Stef Clement kritisch voor Belgische media na opgave Evenepoel: “Ze maken eigen renners kapot”
Foto: Cor Vos
zondag 20 juli 2025 om 09:24

Stef Clement kritisch voor Belgische media na opgave Evenepoel: “Ze maken eigen renners kapot”

Volgens ex-renner en NOS-analist Stef Clement moeten de Belgische media oppassen met hoe ze hun renners aanpakken. Clement wijst erop dat Remco Evenepoel en co onder een enorme druk moeten presteren, met name door die media.

“Remco krijgt geen rust”, stelde Clement in de NOS-talkshow De Avondetappe na de veelbesproken opgave van Evenepoel in de Tour. “Het hele land zit het hele jaar achter hem aan. Toen hij op die postbode is gebotst, stond het hele dorp buiten.”

“Het is zonde dat het vergrootglas van de hele Belgische journalistiek op hem wordt gericht. Ze hebben een geschiedenis van de eigen renners kapot maken. Arnaud De Lie gaat er onderdoor, Evenepoel rijdt alles wat goud is nog aan elkaar maar lijkt intussen ook aan de druk onderdoor te gaan. Het verandert niet. Frank Vandenbroucke is er aan onderdoor gegaan, en Tom Boonen ook.”

Clement stelt dat hij daarom medelijden heeft met Evenepoel. “Eigenlijk is Mathieu van der Poel de gelukkigste Belg ter wereld, omdat hij als Nederlander wordt beschouwd. Hij kan daar wonen en zijn hele leven opbouwen, maar omdat hij een Nederlands paspoort heeft laten ze hem toch iets meer gerust dan ze met hun eigen renners doen. Dat is ’the best of both worlds’.”

RIDE Magazine
75 Reacties
20-07-2025 13:04
Ik begrijp dat het zo niet moet?

https://sporza.be/nl/2025/07/20/lotto-heeft-grote-plannen-met-jarno-widar-op-basis-van-waardes-moet-hij-nu-al-met-top-meekunnen~1753006780058/

(het artikel is wel wat genuanceerder dan de kop)
    20-07-2025 13:40
    Dat hadden ze ook met Van Eetvelt in de Tour.
20-07-2025 10:22
Pissen in de eigen vijver. Goed bezig Stef!
20-07-2025 13:05
Het is gewoon het route boek. Als je dan 4x HC ( op 1 dag) ziet staan, dan zinkt hem de moed al in de schoenen . En dan komt meneer de analist en die wijt de opgave aan de media.

Reacties zijn gesloten.

RIDE Magazine