Tom Dumoulin en Gesink hopen dat Kelderman het afmaakt: “Wilco verdient het”

zaterdag 24 oktober 2020 om 10:57
Tom Dumoulin en Gesink hopen dat Kelderman het afmaakt: “Wilco verdient het”

Wilco Kelderman - foto: Cor Vos

De prestaties van Wilco Kelderman in de Giro d’Italia zijn ook bij zijn voormalige ploeggenoten Tom Dumoulin en Robert Gesink, die de Vuelta a España rijden, niet onopgemerkt gebleven. “Ik hoop dat hij gaat winnen.”

Dumoulin weet hoe het voelt om de Giro te winnen. Hij is ervan overtuigd dat het Kelderman, met wie hij bij de Rabo-ploeg en bij Sunweb samen reed, ook kan lukken. “Hij doet het super. Ik hoop dat hij hem binnenhaalt”, vertelde de ronderenner aan de NOS. “De laatste bergrit is weliswaar op hoogte, maar niet superlastig. Als hij daar niet hoeft te lossen en aangezien hij van de top drie de beste tijdrijder is, is het wel heel dichtbij.”

Volgens Dumoulin zou een eindwinst in de Giro de volgende stap in de carrière van Kelderman zijn. “De stap waarvan sommigen misschien al eerder hadden verwacht dat hij die zou maken. Maar dat lukte steeds niet omdat hij ook veel pech had. Het zou fantastisch zijn als het hem nu wel lukt. We wonen tien kilometer bij elkaar vandaan, dus het zou wel heel bijzonder zijn als we twee Giro-winnaars binnen een straal van tien kilometer hebben wonen.”

Waardering
Ook Gesink, die Kelderman onder meer kent van hun gezamenlijke tijd bij zowel Rabobank, Belkin als LottoNL-Jumbo, leeft mee. “Dit is supermooi voor Wilco. Ik ben heel erg blij voor hem dat het zo loopt en ik hoop voor hem dat hij het afmaakt. Want als er iemand is die het verdient, dan is het Wilco wel. Een jongen die heel veel waardering heeft, met wie ik ook heel wat jaren gefietst heb en die we allemaal heel goed kennen. Dus ik hoop dat hij het thuisbrengt.”

Dit artikel delen:

18 Reacties

Asje Menou 24 oktober 2020 om 11:09

Ik hou mijn vingers gekruist vandaag. Het is hem van harte gegund. Hup Wilco!

Jean Dumas 24 oktober 2020 om 11:09

Mooi en genereus dat deze toppers nog even van zich laten horen.

S. Morgenstern 24 oktober 2020 om 11:13

Ik hoop met ze mee. Spannende dag vandaag.

Wheely 24 oktober 2020 om 11:13

Liefde!

Bazzz 24 oktober 2020 om 11:25

Zou raar zijn als ze zouden zeggen dat ze het hem niet gunnen.
Over open deuren gesproken !!

Mechanieker 24 oktober 2020 om 12:35

Ow ow ow heerlijk die positiviteit

kelderfan 24 oktober 2020 om 11:31

Dat is heel mooi, dat Gesink en Dumoulin hun oude collega zo supporteren.
Go, go Wilco.

Marco Willems 24 oktober 2020 om 11:40

Oh man wat ik ben ik nu al zenuwachtig voor die laatste uren, het is hem zo gegund. Dat wordt weer uren nerveus door de kamer lopen omdat ik niet stil kan zitten op de bank.
Let’s go Wilco!

Kelder is de Man 24 oktober 2020 om 11:43

Pff.. Inderdaad. Kijk nog liever naar een open hart operatie.

Barry Batsbak 24 oktober 2020 om 14:46

Kelder! Niet Hart zeggen!!!

Veloburto 24 oktober 2020 om 11:42

Wat nobel van Tom!

Dr op en dr over 24 oktober 2020 om 11:56

WILKO, WILKO, WILKO, WILKO, WILKO, WILKO, WILKO, WILKO, WILKO, WILKO, WILKO, WILKO, WILKO, WILKO, WILKO, WILKO,

KELDER BEEEEEEESSSSTTTTTTTTTT

Gaat hem pakken …. fluitje van een cent vandaag … en die tijdrit doen ze morgen maar schriftelijk af …. Er is toch niets te doen aan het BEEEEEEEESSSSSSSSSSTTTTTTTTTTTT !

:D

Pizzi 24 oktober 2020 om 12:29

WILCO ;)

Frank V 24 oktober 2020 om 11:58

Hij verdient het, als hij niet wordt gelost door Geoghean Hart en Hindley (of all people).

UrbanSteel 24 oktober 2020 om 12:18

Toch wel vreemd dat die anti nationalistische wielerliefhebbers niets te vertellen hebben over dat vakgenoten en landgenoten hopen dat een Nederlander deze Giro wint.
Het is maar goed dat bij Tom en Robert het hart op de juiste plaats zit.

Romāns Vainšteins 24 oktober 2020 om 14:29

Ik ben totaal geen patriot maar vind het zowel sympathiek en netjes dat zijn land- en ploeggenoten hem nog even een hart onder de riem steken.

Wheely 24 oktober 2020 om 23:07

Een Hart onder de riem.

Zelow Wollufsh 24 oktober 2020 om 22:59

Tom Dumoulin zegt dat als Wilco de Giro wint er dan twee Girowinnaars 10 kilometer van elkaar wonen. Maar hij woont toch in Kanne, onder Maastricht, en Wilco in Veenendaal, 130 km uit elkaar. Of mis ik iets?

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair