Tour 2024: Tadej Pogacar zet met tijdritzege in Nice uitroepteken achter eindwinst, Vingegaard en Evenepoel op podium
foto: Cor Vos
zondag 21 juli 2024 om 19:30

Tour 2024: Tadej Pogacar zet met tijdritzege in Nice uitroepteken achter eindwinst, Vingegaard en Evenepoel op podium

Tadej Pogačar heeft na de Giro d’Italia ook de Tour de France 2024 gewonnen. Een unieke dubbel, die voor het laatst in 1989 werd gerealiseerd. In de afsluitende tijdrit van ruim 33 kilometer van Monaco naar Nice was er weinig spanning meer in de top van het klassement. Wel was de strijd om de ritzege met Jonas Vingegaard en Remco Evenepoel interessant, al liet Pogačar niets aan het toeval over. Met grote overmacht knalde de Sloveen naar zijn zesde (!) ritzege van deze Tour.

Om meerdere redenen was de laatste dag van de Tour de France 2024 een historische dag. Vanwege de Olympische Spelen werd Parijs gemeden en is gekozen, voor het eerst sinds 1989, voor een individuele tijdrit. Tussen Monaco en Nice was een tijdrit uitgetekend van 33,7 kilometer met onderweg La Turbie (8,1 km à 5,6%) en de korte en steile kant van de Col d’Èze (1,6 km à 8,1%). Na een technische afdaling volgden nog vijf vlakke kilometers naar de beroemde Boulevard des Anglais in Nice.

Bij de parcoursonthulling werd gehoopt op een ontknoping zoals in 1989, toen Greg LeMond met acht seconden de Tour won van Laurent Fignon. Maar niets was minder waar, want Tadej Pogacar stevende af op een historische dubbel. Na winst in de Giro d’Italia eerder dit jaar, moest hij nu een voorsprong van 5.14 minuut op Jonas Vingegaard over de streep trekken in de tijdrit naar Nice. Nummer drie Remco Evenepoel volgde op 8.04 minuut.

Bye Cav! – foto: Cor Vos

Emotioneel afscheid Campenaerts, Van Aert doet rustig aan
Om 14.40 uur was Davide Ballerini de eerste starter, gevolgd door ploeggenoot en history maker Mark Cavendish, voor wie het zijn laatste etappe ooit was in de Tour de France. Voor de eerste serieuze richttijden aan de finish was het logischerwijs wachten tot na 16.00 uur. De top-10 van het klassement begon pas na 18.30 uur, waardoor het een lange zit werd voor alle kijkers en volgers.

De eindtijd van Lenny Martinez – 48.24 minuut – kon als een mikpunt gezien worden, want onder meer Kévin Vauquelin en Victor Campenaerts kwamen niet aan die tijd. Harold Tejada (48.14 minuut, gemiddeld 41,9 km/h) dook er verrassend negen seconden onder, maar dat zou ook puur voor de statistieken zijn. Opvallend was de tijdrit van Wout van Aert, die het een week voor de olympische tijdrit rustig aan deed en uiteindelijk meer dan vijf minuten toegaf op de snelste tijden.

Veel ervaren renners gebruikten de tijdrit naar Nice om afscheid te nemen van de Tour de France en het Franse publiek. Zo was deze chrono voor onder meer Simon Geschke en ritwinnaar en geletruidrager Romain Bardet de laatste Touretappe uit hun carrière.

Remco Evenepoel: Derde in de tijdrit en derde in zijn allereerste Tour de France – foto: Cor Vos

De strijd tussen Evenepoel, Vingegaard en Pogačar
Maar uiteindelijk waren alle ogen gericht op de top van het algemeen klassement. Door de grote verschillen in het klassement was het de vraag of Evenepoel, Vingegaard en Pogačar allemaal risico zouden nemen. Verderop in de top-10 werd in ieder geval voor elke seconde gestreden: Carlos Rodriguez stond maar op 1 seconde van plek zes van Adam Yates, en tussen plek acht (Matteo Jorgenson) en plek elf (Santiago Buitrago) zat minder dan twee minuten. Derek Gee en Giulio Ciccone stonden daar nog tussen.

Op La Turbie (tussenpunt na 11,2 km) was Derek Gee pas de eerste die onder de toptijd van Lenny Martinez dook, maar dat viel in het niet bij de tijden van de grote tenoren. Evenepoel klokte 20.36 minuut bij het eerste tussenpunt, maar Vingegaard had een sterke klim gereden en was daar al 19 seconden sneller dan de Vlaming. En dan moest Pogačar nog voorbijkomen. De gele trui zette 20.10 en was daarmee 7 seconden sneller dan Vingegaard en 26 seconden rapper dan Evenepoel.

Pogačar zet puntjes op de i met overtuigende zesde ritzege
Na een snelle afdaling volgde de Col d’Èze (tussenpunt na 17,1 km) en daar bevestigde Pogačar zijn status als de Kannibaal van Klanec. Evenepoel was weliswaar 46 seconden sneller ‘best of the rest’ Derek Gee, maar Vingegaard dook op die top liefst 26 seconden onder de tijd van Evenepoel. Zij bleken echter niet opgewassen tegen de gele flits, die 28.39 minuut noteerde en daarmee zijn voorsprong op Vingegaard vergrootte naar 24 seconden. Evenepoel volgde er op 51 (!) tellen.

Een gefocuste Tadej Pogačar is nog maar eens onklopbaar – foto: Cor Vos

Ook bij het binnenrijden van Nice (na 28,6 km) lag nog een meetpunt. In de snelle en technische afdaling lieten Vingegaard en Pogačar zien dat ze toch op de limiet reden, maar beiden bleven overeind. De Sloveen liep in dat stuk nog verder uit op de rest, waarna alleen nog vijf vlakke kilometers richting de finish volgden. Niets stond een zesde ritzege toen meer in de weg voor Pogi.

Het was niet voor Remco Evenepoel, die uiteindelijk meer dan een minuut verloor op de klassementsleider en genoegen moest nemen met een derde plaats in de rituitslag. Vingegaard was nog wel sneller dan de Belg, maar moest alwéér zijn meerdere erkennen in een genadeloze Tadej Pogačar. Het is na zijn zeges in 2020 en 2021 zijn derde eindoverwinning in de Ronde van Frankrijk.

In het eindklassement waren de verschillen immens na drie weken. Vingegaard volgde op meer dan 6 minuten van eindwinnaar Pogačar en Evenepoel op meer dan 9 minuten. João Almeida en Mikel Landa maakten de top-5 compleet, maar keken al aan tegen een achterstand van 20 minuten. Adam Yates, Carlos Rodriguez, Matteo Jorgenson, Derek Gee en Santiago Buitrago stonden nog in de top-10. Giulio Ciccone viel daar op de laatste dag uit weg.

Shirt for OIC AK
In de RIDE Magazine Zomergids 2025 (€12,50) lees je een uitgebreid interview met wereldkampioen Tadej Pogačar. De Sloveen kwam spontaan naar de Alpecin Barbershop voor een knipbeurt en dat draaide uit op een interessant interview. Pogačar praat over het pakken van KOM's en het nastreven van nieuwe doelen. Bestel jouw exemplaar van het zomernummer 2025 van RIDE Magazine hier!!
RIDE Magazine
121 Reacties
21-07-2024 19:36
De afgelopen twee maanden zijn we getuige geweest van de meest ongeloofwaardige shitshow in de wielergeschiedenis. Twaalf ritoverwinningen zonder maar 1 slecht moment. Het UAE management is een kopie van het Saunier Duval management en niemand stelt vragen.
Doek het beroep van wielerjournalist maar op. Als je nu geen vragen stelt, moet je het nooit doen.
    21-07-2024 19:44
    Ik begrijp ook werkelijk waar niet waarom Pogacar ervoor gekozen heeft om zich te omringen met dergelijke foute personen. Ook al doen ze nu niets verkeerds, het geeft een raar signaal. Het is een beetje een middelvinger naar de sport.
    21-07-2024 19:45
    misschien moet je je toch eens wat meer verdiepen in de wielergeschiedenis.

    waarmee ik niet zeg dat er niets aan de hand of dat er geen kritische vragen mogen worden gesteld, maar de wielergeschiedenis zit vol met epische shitshows. dit is niet schaamtelozer dan wat er al decennia gebeurt.
    21-07-2024 20:17
    Ja, en waar waren dan de non-believers vorig jaar met Giro, Tour en Vuelta plus podium 1,2 en 3 ? Dat was dus wel heel normaal dan?
    21-07-2024 20:17
    Gianetti en Saunier Duval zijn toch prachtige voorbeelden uit de wielergeschiedenis? Ik geloof niet dat Gianetti& co van boeven in koorknapen zijn veranderd.
    21-07-2024 20:24
    @ Pietspeed, het een sluit het ander niet uit. Als Pogacar verdacht is, wat hij wat mij betreft is, dan ga ik er niet vanuit dat de anderen allemaal braaf zijn. De Jumbo ploeg werd toch ook met argusogen bekeken? Die kritische blik heeft de wielersport helaas zelf bewerkstelligd.
    21-07-2024 22:18
    Geox met de Vuelta-zege van Cobo was ook onder het duo Gianetti/Matxin.
    21-07-2024 22:33
    BNW, nee idd, het één sluit het ander ook niet uit. Maar het kan niet zo zijn zoals Albeijing Feeniks stelt, dat alleen Pogacar in de koperen ketel met toverdrank is gevallen.
21-07-2024 19:39
Wat een Tour, wat een renner!
De beste renner, maar ook de beste ronderenner ter wereld!
Genieten was het! Wat een show!
Mooi podium ook met vingegaard en evenepoel!
    21-07-2024 19:45
    Als je een uitroepteken te vaak gebruikt schiet het zijn doel voorbij. De lezer is dan niet meer onder de indruk. Denk na over het juiste gebruik van het teken, te veel kan onvolwassen en emotioneel overkomen bij de ontvanger. (dit was de eerste hit bij Google search 'overmatig gebruik van uitroepteken')
    21-07-2024 19:58
    Geniet jij maar van deze Tadej, ik vind er werkelijk waar geen ene reet meer aan.

    Ik ga nu echt serieus hopen en koersen kijken om deze man een keer te zien verliezen. Hopelijk pakt Matje m in Parijs zoals hij ook op het WK m billenkoek gaf.
    21-07-2024 19:59
    @zen.hooligan respect voor dit diepgaande commentaar!! Daarnaast wast het zinloze tijdsbesteding op Google!!! Succes met je leven!!!!!!!
    21-07-2024 20:13
    [quote]Tadej Pogacar zet met tijdritzege in Nice [b]uitroepteken[/b] achter eindwinst[/quote]
    Het gepeupel roept hard maar is te dom om ironie te snappen. Daarom is het ook gepeupel.
    21-07-2024 20:18
    Zucht! Zit er na drie weken doorheen. Niet alleen van de overdosering Pogacar, ook die fanboys kunnen erg vermoeiend zijn.
    21-07-2024 20:29
    @wildebert klopt hoor, al jarenlang fan van de beste renner ter wereld!
    Probeer je verlies te accepteren als vlab fanboy, soms is dat moeilijk. Je laat het nu ook weer zien
    21-07-2024 20:38
    Ik wou dat ik door jouw roze bril kon kijken. Die heerlijke naïviteit van de jeugd.
    21-07-2024 22:03
    Lager qua niveau dan Silent Hill is in ieder geval niet te zakken, de bodem heeft hij de laatste weken wel bereikt.
    21-07-2024 23:11
    Ach daar hebben we antoin de fan van de gehandicapte tour.. Zo blij mee.. zo was er vroeger een duitser blij met heel veel kampen..
    21-07-2024 23:50
    @djaga de hele wielertop aan de start, beste waardes ooit ook van nummer twee en drie… ach wat een gehandicapte Tour.. klein advies, probeer een verlies te accepteren, je reactie komt wat zielig over
21-07-2024 19:50
Wat ik verdacht vind: iemand die 2 maanden geleden bijna dood in de bosjes in Baskenland lag, daarna op de ic en nu gewoon 2e wordt! En ook in de 3e week een puike tijdrit en sterke bergritten kan neerzetten. Lekker makkelijk om hier op een Hollandse wielersite te wijzen naar Pogacar.

Edit: lag niet in coma, maar IC
21-07-2024 19:36
De verhoudingen zijn in tact gebleven. Ook hier steekt Pogacar er bovenuit. Vingegaard op een bepaalde manier moreel overwinnaar als je ziet waar hij vandaan komt. Evenepoel als best of the rest, eerste keer tour prima gedaan.
En een extra compliment voor Jorgenson met val 4de worden is ook een bijzondere prestatie, met een mooie 8ste plaats algemeen als beloning.
21-07-2024 19:53
Laten we het lijstje doorzetten: iemand die in de Dauphiné te bol stond en daar in lange klimmen brak wordt 3de in de Tour, ook verdacht.
21-07-2024 19:35
Lachwekkend. Echt lachwekkend.

Ik weet inmiddels niet meer wat ik erger vind. Dat het bedrog van Pogacar, Matxin en Gianetti zó schaamteloos  over de top en in-your-face is. Of dat er nog steeds hordes mensen zijn die het allemaal geloven. Hoe kunnen zo veel mensen nou zo grenzeloos naief zijn en zo'n gebrek aan kritisch denkvermogen hebben.

(En voor de fanboys: Nee, Pogacar is niet de enige en ook o.a. Vingegaard is lachwekkend in iets mindere mate)
    Wielrennen kijken is een pure straf voor je hè? Waarom doe je het jezelf nog aan?

    Dat gezegd hebbende, sta ik ook enigszins op het punt af te haken.
    21-07-2024 19:40
    Wel een geweldige manier om een discussie te beginnen. Hier is mijn standpunt en je hebt geen kritisch denkvermogen als je 't niet eens bent.
    21-07-2024 19:40
    Vanaf morgen kan je weer naar de voetballers kijken, eindelijk weer sport in zijn meest pure vorm.
    Dat je jezelf wil pijnigen door 3 weken naar "een leugen" te kijken is jouw zaak, maar waarom moet je er ook 3 weken elke dag hierover komen zeuren.
    21-07-2024 19:43
    Je kan zeggen wat je wil, maar hij blijft strijden voor 'zijn' sport....
    21-07-2024 19:43
    Toch mooi dat we na elke etappe weer weten dat jij je hebt zitten ergeren:-)
    Ga lekker korfbal kijken ofzo
    Cochise, zoek de filmpjes over de trainingsarbeid van Nkunku eens op. Dan zIe je wat de moderne voetballer doet om in vorm te komen/blijven. De neerbuigendheid van veel WF-ers richting topvoetballers is misplaatst.
    21-07-2024 19:50
    [quote]Je kan zeggen wat je wil, maar hij blijft strijden voor 'zijn' sport....[/quote]

    kent hij 'zijn' sport dan wel goed?

    want toegegeven, ik volg het zelf nog maar een jaar of 40, maar dit soort resultaten en discussies over de geloofwaardigheid ervan, horen er al minstens 40 jaar bij en zijn onlosmakelijk verbonden met de sport.
    21-07-2024 19:52
    @Alpaca: eens dat de trainingsarbeid in het moderne voetbal serieuzer is dan ooit. Dopingcontroles en de smoezen waarmee ze weg denken te kunnen komen (Onana) zijn wel nog steeds een lachertje.
    @sjon Tennis, daar zijn ze het allertreurigst in dat opzicht.
    Maar mijn punt is natuurlijk vooral dat voetballers m.i. te veel worden gezien als slappe nietsnutten die de veters van de wielergodenzonen niet zouden mogen strikken. Dat vind ik echt heel erg achterhaald.
    21-07-2024 19:59
    @Kieft: jij blijft maar afhaken. Na elke grote valpartij haak je af, na elke eclatante overwinning. En ik telkens maar weer smeken of je hier toch niet nog eventjes wil blijven.
    21-07-2024 20:00
    @alpaca: ik had het op zich nog niet over het fysieke aspect, al ben ik redelijk goed op de hoogte van de trainingsload bij Belgische profclubs, de vergelijking met profwielrenners gaat echt niet op (en ja, je hebt altijd sporters die op individuele basis extra in hun carriere investeren).
    Maar ik heb het dus eerder over de geloofwaardigheid naar supporters/kijkers toe, de verhouding sport/business.
    @Alfred, ik heb de ruggengraat van een paling. Dus ik geef iedere keer weer toe aan je smeekbedes. Maar nu moet je wel met écht iets goeds komen.

    PS Tussen Baskenland en de Tour heb ik serieus nauwelijks gekeken.
    21-07-2024 20:11
    @MaGarin
    Ik stel even voorop dat ik ook niet geloof in een dopingvrije wielersport. Renners en ploegen gaan altijd op zoek naar middelen/methoden die de prestaties bevorderen, legaal dan wel illegaal (het verschil daartussen is trouwens soms nogal arbitrair en aan verandering onderhevig).

    Maar aanduiden welke renner dopeert op basis van prestaties is me veel te simpel. Jij stelt hier een recht evenredig verband voor tussen prestaties en de lachwekkendheid ervan. Vingegaard was iets minder lachwekkend dan Pogi omdat hij een minuut trager reed. Hoe was het in de tijdrit van vorig jaar dan? Was Vingegaard dan automatisch gedopeerder-der en lachwekkender dan Pogi?
    En vanaf welke plaats/tijd waren de prestaties van vandaag dan niet meer lachwekkend?
    21-07-2024 20:27
    Met de Giro in de benen en geen enkel zwak moment. Dat duid er op dat het zonder Giro nog een niveau erger geweest zou zijn.
21-07-2024 19:50
Ik zet bij deze Tour een grootvraagteken. Zoveel verschil tov vorige jaren, met wattages etc, is / lijkt toch onmogelijk.
21-07-2024 20:22
Dit is een platform voor gefrustreerde tijdgenoten die alleen maar kunnen afgeven op iets. Wat is er misgelopen dat zoveel zuurpruimen hun gal moeten spuwen over de wielersport. Ga toch dammen.
21-07-2024 19:32
'Hij rijdt 5 km/u te rap'
21-07-2024 19:55
Vier knechten bij de eerste acht in het klassement. Dat lijkt mij de wielersport niet ten goede komen eigenlijk.
21-07-2024 19:35
Bizar veel beter dan de rest dit jaar en dat na de Giro. Heel knap!!, maar niet altijd goed voor de amusementswaarde geweest de laatste week.
21-07-2024 19:35
Pogacar - Vingegaard - Evenepoel. Beste Tourpodium in de geschiedenis van het wielrennen.
    21-07-2024 19:37
    Nibali, Peraud, Pinot vergeten zeker?
    21-07-2024 19:45
    Waan van de dag. Je hoeft helemaal niet ver terug te gaan, feitelijk was 2022 al een sterker podium: Vingegaard, Pogacar, Thomas (immers drie Tourwinnaars op het podium). Of idem in 2012: Wiggins, Froome, Nibali. 2009: Contador, Schleck, Armstrong.
    21-07-2024 19:54
    Het is niet omdat hij mogelijk geen Tour zal winnen, dat Evenepoel geen betere renner is dan Wiggins of Thomas.
    21-07-2024 20:11
    Mijn beste podium ooit: Landis, Pereiro, Klöden. En niet veel later vervolmaakt tot Pereiro, Klöden, Sastre.
    21-07-2024 20:21
    Fignon-Hinault-Lemond 1984
    Wiggins-Froome-Nibali 2012
    21-07-2024 22:14
    Merckx - Gimondi - Poulidor

    easy
    22-07-2024 01:49
    @Panache, Armstrong heeft nooit een tour gewonnen en was ook geen 3e in de tour van 2009.
21-07-2024 19:57
Iedereen die loopt te zaniken over Pogacar's geloofwaardigheid. Een tijdrit op de (voor)laatste bevestigt quasi altijd de verhoudingen van de week ervoor, deze top 3 is dus geheel binnen verwachtingen. Pogacar met afstand de beste, Vingegaard beter bergop dan Evenepoel maar minder op het vlakke
    21-07-2024 20:36
    Ik weet ook niet wat hier zo onverwacht aan was. Misschien is de voorsprong wel groter dan gedacht. Maar 1 tegen 1 is al gebleken dat hij bergop en bergaf sterker is dan alle anderen. Deze tijdrit was 85% bergop en bergaf. Komt daarbij dat hij gisteren minder krachten heeft verspeeld dan zijn rechtstreekse concurrenten…
    22-07-2024 12:05
    Niet alleen dat hij wint hij doet het zonder te zweten en komt lachend over de streep onvermoeid. Ene Armstrong zag er precies hetzelfde uit.
21-07-2024 20:12
Af, als je niets beters weet te verzinnen, plaats dan het hele pak in het verdachtendankje of de UCI onder wiens toezicht dit dan zgn allemaal mogelijk is. Pogacar pakt gewoon wat hij pakken kan, en de rest van het pak doet dat ook in dat geval. Is echt niet exclusief aan Pogacar voorbehouden. Kerel heeft gewoon een exceptioneel natuurlijk fysiek talent.
21-07-2024 20:56
2021 : Pogacar - Vingegaard 5:20
2022 : Vingegaard - Pogacar 2:43
2023 : Vingegaard - Pogacar 7:29
2024 : Pogacar - Vingegaard 6:17
------------------------------------------------
21-24: Pogacar - Vingegaard 1:24

Wat een ongelooflijke tweestrijd de afgelopen vier jaar!
21-07-2024 19:34
Genieten Pogi de besteeee heerlijk
    21-07-2024 19:41
    Sorry ben altijd 1 van zijn grootste fans geweest maar begin nu ook te twijfelen.
    21-07-2024 19:47
    Sus, zag je Vingegaard vandaag ook weer minder worden ten opzichte van Evenepoel?
    Aangezien jij altijd gelijk zegt te hebben....
    21-07-2024 20:19
    Bergop reed Vingegaard deze tijdrit sneller dan Evenepoel, maar Evenepoel heeft meer power bergaf en als het minder stijl gaat.
21-07-2024 19:40
Sterke tijd ook van Jorgenson. Zonder val binnen 40 seconden op Evenepoel. Vooral Pogacar steekt er met kop en schouders bovenuit.
21-07-2024 19:58
Verdacht of niet... Enjoy deze wielertijd! Superrrrrrrr
21-07-2024 21:37
Ik blijf me verwonderen over alle negativiteit hier, kijk dan gewoon niet.
21-07-2024 19:37
Vingegaard geweldig gepresteerd.
Evenepoel viel echt tegen.
Maar hij belooft veel voor de toekomst.
Pogacar .....tja
    21-07-2024 19:46
    Bij tourdebuut 3rde achter pogacar en Vingegaard, ritwinst, witte trui..
    Viel idd echt tegen
    21-07-2024 20:10
    Jij net een kenner!
    21-07-2024 20:54
    Goed geprobeerd, er is er toch eentje ingetrapt.
21-07-2024 20:17
Ik zie hier eerlijk gezegd geen vreemde dingen. De complete top lag in de kreukels. Niemand uit de top stond hier 100% fit aan de start. Pogi die van de Giro een training kon maken want daar ontbrak de uitdaging. Verder heeft hij het hele voorjaar laten schieten, vol focus op de tour met extra hoogte stages. Wie zou hier anders de tour moeten winnen? De uit de dood gerezen Vingegaard wellicht? Er is deze tour op papier geen enkele renner van het niveau Pogi in vorm want de rest lag simpelweg in de kreukels.
    21-07-2024 20:45
    Toch knap hè dat ze dan hun beste wattages ooit halen! Totaal niet in vorm die nummer twee en drie
    21-07-2024 20:53
    Het hele voorjaar laten schieten en toch de Strade en Luik winnen! Faut le faire…
    21-07-2024 23:14
    Moet je nagaan antwan als vingegaard in vorm was, dan had pogacar nu de trein richting kamp gepakt joh
21-07-2024 19:35
Tja, wat een alleenheerser. Niet normaal, dit. Deze man is gewoon een hele andere level. Dit is niet normaal wat we hier zien. Je hebt Tadej, Vingegaard daarna en de rest is nergens te bekennen. Wat een renner. Ook al zou hij aan wat zitten, de overmacht is toch wel groots. Hij wint waar en wanneer hij wilt. Die heeft een nieuwe level vrijgespeeld. Nieuwe upgrades met bijbehorende nieuwe wapens. Zeg het maar, wie gaat deze man stoppen? Gaat elke grote ronde meermaals winnen.
21-07-2024 19:37
Fenomeen hoor! Lijkt wel of hij er veel genoegen uit haalt om anderen te kleineren. Was vooral heel de Tour gericht op Vingegaard. Leek wel of er nog een bonnetje openstond.
    21-07-2024 19:51
    Bonnetje nu weer aan de andere kant , dit wordt weer verrekend
21-07-2024 19:41
Eigenlijk weinig aandacht geweest voor de Nederlandse klassementsrenners:

21. Kelderman
43. Poels
62. Van den Broek
70. Lemmen
93. Teunissen
    21-07-2024 19:45
    Als je Lemmen en Teunissen al als klassementsrenners benoemt om je zogenaamde 'argument' kracht bij te zetten weten we wel genoeg.
    21-07-2024 19:48
    Het zou kunnen dat Kelderman niet voor het klassement ging. De rest valt inderdaad zwaar tegen.
    21-07-2024 20:24
    De komende jaren worden nog veel triester voor het Nederlandse wielrennen.
    Met dank aan de knwu, het hoe jaag ik jongeren uit de wielersport cyclingclass en het selectiebeleid van oa vlab
    Wat een droevenis.
    21-07-2024 20:27
    Ja inderdaad. Ik ging toch wel uit van Poels, Kelderman en Lemmens in de top tien, top vijf wellicht.
    21-07-2024 20:28
    De prestaties van Van den Broek (knecht), Teunissen (sprintaantrekker) en Lemmen (knecht) zijn gewoon prima deze Tour. Teunissen helpt zijn kopman aan ritoverwinningen en groene trui. Van den Broek zijn kopman aan een ritoverwinning. Meer mag je van hun niet verwachten
21-07-2024 19:47
Podver, een emotionele Evenepoel - het deed me meer dan ik ooit zou denken. Prachtige Tour gereden maar hij moet denk ik toch naar een andere ploeg.

En die Gee, waarom blijft die dude bij IPT?! Daar moet toch nog wat marge op zitten zou je zeggen.

Hoe we deze Tour zullen moeten plaatsen zal de tijd uitzwijzen. Hopelijk staat iedereen helemaal fris aan de start volgende jaar.

Wat me overigens opviel na een vreselijk voorjaar - nauwelijks valpartijen deze Tour (op een paar kamikaze sprints na). Heerlijk.

Pogacar is gek als hij de Vuelta niet in ieder geval probeert, wie gaat hem daar uitdagen?! Kan me niet voorstellen dat Visma Vingegaard opstelt.

En tenslotte, topteam INEOS - het begint bijna lachwekkend te worden dat we met z'n allen jarenlang achter ze aan hebben gereden.
    21-07-2024 19:56
    "nauwelijks valpartijen deze Tour "
    Inderdaad. Dat is denk ik een heel groot compliment naar de parcoursbouwers die met name de stress uit het openingsweekend hebben weten te halen.
    21-07-2024 20:00
    Dat zal zeker een grote rol hebben gespeeld. En meteen een heel aantrekkelijk openingsweekend. Dubbele winst.

    Het weer zat natuurlijk ook mee.
    21-07-2024 20:32
    Evenepoel had toch een prima ploeg? Hij komt uiteindelijk zelf tekort ten opzichte van Poga en Vingegaard. Wat betreft Gee: bij deze ploeg krijgt hij in ieder geval de vrijheid. Zet hem bij Ineos & co en je ziet hem alleen op kop boren voor anderen.
    21-07-2024 22:25
    Goed punt, inderdaad naar verhouding weinig valpartijen en gebroken botten. Hebben ze bij de organisatie toch iets goed gedaan. Het zware openingsweekend en daarmee minder gestress op een kluitje zal er een bijdrage aan hebben geleverd.
    22-07-2024 07:43
    Jammer dat ze daar niet aan vast houden en dat de volgend naar gaan sprinten voor geel in rit 1…

Reacties zijn gesloten.

RIDE Magazine