Tadej Pogacar sluit superseizoen in stijl af met simpele solozege in Ronde van Lombardije
foto: Fotopersburo Cor Vos
zaterdag 11 oktober 2025 om 16:51

Tadej Pogacar sluit superseizoen in stijl af met simpele solozege in Ronde van Lombardije

De Ronde van Lombardije heeft de verwachte winnaar gekregen: Tadej Pogacar. De Sloveen reed op de Passo di Ganda weg uit de favorietengroep, achterhaalde vroege vluchter Quinn Simmons en kwam na een solo van 34 kilometer zegevierend over de streep. Remco Evenepoel werd tweede.

Het route van de Ronde van Lombardije was dit jaar hetzelfde als twee jaar geleden. Dat betekende starten in Como, finishen in Bergamo en een finale met de Passo della Crocetta (11,7 km aan 5,8%), Passo di Ganda (9,2 km aan 7,3%) en Colle Aperto (1,3 km aan 7,4%). Op de top van die laatste kuitenbijter was het nog drie kilometer naar de streep, maar de verwachting was dat topfavoriet Tadej Pogacar al eerder zijn duivels zou ontbinden.

Zaterdag 11 oktober 2025, Il Lombardia: Etappe (238 km)
Profiel-afbeelding voor Etappe
Start:
10:40 ( Como)
Finish:
16:42 ( Bergamo)

Lemmen en Vervaeke in de kopgroep
Vroeg in de wedstrijd ontstond een kopgroep van twaalf renners. Daarbij onder meer Filippo Ganna (INEOS Grenadiers), Quinn Simmons (Lidl-Trek), Michael Matthews (Jayco AlUla), Louis Vervaeke (Soudal Quick-Step) en Bart Lemmen (Visma | Lease a Bike). De andere aanvallers luisterden naar de namen Gal Glivar (Alpecin – Deceuninck), Walter Calzoni (Q36.5), Thibault Guernalec (Arkéa-B&B Hotels), Pello Bilbao (Bahrain Victorious), Bjoern Koerdt (Picnic PostNL), Mattia Bais (Polti VisitMalta), Lucas Hamilton en Victor Langellotti (bieden INEOS Grenadiers).

De twaalf vluchters kregen ongeveer drie minuten voorsprong. Met die voorsprong kwamen ze over de mythische Madonna del Ghisallo, die dit jaar vroeg in de koers lag en vanaf de gemakkelijkere kant beklommen werd. De renners namen wel de lastigere afdaling, waar Tom Pidcock in het peloton onderuit schoof. De Brit kon zijn weg echter vervolgen en sloot snel weer aan bij het peloton.

Lemmen in de kopgroep – foto: Fotopersburo Cor Vos

Ondertussen kreeg UAE Emirates XRG hulp van Red Bull-BORA-hansgrohe om de ontsnapping te controleren. Eenmaal op de Roncola (9,4 km aan 6,6%), met nog goed 140 kilometer te gaan, nam de ploeg van Pogacar wel weer zelf het initiatief. Het tempo ging omhoog en de groep dunde uit. Ook op de Berbenno (6,9 km aan 4,9%) en daarna bleven de troepen van de wereldkampioen de forcing voeren, maar in deze fase gaven ze de koplopers wel weer iets meer ruimte. De ontsnapping begon met drie minuten marge aan de Crocetta.

Pogacar vertrekt op Passo di Ganda
Op die Crocetta reed Simmons weg bij zijn vluchtgenoten en moesten in het peloton meerdere grote namen lossen. Onder meer Thymen Arensman, Ben Healy en de eerder gevallen Jai Hindley moesten eraf. Ondertussen zette Simmons zijn solo door. Hij kwam ook met voorsprong boven op de Zambla Alta (9.8km aan 3.3%) en zette vervolgens koers richting de Passo di Ganda. De verwachting was dat de koers hier echt zou ontbranden.

En dat gebeurde. UAE Emirates XRG voerde het tempo vanaf de voet op. Eerst met de afscheidnemende Rafal Majka, vervolgens met Jay Vine. Die laatste reed zo hard dat enkel Pogacar, Isaac Del Toro, Remco Evenepoel, Michael Storer en Paul Seixas bij konden blijven. Toen Vine zich opzij zette, op een kleine zes kilometer van de top, was het aan Pogacar zelf. De wereldkampioen versnelde en niemand had een antwoord. Ook Evenepoel reageerde niet eens. Het was voor Pogacar enkel nog zaak om Simmons te achterhalen.

Niemand te zien – foto: Fotopersburo Cor Vos

Op 3,1 kilometer van de top kwam de Sloveen bij de Amerikaan, op 2,8 kilometer van de top had hij hem achtergelaten. Pogi stoomde door en had bovenop de Ganda al meer dan een minuut op de eerste achtervolgers. Dat waren Simmons, Storer en Evenepoel, die de achtervolging leidde en zo Seixas en Del Toro overboord had gegooid. Eenmaal boven bleef de Belg druk zetten. Net voor de afdaling moest Simmons afhaken en in de afdaling liet ook Storer een gaatje. Evenepoel was duidelijk the best of the rest.

Terugkeren bij Pogacar was niet meer mogelijk. De Sloveen soleerde soeverein naar de zege. Hij liep richting de finish alleen maar verder uit ten opzichte van Evenepoel, al kwam dat deels ook doordat de Belg op de Colle Aperto nog even opgehouden door motoren. Evenepoel kwam binnen op bijna twee minuten van Pogacar, die voor de vijfde keer op rij de Ronde van Lombardije won. Met zijn vijfde zege evenaarde hij het record van Fausto Coppi. De Italiaanse wielerlegende won de Ronde van Lombardije in 1940, 1947, 1949, 1952 en 1953.

Shirt for ODRC EENDAG
RIDE Magazine
122 Reacties
11-10-2025 16:52
Qua spankracht is het wielrennen morsdood.
    11-10-2025 17:01
    De commentsectie is ook dood, enkel maar geklaag. Zoek een andere sport om naar te kijken.
    11-10-2025 17:49
    De keren dat ik hier gelezen heb dat de wielersport dood is vanwege een dominantie van een bepaald persoon of ploeg, en toch kijken nog steeds dezelfde mensen of komen hier met hetzelfde riedeltje.
    11-10-2025 17:52
    Ik kijk niet meer kom hier alleen voor de uitslagen. Scheelt wel een boel tijd toch een voordeel.
    11-10-2025 18:53
    Gelukkig heb ik deze 'wedstrijd' (one-man-show) niet gezien. Ook de herhaling of samenvatting zal ik niet kijken.

    WK Gravel was wel leuk, met een interessante ontknoping. Morgen de mannen kijken.
11-10-2025 16:54
Wie dit gelooft kent de geschiedenis niet.
    11-10-2025 17:01
    Is niet te geloven
    11-10-2025 17:12
    De beste wordt altijd beschuldigd. Neem Pogacar weg uit alle uitslagen dit jaar, en je moet exact hetzelfde zeggen over Van der Poel, Vingegaard en de laatste weken ook Evenepoel..
    11-10-2025 17:15
    @Steven_E, dat klopt niet. Van der Poel, VIngegaard en Evenepoel zakken er soms door, moeten lossen, moeten hun koersen zorgvuldig uitkiezen om te kunnen schitteren.
    11-10-2025 17:24
    Klopt máár, toch werd over Contador, Froome of Cancellara ook gezegd dat ze pakten. Terwijl die niet harder domineerden dan dat VdP, Vingegaard of Evenepoel zouden doen zonder Pogi (en zonder blessures).
    11-10-2025 17:25
    Anderzijds, dat doperen ging ook altijd in selectieve periodes, juist om niet betrapt te worden.

    Meest simpele verklaring is nog altijd dat Pogacar gewoon zo waanzinnig goed is.
    11-10-2025 17:32
    Cancellara won geen grote rondes, Froome en Contador reden nauwelijks eendagswedstrijden als ik me niet vergis. Pogacar rijdt én wint alles. Van de eerste tot de laatste dag. Ik zeg niet dat hij niet clean is, maar we moeten op z'n minst kritisch zijn. Als ik op Sporza José De Cauwer bezig hoor, dan hoor ik vandaag wat hij destijds over Armstrong zei. En Karl, als journalist, die is al jaren zijn kritische blik kwijt. Ik herinner me nog de woede-uitvallen van Armstrong en Bruyneel tgo. Sporza omdat ze kritisch waren over diens prestaties. Die journalistiek is volledig verdwenen.
    11-10-2025 17:39
    Wielerflits bekent kleur door insinuaties richting Pogacar niet eens meer te modereren.
    11-10-2025 18:13
    Daar zijn ze al heel lang geleden mee gestopt.
    11-10-2025 18:19
    Het is idd moeilijk te geloven dat Pogi van de eerste tot de laatste dag optimaal presteert zonder maar één slechte dag te kennen. Op alle gebied overklast hij alle andere renners, behalve Evenepoel bij het tijdrijden.
    11-10-2025 18:32
    Froome en Contador noemen als voorbeelden terwijl ze letterlijk beiden geschorst zijn geweest.
    11-10-2025 18:40
    MVDP en G. Thomas geloven het iig wel, en de rest van het pak wrs ook. Hoor geen andere geluiden, ook niet bij de journalisten.
    11-10-2025 18:50
    Tja, hij heeft nieuwe dokter sinds eind 2023, daarna is hij 10-15% verbeterd zonder nog ooit een zwakke dag te hebben en ik reken het tijdrijden niet mee. Misschien moet je eens zoeken op het bekendste filmpjeskanaal naar 'Pogacar's miracle doctor hides his dark secrets', een filmpje met diepgaande achtergrondinformatie over Pogi's huidige dokter Sola.
    11-10-2025 23:03
    Al geef je alle renners dezelfde doping en ook in dezelfde hoeveelheid, blijf je altijd verschil zien. De kunst is alleen om een middel te maken dat niet te traceren is en geloof maar daar zijn echt mensen mee bezig. Maar goed al stop je een ezel vol met doping ,harder rennen als een volbloed gaat het echt niet doen.
11-10-2025 16:54
The Beste Allertijden niet te stoppen.
Hopelijk nog vele jaren.
    11-10-2025 17:02
    Merckx is de grootste, dit niet
    11-10-2025 17:03
    Ja inderdaad. Vreselijk zeg, een spannende wedstrijd. Veel leuker om dezelfde renner consequent op dezelfde manier te zien winnen…
    11-10-2025 17:40
    Pfff de Roger heeft er nog altijd 1 meer
    11-10-2025 17:42
    Merckx pfffff..... Bij Pogacar altijd het niet bewezen argument dat hij doping gebruikt. Maar bij de drie keer gepakte 'meneer-mijn -broer-is-apotheker', gaat natuurlijk dat argument niet op.
    11-10-2025 21:31
    @petervanderham: geduld..... Pogi is hard op weg om hem van de troon te gaan stoten.
11-10-2025 16:54
De film die je al tig keer hebt gezien, is weer afgespeeld. Hier valt gewoon niks aan te doen. Het is niet anders. De rest kan alleen maar hopen dat The Terminator vroeg met pensioen gaat.
11-10-2025 16:55
Poh. Wat is erger? De totale dominantie van UAE en Pogacar of het totale gebrek aan variatie en tactieken van andere ploegen?

Wat dacht men vanochtend bij de ploegleiders van BORA? We gaan 100+ km mee rijden? Decathlon met 6 man stoer in het wiel, maar koers ho maar?

Hulde voor Simmons!
    11-10-2025 17:00
    Red Bull inderdaad de onnozelaars van de dag. Onbegrijpelijk dat zij aan het doen waren. Simmons man van de dag! Weergaloos gereden. De rest was op voorhand reeds uit te tekenen. Respect voor de grootsheid, maar qua kijkgenot zijn dit niet de meest boeiende koersen die ik me kan herinneren.
    11-10-2025 17:38
    Ze zijn alvast aan het oefenen voor volgend jaar.
11-10-2025 16:57
Kijk er nog iemand als Tadej meedoet?
    11-10-2025 16:59
    15 km hardgelopen, boodschappen gedaan, huis opgeruimd.. prima middagje..
    11-10-2025 17:01
    Ik niet. Als hij meedoet zet ik alleen nog de tv aan als MvdP in bloedvorm meedoet.
    En nee, zijn nationaliteit maakt me geen barst uit. De lol van wielrennen kijken zit voor zeker 90% in spanning
    11-10-2025 17:11
    Ja altijd….en dat blijft ook zo….ik zou ook graag dat mijn club elke wedstrijd zou winnen…en volgens mij zijn er hier ook die zo denken….maar ja als Waut ook alles zou winnen of Evenepoel dan was het allemaal oke.
    11-10-2025 17:17
    Zeker, ik kan deze superman wel waarderen!
    11-10-2025 17:42
    Als je na je huis opruimen en boodschappen doen een prima zaterdag hebt gehad ben je ook van een ander level.
    11-10-2025 17:49
    Mooiste koers dit jaar was de Giro, niet geheel toevallig dat Pogacar daar niét meedeed.
    11-10-2025 18:38
    Haha ja, ik ben de Pogacar van het licht huishoudelijk werk..
    11-10-2025 19:27
    Natuurlijk! Pogi is simply the best en ik kan er wel van genieten hoewel ik een andere renner als favoriet heb.
11-10-2025 16:58
Zelfs simpelweg de uitslag raadplegen is al niet meer spannend. Tot binnen 10 jaar.
    11-10-2025 18:16
    Devil is in the details! 'Tot binnen 10 jaar' kan ook morgen zijn.
11-10-2025 16:58
Volgend jaar schriftelijk doen? En dat een jaartje of 10? Kijken we daarna wel weer een keer of we het voor t echie kunnen doen
11-10-2025 17:01
Hopelijk blijven alle huilies lekker weg volgend seizoen en kan het weer gezellig worden.
    11-10-2025 17:14
    Ook jouw huilmodus weer gevonden?
11-10-2025 17:02
Pogacar pakt zijn 10de monument en is hard op weg om richting de 19 van Merckx te vlammen. Wat een kampioen.
Voor de zuurtjes in de reacties: En tóch kijken hè? En toen zo snel mogelijk naar WF!
    11-10-2025 17:04
    beetje zoals degenen die naar wf snellen om uit de hoogte te doen tegen de zuurtjes, zijn ook altijd dezelfden
    11-10-2025 17:06
    Nee hoor, niet gekeken. Nu.nl volstaat. Kijk alleen naar de uitslag. Zorgde er bij de AGR voor dat ik nog naar een leuke samenvatting kon kijken.
    Maar leg nu eens uit: wat is er leuk aan dit koersverloop? Dit is toch nooit jouw reden geweest om naar wielrennen te gaan kijken? Oprecht benieuwd naar je antwoord
    11-10-2025 17:09
    Chippen, ik leg liever nadruk op de eerste zinnen, jij liever op de laatste.
    Het is maar net welke schoen je het beste past.
    11-10-2025 17:31
    @attenoje; wil je me ajb vertellen naar welke assertiviteitscursus jij bent geweest? Dat werkt als een malle namelijk!
    11-10-2025 17:41
    Iemand die er voorkeur aan geeft om de werkelijkheid van die eerste zinnen te benadrukken, komt dat hier natuurlijk niet in de rest van zijn post overstemmen door zijn gebruikelijke bijdrage aan de polemiekpolonaise leveren.
    11-10-2025 17:48
    @Attenoje: mogen we ook nog kijken om voor de nummers 2,3, 17, 35 of 87 te supporteren ? Ik ben de totaal ongeloofwaardige dominantie van Pogacar net als velen ook kotsbeu maar vind de strijd om de plaatsen in de top-5 nog best leuk om volgen. En tja je kan het hebben over zure reacties, het verleden heeft helaas al te vaak bewezen dat wie ZO veel beter is dan de andere wereldtoppers meestal iets te verbergen had. Pas over 10 a 20 jaar zullen we weten hoe de vork aan de steel zat, het enige dat nu vaststaat is dat dergelijke totaaldominantie de koers gewoon kapot maakt. Alleen een paar blinde Pogacar-aanbidders blijven genieten van start tot finish en hebben blijkbaar geen nood aan enige vorm van spanning of tactiek in de koers.
    Nee hoor. Ben met vrouw en hond naar het strand geweest. Had ik zonder Pogacar ook gedaan, maar heb nu niets gemist. Echte grootsheid is vaak gewoon retesaai om naar te kijken. Heeft weinig met "zuur" te maken,
    11-10-2025 23:56
    Misschien eens een vergelijking maken adhv kilometers voorop en minuten voorop in die gewonnen monumenten…
    Merckx 7x San Remo, meestal in een groepsspurt of vlak vóór de tegenstand uit, dat dikt aardig aan.
    Soortelijk gewicht van overwinningen telt ook mee.
11-10-2025 17:04
Cian tiende, dat is bepaald niet slecht, die begint er door te komen, wie weet volgend jaar....
Je kan Pogacar moeilijk verwijten dat hij gewoon op dit moment de allerbeste is. Remco kan alleen maar beter proberen te worden op de heling een paar minuten de korte inspanning. Ten koste van het tijdrijden maar daar heeft hij alles al.
11-10-2025 17:07
Ik begrijp niet zo goed waarom degenen die dit wel goed kunnen smaken, problemen hebben met reacties van mensen die hier met weinig plezier naar kijken. Andersom evengoed.

Prima toch, dat het allebei kan. Ik benijd de andere kant van dit smaakspectrum wel, zou hier graag met plezier naar kijken en de spanning van een echte strijd minder missen.
    11-10-2025 17:17
    Mooi gezegd. Zou idd het allermooiste zijn. Wel kunnen genieten hiervan. Al is dat lastig als je van een spannende wedstrijd houdt. Ik zou het best vinden als Pogacar alles won, maar er zichtbaar iets meer moeite voor moest doen.
    11-10-2025 17:28
    Mijn mening: dit is ook niet mijn ideale koersbeeld qua beleving en spankracht maar ik kijk er nog wel liever naar dan naar een voetbalwedstrijd of zelfs een enerverende LBL waar uiteindelijk een meesterwieltjeszuiger als Gerrans het haalt.
    Wat me wel eningszins stoort is dat de onvrede met het koersverloop gepaard gaat met een gebrek aan respect voor de auteur ervan.
11-10-2025 17:08
Als je Pogacar wegschrapt dan won Evenepoel al die koersen met 3 minuten voorsprong, zou het dan wel goed zijn? Enorm veel respect voor allebei trouwens
    11-10-2025 17:16
    Voor de meeste Belgen wel ja. Meten met 2 maten is het.
    11-10-2025 17:21
    Evenepoel is menselijker. Zakt er ook wel eens doorheen en is nooit een heel jaar super.
    Mij maakt de nationaliteit niets uit
    11-10-2025 17:21
    Exact. Zonder Tadej was Remco z’n najaar straffer, dan dat Tadej z’n najaar was geweest zonder Remco … :-)
    11-10-2025 17:31
    Zonder Pogacar was Evenepoel in twee weken tijd wereldkampioen weg, wereldkampioen tijdrijden, Europees kampioen weg en Europees kampioen tijdrijden geweest. Vind je dat dan wel ‘menselijk’?
    11-10-2025 17:47
    Zou in ieder geval beter te verklaren zijn, aangezien Evenepoel zich al bij de junioren als supertalent manifesteerde, in tegenstelling tot Pogacar.
    11-10-2025 17:53
    Correctie: dan won Evenepoel EK, WK en Lombardije. Die reeks op zich zou geloofwaardig kunnen zijn gezien die in een korte periode liggen waar je perfect kan naar pieken. Won Remco in 1 seizoen de Strade, RVV, Waalse Pijl, Luik, Tour, EK, WK , Lombardije dan zou iedereen dit meer dan waarschijnlijk ook abnormaal vinden, toch ?
    11-10-2025 17:58
    Evenepoel won ik van februari tot nu al z’n koersen of werd 2e achter Pogacar.
    Oh wacht! Toch niet! Evenepoel heeft een half jaar over gedaan om op dit niveau te komen terwijl Pogacar al alles aan het winnen was tot nu met twee vingers in de neus nooit een slechte dag. Hou toch op met vergelijken en wat als Pogacar er niet zou zijn. Als hij er niet was waren de overwinningen niet allemaal naar een renner gegaan die nooit een slechte dag heeft.
    11-10-2025 19:46
    Is er een specifieke leeftijd waarop je je als toptalent moet manifesteren?
    12-10-2025 02:34
    Ja, de nieuwelingen (of de junioren als je te lang blijft voetballen). Geen enkele reden waarom je talent verborgen zou moeten blijven tot je beloftentijd.

    Punt bij Pogacar is dat hij hoogstwaarschijnlijk geen exceptioneel talent is, zoals Vos, Van der Poel en Evenepoel dat wel zijn, maar net als zijn voorganger Froome vooral exceptioneel reageert op de middelen die wielrenners tegenwoordig krijgen toegediend. Dat hoeft geen doping te zijn. Ketonen, Astma-medicatie en zelfs schildklier-medicatie zijn allemaal toegestaan.
11-10-2025 17:15
Wat een coureur, genieten dit!
    11-10-2025 17:36
    Een groupie in het wielrennen, dat zie je niet veel...
    11-10-2025 17:58
    Idd Poeske, hoe minder spanning hoe meer sommigen lijken te genieten. Die moeten dan misschien gewoon Pogacar zn trainingen beginnen live volgen, da’s vermoedelijk ook 6 uur lang “genieten” lol
11-10-2025 17:22
En dan denk je" "oh, jammer; niet op de NOS te zien".
En twee uur later: "Gôh; gelukkig geen tijd aan besteed".
11-10-2025 17:24
Zo, het najaar zit er gelukkig op.
Echt genoten! Van de vrije zaterdagen en zondagen. Pogi op kop en ik lekker met de familie de bossen in.
    11-10-2025 17:28
    Amen. Ik ben benieuwd wanneer de omroepen die het uitzenden bij UAE gaan klagen over de geminimaliseerde kijkcijfers. Alleen die hard fans blijven kijken en die zijn niet in de meerderheid
11-10-2025 17:27
Als bedrijf denk je wel drie keer na voordat je in deze sport stapt met de suprematie van Pogacar. Miljoenen erin stoppen om nauwelijks exposure te krijgen in de grote TV-koersen.

Waar ik vroeger bij elke (semi)klassieker en grote ronde voor de buis hing, kijk ik nu nauwelijks meer.

Dit is absoluut niet goed voor de sport in het algemeen. Zelfs de ploeg van Lance was niet zo dominant.
    12-10-2025 11:43
    En Lance was het alleen nog in de tour. Klassiekers waren wel spannend in die tijd
11-10-2025 17:34
Boven verwachting!
11-10-2025 17:34
Fantastische coureur inderdaad, maar genieten ... dat lijkt me een beetje provocatief bedoelt.
11-10-2025 17:39
Machtige zege. Exact hetzelfde draaiboek als de afgelopen koersen. Ligt dat aan Pogacar? Of ook aan de concurrentie?

Bij de demarrage van Pogi kon je op het gezicht van Remco al zien dat ie niets over had op dat moment. Deed niet eens moeite, en ging voor een tweede plek. Kan nu zijn gouden velo gaan veilen aan de hoogste bieder (SUS?) en volgend jaar op een zilveren fiets gaan rondrijden. Want die kleur past m beter.
    12-10-2025 07:59
    Ze hebben nochtans vervaecke voorop gestuurd!
    Wat is je volgende suggestie op tactisch vlak? Rekening houdend met het feit dat Pogacar veel sterker is dan de rest en er 4 uae renners bij de eerste 11 eindigen? Een concreet voorstel in plaats van vaag geblaat graag.
11-10-2025 17:40
Zes Nederlanders aan de start (2 DNF) en Bauke (38) als beste op 14 minuten...
    11-10-2025 17:45
    Hoezo Bauke? Die was toch favoriet.
    11-10-2025 17:49
    Je moet als Belg iets met je frustraties, zullen we maar zeggen....
    11-10-2025 17:55
    Bauke moet nog enkele weken bekomen na z’n podiumplaats deze week waar ie zich volledig over de nek voor heeft gereden :-)
    11-10-2025 18:04
    Ja, geen monument gewonnen dit jaar, dan krijg je dat. Maar er is altijd volgend jaar of het jaar daarop en dan komen er nog heel veel jaren aan. Maar dat laatste weet ik niet zeker, want als ik de legio commentaren hier lees, is de wielersport dood.
    11-10-2025 18:24
    Zowel Evenepoel als Mollena volledig weggefietst vandaag.
    11-10-2025 19:23
    @Monsieur61: wat een onzin alweer, precies of Evenepoel even zwak presteerde vandaag als Mollema terwijl Evenepoel andermaal de tegenstand voor plek 2 volledig degradeerde. Tijd om wakker te worden!
    11-10-2025 22:35
    @Oblomov Ik ben geen Belg, over frustraties zullen we het dus maar niet hebben. #wegwerpgebaarmakend
    Gewoon een feit.
11-10-2025 17:40
Wel spijtig dat ze opnieuw niet hebben geprobeerd om Vervaeke te laten meegaan in de vroege vlucht. Weer een gemiste kans!
    11-10-2025 18:11
    Haha, kwam hier om dit te lezen
11-10-2025 17:44
Fijn dat de beste renner weer wint.
11-10-2025 17:49
Ben lekker in de tuin bezig geweest, toen het ging regenen koersje Zwift Unlocked op Zwift gereden en zag nu net dat de koers een kopie van de laatste topkoersen is geworden, ben blij dat ik daar niet mijn tijd aan heb gespendeerd.
11-10-2025 17:58
Weergaloos!

Om te reageren moet je ingelogd zijn.