Supermarktketen Conad prijkt vanaf 2025 op witte trui in Giro d’Italia
foto: LaPresse
vrijdag 20 december 2024 om 11:56

Supermarktketen Conad prijkt vanaf 2025 op witte trui in Giro d’Italia

Supermarktketen Conad heeft zich voor de komende drie jaar verbonden aan de Giro d’Italia. De naam van de grootste supermarktketen van Italië zal prominent te zien zijn op de geheel witte trui van de leider van het jongerenklassement. Ook verbindt Conad zich aan enkele nevenactiviteiten als de BitiScuola en FantaGiro.

De Maglia Bianca van de Giro d’Italia krijgt dus een nieuwe sponsor. De Italiaanse identiteit, internationale groei, sterk lokale aanwezigheid én focus op jeugd en duurzaamheid benoemen de twee partijen als basis van hun samenwerking. Deze gedeelde waarden maakte Conad voor de organisatie van de Italiaanse ronde de ideale sponsor voor het jongerenklassement.

Naast het verschijnen op de witte jongerentrui zal Conad via de BiciScuola en FantaGiro ook aanwezig zijn in de Giro d’Italia. BitiScuola is een project van de Giro, waarin scholing omtrent fietsen en verkeersveiligheid aan basisschoolleerlingen wordt aangeboden. FantaGiro is de door de Giro opgerichte ‘fantasty league’ voor de Italiaanse koers.

RIDE Magazine
RIDE Magazine