Topfavoriet Caleb Ewan mist Milaan-San Remo door ziekte
vrijdag 18 maart 2022 om 12:12

Topfavoriet Caleb Ewan mist Milaan-San Remo door ziekte

Een flinke aderlating voor Caleb Ewan en Lotto Soudal. De Australische sprinter, die gerekend werd tot de favorieten voor Milaan-San Remo, is ziek en kan niet starten. Volgens de Belgische ploeg is tot het laatste moment gewacht, maar was deze beslissing de enige optie.

“Ik ben heel teleurgesteld dat ik niet kan starten in mijn hoofddoel van het voorjaar”, zegt Ewan in een korte reactie bij de ploeg. “Ik was goed in vorm en klaar voor een zware wedstrijd, maar net als veel andere renners op dit moment, heb ik op het slechtste moment een buikgriep te pakken. Samen met de ploeg hebben we besloten dat het nu beter is om mij te focussen op andere doelen.”

Ewan was al twee keer tweede in Milaan-San Remo. In 2018 won hij de spurt om de tweede plaats achter de ontsnapte Vincenzo Nibali en afgelopen jaar kwam hij net te laat om de late aanvaller Jasper Stuyven van de winst te houden. De Australiër won dit seizoen al driemaal en toonde in de tweede etappe van de Saudi Tour aan dat hij ook heuvelop met de besten meekan.

RIDE Magazine
39 Reacties
18-03-2022 12:17
Daar heb je je dan een hele winter de blubber voor getraind....
18-03-2022 12:18
Niets meer aan toe te voegen, behalve beterschap en wijsheid de komende tijd. Parijs Nice, de koers naar de zon en MSR, de primavera, het begin van de lente. En dan dit.
Moet alles behalve leuk zijn voor het complete pak. Hopelijk breekt de zon snel echt door
18-03-2022 12:20
Zonde, ik ben er geen fan van maar was echt benieuwd hoe ver hij zou raken. Was een goeie testcase geweest ook voor het WK.
    18-03-2022 12:25
    Volledig mee eens. Er blijven niet veel favorieten over.
18-03-2022 12:28
Benieuwd of Pogacar en van Aert de start halen.
    18-03-2022 12:31
    Dat dus inderdaad. Wie niet start, kan niet winnen.
18-03-2022 12:31
Het neemt bizarre vormen aan. Zonde, was echt benieuwd of zn poggio van vorig jaar herhaalbaar was
    18-03-2022 15:11
    Zo bijzonder is het niet hoor. Het menselijk immuunsysteem is erbij gediend om steeds in contact te komen met ziektekiemen om zo bezig te blijven en zichzelf als het ware te blijven 'trainen'. Door alle maatregelen en bubbels is dit echter niet het geval geweest de afgelopen twee jaar, dus nu iedereen weer meer contact heeft met andere mensen, wordt men om het minste meteen ziek. Zie ook maar het feit dat er een griepepidemie heerst, wat vrij ongebruikelijk is voor maart.
18-03-2022 12:32
Jantje lacht (Pedersen komt aan de start!), Jantje huilt (Ewan start niet!).
of andersom natuurlijk: Ewan start niet, Mathieu van der Poel start wel :)
18-03-2022 12:34
Doet denken naderhand aan de goede oude EPO-tijd.
    18-03-2022 12:42
    Hoezo dan?
    18-03-2022 12:48
    Dat mensen daags voor een wedstrijd ineens niet mogen starten vanwege een positieve test. Maar is een rare verwijzing ja want het draait gewoon om ziekte en niet eens om positieve corona-testen.
18-03-2022 12:43
Urgh frustrerend; deze editie wordt op die manier wel lichtjes gedevalueerd; zoveel toppers die ontbreken... Gelukkig dat Matje er nog bij komt.
18-03-2022 12:44
Alle ballen op good old Philippe! Benieuwd of iemand de finale gaat halen bij Lotto.
18-03-2022 12:48
Weer een ploeg minder om te controleren voor een massaspurt. WvA zijn kansen zijn terug in balans. Gisteren -1 omdat MvdP er bij komt en vandaag +1 omdat Ewan forfait geeft. We gaan het zien. Nog één dagje slapen...
    18-03-2022 13:01
    Een dagje slapen? Volgens mij is de Schaduwling in de wereld van Estera toch geen vampier... daar moet ik toch een nachtje over slapen :)
    18-03-2022 13:04
    Lol Mystery Rider, hoewel het soms wel eens gebeurt, probeer ik idd toch 's nachts te slapen. ;-)
    18-03-2022 14:27
    @Schaduw: dat Pedersen deelneemt is voor WvA gevaarlijk dan dat Matje start lijkt mij. Maar Ewan die wegvalt compenseert dat idd wel :)
18-03-2022 12:49
Joop Zoetemelk krijgt zo ook nog een kans om M-S te winnen. Hoeft zich alleen maar aan te melden.
    18-03-2022 13:06
    Dat was dan buiten Roger De Vlaeminck gerekend!
18-03-2022 12:50
Straks wint Ciolek nog!
    18-03-2022 13:10
    Matthew Goss!
18-03-2022 12:50
Buikgriep? Een paar Immodiums voor de start en hopla...of staan die op de dopinglijst?

Alle gekheid op een stokje, het is me wel wat met de afzeggingen dit jaar, niet alleen MSR! Echt jammer voor Caleb, hij stond bij mij op nummer 1!

Zaterdagmorgen waarschijnlijk nog wel een 15-20tal dat het startblad niet tekent...???
18-03-2022 12:53
Gun je niemand, maar die vroegtijdig afstappen tactiek (Ewans 2e jaar op rij bij de TA) kan ook zijn nadelen hebben. Je mist misschien net dat stukje weerstand en hardheid door subiet af te stappen wanneer de sprint etappes achter de rug zijn.
    18-03-2022 14:11
    Of Mario de kok heeft zelf z'n klauwen niet gewassen voordat 'ie in de spaghettipan ging roeren. Kan ook natuurlijk.
18-03-2022 13:10
Vermeersch heeft zich drie keer de ballen uit de broek gereden voor De Lie (in Nokere ging hij er in de laatste kilometer zelfs te enthousiast tegenaan) en zou dat ook voor Ewan gedaan hebben. Iets zegt me dat die nu gaat trachten het ruime sop te kiezen vòòr de Cipressa (eventueel met Gilbert er al bij, maar die lijkt me echt niet in vorm) en dan te kijken waar het schip strandt.
    18-03-2022 13:14
    Inderdaad, alle ballen op Gilbert. Wat zou het mooi zijn mocht hij hem pakken.
    18-03-2022 13:35
    Alle ballen op Gilbert, daar geloof ik dit jaar niet in (hoe mooi het ook zou zijn). Als Gilbert niet meer anticipeert met een Vermeersch, komt hij er sowieso later in het koersverloop niet meer aan te pas, met zijn huidige vorm. Maar dan zie ik hem er zo afwapperen bij Vermeersch...
    Misschien moeten ze coming man Arnaud De Lie nog even toevoegen aan de startlijst, om ervaring op te doen, à la Jakobsen.
18-03-2022 13:26
Stybar met stip bij de topfavorieten.
    18-03-2022 13:32
    De Stybar die vroegtijdig uit P-N stapte, en die nog nooit beter presteerde dan een 37ste plek in MSR, of een andere?
    18-03-2022 13:39
    Die andere; Mathieu Van Der Stybar, die kan dat wel, ook al was zijn voorbereiding ruk ;-)
    18-03-2022 13:48
    Zdenek Stybar werd zevende in San-Remo van 2014, lang geleden dat wel.
    18-03-2022 14:02
    @bloemist
    Mijn excuses, daar had ik geen enkele herinnering aan, en niet ver genoeg teruggekeken op PCS...
    Hoe dan ook zie ik het hem dit jaar niet herhalen.
18-03-2022 13:28
Hij is er ziek van, dat van der Poel toch mee doet?
    18-03-2022 13:40
    Nee, dat effect heeft hij alleen maar op van Aert. :-)
18-03-2022 14:03
Opvallend veel zieken dit jaar. Komt er van als renners al 2 jaar van alle mogelijke ziektekiemen worden afgeschermd…
    18-03-2022 14:15
    [i]edit wf: houd het bij wielrennen svp[/i]
18-03-2022 14:30
Geen vervanger? Was blijkbaar toch iets dat al een week speelde..

Zwaar gedevalueerde wedstrijd, zwakste deelnemersveld in jaren.
    18-03-2022 19:34
    Dat nog niet eens zo zeer, het zou alleen het sterkste deelnemersveld in jaren zijn mocht er niemand ziek geweest zijn.

Reacties zijn gesloten.

RIDE Magazine