‘Tadej Pogacar rijdt na de Giro ook nog de Tour in 2024’
foto: Cor Vos
maandag 18 december 2023 om 08:02

‘Tadej Pogacar rijdt na de Giro ook nog de Tour in 2024’

Volgens La Gazzetta dello Sport rijdt Tadej Pogacar in 2024 óók de Tour de France. Zondag kondigde de organisatie van de Giro d’Italia al aan dat de Sloveen volgend jaar deelneemt aan hun ronde. Hij zou dus voor de dubbel gaan.

Het zou voor het eerst zijn dat Pogacar twee rondes in één jaar rijdt. In zijn debuutjaar als prof, 2019, betwistte hij enkel de Vuelta a España. De jaren erna reed hij jaarlijks alleen de Tour. Met succes, want in 2020 en 2021 stond hij in Parijs als eindwinnaar op het hoogste schavotje. De voorbije twee seizoenen moest hij wel zijn meerdere erkennen in zijn Deense rivaal Jonas Vingegaard en diens ploeg Jumbo-Visma.

De Ronde van Italië eindigt volgend jaar op 26 mei. Pogacar heeft daarna een kleine vijf weken om zich klaar te stomen voor de Ronde van Frankrijk, die op 30 juni begint in… Italië. Het Grand Départ vindt namelijk plaats in Firenze.

Overigens is het van 1998 geleden dat het iemand lukte om de Giro en Tour in hetzelfde jaar te winnen. Marco Pantani zorgde 25 jaar geleden voor de dubbel. In 2018 eindigde Chris Froome nog wel als derde in de Tour nadat hij de Giro gewonnen had. Datzelfde jaar werd Tom Dumoulin in beide wedstrijden tweede.

RIDE Magazine
55 Reacties
18-12-2023 08:33
Maar kan Pogi, met een Giro in de benen, werkelijk een 100% klaargestoomde Vingegaard in de Tour bedreigen?
Snap deze keuze niet helemaal van hem, of zou hij een AK in de Tour "laten schieten" voor OS en WK?
Wel een ideale manier om wat hiaten op te vullen in zijn reeds indrukwekkende palmares.
    18-12-2023 08:45
    Tour om in vorm te komen voor OS. Zullen er meer doen.
    18-12-2023 09:27
    Michel, het lukte Pogacar al niet toen hij wel optimaal voorbereid was, dus de Tour winnen is sowieso geen evidentie. Dan heel wijs toch om eerst die andere verbluffend mooie ronde proberen te winnen? Als als hij het roze al aan de muur heeft, dan is all-or-nothing minder ingewikkeld in de Tour denk ik. Helemaal tof vanuit alle hoeken.
    18-12-2023 13:09
    @Wim vorig jaar was hij niet optimaal voorbereid door zijn val met breuk in LBL.
    18-12-2023 14:14
    @Bierbrouwer, dat is dit jaar (2023). In 2022 was ie gewoon de mindere van Vingo.

    Pogi gaat gewoon de Tour meepakken vanuit UAE sponsorverplichting. GC laten lopen, etappezege zoeken en dan gerodeerd naar de OS.
    "Gerodeerd". Prachtig woord. Weet alleen uitsluitend door de context wat het betekent.
18-12-2023 08:42
Ik zou de combi Giro - Vuelta een stuk logischer gevonden hebben. Dan heb je grote kans beide ronden te winnen en dat rijtje compleet te maken. Nu heb ik toch het idee dat de keuze deels op andere gronden dan sportieve wordt genomen - een mooi starbedrag van de Giro en de wens van de sponsor om hem in de Tour te zien. Maar goed, misschien pakt het plan wel briljant uit. Het lijkt me in ieder geval wel dat hij het in het voorjaar rustig aan zal moeten doen, anders is hij halverwege het seizoen al flink opgebrand.
    18-12-2023 08:45
    Dat geeft te veel pieken in een jaar. aangezien hij rond OS ook goed zal willen zijn
18-12-2023 08:55
Vraag mij af waar hij dan gaat snoeien. Een voorjaar zoals vorig jaar + giro + tour lijkt me niet mogelijk.
18-12-2023 08:41
Giro voor de winst, tour voor etappes
    18-12-2023 08:57
    Iemand met de klasse van Pogacar rijdt niet meer voor etappes vermoed ik. Denk ook niet dat Jumbo dat toelaat. In de Vuelta '23 lieten ze REV niet rijden toen hij al een kwartier achter stond. Dat zal bij Pogacar het dubbele moeten zijn, wat ik niet snel zie gebeuren.
    Denk dat hij gewoon probeert om een klassement te rijden in de Tour, en dat hij tevreden gaat zijn met een tweede plek.
    18-12-2023 09:22
    Ik heb anders een vuelta gezien waarbij ze Evenepoel gewoon een aantal x hebben laten rijden hoor.
    18-12-2023 09:46
    @theking. Ja klopt, toen hij op pakweg een half uur stond. Toen hij op een gegeven moment weer richting de top-10 sloop mocht hij niet meer wegrijden en moest hij eerst weer tijd verliezen om in de vlucht weg te mogen.
    18-12-2023 11:01
    Ze zullen Pogacar niet laten rijden, maar dat heeft hij ook niet nodig om voor etappe-winst te strijden. Ook op 95% kan hij op veel aankomsten op zijn minst wedijveren met Evenepoel, Roglic en Vingegaard.
18-12-2023 09:09
Vreemd, waar zouden Ayuso en Almeida dan rijden. Ook de Tour, dus met 3 klassementrenners waarbij geen 1 (graag) knecht voor de ander. Of 2 voor het klassement en Pogacar met een ik zie wel waar ik uitkom benadering.

Meest logische is gewoon Ayuso en Almeida vol voor de Tour. Pogacar voor Giro en Vuelta wat hem meteen bij de allergrootsten zou zetten met 3 verschillende grote rondes en monumenten. OS met een klein peloton, landenteams en een parcours dat hem wel ligt maar geen klimmersparcours is, lijkt wel erg veel risico voor een kleine kans op winst. Gewoon rustig voorbereiden na de Giro en zien waar je uitkomt, in Pogacars geval altijd dicht bij winst. En dan vol op het najaar Vuelta- WK.
    18-12-2023 09:32
    vanuit gedeeld kopmanschap bij UAE is het inderdaad vreemd dat 'ie de Tour ook meepakt, daar had ik nog niet over nagedacht...
18-12-2023 09:45
moet wel eerlijk zeggen Panamaman, je bent volhardend. Als jij vindt dat 'ie Vignegaard heet, moet je daar zeker consequent bij blijven.

Ik zou ook niet durven beweren dat Vingegaard de betere ronderenner is, per se... maar wel dat hij veel beter omkaderd wordt.
18-12-2023 10:09
Ik snap niet goed hoe het najaar nog in zijn schema past. Het WK is dit jaar op zijn lijf geschreven, veel meer dan de Olympische Spelen. In zijn normale topvorm is hij daar torenhoog favoriet en ik zou denken dat die regenboogtrui toch hoog op zijn verlanglijstje staat. Maar raakt hij nog op niveau als hij ook al Giro en Tour achter de rug heeft en ook in het voorjaar nog ergens een piek legt? Dat lijkt me eigenlijk onmogelijk. Héél beperkt programma voor de Giro dan maar?
    18-12-2023 14:35
    Goeie vraag, Plank. Ik vraag het me ook af.

    Het enige dat in me opkomt is dat Inigo San Millan degene is die zich hier over ontfermt. Die man werd in 2004 reeds letterlijk omschreven als "een genie op het gebied van planning van traingen en het berekenen van piekvorm." (Ik heb een link naar het artikel van 'El Pais' gezocht maar niet gevonden)

    Verder doet hij al jarenlang onderzoek naar het metabolisme van Pogi en dat is ook zijn absolute specialisatie op medisch gebied. Twintig jaar geleden heeft hij hierover al innoverende onderzoeken gepubliceerd in samenwerking met Sabino Padilla, dokter van Indurain.

    https://www.linkedin.com/in/i%C3%B1igo-san-mill%C3%A1n-727860b5
    Zijn linkedIn pagina.

    Wat hebben we van Pogacar gezien in het verleden?
    Dat die er altijd staat wanneer het moet. Zijn piekvorm klopt als een bus. Het is niet omdat hij 2x geklopt is door Vingegaard dat hij daarom niet in piekvorm zat.

    Er is dus zeker en vast een plan? Maar welk? Waar gaat de super-piek liggen?
    In de Tour? Giro+ WK?

    @Lander

    Kan jij een en ander toelichten eventueel?
18-12-2023 10:20
Als nu ook Vignegaard nog even de Giro aan z'n programma toevoegt, kunnen alle bezorgdheden over gebrek aan spanning in Giro en Tour weer de prullenbak in en zijn we klaar voor een fantastisch wielerjaar.
Komaan Jonas, neem de handschoen op ;-)
18-12-2023 11:04
Behoorlijk vreemd om in dit jaar met OS en een gunstig WK dan Giro en Tour te combineren...
18-12-2023 11:46
Ik moet het nog zien. De Tour is niet logisch wanneer je er rekening mee houdt dat het WK-parcours Pogacar zeer goed ligt, dat hij de Vuelta nog nooit gewonnen heeft en dat zowel Ayuso als Almeida graag voor eigen kansen naar de Tour willen.
18-12-2023 12:05
Fantastisch! Dit is toch wat ik hoopte. Pogacar en Evenepoel samen in de Tour zal oorlog geven. Visma zal moeten klaar zijn. Stel je voor een ontsnapping Pogacar, Evenepoel en een VDP daar nog eventueel bij. Visma kan zonder een Van Aert als die niet start, serieus in de problemen gebracht worden.
    18-12-2023 12:34
    VDP rijdt de Tour op halve kracht, dus die zie ik niet echt een bepalende factor zijn. BIJ TVL zullen ze zich geen zorgen maken over hun eigen vermogen om te reageren, sterker nog, gezien de stijgende lijn die Jonas dit jaar liet zien is het niet uitgesloten dat hij er komend jaar nog een schepje bovenop doet. De vermogensmeter ging dit jaar bijna stuk in een ITT, kun je nagaan wat er bergop nog zou kunnen gebeuren. Zou het echt kicken vinden als Vingy dit jaar weer de dubbel met Vuelta doet.
18-12-2023 08:25
Het bericht die je wist dat ging komen
18-12-2023 08:33
Ik snap Pogacar wel. Op dit moment heeft hij nog geen antwoord op Vingegaard. Dus dan is het niet verkeerd om wat grote wedstrijden (zoals de Giro) proberen te winnen. Want als Tourwinst min of meer afhangt van een vallende of zieke Vingegaard en veel minder van het eigen niveau, dan moet dat voor een winnaarstype als Pogacar frustrerend zijn. Doel zal zijn om volgend jaar de Giro te winnen en voor het hoogste mee te doen op zowel Olympische spelen als WK (feitelijk en niet toevallig drie 'gaten' in zijn palmares). Die Tour pakt hij op halve inzet mee is mijn vermoeden.
    18-12-2023 10:37
    Inderdaad. Of Pogi nou opteert voor een avontuurlijke kalender of een lege als Lance Armstrong, in de Tour eindigt hij waarschijnlijk toch wel tweede. Dan is die eerste optie natuurlijk veel aantrekkelijker.
18-12-2023 08:55
We moeten er dan wel serieus rekening mee houden dat Pogacar zeer behouden gaat rijden in de Giro om nog wat over te hebben voor de Tour. Hij is de torenhoge favoriet voor de Giro en we kunnen hem al als winnaar invullen. Ik denk dat hij dat ook wel weet. De truc zal dus zijn hoe de Giro te winnen zonder al teveel inspanning te leveren. Dus, geen gekke solo’s als in 2022 in de Tour. Gewoon meerijden, ze allemaal naar huis rijden met het sprintje naar de meet en uitbouwen in de tijdritten. Hij zal wel moeten, als hij het in de Tour wilt bolwerken tegen een fitte Vingegaard en Roglic. Ik zie hem op pure klasse wel sowieso nog meedoen voor het podium, ik denk plek 3. Winst in de Tour lijkt mij uitgesloten tegen met name een Vingegaard in topvorm.
    18-12-2023 09:17
    Kleine rekensom… Giro, 21 dagen, 2 rustdagen, 10 etappes waar hij achter zijn ploeg naar de finish cruist, 2 tijdritten van 1,5 uur max.Blijft een 7-tal dagen waar hij eventueel een paar uur diep moet. Al die tijd wordt hij gepampert, gemasseert, voeding tiptop… Na de Giro heeft hij 5 weken om te ‘herstellen’… Een renner met zijn klasse verteert deze hap makkelijk, beste voorbereiding ooit op de Tour…
    18-12-2023 09:30
    Hii moet juist wel om de Giro te winnen op onverwachte momenten zoals ook de Strade rit in de Giro aanvallen, anders zou bijvoorbeeld een Thomas nog best dicht kunnen staan want die is ongeveer evengoed in een tijdrit..En Ineos heeft ook de afgelopen 2 Tours gezien , dus vermoeidheid stapelen en dan gaan ze denk ik in de rit naar Livigno proberen toe te slaan, maar als Pogacar dan al 5 minuten voorstaat heeft het geen zin meer dus daarom moet hij wel veel aanvallen en op onverwachte momenten
    18-12-2023 09:42
    Pogacar heeft (in principe) geen hoogtestage nodig om mee te doen voor podiumplekken. Vorig jaar reed hij in het voorjaar ook iedereen aan gort, zonder hoogtestage welteverstaan.
    Na de crash in LBL was zijn voorbereiding op de Tour ook verre van ideaal te noemen. Hier is hij in 1 etappe volledig door Vingegaard gekraakt, de overige etappes waren ze elkaar meer dan waard.

    Een Pogacar (zonder incidenten) zal de Giro op puur talent en doorzettingsvermogen winnen, zonder een voorbereiding van 3 maanden op El Teide. Roglic heeft vorig jaar bewezen dat hij 1 dag moet excelleren om die ronde op zijn naam te zetten. Aansluitend zal hij ook in de Tour dik in orde zijn, maar of dit voldoende is om Vingegaard te verslaan (met maanden aan voorbereiding) waag ik ernstig te betwijfelen.
    Een podiumplek kan hij prima behalen.

    Wel opvallend, omdat hij ook op de Spelen kanshebber wordt gezien en ik ga er voorzichtig vanuit dat hij dit jaar toch wel die Regenboogtrui wil/gaat pakken in Zwitserland.
    18-12-2023 09:53
    @polleke: het gaat er niet (alleen) om hoe vermoeiend de Giro is, maar meer om wat Pogacar anders zou kunnen doen in die tijd om sterker aan de Tour te beginnen.
    18-12-2023 10:51
    [quote]Roglic heeft vorig jaar bewezen dat hij 1 dag moet excelleren om die ronde op zijn naam te zetten.[/quote]

    ik denk dat het eergevoel van pogacar niet toestaat om een giro te winnen met één dagje excelleren, die wint liever met 5 ritzeges en 10 minuten voorsprong dan met wat afwachtende boni-sprintjes.
    18-12-2023 12:17
    @toiletduck… of niet doet…
    In de Giro zal het hem aan niks ontbreken qua begeleiding, daarna zit een gat van 5 weken om ev op hoogte te trekken. Hoe vaker je het bekijkt, hoe beter het er uit ziet…
18-12-2023 09:26
Best een logische keuze van Pogacar. Giro kan hij normaal gesproken zeker winnen en dan ga je met minder verwachtingen naar de Tour. Wellicht zouden ze in de Tour om de toch wat nerveuze Vingegaard uit zijn aprepo trekking door met 4 kopmannen aan de start te staan ( Yates, Pogacar, Ayuso en Almeida) en na een weekje kijken hoe het staat en om ste beurt aanvallen
18-12-2023 09:31
Ik had hem eigenlijk liever een stevig voorjaar + in topvorm naar de Tour zien gaan. Maar oké, voor dit soort renners moet het allemaal spannend en fris blijven en op MSR na heeft hij in het voorjaar zowat alles al gewonnen. Tenzij Roubaix, maar dat is toch de klassieker die hem op papier het minste ligt.

Benieuwd welke klassiekers hij nu zal rijden. Wellicht een Italiaans (RCS-)blok met Strade, Tirreno en MSR en dan op stage voor de Giro? Luik er nog bij?

Ik zie hier vaak de OS passeren als belangrijk doel, maar zoals al gezegd in het ander topic: Pogacar gaf eerder aan daar niet op te focussen omdat het parcours hem minder ligt. De tijdrit lijkt mij ook niet echt spek naar zijn bek. Dus ik vermoed na de Tour vooral nog eens vol inzetten op het WK.

Giro moet er natuurlijk (ooit) eens bij op zijn palmares. Al schat ik hem minder kansloos in ten opzichte van Vingegaard in de Tour dan anderen hier, met een verraderlijk parcours en een Visma zonder Roglic en Van Aert. Dus vol op de Tour inzetten had ik ook wel logisch gevonden. Met 3 Tourzeges kom je toch wel in een heel select rijtje terecht.

Kan nu nog natuurlijk en UAE moet toch wel in staat zijn om Visma onder druk te zetten met meerdere speerpunten.
    18-12-2023 09:47
    Ik denk dat het een heel karig voorjaar gaat worden voor Pogacar. Wellicht dat hij in Vlaanderen als nummer 1 aan de start staat, maar met een Giro, Tour, OS, WK op het programma zie ik geen ruimte voor de Waalse klassiekers. Een MSR in het begin zou een mogelijkheid zijn, maar ik ben benieuwd waar hij zijn hoogtestage aan vooraf gaat stoppen. Het is (zelfs voor Pogacar.. de beste renner ter wereld) onmogelijk om vanaf Februari - September op de toppen van je kunnen te zijn.
    Daarnaast lijkt het me ook geen renner die ergens "halfslachtig" aan de start staat
18-12-2023 10:01
Legt zich er bij neer dat de tour winnen niet gaan lukken tegen een Vingegaard dus pakt hij het zo aan voor minder druk. dat snap ik wel
18-12-2023 10:49
Thats my boy
Was er geen Uitdebroeks nieuws de afgelopen dagen? Ik heb last van ontwenningsverschijselen.
    18-12-2023 14:44
    @Kieft

    https://www.wielerflits.nl/update/wielerflits-nu-ook-te-volgen-via-whatsapp-kanalen/

    Nieuws over Cian wordt enkel via Whatsapp gedeeld.
    Hè ja, net wat ik nodig heb. Nog een Whatsapp berichtendienst om mijn aandacht nog verder te slopen.
18-12-2023 12:15
Je zou je ook kunnen afvragen of Pogacar 100 procent moet zijn om deze Giro te kunnen winnen, dat zal ook afhangen van de concurrentie die komt opdagen. Vingegaard, Carapaz, Roglic, Mas, Geoghegan Hart, Evenepoel, Thomas (wil ook de dubbel doen) en Kuss gaven eerder al aan naar de Tour te zullen gaan. Voor de Giro heb je dan momenteel Van Aert (klassement?), Yates en Caruso. Misschien komen daar dan nog Bernal, Landa(?), Vlasov/Hindley en O'Connor/Gall bij. Alle respect voor die jongens, Pogacar in z'n beste doen heeft hen in eerdere rittenkoersen al op tien minuten en meer gereden. Daarbij krijgt hij ook een dag of zes om echt in koers te komen, dan is er de Strade Bianche-etappe. Het is eigenlijk geen renners gegeven om deze dubbel aan te gaan, zelfs Contador beet er z'n tanden op stuk, maar als er een is die nog beter in de Tour zou kunnen zijn dan in de Giro is het Pogacar wel.
    18-12-2023 14:10
    Ik heb net een artikel gelezen waar men in het kamp van Pogacar, ook van de mening overtuigd zijn dat het één het andere niet hoeft uit te sluiten. De key-factor zou zijn dat de Giro editie van '24, maar liefst 10.000 hoogtemeters minder telt dan die van '23....en de combo voor hun dus niet onbehapbaar lijkt ( uiteraard geen statement over Pogi's rol of ambitie's in de Tour)
    En ja, ook al lijkt dit een onmogelijke missie....hoe leuk zou het voor Pogi niet zijn indien hij de Giro wint, het samen met Yates, Ayuso en Almeida als méde kopmannen, met zelf een rol zonder druk, het kan opnemen tegen Vingegaard die als énige kopman met enkel Kuss als bodyguard zal rijden, en daarbovenop nog Roglic en REVket die mogelijks tijdelijke bondgenoten zouden kunnen zijn voor Pogacar?
    18-12-2023 14:25
    Roglic en Evenepoel als bondgenoten zie ik niet gebeuren. Evenmin als Roglic en Pogacar.
18-12-2023 13:04
Pogacar in de Giro voor het roze. In de Tour in een vrije rol, etappes pakken, Vingegaard ontregelen, OS voorbereiden etc. Ayuso en Almeida puur voor het klassement. De Giro en Tour winnen achter elkaar lijkt zelfs voor Poga te ambitieus.
    18-12-2023 13:07
    Een vrije rol krijgt hij alleen maar van de concurrentie en dan alleen als hij Vingy een kwartier voorsprong geeft in de eerste week. Mocht dit niet gebeuren zit de Deen altijd op zijn wiel.
18-12-2023 14:32
Dat niet Cavendish, maar uiteindelijk Pogacar het record van Merckx pakt...
18-12-2023 15:56
Ben benieuwd wie de.kopman van UAE gaat worden in de tour. Vast niet pogi. Zal ayouso worden gok ik. Vindt hem de betere t.o.v. almeida. Of zal het yates worden. Hoewel hij niet als kopman aangetrokken is.
18-12-2023 08:47
Test
18-12-2023 09:38
Ik snap datvPogacar het roze ooit wil winnen en dat ie het ook wilt doen voordat een nieuwe generatie klassemntsrenners opstaat en het dus weer nog moeilijker wordt om de giro te winnen, maar daarnaast vindt ik het toch ook jammer voor de tour. Ik weet nooit zo goed d wat ik moet vinden van of Vignegaard echt intrinsiek de betere ronderenner is of niet. In wegritten heb ik het idee dat vignegaard maar 1x volledig op eigen kracht beter was dan Pogacar, namelijk op de Ventoux in 2021. Galibier en Granon 2022 was het ploegenspel, Hautacam 2022 was Pogacar zelf nog gevallen en maakte hij het wedstrijdverloop het moeilijkst voor zichzelf door van ver aan te vallen terwijl hij juist de explosievere is (hij moest natuurlijk wel vanwege zijn achterstand, maar puur qua type renner, was deze manier van koersen meee in het voordeel van Vignegaard) en in de tour van 2023 brak het gebrek aan basis hem op in de tijdrit en de etappe naar courchevel. Hoeveel tijd Pogacar verloren zou hebben op de Col de la Loze als hij een goede voorbereiding had isnook maar giswerk, hoewel je wek verwacht dat Vignegaard daar alsnog beter tot zijn recht komt. Aan de andere kant heeft hij het Vignegaard in 2023 wel heel vaak moeilijk gemaakt. In 2022 werd Vigengaard nooit uit het wiel gereden in een spurtje bergop/laatste km. In 2023 gebeurde dat op de gramd colombier en de puy de dome.Als je de naar de tijdritten kijkt (en die van passy naar comoix niet meetelt omdat de inzinking van Pogacar daar al deels begon) dan staat het 2-2. Als laatste wil ik nog even toevoegen dat het beter zijn in lange slopende bergetappes op grote hoogte, niet per se gelijk staat aan het beter zijn in grote rondes, ook in de laatste kilometer weg kunnen sprinten is een belangrijke kwaliteit, naast natuurlijk het tijdrijden en uit de problemen kunnen blijven op het vlakke. Kortom, hoewel voor mijn gevoel Vignegaard denknik ook intrinsiek de betere ronderenner is, heeft ie wel vaak een groter voordeel gehad van de omstandigheden en heeft een 1v1 duel met beiden op volle kracht en gelijke omstandigheden eigenlijk nog niet plaatsgevonden (wat een verdienste van Jumbo is, zeker als je kijkt naar 2022), en dat gaat het dus in 2024 ook niet doen. Dat is jammer want Pogacar is de enige die het Vignegaard (zelfs met omstandigheden die licht in het voordeel van Vignegaard waren) moelijk heeft kunnen maken.
    18-12-2023 11:43
    Ach, ach, Panamaman. Zoveel woorden, zoveel kronkels. Mag best hoor, aan de hand van voorbeelden laten zien dat volgens jou P beter is dan V, maar beledig onze intelligentie niet door te zeggen dat de tijdrit in de Tour dit jaar niet meetelt omdat P toen al aan zijn 'inzinking' begon. Zo kan je alles recht breien wat evident krom is.
    18-12-2023 15:40
    Ik vind Vignegaard nog steeds beter dan Pogacar hoor. Wat ik alleen probeer te duiden is dat het nooit een 100% eerlijk man tegen man gevecht is geweest. In die tijdrit had Vignegaard denk ik ook gewonnen van een Pogacar in absolute topvorm, maar dan bijvoorbeeld met 30-45 sec ipv meer dan anderhalve minuut. Op de Granon had ie misschien 1 minuut gepakt ipv 3 en op de col de la loze 1 a 2 minuten ipv 7.

Reacties zijn gesloten.