Tom Dumoulin verlengt tot en met 2021 bij Sunweb
Tom Dumoulin heeft zijn contract bij Sunweb opengebroken en verlengd. De winnaar van de meest recente Giro d’Italia heeft zijn handtekening gezet onder een nieuwe verbintenis tot en met 2021.
Dumoulin maakte in 2012 zijn profdebuut in dienst van het toenmalige Argos-Shimano. Sindsdien reed hij elk jaar in dienst van de ploegen van manager Iwan Spekenbrink. De 26-jarige Limburger maakte in zijn eerste jaren als prof furore als hardrijder, waarna hij zich langzaam opwerkte tot de wereldtop van het tijdrijden.
In de Vuelta van 2015 ging hij als klassementsleider het slotweekend in, maar werd hij in extremis nog van het eindpodium gereden. In de voorbije Giro mikte Dumoulin voor het eerst op een goed eindklassement. Mede dankzij twee ritzeges wist hij de eindzege binnen te slepen. Hiermee gaat hij de geschiedenisboeken in.
[poll id=”529″]
In de RIDE Magazine Zomergids 2025 (€12,50) lees je een interview met Tom Dumoulin over zijn band met het gravelen. Nu hij gestopt is als prof, doet hij veel andere dingen. In 2025 gaat hij voor het eerst Unbound Gravel rijden en wij gingen op pad met Dumoulin en Adne Koster om te praten over hun liefde voor de fiets, de koers, en hun voorbereiding op Unbound. Pre-order jouw exemplaar van het zomernummer 2025 van RIDE Magazine hier!!
Natuurlijk heeft een kopman baat bij een meesterknecht maar daarnaast kun je volgens mij voortaan beter gasten zoals Plaza, Clement, Geschke, Kyrienka of Jungels hebben.
Die kunnen op andere terreinen veel vaker dingen rechtzetten.
De meeste Sky trein renners zijn bijvoorbeeld ook uitstekende tijdrijders.
Klopt ze moeten geen 5 minuten achterliggen na een HC col.
Maar volgens mij zijn degene die ik noem allemaal meer dan gemiddeld bergop, in een groep van 40 man zitten ze er allemaal nog bij.