Steekspel van Visma | Lease a Bike mag niet baten: Tadej Pogacar houdt opnieuw huis in Dauphiné
Foto: Cor Vos
zaterdag 14 juni 2025 om 16:17

Steekspel van Visma | Lease a Bike mag niet baten: Tadej Pogacar houdt opnieuw huis in Dauphiné

Tadej Pogacar heeft ook de zevende etappe in het Critérium du Dauphiné naar zijn hand gezet. De Sloveen koos op iets meer dan tien kilometer van de streep zelf het hazenpad, nadat Visma | Lease a Bike heel de dag had geprobeerd om hem het leven zuur te maken. Pogacar gaat zo met een ruime bonus naar de slotdag.

Daags na de verschroeiende uithaal van Tadej Pogacar in de zesde etappe naar de Col de la Cry, was het voor de andere klassementsmannen toch weer even herbronnen. De waardeverhoudingen waren immers duidelijk, maar toch sprak Jonas Vingegaard zich al voor de start strijdlustig uit om opnieuw iets te proberen. De bal lag duidelijk in het kamp van Visma | Lease a Bike in een etappe met liefst 63 kilometer klimmen.

Met de Col de la Madeleine (24,6 km aan 6,2%) en Col de la Croix de Fer (22,4 km aan 6,9%) stonden twee bekende Alpenreuzen op het menu. De finishstreep was dan weer getrokken in skidorp Valmeinier 1800 (16,5 km aan 6,7%), een verlengstuk van de Col du Télègraphe.

Spervuur Visma | Lease a Bike
Visma | Lease a Bike nam dat zogenaamde aanvalsplan voor Jonas Vingegaard behoorlijk serieus. Victor Campenaerts was namens de geelhemden iets na de klok van 14 uur meteen de eerste aanvaller van de dag. En ook andere Visma’s roerden zich: eerst testte Sepp Kuss de benen en vervolgens trok Matteo Jorgenson – nota bene de nummer vijf in het algemeen klassement – eigenhandig in de aanval. De Amerikaan reed het hele peloton aan gort.

Visma | Lease a Bike probeerde het – foto: Cor Vos

Dat was helemaal niet naar de zin van UAE Emirates XRG, de ploeg van Tadej Pogacar. Zij smoorden poging na poging in de kiem en wisten uiteindelijk ook de aanval van Kuss te neutraliseren. De voormalige Vuelta-winnaar gaf echter niet op en probeerde het dan nog maar eens, deze keer wél met succes. In enkele schuifjes kwamen zo een vijftiental renners voorop te rijden.

Hun namen? Naast Kuss, ook Santiago Buitrago en Torstein Traeen (Bahrain Victorious), Bruno Armirail (Decathlon AG2R), Sergio Higuita (XDS Astana), Ben Healy (EF Education-EasyPost), Ivan Romeo en Andreas Leknessund (Uno-X Mobility), Guillaume Martin-Guyonnet en Clément Braz Afonso (Groupama-FDJ), Alexey Lutsenko (Israel Premier-Tech), Romain Bardet en Juan Guillermo Martinez (Picnic PostNL), Louis Meintjes (Intermarché-Wanty) en Jordan Jegat (TotalEnergies).

Geïsoleerde Pogacar
Die laatste was op net geen vijf minuten in het algemeen klassement geplaatst, waardoor de vlucht geen supergroot gevaar vormde. Toch gaf Visma | Lease a Bike het daarmee nog niet op. Na het gevaar op de Madeleine, trok Campenaerts ook in de laatste vijf kilometer van de Croix de Fer het tempo grondig de hoogte in. En ook Jorgenson mocht met de top in zicht nog even aan de bak. In hun spoor? Naast Vingegaard en Pogacar, alleen nog Remco Evenepoel, Florian Lipowitz, Paul Seixas, Maxim Van Gils. De laatste Pogacar-pion, Pavel Sivakov, ging even overboord, maar herstelde zich gelukkig voor de wereldkampioen snel.

Het ideale moment voor vroege vluchter Sepp Kuss om zich te laten uitzakken. Alleen, het zwaarste klimmerswerk was intussen achter de rug en dus kon in het tweede deel van de afdaling nog wat volk terugkeren in het peloton. Daarbij opvallend genoeg geen extra ploeggenoten van Pogacar, die alleen op Sivakov zou kunnen rekenen. De wereldkampioen kwam hem op een bepaald moment zelfs eigenhandig van bidons voorzien. Visma | Lease a Bike was daarentegen nog met vier renners present, klaar om de Sloveense alleskunner opnieuw te bestoken op de laatste beklimming.

Bardet reed een ijzersterke koers – foto: Cor Vos

Voorin toonde Romain Bardet zich intussen met voorsprong de sterkste vluchter van de vijftien. Op zijn voorlaatste koersdag ooit, reed hij al de rest uit het wiel en deed hij een ultieme gooi naar een gedroomd afscheid. Alleen moest hij ook wijken voor de realiteit: het peloton onder leiding van Sivakov gaf hem niet eens een minuut toe. In de vallei moest de Fransman van dsm-firmenich PostNL zich helemaal leegrijden om zijn voorsprong te behouden. Hij begon uiteindelijk met een halve minuut aan de slotklim.

Opnieuw Pogi zelf
Op 13 kilometer van de streep opende – opnieuw – Sepp Kuss de debatten in het peloton, net op het moment dat Bardet werd ingerekend. Sivakov bleef rustig bij Pogacar en wist met zijn laatste krachten de sterke Amerikaan terug te nemen. Pogacar kwam door die poging wel geïsoleerd te zitten. Geen probleem, dacht de Sloveen. Hij zette op 12 kilometer van de streep zelf zijn inspanning in. Vingegaard probeerde wel enkele meters te volgen, maar moest dan al gaan zitten.

Was de koers dan opnieuw snel gereden? Nee, want grandioos weggereden werd de Deen ook niet. Kilometerslang bleef zijn voorsprong tussen de 15 en 25 seconden van Pogacar hangen, waardoor de wereldkampioen nooit op zijn lauweren kon rusten. Al de rest keek wel gauw tegen de minuut aan: Florian Lipowitz was de derde man in koers, en pas ver daarna vond Remco Evenepoel zijn tempo.

In de laatste kilometers kwam Pogacar nooit in de problemen, maar Vingegaard ook niet. De Deen moest uiteindelijk 14 seconden toegeven op de finishlijn. Dankzij zijn rush van gisteren, kan de geletruidrager zo met een ruime bonus naar de slotdag van het Critérium du Dauphiné.

RIDE Magazine
116 Reacties
14-06-2025 16:18
De tempocols liggen Remco duidelijk beter dan Pogacar.
Terwijl de korte klimmen Tadej een ietsje beter liggen, rijdt Jonas op de lange hellingen Tadej steevast op minuten.

Jonas heeft een plan, Remco heeft een uitleg, Pogacar heeft een gave.

Tot zover de Grote Drie.
    14-06-2025 16:20
    En wat heeft Florian Lipowitz volgens uw kennersblik?
    14-06-2025 16:22
    Ja en Jorgenson is ook een betere ronderenner dan Remco volgens jou
    14-06-2025 16:24
    @A.M.M. Jonkers

    Daar waar in Remco overduidelijk een meervoudige Tourwinnaar schuilt, is Lipowitz hooguit een mindere versie van Talansky.
    14-06-2025 16:25
    @Frimotje

    Mocht Jorgensson de kopman van Soudal zijn, en niet moeten knechten, dan wellicht wel ja.
    14-06-2025 16:25
    Grote 3 zijn er niet….het is dat Pogacar rustig aan deed en nog ff aan morgen denkt.
    14-06-2025 16:27
    Vingegaard heeft een plan????
    Hoe hij in de Tour voor de 2 e plek gaat rijden dan toch
    14-06-2025 16:32
    Goed plan
    14-06-2025 16:40
    Pogi heeft vooral Mauro Gianetti…. Nog steeds een schande dat deze doping boef de baas van Pogi kan zijn
    14-06-2025 16:52
    Naar welke koers heb je gekeken Midi? Komt op 2,40 binnen.
    14-06-2025 17:30
    Hij is met jullie kloten aan het spelen heren, in andere woorden; het was cynisch bedoeld.
    14-06-2025 17:37
    Angstig stil bij WF als het om de prestaties Lipowitz gaat.
    Hij is Evenepoel in het ‘Best of the rest’ klassement toch aardig aan het overklassen.
    14-06-2025 18:47
    Je kunt op zijn .jn
    14-06-2025 20:47
    @WF25: Klopt, maar dan moet je wel met de botte bijl door het peloton. EPO-zondaar Grischa Niermann schreeuwt ook instructies in het oor van Vingegaard, Steven De Jongh bij Milan, Andreas Klier bij Healy, Hincapie, Basso en Contador hebben ook elk hun eigen ploeg opgericht,...
    15-06-2025 07:10
    Midi
    Jij bent blind of hebt nooit leren lezen en/of slechthorend of gewoonweg dom. Niemand heeft ooit beweerd dat Remco beter is dan Pogacar bergop. Enkel heeft José DC op Sporza gezegd dat gelijkmatige cols Remco iets beter liggen.
14-06-2025 16:24
Welk steekspel? Ik heb enkel Kuss zien aanvallen en erna een verkoudheid zien oplopen.
    14-06-2025 16:45
    Eerst sepp als sateliet rijder dan tullet en dan nog eens een aanval van sepp
    14-06-2025 17:44
    @justme : grappig jij kent ze allemaal persoonlijk bij voornaam, en je noemt Sivakov een Russische Frans. Iets van selectieve voorkeur? Het is vrij simpel: Pogacar is hier de sterkste en heeft dat duidelijk laten zien. Hoe dat zich in de Tour ontvouwt weet niemand, tenzij je een glazen bol hebt
14-06-2025 16:42
Remco heeft vanwege een extreem matig veld een keer de Vuelta gewonnen, maar zal nooit de Tour winnen.
Hij is wat het grote ronden werk meer van het niveau Carapaz, renners die als de tegenstand laag is een GT kunnen winnen maar kansloos zijn tegen de echte GT toppers.
Remco kan zich beter op de klassiekers en af en toe een monument winst richten.
    14-06-2025 16:52
    Als je de top 10 van die vuelta opzoekt was die heus zo zwakbezet niet (carapaz reed hem trouwens ook). Los van dat, de giro kan zeker nog een hoofddoel in zijn carrière worden, maar is misschien wat moeilijker te combineren met het voorjaar. Algemeen heb ik het gevoel dat hij een een soort Limbo zit, als hij nu die grote rondes helemaal laat vallen blijft er toch ook niet zo veel over voor hem, hij is ook te goed om puur als rittenkaper naar GT´'s te gaan
    14-06-2025 17:08
    Hij heeft het perfecte lichaam voor de tijdrit en het vermogen om in eendaagse koersen daarmee de concurrentie achter zich te laten als hij de gashendel helemaal opendraait, zoals v Aert dit voorjaar ook mee heeft mogen maken, zeker ook omdat een medevluchter maar weinig aerodynamisch voordeel heeft als ze achter hem rijden en andersom hij wel als hij in het wiel zit.

    Maar voor de grote rondes in de bergritten valt dat lichamelijke voordeel weg en lijkt het er ook op dat hij heel veel van zijn lichaam moet vragen om op een gewicht te belanden dat hem mogelijk een kans geeft bergop.

    Vorig jaar kon Remco zichzelf nog allerlei excuses voorhouden waarom hij niet mee kon, maar de realiteit dat hij niet eens in de buurt komt van Pogacar en ook Vinegard zal nu steeds meer bij hem binnendringen. En dan komen er ook nog andere jongeren aan die Remco voorbij streven waardoor hij zal gaan beseffen dat hij een top 5 renner is voor de Tour. Dat gaat iemand met het grote ego van Remco niet nog jaren volhouden, hij zal een rittenkaper worden en a la Carapaz als het een keer allemaal mee zit voor een Vuelta of Giro gaan.
    Maar een meervoudig Tour winnaar zit er niet in bij hem.
    14-06-2025 17:33
    En dan wordt hij elke eendagskoers eraf gereden door een Pogacar en/of van der Poel.
    Ik zie zo niet in welke eendagskoers hij dan echt topfavoriet is.
    14-06-2025 17:42
    Simpel maar misschien ook wat confronterend: de wedstrijden waarin ze niet mee doen
    14-06-2025 18:04
    Ik heb het hier ooit nog gepost, hij zou een carrière a la Valverde moet nastreven
14-06-2025 16:29
“Wat een Dauphine!” aldus Renaat.
Het zal wel aan mij liggen, maar dit is vrij saai om naar te kijken toch?
    14-06-2025 16:32
    Zoals alle koersen waar Superman meedoet
    14-06-2025 16:42
    Helemaal eens
    De moed zakt me al in de schoenen als ik dit zie…wordt weer een vreselijk saaie TDF
14-06-2025 16:56
Pogacar vandaag de echte winnaar en de morele winnaar. De mythe dat Pogacar “te pakken is” in loodzware bergritten met meerdere zware cols kan de vuilbak in. Heeft gewoon meer inhoud en hardheid vergeleken met een paar jaar geleden. Vingegaard rijdt normaal gesproken voor plek 2. Evenepoel
zijn optreden in de bergen was niet bemoedigend en zal nog flink moeten verbeteren om podium te halen in de Tour.
    14-06-2025 18:22
    Morele winnaar? Die gast is gewoon zo zo sterk dat hij bijna kan doen wat hij wilt. Als je hem dan ook nog de morele winnaar kan noemen. Nee, hij is gewoon de winnaar zonder enig verhaal. Ik ben blij dat ik achteraf gekeken heb zodat ik door kon spoelen. Daardoor voel ik mijzelf vandaag ook een beetje een morele winnaar.
    14-06-2025 18:53
    Nog ff in de finale een bidonnetje naar je hard werkende knecht brengen, geniaal hahaha
    14-06-2025 19:02
    Idd Guusghovd, de morele winnaars zijn deze die vandaag niet de hele rit live hebben moeten kijken. Blij dat ik erbij was bij die groep :-)
    14-06-2025 20:39
    Heerlijk al die zuurpruimen die “niet meer kijken want saai”.
    Met een ander vlaggetje achter de renner of ploeg had je de vloer onder hun stoel moeten dweilen. Nietwaar Rempo?
14-06-2025 16:26
Ik denk zonder flauwekul dat je Evenepoel mag afschrijven als kandidaat Tour Winnaar dit jaar. Hij zit geen moment zelfs in de buurt, probeert geen moment te volgen omdat ie weet dat het er niet in zit, was in Luik Basten Luik ook totaal niet in de buurt van Pogacar, en krijgt vandaag weer een enorme veeg uit de pan met flink wat minuten. Ik denk dat hij voor de plekken 3-6 strijdt in de Tour.

Vingeaard zie ik als enige concurrent omdat hij wel in de tijdrit tijd pakt, is goed in vorm. Pogacar wederom een ongelofelijke klimmer.
    14-06-2025 16:29
    Dat is allemaal begoocheling. Hij speelt nu verstoppertje, valt dan nog 1.5 kg af en wint vervolgens de Tour.
    14-06-2025 16:29
    Vingegaard is ook geen concurrent voor geel , tenzij je zijn visma shirt bedoelt.
    14-06-2025 16:35
    Podium zou ik nu nog niet willen afschrijven, maar winnen lijkt inderdaad onmogelijk. Vraag is of dat ooit lukt, hij lijkt gewoon van nature geen ronderenner te zijn, en moet zich maanden helemaal uitwringen om top te zijn. Je ziet dat ook in de 1week-rondes, zijn basisniveau is niet voldoende om ze te winnen.
    14-06-2025 17:06
    De beste man heeft maanden aan training gemist. In welk universum zou EPoel dit jaar de tour winnen? Dat verschil ga je nooit meer inhalen in een kalenderjaar.
    14-06-2025 17:15
    biggy, hou dat vooral jezelf voor, iedereen die geen blinde fan is van Remco ziet dat hij nooit een grote ronde topper zal worden, hooguit iemand die prijzen op mag rapen in grote ronden als de tegenstand matig is of de grote mannen pech hebben.
14-06-2025 16:24
Ongeloofwaardig. Saunier Duval-achtige acties herleven. Die mensen maken deze sport kapot.
    14-06-2025 17:02
    Maar hoe zit het dan met Seixas 18 jr piepjong? Daar mag en kun je het aan supertalent toeschrijven?
    Als er een ketel met toverdrank bestaat, hebben allen daar toegang toe. Net als in het epo tijdperk. Geen renner die niet snoepte, op een enkeling na dan. Alsof alleen de toverdrankformule aan Tadej voorbehouden zou zijn.
    14-06-2025 17:53
    @Pietspeed: Armstrong was de grootste bedrieger van z’n generatie en mss wel all time. Als je zoveel beter bent dan de nrs 2 en 3 zonder een slechte dag dan kan het niet dat je met gelijke middelen strijdt. Zo bleek het idd bij Armstrong en nu zien we dezelfde signalen bij Pogacar die doodleuk 2-3 per uur sneller rijdt om op tijd aan te komen om de koers van vrouwlief te zien. Dan maak je niet alleen de rest belachelijk maar maak je ook gewoon de wielersport kapot. Nog 1 a 2 jaar en ie wordt wss overal uitgespuwd omdat niemand hem nog wil, met zijn alien skills die voor super saaie koers zorgt.
    14-06-2025 19:09
    Dat wordt gezegd piet maar dat is niet zo. Net zoals er kwaliteitverschil is tussen fietsen en mechanikers is er verschil tussen producten en artsen: rijke renners en teams hebben meer toegang dan minder rijken… ALS…
    14-06-2025 21:04
    @Rempo evekoel iedereen zat toen aan de doping. Echt niet alleen Armstrong hoor. Denk je nou echt dat pak em beet de nummer 22 (bij wijze van spreke de 1e zonder doping) opeens gewonnen had? Armstrong had geen voordeel aan de doping, zou alleen een nadeel hebben gehad als die het niet had gedaan.
    14-06-2025 23:06
    Wat Fenno de Groot zegt.
    Mss dat het bij USpostal beter en met meer poen georganiseerd was. Dat kan. Maar ook bijv Boogie en Karsten, en zelfs Nelissen WK kampioen /journalist hebben bekend mi gesnoept te hebben. Was gewoon een alomvattend fenomeen epo, zoals andere prestatiebevorderende middelen voorheen. Bloeddoping, B. Riis, mr. 64%, die 's nachts gemonitord moest worden vw de stroperigheid van z'n bloed. Maw van alle tijden, totdat het te gortig wordt en dan komt het op de lijst van de UCI, verboden middelen. Nu is het mss het vreten van synthetische ketonen bij de vleet, morgen weer iets anders.
    Dat Armstrong destijds moest hangen en kop van jut moest zijn, zoals in Duitsland Ullrich, was hoofdzakelijk ingegeven om het dopingfenomeem buiten het wielergekke mekka Europa te houden, ergo met name Frankrijk, Spanje, Italië, België en Nederland. Een betere zondebok dan Armstrong from the US was niet denkbaar. Ook omdat hij als een grote narcistische klootzak werd gezien. De mooiste en beste afleiding die er was.
    15-06-2025 09:56
    Ach Rempo, als jouw idool dit voor elkaar zou boksen zou je het gewoon natuurtalent noemen.
14-06-2025 16:39
Wat een klap deelt Pogacar hier uit, niet alleen in de uitslag maar ook hoe. Doodleuk even een bidonnetje halen voor Sivakov, komt nog net niet uitgerust over de streep terwijl Vingegaard compleet uitgewrongen over de streep komt en zegt doodleuk in het interview dat hij vandaag niet te diep wilde gaan.
Evenepoel kun je inderdaad afschrijven voor tourwinst, komt geen seconde in de buurt van Vingegaard en laat staat Pogacar.
Tullett die hier toch wel indruk op mij maakt, misschien toch maar meenemen naar de tour als VLab zijnde.
14-06-2025 16:27
Entertainment is a form of activity that holds the attention and interest of an audience or gives pleasure and delight. It can be an idea or a task, but it is more likely to be one of the activities or events that have developed over thousands of years specifically for the purpose of keeping an audience's attention.

OK, duidelijk, hier vallen koersen met Pogacar dus niet onder.
    14-06-2025 16:44
    Precies! Het gaat altijd maar over Tadej, Jonas en Remco.. Maar laten we het ook eens over ons hebben..
    14-06-2025 19:11
    Uiteindelijk is het vermaak. En voorspelbaarheid jaagt toeschouwers weg.
14-06-2025 17:00
De leukste verrassing is het Franse talent Paul Seixas met een voorlopig 6de plaats in het klassement. 18 jaar oud. Voorzichtig mee omspringen maar de Franse hoop op een Tourzege mag voorzichtig omhoog na Bernard Hinault in 1985
14-06-2025 17:50
Dit was toch echt pijnlijk om te zien, vernederend voor de tegenstand. 14s geeft op geen enkele wijze het krachtverschil weer. Had de indruk dat Pogacar op 50% reed.

Vingegaard gaat nog verbeteren in de komende wkn, prima laten we het hopen. Maar het verschil was geen 14s vandaag.
    14-06-2025 18:18
    Klopt, toen Jonas dichterbij kwam gaf hij wat extra gas. Hield zich rustig met de warmte om niet onnodig energie te verspillen. Morgen nog een tikje uitdelen vermoed ik. Of het pijnlijk is, ik zou het anders omschrijven; We mogen inmiddels stellen dat Tadej een talent is van het kaliber Merckx en iedereen die daar in de buurt kan blijven ook gewoon trots mag zijn.
    14-06-2025 20:05
    Ja en je gelooft het allemaal nog
14-06-2025 16:23
Saai . Jammer
    14-06-2025 16:39
    Totdat Visma 3 grote rondes in een jaar wint. Dan niet toch?
    14-06-2025 16:56
    @Attenoje: de rondes die VISMA won hadden tenminste spankracht, wat je niet kan zeggen van Mister Alien.
    14-06-2025 17:42
    Saai als ploeg maar wel met drie verschillende renners.
    14-06-2025 19:07
    Dat was toch een enkele keer attenoje. Niet elk jaar en niet vanaf dag 3 duidelijk. Nu is al duidelijk dat het waarschijnlijk niet spannend wordt. En ja dat is saai voor velen.
    14-06-2025 20:55
    @Rempo: In de Vuelta beperkte die spanning zich dan wel enkel tot de volgwagen van Jumbo, waar ze ienemienemutte konden doen welke van hun renners mocht winnen. De Giro en de Tour (2,5 week dan toch) waren wel spannend.
    14-06-2025 21:14
    Die rempo toch, visie van een visstick:-)
14-06-2025 16:28
En zo zal de tour ook gaan verlopen. Pogi is gewoon niet te kloppen, of v-lab moet met wel een heel goed plan komen.

Duidelijk dat evenepoel niet hoger dan 3de gaat eindigen, als ie dat al gaat halen.
14-06-2025 16:23
Puntjes op de ï gezet voor deze week door Pogi.
14-06-2025 16:34
Eén langgerekte geeuw alweer. Wie heeft hier nog iets aan nog eigenlijk ?Goed dat ik niet de hele rit kon kijken.
    14-06-2025 16:43
    Totdat Evenepoel op exact dezelfde manier wint. Dan is t anders. Na de zoveelste tijdritoverwinning van Remco had je niet dit soort teksten.
    Verkeerde vlaggetje achter de naam Pogacar.
    14-06-2025 18:15
    Als Evenepoel fan kun je idd beter een tijdrit kijken dan een bergetappe
    14-06-2025 19:14
    Heeft niks met fan te maken. Het is gewoon voorspelbaar. Ik mocht pogacar als renner graag zien. Ik merk wel dat ik het steeds minder leuk begin te vinden. Het oogt gewoon zo makkelijk…
14-06-2025 16:47
Hermsen houdt het maar op de val. Hij kan het gewoon niet verkroppen dat Evenepoel een goeie maar niet uitzonderlijk klimmer is.
14-06-2025 16:48
Ja die bidon is dé provocatie naar de concurrentie.
14-06-2025 16:23
Hopelijk ging Pogacar voluit vandaag, dan is er toch nog wat hoop op spanning.
Lipowitz mooie stap gezet!
Jorgensen wel wat werk verricht maar zou toch in het groepje met Tulett mogen eindigen.
Evenepoel een beetje mossel noch vis.
14-06-2025 16:37
Waar ie start, wint ie. Gelukkig nog niet in massasprints. Man, de koers wordt saai !

En ik blijf bij mijn vraag waarom Rev de Giro niet reed ipv nu. Daar had hij misschien podium gereden. Nu krijgt ie telkens weer klop van de 2 tenoren.
Ik hoop dat ie zich in de Tour op minstens 5 minuten laat rijden om toch een paar ritten te kunnen pakken. Wat ben je in zijn geval met plaats 5 en geen ritoverwinningen?

Kunnen ze geen GR ineen steken met alleen heuveletappes en misschien 1 grote bergetappe? Dan is er tenminste nog spanning mogelijk voor ritwinsten en mag Pogi in die ene rit bewijzen dat ie steeds kan wegfladderen van iedereen en zo alsnog ook die GR op z'n naam zetten.
    14-06-2025 18:49
    Briljant idee. Zou voor de kijkcijfers ook goed zijn denk ik. Wie weet dat dat voor de organisatoren ook een argument is?
    15-06-2025 12:14
    En wat voor heuveletappe zouden ze er dan moeten insteken om het wel spannend te maken?
    Eentje met sterrati zoals de Strade? Met veel lopers zoals LBL? Met een steile pukkel op het eind zoals de Waalse Pijl? Een enorm lange golvende etappe zoals het WK? Hij won ze allemaal...Ik vrees dat als je spanning wil, je 12 massasprints moet leggen, 5 tijdritten en 4 heuvelritten. En dan nog...
14-06-2025 16:49
Er is nog hoop voor Jonas, hoewel hij aan de meet uitgewoond 15 sec 'gratis' kreeg. Ook omdat VLab in de breedte wel wat sterker oogt dan UAE thans. Daarentegen zullen Yates, Almeida, Ayuso en Majka er wellicht in de Tour weer bij zijn.
Gisteren was voor Pogi een steile kortere explosieve test en vandaag de langere, minder steile. Beide doorstaan. Neemt niet weg dat in 3 weken en tijdens de Tour er zeker nog een pak kan veranderen. Jonas zag er iig ook goed uit.
    14-06-2025 16:54
    Majka en Ayuso rijden de tour niet.
    Voor de rest, dit zijn de etappes die Vingegaard juist beter moeten liggen, meerdere lange beklimmingen.
    De enige reden tot hoop is de mogelijkheid dat Vingegaard nog kan groeien en pocagar te vroeg piekt.
    14-06-2025 19:18
    Daarbij aangetekend, bart, dat die etappes dan vooral in de derde week moeten liggen als iedereen al vermoeid is
14-06-2025 17:00
Helemaal niks meer tegen te beginnen deze man. Had een paar jaar terug nog wat ‘zwakke’ punten, inmiddels kan hij alles als de beste.
14-06-2025 17:03
mij eens show. Ik kijk al niet meer
14-06-2025 17:02
Wat een ongelooflijk naar mannetje is die P toch. Bidonnetje halen en opzichtig naar voren fietsen, gisteren grapje over z’n meisje. Ik zie geen enkel respect voor zijn collega-renners. Aan de finish wel het populaire ventje uithangen met handjes geven. Alles voor de bühne en de grote kijk
    14-06-2025 21:18
    Dat is nu topsport
    15-06-2025 07:31
    In de Tour gaat hij onderweg ook de mecaniciens nog helpen bij het verwisselen van wielen en versnellingen afstellen om dan op het einde doodleuk naar voor te rijden en de rest nog een paar minuten aan te smeren
14-06-2025 17:04
Ik vraag me af waarom Pogacar een mindere tijdrit reed. Banden niet goed opgepompt?

De Tour zal een saaie worden. Iedereen die een jaartje wil overslaan kan gerust met vakantie.
    14-06-2025 21:12
    Erg veel gesleuteld aan zn houding. Lijkt niet goed uit te werken. Maar de tijd die hij in een tt verliest heeft hij in een halve bergrit weer terug.
14-06-2025 17:36
Iemand enig idee wat er met Carlos Rodriguez zijn carrière is gebeurd? Is die slechter geworden of is de rest beter?

Reacties zijn gesloten.