Tour 2021: Negen renners genomineerd voor Prijs voor de Superstrijdlust

zaterdag 17 juli 2021 om 15:15
Tour 2021: Negen renners genomineerd voor Prijs voor de Superstrijdlust

foto: Cor Vos

De Tour de France heeft bekendgemaakt welke negen renners in aanmerking komen voor de Prijs voor de Superstrijdlust. Wout Poels, Julian Alaphilippe en Wout van Aert maken kans op de prijs, die vanavond wordt uitgereikt.

Julien Bernard (Trek-Segafredo), Franck Bonnamour (B&B Hotels p/b KTM), David Gaudu (Groupama-FDJ), Matej Mohoric (Bahrain Victorious), Anthony Perez (Cofidis) en Nils Politt (BORA-hansgrohe) zijn de laatste zes genomineerden. De Prijs voor de Superstrijdlust wordt voor vijftig procent door publieksstemmen en voor vijftig procent door de Franse jury bepaald.

Vorig jaar ging Marc Hirschi er met de prijs vandoor. Alaphilippe, Lennard Kämna, Neilson Powless, Pierre Rolland en Richard hield hij toen achter zich. De destijds 22-jarige renner werd zo de opvolger van Alaphilippe.

Genomineerden Prijs voor de Superstrijdlust
flag-be Wout van Aert
flag-fr Julian Alaphilippe
flag-fr Julien Bernard
flag-fr Franck Bonnamour
flag-fr David Gaudu
flag-si Matej Mohoric
flag-fr Anthony Perez
flag-nl Wout Poels
flag-de Nils Politt

Dit artikel delen:

17 Reacties

Reiger 17 juli 2021 om 15:19

Uit welk land zal de winnaar komen? Elk jaar weer een grote verrassing..

rahimns 17 juli 2021 om 15:25

Maar ik zou het ook niet onterecht vinden als hij bij Bonnamour terecht zou komen.

Reiger 17 juli 2021 om 15:49

Dat zou ook terecht zijn ja. Maar de organisatie heeft door jarenlang chauvinisme de glans van dit klassement afgehaald. Tenzij ze hem toekennen aan een niet-Franse renner.

Landeirovic 17 juli 2021 om 15:51

2018 Dan Martin
2020 Hirschi

Toch 2 buitenlandse renners.

Reiger 17 juli 2021 om 16:13

Dan waren zij de terechte winnaars dat jaar (en ik wellicht een tikje vooringenomen blijkbaar :))

Aart van Woud 17 juli 2021 om 16:46

Van mij mag Bonnamour deze prijs krijgen. Veel mee in de aanval deze Tour. Leuk ook dat B&B dan ook iets wint voor deze wedstijdinstelling.

NCyclingfan 17 juli 2021 om 15:32

Ik denk Poels/Mohoric/Bonnamour

Niels22 17 juli 2021 om 18:20

Poels? Welke strijdlust?

thomasjaarsma 17 juli 2021 om 15:33

Wout poels (als troost) of frank bonnamour (als Franse ookwel verdient die het wel hoor) zijn voor mij de beste maar waarschijnlijk zullen ze gaan voor een grote naam wout of julian

yoko 17 juli 2021 om 15:55

Het zal Latour toch wel tegenvallen dat ie hier niet bij zit

pirazzi 17 juli 2021 om 15:58

Voorwaarde is blijkbaar dat de Tour uitgereden wordt anders had Mathieu van der Poel gewonnen. Mohoric heeft 2 etappes gewonnen, van Aert 1.
Maar van Aert wint waarschijnlijk de tijdrit vandaag, komt dus ook op 2.

zietemgaan 17 juli 2021 om 17:11

Pirazzi, dat kan je toch niet zeggen? We weten namelijk niet wat Mvdp gedaan zou hebben in de rest van de tour, want hij was er niet: hij zette alles in op een korte prestatietijd en niét op drie weken inspanning.

pirazzi 17 juli 2021 om 17:39

Je hebt gelijk, dat komt door Tokyo.

zietemgaan 17 juli 2021 om 17:28

In de marge hiervan: maar 7 ploegen hebben een rit gewonnen! Ineos dus ook geen enkele rit binnen …

FritsvanHoefelen 17 juli 2021 om 17:36

Bonnamour 100%

D.Koch 17 juli 2021 om 18:11

Waarom staat pogacar hier niet tussen?

Peet Gute 17 juli 2021 om 19:18

Ik denk dat die prijs speciaal in het leven is geroepen zodat ze daar op TV en hier veel over kunnen leuteren met op kop natuurlijk Statler en Waldorf van Sporza. Next.

Headlines

Materiaalzone

Populair