Tadej Pogačar uit kritiek op Visma | Lease a Bike: “Ze zijn een beetje aan het downplayen”
foto: Cor Vos
Youri IJnsen
dinsdag 9 juli 2024 om 07:37

Tadej Pogačar uit kritiek op Visma | Lease a Bike: “Ze zijn een beetje aan het downplayen”

Interview Geletruidrager Tadej Pogačar is na de door hem gewonnen Giro d’Italia en een covid-besmetting vlak voor de Tour de France 2024, heel blij met waar hij op de eerste rustdag staat. Tijdens de traditionele persconferentie stond hij uitgebreid stil bij de strijd met – vooral – Jonas Vingegaard, al spraken zijn soms wat geïrriteerde antwoorden wel boekdelen. Pogačar focust zich namelijk vooral op zichzelf.

Vorig jaar was het verschil tussen jou en Jonas klein, maar zei die laatste dat dit aan het einde niet meer zou zijn. Hoe zie jij dat nu?
“Toen was Jumbo-Visma vol zelfvertrouwen voor de laatste paar ritten. Nu spelen ze hetzelfde spel. Maar ik moet zeggen dat me dat niet echt interesseert. Ik heb veel meer vertrouwen in mezelf dit jaar. Ik vind het leuk zoals de koers tot zover is gelopen. Ik heb de gele trui en dat voelt goed. Ik let alleen op mijn eigen wedstrijd. En als alles normaal verloopt, zou ik ook de komende én volgende week in de laatste drie dagen over goede benen moeten beschikken.”

Welke gesprekjes hebben jij, Jonas en Remco Evenepoel gevoerd toen jullie met z’n drieën weg waren tijdens de gravelrit? Er leken wat frustraties en gevoelens te zijn ten opzichte van elkaar.
“Het is normaal in koers dat je niet veel kunt communiceren, alleen met kleine gebaartjes of korte woorden. Iedereen weet wat hij moet doen. Zondag wilden Remco en ik heel graag doorrijden naar de finish, om misschien zelfs voor de ritzege te strijden. We zaten in de winnende ontsnapping. Maar Jonas wilde helemaal niet meewerken aan een ritzege of tijd winnen op andere klassementsrenners, dan ben je daar niet blij mee. Maar zo is het nu eenmaal. Ik vond het in ieder geval leuk om op gravel te koersen. Ik voelde me ook goed, dus al bij al een goede dag.”

Vingegaard heeft tot op heden vaak op je wiel gekoerst. Wat weet jij intussen over zijn vorm?
“Dat wist ik op de San Luca in Bologna al. We verbraken daar de KOM op Strava, terwijl we niet supersnel aan de klim begonnen. Toch waren we twintig tellen sneller dan het bestaande record. Jonas kon daar prima mijn wiel houden. Toen was het voor mij wel duidelijk: als je zo snel San Luca kan beklimmen, dan is je vorm best in orde. Ook de wijze waarop hij door het peloton rijdt in het wiel van zijn ploeggenoten, altijd van voren: hij is supergefocust en staat scherp. Hij neemt risico’s in het peloton en de afdalingen. Hij is in erg goede vorm.”

Vingegaard kon Pogacar steeds relatief makkelijk volgen – foto: Cor Vos

Met de vele vraagtekens rond Jonas: had je nu niet gedacht een grotere marge op hem te hebben?
“Eerlijk gezegd wist ik niet hoe goed hij was, tot het moment dat Visma | Lease a Bike aankondigde dat hij naar de Tour zou gaan. Ze hadden hem uiteraard niet naar de Tour gestuurd als hij niet in topvorm zou zijn. Na het openingsweekend had ik al gezien dat hij supergoed was en dat ik niet veel tijd op hem kon pakken.”

Jonas zei maandagmorgen dat hij misschien niet zo sterk is als vorig jaar, maar dat jij wel sterker bent dan destijds. Is dat een juist conclusie?
“Nee. Ze zijn een beetje aan het downplayen. Had die rit over de San Luca er vorig jaar ingezeten, dan denk ik niet dat we daar sneller overheen waren gegaan dan nu het geval is. Jonas probeert echt te downplayen. Maar vanuit mijn kant interesseert me dat niet, om eerlijk te zijn. Ik focus me op mijn eigen benen, het genieten op de fiets, het genieten van het geel en op een goed gevoel op de fiets iedere dag.”

Denk je dat Vingegaard bang voor jou is en ben jij bang voor hem?
“Nee, ik ben niet bang voor hem. Ik zou zelfs durven zeggen dat ik zondag tijdens de gravelrit meer angst had voor Remco Evenepoel. Ik ben voor niemand bang. Ik moet gewoon de dagen goed doorkomen zoals ik tot op heden heb gedaan. Maar ik heb wel gezien dat Visma | Lease a Bike zondag bang voor mij was, of voor onze ploeg. Remco of wie dan ook kon vertrekken, zonder dat Jonas bewoog. Hij maakte zich alleen maar zorgen om mij. Maar toen Primož Roglič op achterstand kwam, hebben wij wel meteen onze ploeg op kop gezet. Al had Visma | Lease a Bike dat ook gedaan als ik achterop was geraakt. Dat was de dynamiek. Jonas focust zich op mij en ik denk dat hij een beetje bang is. Maar we zien bergop wel hoe dat zal gaan.”

En hoe vind je dat Evenepoel het doet?
“Echt, ik neem mijn hoed af voor hem. Het is onze eerste grote ronde waarin we samen tegen elkaar koersen. Ik vind het tot nu toe heel leuk om tegen hem te rijden. In de gravelrit zagen we dat hij superagressief kan koersen. Het is een taaie uitdager. Maar ik vind het wel heel mooi om te zien dat een jongen als hij volgas gaat zodra hij kan en probeert het verschil te maken. Hij is echt in super, supergoede vorm en rijdt ook op een indrukwekkende manier rond.”

Ook in de gravelrit week Vingegaard niet van Pogacars zijde – foto: Cor Vos


Na 09.10 minuten behandelen we dit onderwerp ook in de WielerFlits Update

In de RIDE Magazine Zomergids 2025 (€12,50) lees je een uitgebreid interview met wereldkampioen Tadej Pogačar. De Sloveen kwam spontaan naar de Alpecin Barbershop voor een knipbeurt en dat draaide uit op een interessant interview. Pogačar praat over het pakken van KOM's en het nastreven van nieuwe doelen. Bestel jouw exemplaar van het zomernummer 2025 van RIDE Magazine hier!!
RIDE Magazine
48 Reacties
08-07-2024 20:43
Tja, als je 7 vragen stelt waarvan 6 over Vingegaard gaan kan je zijn geïrriteerde antwoorden wel begrijpen denk ik dan? Stel wat vragen over Ayuso en Almeida. Of hoe hij de 1e week vond hoe hij uitkijkt naar de andere ritten.
    08-07-2024 21:31
    Ik denk dat ze allerlei verschillende vragen hebben gesteld, maar dat Pogacar zelf steeds weer over Vingegaard begon. Lijkt me heel irritant als interviewer. Ze zijn hem hier vermoedelijk tegemoet gekomen door de vragen naar zijn antwoorden toe te schrijven.
    08-07-2024 23:00
    @xistnc

    En ze hebben hun vragen dan ook voor het gemak opnieuw opgenomen en zo in het filmpje gemonteerd? Maar goed, altijd beter om een wilde veronderstelling te doen dan om even naar het interview te kijken, dat opzoeken duurt zeker 2 seconden.
    09-07-2024 00:45
    Ja de pers is lekker bezig om flink te stoken tussen Vingegaard en Pogacar. Ook op de rustdag moeten de websites immers vol. Daar trapt toch echt geen hond in.
    09-07-2024 07:54
    @Whyze Katje: ja zo werkt de pers tegenwoordig: de feiten forceren binnen een “aantrekkelijke” narrative. Met drama driehoek (the good, the bad etc) en framing etc. Is het ver-netflixing? Of ver-disneying? Het stoort in elk geval mateloos. Laat de koers maar aan de renners. Zij weten wat ze doen en kunnen. En journaille en co mogen op een flinke afstand. Bac to basics
08-07-2024 20:48
Ik mis vragen over de combinatie Giro/Tour die zelfs Contador, Nibali en Froome in hoogtijdagen niet konden bolwerken.

Daarnaast merk ik dat ik sinds de Giro een beetje Pogacar moe begin te raken. Het was in de Giro constant de concurrentie minderwaardig behandelen door over niet 100 procent en zelfs sparen te praten en nu is het alleen maar Jonas is echt wel goed en Visma speelt toneel.

Ik merk dat ik Evenepoel de laatste tijd leuker vindt dan Pogacar in de media. Had ik nooit kunnen denken. Evenepoel heeft zich echt enorm ontwikkeld in de media en in zijn optredens. Volwassen geworden en een prettig renner geworden. Pogacar vind ik af en toe een beetje te worden. Op het podium met die ploegenpresentatie al enkel met zichzelf en telefoon bezig. Nee, hij wordt er niet sympathieker op.
08-07-2024 22:55
Je kan het interview eenvoudig terug vinden, hij kreeg gewoon bijzonder veel vragen met Vingegaard in de vraagstelling, De vraagstelling werd niet retroactief aangepast omdat Pogacar er steeds uit het niets over begon.

Als je 10 keer aan Pogacar vraagt of hij met Vingegaard bezig is en hij 10 keer antwoordt dat dit niet het geval is, dan weet ik niet of er nog veel hoop is voor het redeneringsvermogen van degenen die concluderen dat hij wel heel erg moet bezig zijn met Vingegaard omdat hij hem 10 keer vermeldt.
    08-07-2024 23:14
    op een bepaald moment hoor je de vraagsteller die voorleest ook bijna verontschuldigend zeggen "another jonas question" om daarna te zeggen dat hij een paar vragen van zijn lijstje gaat overslaan

    daarna komen nog wat kortere niet vingegaard-vragen, die hier geheel toevallig zijn weggelaten, maar goed, of hij attractief/offensief wil blijven rijden, wat hij verwacht van rit 11 en wat hij denkt van het komende weekend, dat is niet relevant voor de lezers op deze site. of dat past minder in het narratief dat men wil uitdragen
08-07-2024 20:40
Nou, meneer Pogacar, in een hoop heb je gelijk. Maar dat jij je ploeg op kop zette toen Roglic gelost was, daar is niks van waar. Toen speelde je de kaar Ayuso.

Daar heeft UAE dé kans laten liggen om alvast een concurrent te elimineren. Als zij ook mee hadden gedraaid, hadden ze Roglic samen met TVL en Ineos naar huis gereden.
    08-07-2024 21:16
    @Japio ik denk dat Pogacar bedoelt dat zijn ploeg direct ging rijden bij een lekke band van Vingegaard.
08-07-2024 21:11
Voor iemand die al het hele jaar dominant is en heeft bewezen de Tour te kunnen winnen zolang ie geen gekke dingen doet, is hij wel heel veel bezig met 1 tegenstander.
    09-07-2024 11:54
    Hij heeft nog nooit bewezen dat hij de beste Vingegard kan verslaan over drie weken. Dus het is best logisch dat hij ondanks de praatjes een beetje bang is voor Vingegard.
08-07-2024 21:09
Nou een behoorlijk lang interview waarin hij telkens aangeeft niet met Vingegaard bezig te zijn en van eigen kracht uit gaat. Maar is het in werkelijkheid niet zo dat hij stiekem heel erg met Vingegaard bezig is. Lijkt wel of die in zijn hoofd is gekropen.Vingegaard kan alles of niets spelen. Met zijn val in het voorjaar verwacht niemand van hem dat hij de tour wint en een 2e of 3e plek interresseert m niet. Roglic is duidelijk minder en Evenepoel speelt en is de debutant die hooguit "top 5 ambieert". Ja dan komt alle druk op de schouders van de topfavoroet te liggen. Allemaal erg logisch, heeft zelf ook nog aangegeven de beste benen ooit te hebben voor de tour en heeft op papier ook nog eens de sterkste ploeg.
    09-07-2024 08:40
    Maar wat verwacht je dan, uit een interview waarin iedere vraag over Vingegaard gaat? Dan ga je antwoorden krijgen over Vingegaard en wat Pogacar ervan vindt. Naar mijn mening een beetje een slecht interview, welke interessanter had kunnen zijn met andere vragen.
08-07-2024 22:14
Sowieso zijn het tegenovergestelde coureurs en als ze daar vanuit Vingegaard nog eens een schep extra valse bescheidenheid over heen gooien krijg je dit. Pogacar heeft totaal gelijk met het downplayen en gaat denk ik de Pyreneeën juist zelf defensief rijden, in het wiel hangen en afpunchen. Niet wild aanvallen zoals vorig jaar een paar keer. Ook weet ik zeker dat hij met Evenepoel in het pak gaat zitten en deze ergens weg laat rijden dat Visma het maar moet gaan doen, hij verliest nu liever van hem zoveel is duidelijk.

Overigens vind ik al die zwalkende sympathiebetuigingen hier nogal vaag, alle 4 de grote jongens zijn/doen/zeggen weinig tot niet anders dan zoals ze zijn en ook hun koersgedrag is hetzelfde. Dan zal het wel aan de volger van dienst zelf liggen wie hij wannneer wel of niet ‘sympathiek’ vindt.

Persoonlijk zie ik veel liever Pogacar of Evenepoel winnen dan Vingegaard of Roglic, om mijn kaarten er maar meteen even bij op te gooien.
    08-07-2024 22:26
    Die laatste alinea verklaart de rest van je tekst. Het zijn verwachtingen gebaseerd op hoop en persoonlijke voorkeur. Niets meer en niets minder.
    08-07-2024 22:31
    @Marik Niets mis mee toch. Zo’n wielerforum bestaat omdat mensen een voorkeur hebben en hun gedachten willen uiten. Exact hetzelfde met de visma fans en de 3e week hoop, en ook dat mag…
    08-07-2024 22:59
    Denk je echt dat Pogacar zich kan inhouden en defensief kan rijden? Hij heeft veel teveel dadendrang. Het is een muntje erin gooien (boni-sprint, aankomst bergop, ongeorganiseerde openingsfase, oid.) En Pogi smijt weer met zijn krachten. Defensief rijden zit niet in zijn (en UAEs) DNA.
    08-07-2024 23:12
    Ja, ik denk echt dat hij ditmaal die discipline op gaat brengen en zie dit interview als weliswaar oprecht maar ook wat zandstrooierij.
    09-07-2024 02:13
    Ik zou, als ik VLaB was ook niet achter Evenepoul gaan rijden, laat gaan. Pogi wil de Giro en Tour winnen, hij heeft de beste benen ooit, hij heeft de sterkste ploeg.

    Laat het dan maar zien UAE
    09-07-2024 07:12
    Ach aanvallen en energie verspelen. Dat doet P elke x en zal nu niet anders zijn. De andere 3 pakken hun kans. Dan is het weer zoals 2 laatste Tour jaren
    09-07-2024 08:22
    @RV, Vaak zeg je zinnige dingen maar dat Pogacar Evenepoel de eindzege gunt om Vingegaard te kloten is natuurlijk waanzin.
    09-07-2024 09:21
    @John Bidon, dat is natuurlijk ook onzin, dat weet iedereen.
    09-07-2024 11:08
    @Mister Nice Guy
    Niets mis mee, maar het gaat om de volgorde. "Ik heb een mening en daarom heb ik een voorkeur" is iets heel anders dan "ik heb een voorkeur en daarom heb ik een mening".
    09-07-2024 11:16
    Nee hoor X'ie, dat mag iedereen lekker zelf bepalen.

    Nog terugkomend op dat Pogi liever van Evenepoel dan Vingegaard verliest : dat is absoluut een niet te onderschatten factor om mee te nemen hoor. Er zijn al rondes beslist geweest op die manier.
    09-07-2024 11:59
    @ Romans Als hij zelf niet meer kan winnen zal hij het Evenepoel wsc meer gunnen. Maar zo lang hij zelf nog kan winnen is dat natuurlijk de absolute prioriteit, hij is de afgelopen twee jaar aardig vernederd door Vingegard en dat wil hij zeker recht zetten. Vergeet niet dat hij ondanks de vaak vrolijke praatjes een enorm eerzuchtig type is die eraan gewend is dat alles altijd om hem draait.

    De reden dat hij lekker positief is over Remco is dathij toch wel weet dat hij zonder gekke dingen wel voor Remco gaat eindigen. En dat weet Vingegard ook, dus het is volkomen logisch dat die alleen Pogi als concurrent ziet.
09-07-2024 07:45
Jeetje, de pers is wel weer héél erg bezig om overal polemieken te creëren... Click click click!
09-07-2024 08:39
Ja, zowat elke gestelde vraag gaat over Vingegaard. En Pogacar zegt dan dat hij alleen op zichzelf focust en met zijn eigen wedstrijd bezig is. Maar zou dit echt zo zijn, dan zou hij alleen dàt zeggen en niet elke keer over Vingegaard beginnen.
Ik ben zelf absoluut geen fan van Pogacar, alles is gespeeld om een imago hoog te houden, hij is al te graag populair onder het volk, heel anders dan bij Vingegaard, die, ondanks het downplayen, veel authentieker overkomt.
Daarnaast probeert Pogacar een metgezel te vinden in Evenepoel, terwijl het Pogacar zelf is die in niemand behalve Vingegaard een bedreiging ziet.
Pogacar gaat niet defensief kunnen koersen, aangezien hij niet zeker is met zijn beperkte voorsprong. Hij beseft maar al te goed dat wanneer/als Van Aert en Vingegaard naar hun topvorm groeien in de laatste week, zelfs Van Aert in staat is Pogacar bergop te lossen. Er is ook een reden waarom UAE Ayuso spaart en achterhoudt, want er is een aanzieijke kans dat een deel van dit team in gaat storten.
Evenepoel zou voor zijn eigen klassement er goed aan doen zich niet in te laten met Pogacar. Pogacar zoekt buiten zijn eigen team (openlijk zelfs) naar metgezellen tegen Vingegaard. Dat is een teken van onzekerheid en zwakte. Je zou toch denken dat zo'n groot kampioen, zo geliefd onder het volk, dit niet nodig heeft.
    09-07-2024 09:10
    Van Aert gaat Pogacar in de bergen van z'n leven niet lossen. Tenzij nog eens vanuit een vroege vlucht en een paar honderd meter buffelen, maar dat noem ik niet lossen. En daar heeft Van Aert de vorm nu niet voor en die gaat ook niet meer komen in deze Tour.

    Ik denk dat Pogacar ergens wel angst heeft dat Vingegaard hem weer een uppercut gaat aansmeren, zoals in de 2 vorige Tours. Toen kreeg hij telkens minuten aan de broek. Vingegaard was gewoon (veruit) de betere klimmer toen.

    Dat speelt in zijn achterhoofd en maakt hem ergens onzeker. Wellicht had hij niet gedacht dat Vingegaard al zo goed zou zijn na zijn valpartij en vreest hij dat hij weer slaag gaat krijgen in het hooggebergte.

    Dus zoekt hij naar andere manieren om tegen dan een geruststellende voorsprong uit te bouwen. Zoals hopen dat Vingegaard hapt als hij geïsoleerd zit op terrein dat hem minder ligt.

    Pogacar is ook goed maar had volgens mij gehoopt om op San Luca, in de tijdrit of op gravel wat meer tijd te pakken op Vingegaard.

    Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat hij echt wakker ligt van Evenepoel op dit moment, die heeft hem bergop nog nooit weten te bedreigen tot dusver. Ik zie het eerder als een spel om Vingegaard uit zijn kot te proberen lokken, maar de Deen zijn sterkte is ook dat hij zich daar geen bal van aantrekt.
    09-07-2024 10:10
    Hoe vol kan je wel niet van jezelf zijn om deze analyses en predicties
    te uiten.....terwijl er veel kans is dat je voorspelde droomscenario's uiteindelijk
    de vuilbak in kunnen, en hopelijk ook wat betreft de renners waar je in adoratie voor overloopt.
    Als je zelfs Van Aert al de klasse en het niveau toedicht om Pogacar
    op een berg te kunnen lossen?
    Dan zou je best eens enkele etappe's uit de Tour van verleden jaar
    herbekijken, waar een Wout in topvorm, zonder enige ziekte of .blessure voorafgaand
    aan die Tour begon, en waar we in enkele bergetappe's wel heel confronterende
    tv-beelden te zien kregen, van dé Ventoux-beklimmer.
    Zoals het onthutsende beeld van een Wout die al zwalpend, haast van zijn fiets
    af flikkerde om een zware helling over te geraken. Of een andere bergetappe waar hij reeds
    op circa 25km van de finish moest lossen en geen enkele hulp voor Vingegaard was die het
    geluk had van toen Kuss nog bij zich te hebben.
    Zelfs Mathieu, die slechts molshopen over geraakt, slaagde in deze etappe erin om het
    nog tot 20km voor de finish te overleven.
    09-07-2024 11:17
    BADGIO bedoelt te zeggen : 'ik vind van Aert k*t'
    09-07-2024 12:05
    Badgio doet alsof ik hem/haar persoonlijk aanval. Zou bijna denken dat het iets zegt over diens adoratie voor Pogacar.
    Wat betreft Van Aert, ik zeg niet dat hij de vorm nu heeft om Pogacar te lossen bergop, maar mocht hij nog groeien naar topvorm in de laatste week, hij dit mogelijk wel kan... zie 21 juli 2022.
    09-07-2024 12:06
    Ik ben ook niet perse een fan van Pogi, maar het narratief dat Van Aert Pogikan lossen vind ik erg vermoeiend. Hij kan heel hard gas geven bergop en parkeert dan. In z’n wiel zitten Vingegard en Pogi. Als Pogi sterker is dan Vingegard, dan wint hi. En andersom. Ze eindigen allebei sws voor Van Aert.

    Als Van Aert er niet is, dan wint Vingegard ook als hij sterker is. En andersom.
08-07-2024 23:22
Ze proberen weer een leuke netflix serie te maken precies met al dat gestook tussen Pogacar en Vingegaard…
    09-07-2024 07:58
    Precies. Niet meer dan dat, maar heel ergerlijk. Zoals bij de f1 ook gebeurd is. Nefast voor de koers beleving. Gelukkig zijn de renners slimmer dan dat
09-07-2024 07:08
Ach mss is het beetje anders geschreven dan het is. Als je wil aanvallen , prima toch, maar niet zeuren als iemand niet wil meerijden
09-07-2024 11:58
Gaaaaaap, vermoeiend gastje die Pogacar.... De hele dag maar met Visma bezig....
08-07-2024 22:16
Pogacar heeft het alleen over het weekend maar ik zie woensdag ook wel kansen. Verwacht dat UAE het zwaar gaat maken zo'n 80km van de meet en hem zal proberen lanceren op de Puy Mary des Peyrol. Daarna 15km aan bochtige afdalingen met tussendoor onregelmatige heuvels.
    08-07-2024 22:26
    Die etappe zie ik als uitgelezen kans voor Pogi om eens Evenepoel weg te laten rijden en Visma in het verweer te duwen. Soms moet je eens gokken.
    08-07-2024 22:39
    Waarom zou Pogacar Evenepoel weg laten rijden. Als ie dat zo graag wil had ie dat gister toch kunnen doen. Als ie Evenepoel laat wegrijden moet hij het met de ploeg zelf opknappen. Hij heeft geel en immers de sterkste ploeg. Ik zou niet weten waarom Visma dat dan moet doen.
    08-07-2024 23:41
    @RV Daar staat Evenepoel te kort voor en vooral dat laatste klimmetje ligt Remco het best denk ik. Daarnaast zal Pogacar zelf liever tijd pakken als het kan.

    Maar ik denk wel dat we dat beeld nog zullen zien deze Tour om Vingegaard op kop te dwingen.
08-07-2024 22:35
Pogacar toch, richt je op je eigen performance... Laat je niet (af)leiden door t downplayen van je grootste concurrent. Dit gebeurt gewoon, so what?
    09-07-2024 08:46
    Er worden vragen gesteld vanuit een reporter over Vingegaard, dus dan geeft Pogacar daar antwoord op. Prima toch? We moeten toch niet willen dat we alleen maar van die nietszeggende politieke antwoorden krijgen als bv in het voetballen?
09-07-2024 07:43
Grote winnaar van deze tweestrijd: wij!
09-07-2024 09:10
Wat een vermoeiend interview
09-07-2024 10:25
Het is allemaal wat nerveus geneuzel omdat die volgende bergetappe wat lang op zich laat wachten. Woensdag, maar vooral zondag, smijten ze hun kaarten pas echt op tafel.
09-07-2024 10:57
Ik vond vooral Pogi er moe uitzien tijdens het interview. Ik vind dit altijd een goed teken of een renner diep ah gaan is of niet als iemands gezicht langer moe lijkt. Misschien was hij hier net wakker dan zou dat de wallen verklaren. Maar als dit midden op de dag is dan betekent dit dat Pogacar er niet beter op ah worden is. Vorige jaren begon hij ook moe te tekenen in zijn gezicht toen hij erdoor zakte. Ik zou zeggen als Visma en Soudal vandaag waaiers rijden. Zit Pogi vast wel bij, maar gaat hem zeker pijn doen want hij moet meerijden. Dan kijken of zijn wallen morgen er weer zijn en dan druk erop blijven houden. Of nog beter hem lekker laten aanvallen. Ik zag Pogacar echt dik winnen na de eerste ritten, maar misschien dat die Giro hem toch ook echt net teveel energie heeft gekost. Ik let morgen in ieder geval op de wallen van Pogacar;-)
    09-07-2024 11:47
    Hoe fit je ook bent: 88 x dezelfde vraag in net andere verpakking kan je best snel moe van worden.

Reacties zijn gesloten.

RIDE Magazine