terug naar het wiel kan. Wat is Pogacar toch een juweel, overal wil hij aanvallen. Benoot die mijn inziens wat snel werd overvleugeld en van Aert is aan het groeien getuige zijn 10e plaats.
Mag Almeida wel bedanken voor het terughalen van Jorgenson.
Dingetje wat mij wel opvalt, de bochten techniek van Evenepoel is niet goed genoeg, verliest bij snelle bochten vaak een paar meter om het daarna weer dicht te moeten rijden.
    08-07-2025 18:04
    Van Aert aan het groeien? In de breedte en daarom te zwaar waardoor ie 10e wordt?
    Laten we wel zijn, hij kan nog steeds een knap stukje hard fietsen maar de echte vorm hebben we al heel lang niet meer gezien bij Wout.
    08-07-2025 18:10
    Oud zeer bij Evenepoel. En het lijkt wel of hij zijn plafond bereikt heeft.
    08-07-2025 18:39
    "Benoot die mijn inziens wat snel werd overvleugeld"

    Dat is wel een heel mooi eufemisme. Je mag het gerust zeggen hoor, die 19kommadrie meter dat Benoot op kop reed, dat had werkelijk geen enkele zin. Hij was gewoon niet goed genoeg in deze finale.
    08-07-2025 21:35
    Dat weet je nooit van tevoren, voor hetzelfde rijdt Benoot die hele klim met schuim op het bek heroïsch omhoog en spreken we van man man man, die Benoot hè?!
    09-07-2025 07:25
    Zeker weet je dat nooit van tevoren, maar dan mag je vervolgens wel vaststellen dat het niets voorstelde en geen enkele zin had.
    09-07-2025 08:20
    Herinner ik het me nu verkeerd of reed Benoot een tempo dat goed was voor Vingegaard maar knalde UAE er met Narvaez over omdat ze het echt wouden open breken. Moest Benoot dan nog sneller gaan rijden gewoon om op kop te blijven terwijl Vingegaard helemaal geen hoger tempo wil? Hij bleef daar ook nog even in de buurt van Vingegaard nadat Narvaez overnam.
    Ik vind juist dat Benoot in de twee zware finales heel sterk reed. visma heeft hun klimmers nog niet gebruikt (Kuss, Yates) waar dat bij UAE toch iets meer het geval is (Almeida).
08-07-2025 18:14
18e etappe in de Tour! Wat een renner, wellicht de beste ooit. Op naar z’n 4e tour winst! Elke keer weer genieten geblazen!
08-07-2025 17:31
Wat een prachtige finale zeg tussen al die kanonnen.
08-07-2025 17:37
Mooie etappe!

Onley bevestigt zijn vorm uit Zwitserland wel
    08-07-2025 18:45
    Inderdaad erg sterk, hij werd ook goed gebracht voor de laatste klim.
    08-07-2025 19:48
    Prima ondersteuning van Barquil. Weer een bak punten vandaag.
08-07-2025 17:42
Zotte finale!
Red Bull wederom grote verliezer. Roglic zou hier altijd bij moeten zitten. Kudos wel voor de jongens die een podium voorspelden voor Lipowitz.
    08-07-2025 17:51
    Ja jammer van roglic..
    08-07-2025 18:07
    Lipowitz komt nog 22 seconden na Roglic binnen, dus oftewel is dat sarcasme dat ik niet herken oftewel begrijp ik niet waarom Lipowitz opeens meer kans heeft
    08-07-2025 18:31
    Uiteraard is het sarcasme.
08-07-2025 18:12
Schrijf Pogacar al maar op voor Mur de Bretagne.
Kan me niet voorstellen dat MVDP zijn nummer daar nog eens kan overdoen…
    08-07-2025 18:52
    Schrijf MVDP ook nooit op voorhand af
    09-07-2025 09:31
    De kans is inderdaad groot dat Pogacar ook daar snoeihard
    gaat toeslaan....maar dit doet niets af aan Mathieu's haast
    ongelofelijke prestatie van vandaag en is hij just niks verplicht
    om zijn vorige zege op de Mur de Bretagne te kunnen herhalen.

    Een etappe waar een Sven Nys en andere Sporza commentatoren
    hem geen schijn van kans gaven om de beklimmingen überhaupt
    te kunnen overleven, laat staan om er in de finale nog bij te zijn.

    Die kerel heeft zich vandaag tot het uiterste uitgedaagd in zijn limieten
    op te zoeken, waar haast niemand hem toe in staat zag.
08-07-2025 18:44
Toch grappig dat er zoveel mensen steen en been liepen te klagen na de Dauphine dat we zo'n saaie tour gingen krijgen met die vervelende Tadej (niet mijn woorden). Nu inneens weer vol moed zitten over Jonas terwijl er nog geen enkele serieuze klim of tijdrit is gereden.
    09-07-2025 09:51
    Ik vind het geweldig dat zowel Vingegaard alsook zijn believers
    hem zitten te verheerlijken....het 'lijkt' wel een Vingegaard 2.0 hé?

    Ik hoop dat dit alsmaar blijft toenemen......en Pogacar uiteindelijk
    de ultieme mokerslag(en) zal kunnen uitdelen.
08-07-2025 17:34
Volgens mij was Jonas vooral te lang achterom aan het kijken in plaats van kraken. Hij schrok bijna van zijn achterstand en zat er zo weer bij.
    08-07-2025 17:53
    Wilde hij niet gewoon een tandje bijschakelen? In het zadel om risico te vermijden.
    08-07-2025 17:53
    Dat kan ook, ik vermoed eerder onkunde even dan niet beter kunnen
    08-07-2025 18:00
    Jonas en Pogi zijn dit jaar aan elkaar gewaagd.Dit wordt heel spannend in de bergen. Al 4 spannende dagen in de tour.Dit is genieten. Ook omdat Pogi en Jonas dit jaar aan elkaar gewaagd zijn.
08-07-2025 17:46
Pogi lijkt wel minder explosief zal die meer op duur getraind hebben voor mij de absolute topfavoriet zal morgen wat tijd verliezen op Jonas denk ik . Jonas in het geel na morgen.
    08-07-2025 17:50
    Denk juist andersom, Vingegaard heeft meer getraind op explosiviteit. Pogacar heeft, denk ik, meer aandacht besteed aan zijn tijdritfiets.
08-07-2025 17:46
Benieuwd naar de tijdrit van Roglic morgen. Moet op een parcours dat hem moet liggen, onder meer 2 knechten van UAE en 3 knechten van Visma laten voorgaan. Dat hij met Pogacar en Vingegaard de respectievelijke kopmannen niet ging kloppen was al langer duidelijk, maar dit is toch wel erg bedroevend.
    08-07-2025 17:54
    Roglic is gewoon niet eens in me opgekomen als podiumkandidaat voor dit jaar. Zijn punch is volledig weg.
    08-07-2025 18:05
    Was misschien niet de eerste naam waaraan je zou denken voor die derde podiumplek, maar toch zeker iemand die je in de top-5 verwachtte. Het kan nog natuurlijk, maar morgen zal al veel uitwijzen .. heeft hij de punch niet meer of is hij gewoon helemaal niet goed.
    08-07-2025 18:10
    Wellicht dat de val en opgave in de Giro toch nog wat langer doorwerken dan gedacht. Typisch Roglic om uiteindelijk door allerlij omstandigheden pas in de Vuelta goed te zijn ;)
08-07-2025 19:16
@Arie den Blanken,Ik begrijp je reactie, maar ik vrees dat we de realiteit onder ogen moeten zien. Pogi is de beste wielrenner ooit. Wielrennen is inmiddels een mondiale sport, met veel specialisten; Pogi wint op alle terreinen van de specialisten op die terreinen….
08-07-2025 17:35
Waar is die Pogacar eigenlijk mee bezig? Als je dergelijk banale ritjes ook al wil winnen. Zielig.
    08-07-2025 17:43
    Een tourrit, banaal? En z'n 100ste dan nog.
    08-07-2025 17:45
    en bonificatieseconden
    08-07-2025 17:49
    Hoezo? Hij wordt toch dik betaald om te winnen? Als je beter bent mag je er toch voor gaan? Moet hij dan op zijn Armstrongs cadeautjes gaan geven? Dat werd hem ook niet in dank afgenomen, want dan was hij niet gretig genoeg....
    08-07-2025 18:02
    MZ89,
    Awel, dat bedoel ik nu juist. Hou je als ronderenner in ritjes als vandaag afzijdig en hou je bezig met je klassement. In Rouen zal je de Tour niet winnen, noch verliezen.
    08-07-2025 18:12
    Kzit kapot, zullen we die naam maar opvatten voor het mentale deel zeker?
    Het is een tour etappe, Jonas had hier even goed willen winnen maar kan het gewoon niet. Dit was een etappe waardig voor zijn 100e overwinning.
    De wielerwereld zou blij moeten zijn dat hij gretig is om te winnen, hoe vaak hebben we Primoz over de streep zien komen, niet eens meer de moeite nemen zijn handen in de lucht te steken. In plaats van blij zijn gaan mensen lopen zeiken met een "mee doen is belangrijker dan winnen mentaliteit" mag ik ff een teiltje om in te kotsen? bah bah bah
    09-07-2025 09:55
    Yskonijn,
    Als daar al moet van "kotsen". Maagproblemen?
08-07-2025 17:36
En Pogacar die weer energie verspeelt met podiumceremonies. Precies wat Allan Peiper zij wat hij niet zou moeten doen.
    08-07-2025 17:40
    Klopt helemaal
    08-07-2025 17:48
    En morgen moet starten in een pak van de organisatie
    08-07-2025 18:18
    En daarna vroeg in het geel zodat hij de hele tour die ceremonies moet doen. En zijn ploeg de hele tour moet werken. Om daarna in de laatste etappe gepiepeld te worden door Vlab die kan profiteren van het werk van UAE. Kopie van....? Tour 2020 en de Giro 2025.
    08-07-2025 18:39
    Ik denk niet dat Pogi Vinge laat wegrijden zoals Del Toro met Simon deed haha
    08-07-2025 20:03
    Als de volgwagen van UAE tegen Pogacar zeft dat hij niet moet achtervolgen en enkel moet kijken naar iemand anders dan doet Pogiboy lekker z'n oortje uit en vlamt hij weg.
08-07-2025 17:43
Puur genieten weer! Wat een schitterende etappes hebben we al gezien.
    08-07-2025 17:49
    Met MvdP, Pogi en Vingegaard 2.0 is volop koersen weer helemaal hip. En dan doet Pedersen niet eens mee.
    08-07-2025 18:57
    De nare smaak van de vele valpartijen , vooral gisteren , wordt er niet door verdreven

Reacties zijn gesloten.

RIDE Magazine