Simon Yates wint slotrit Parijs-Nice, Van Aert redt de meubelen voor eindwinnaar Roglic

zondag 13 maart 2022 om 16:55
Simon Yates wint slotrit Parijs-Nice, Van Aert redt de meubelen voor eindwinnaar Roglic

foto: Cor Vos

De slotrit van Parijs-Nice 2022, met aankomst op de Promenade des Anglais in Nice, is gewonnen door Simon Yates. De Brit deed in de spannende slotrit nog een gooi naar de eindzege, maar klassementsleider Primož Roglič kon in de finale rekenen op een ijzersterke Wout van Aert. De Belgische kampioen wist zijn Sloveense ploegmaat in de finale op sleeptouw te nemen en zo de situatie te redden.

De koninginnenrit van zaterdag werd een prooi voor geletruidrager Primož Roglič, maar de Sloveen van Jumbo-Visma waande zich voor de start van de slotetappe zeker nog niet veilig. Roglič moest namelijk nog wel even de korte maar wel zeer lastige slotetappe in en rond Nice zien te overleven. De Koers naar de Zon eindigde met de vertrouwde aankomst op de Promenade des Anglais in Nice, na een etappe over de Côte de Levens (6,2 km aan 5,6%), Côte de Châteauneuf (5,3 km aan 4,3%), Côte de Berre-les-Alpes (6,3 km aan 6%), Côte de Peille (6,6 km aan 6,8%) en de bekende Col d’Èze (6 km aan 7,6%).

Razendsnelle openingsfase 
De renners vertrokken pas vlak rond de klok van 14.00 uur vanuit Nice voor de achtste en laatste etappe. Het al stevig uitgedunde peloton werd voor de start en in de eerste koersuren nog wat verder gedecimeerd, met nog eens vijftien opgaves. Zo besloten onder meer David Gaudu, David De la Cruz, Matteo Jorgenson, Matthew Holmes en Luke Rowe de ronde te verlaten. De nog wel aanwezige renners bleken nog wel gemotiveerd om er wat van te maken, waardoor we een razendsnelle openingsfase kregen in de omgeving van Nice. Verschillende renners kozen voor de aanval.

Rohan Dennis op kop van de groep der favorieten – foto: Cor Vos

Op de Côte de Levens, de eerste klim van de dag, werd het kaf al van het koren gescheiden. Zo was de Spaanse kampioen Omar Fraile zeer bedrijvig, net als de Franse rasaanvaller Quinten Pacher. Ook Jumbo-Visma vatte de koe bij de horens en gaf groenetruidrager Wout van Aert en Rohan Dennis de vrijheid om aanvallend te koersen. Het viel echter nooit echt stil en dus konden we op geen enkel moment spreken van een vroege vlucht. In de tussenliggende kilometers tussen de Côte de Levens en de Côte de Châteauneuf bleef het onrustig en dit ging helaas ook gepaard met de nodige schuivers en zelfs valpartijen.

Jumbo-Visma neemt de koers in handen 
Zo ging Mauri Vansevenant, de nummer vijftien in het klassement, onderuit en ook Aleksandr Vlasov, zevende in de algemene rangschikking, was na een akkefietje op achtervolgen aangewezen. Na de Côte de Chateauneuf bestond de groep der favorieten nog maar uit om en nabij de twintig renners. Jumbo-Visma had zich niet laten verrassen en zat nog met vijf man (leider Roglič, Van Aert, Dennis, Steven Kruijswijk en Christophe Laporte) van voren. Ook mee: Nairo Quintana, Adam Yates, Omar Fraile, Daniel Felipe Martínez, Jack Haig, Wout Poels, Brandon McNulty, Aurelien-Paret Peintre, Bauke Mollema, Jasper Stuyven, Simon Yates en Søren Kragh Andersen.

Jumbo-Visma nam de koers volledig in handen en op de flanken van de Côte de Peille, met zijn top op goed 45 kilometer van de finish, gaf Rohan Dennis er nog eens een lap op. De Australiër trok nog eens stevig door en zette zich vervolgens op kant, waarna het aan Fraile was om het tempo te bepalen in dienst van zijn kopmannen Martínez en Adam Yates. Het was vervolgens wachten op een versnelling van een van de INEOS-mannen. De knuppel werd uiteindelijk door Martínez, en dat voor de tweede dag op rij, in het hoenderhok gegooid. Door de versnelling van de Colombiaan spatte de favorietengroep volledig uiteen.

Wout van Aert trekt door op de Côte de Peille – foto: Cor Vos

Van Aert maakt indruk als ‘meesterknecht’
Klassementsleider Roglič, Quintana, Simon Yates en een ijzersterke Van Aert bleken in staat om Martínez te volgen, voor renners als Jack Haig, Adam Yates, João Almeida en Guillaume Martin ging het te snel. Dit bleek het sein voor Van Aert om zich op kop te zetten van het vijfkoppige elitegroepje en de Belg nam als luxeknecht van Roglič vrijwel de volledige klim en de afdaling van de Côte de Peille voor zijn rekening. De achtervolgers verloren zo alsmaar meer terrein en zo leken we met vijf matadoren aan de Col d’Èze, de laatste scherprechter in deze Parijs-Nice, te beginnen. Met de nadruk op leek.

Met nog dertig kilometer te gaan, op tien kilometer van de voet van de Col d’Èze, reed Martínez namelijk lek. De Colombiaan kreeg assistentie van de neutrale wagen, maar keek zo wel plotsklaps tegen een achterstand van driekwart minuut aan en werd nog voor de Col d’Èze opgeslokt door de achtervolgende groep. Van Aert, Roglič, Quintana en Yates kregen intussen de eerste steile pentes van de klim te verwerken. Dit bleek het uitverkoren terrein van Quintana om tot twee keer toe te versnellen, maar de Colombiaan raakte niet van Roglič, Yates en Van Aert af. Die laatste beet op de tanden, maar zat er nog altijd bij.

Yates versnelt, Van Aert redt de meubelen voor Roglič
Van Aert had echter geen antwoord op een demarrage van Yates. Nog opvallender was het passen van zowel Quintana als Roglič. Yates reed al snel twintig seconden weg bij zijn tegenstrevers en zo hing de gele trui van Roglič plots aan een zijden draadje. Het verschil tussen de Sloveen en de Brit was voor de start van de slotrit namelijk maar 47 seconden in het voordeel van Roglič. De geletruidrager zag plots bleek, maar kon in een cruciale fase van de wedstrijd nog rekenen op ‘meesterknecht’ Van Aert. De Belgische kampioen vond zijn tweede adem en nam zijn Sloveense ploegmaat op sleeptouw.

Yates zet aan, zijn concurrenten moeten passen – foto: Cor Vos

Roglič had echter alle moeite van de wereld om Van Aert te volgen, die ontketend was en het verschil met Yates binnen de perken wist te houden. De renner van BikeExchange-Jayco rondde als eerste de top van de Col d’Èze en begon met 25 seconden voorsprong aan de vlakkere kilometers richting Nice. Yates schuwde de risico’s niet in de gladde en daardoor verraderlijke afdaling van de Col d’Èze en wist zo uit de greep te blijven van de twee mannen van Jumbo-Visma, al reed hij ook niet verder weg. Sterker, met het verstrijken van de kilometers werd het verschil kleiner en kleiner, met dank aan de kopbeurten van Van Aert.

Yates gaf echter niet op en bleek uiteindelijk wel sterk genoeg om zijn solo tot een goed einde te brengen. Een dubbelslag bleek dan weer te hoog gegrepen en zo mag Roglič zich eindwinnaar noemen van Parijs-Nice 2022. De Sloveen boekte in Nice ook sportieve revanche, aangezien hij een jaar geleden nog de eindzege verspeelde in de slotrit naar toen Levens. Ritwinnaar Yates eindigt als tweede in het eindklassement, Daniel Felipe Martínez is derde.

Dit artikel delen:

85 Reacties

viji 13 maart 2022 om 16:57

Wat was Wva sterk. Hij rijdt zeer sterke klimmers gewoon uit het wiel. Als hij geen rekening moest houden met roglic was hij waarschijnlijk gewonnen. Ook een sterke prestatie van yates!

S'mon 13 maart 2022 om 17:02

Ik heb licht de indruk dat José de Cauwer dezelfde mening heeft. ;)

Turtlehead 13 maart 2022 om 17:07

Ik denk t niet. Hij werd op de steilste stuk eraf gereden. Maar andersom wel: Roglic was zeker teruggevallen in de tweede groep en de eindzege verloren zonder WvA.

Comments 13 maart 2022 om 17:28

Wat n sportman die WvA. Hij ving zn kopman ook nog op na de finish. Fijn dat zo n moment niet wordt vergald door Wuyts

Gaio Svetonio 13 maart 2022 om 17:43

Inderdaad, sterk van Yates.
Van Aert staat duidelijk verder in zijn voorbereiding dan Roglic, wat niet zo vreemd is gegeven dat zijn doelen ook dichterbij liggen dan die van Roglic. En na de jammerlijke valpartij in extremis van vorig jaar, heeft Roglic dit jaar recht op eindzege.

A.M.M. Jonkers 13 maart 2022 om 17:00

Op de Promenade des Anglais wint een Brit……

Baard 13 maart 2022 om 17:21

Dat dacht ik ook al, haha!

uitdewaaier 13 maart 2022 om 17:31

Was niet best v Aert

S'mon 13 maart 2022 om 17:01

Roglic toch wat op z’n adem getrapt, wat me wel echt verbaast aangezien hij normaal gezien niet ademt!

peter s 13 maart 2022 om 17:44

Ademde Yates vandaag wel

Apemantus 13 maart 2022 om 17:02

Wat is Wout van Aert toch een buitengewoon grote meneer. Wat een teamplayer. Zoveel klasse en je nooit te groot voelen om luxe luitenant te spelen. Kanjer.

Romāns Vainšteins 13 maart 2022 om 17:02

Ok dus van Aert rijdt vandaag op een smerige klim zijn kopman uit uit wiel, hoe zou dat wederzijds voelen en welke ambities wekt dat op?

Beer 13 maart 2022 om 17:08

Hopelijk wekt dat bij Roglic gevoelens op dat hij zich volgende zaterdag voor van Aert moet zetten vanaf de voet van de Poggio.

Romāns Vainšteins 13 maart 2022 om 18:02

Zou het niet aannemelijker zijn dat hij die koers deftig overslaat? Zag er best murw uit aan de meet. Van Aert ook een groen jasje uitgedaan…

Beer 13 maart 2022 om 19:08

Roglic mag dringend een keertje iets terug doen voor Wout. Anders blijft het z goed niet duren tussen die 2.

Lalsacien 13 maart 2022 om 22:10

@Beer ik moet zowaar aan Asterix en Obelix denken. Het boek de intrigant.

Kelder is de Man 13 maart 2022 om 17:03

Die Yates.. ademende hij wel?

Michelangelo 13 maart 2022 om 17:04

Van aert een beest.

Mooi van yates. Aanval mag van mij lonen.

De cauwer heeft het stokje van wuyts overgenomen als het gaat om kakken op roglic…

Turtlehead 13 maart 2022 om 17:08

Dat was altijd al. Alleen is hij meer voor MvdP dan voor WvA, daarom tempert t nog een beetje af en toe.

Franco Ballerini 13 maart 2022 om 17:12

Ik mis Wuyts. Wat blijft er over? Schotte lult de Cauwer alleen maar naar de mond, gniffelt goedkeurend om al zijn opmerkingen. Traksel een drama, van Belleghem de ultieme fanboy van Evenepoel, Clement die door een megafoon loopt te brullen, Kroon die memoreert hoe fijn het is om zijn kleine dochtertjes de Alpen door te jagen, Jan Lul met zijn “de mannen van”…

wimvl 13 maart 2022 om 17:12

Gelukkig reed Pocagar Tirreno Adriatico. Anders was het noppes.

Baard 13 maart 2022 om 17:24

@Franco Ballerini doe mij dan maar ten Dam. Die heeft genoeg te vertellen en staat nog dicht bij de huidige renners.

De Siepel 13 maart 2022 om 17:33

Ten Dam was gisteren als presentator een verademing. Komt met veel nieuwe informatie. Van Belleghem werd er stil van. Ik zou graag Kroon en Ten Dam als duo willen hebben bij Eurosport.

dneddy 13 maart 2022 om 19:18

Ten dam was idd erg leuk en had veel relevante side info. Vrees alleen dat zijn agenda het niet toelaat. Wel leuk al die info over de oudjes en oa quin simmons.

Covadonga 13 maart 2022 om 19:57

“De cauwer heeft het stokje van wuyts overgenomen als het gaat om kakken op roglic…”

Dat is precies wat ik ook dacht. Heel jammer. Na het vertrek van Wuyts had ik weer wat vertrouwen in Sporza. Dat is nu weer een paar punten gedaald. Wat een bleiters zijn het toch.

Mooi rit trouwens!!!

Franco Ballerini 13 maart 2022 om 17:04

Mooi, de tekst op het broekje van Yates: Hey! Ho! Let’s Go! En de laatste 20 km in zijn oortje: Gabba gabba, Hey! Zo kom ik ook wel snel vooruit.

Koers 13 maart 2022 om 17:05

Strijd! Mooi hoor!

Het is voor de klassementsmannen niet te hopen dat Wout snel de PR en RVV wint, anders kan ik mij zo voorstellen dat Wout op termijn nog eens echt voor een klassement wil gaan, en de daarbij behorende transformatie voor lief neemt. Al is ie relatief wel behoorlijk aan de zware kant.

Klerenhangerfan 13 maart 2022 om 17:06

Toch wel met wat hulp van de motoren in de laatste km’s voor yates.

TheBigShow 13 maart 2022 om 17:07

Roglic had ook hulp van een motor

mus van de maasstad 13 maart 2022 om 19:27

Vind dat altijd bizar

De koploper rijd achter tig motoren aan die allemaal voor hem rijden

De achtervolger heeft 1 motor die er continue achter rijd

Murcia 13 maart 2022 om 17:08

Wout redt Roglic vandaag! Iets anders kun je niet zeggen, wat een indruk maakt hij vandaag weer. S.Yates met een dappere en oersterke aanval die hem terecht de etappe oplevert. Cruciaal moment achteraf de lekke band van Martinez, want met twee man hadden ze Primoz nog meer pijn kunnen doen dan een paar seconden te winnen zoals Yates nu.

Turtlehead 13 maart 2022 om 17:09

Ja, want Martinez was ook heel goed vandaag!

xistnc 13 maart 2022 om 17:12

Dan had Yates moeten inhouden, lijkt me.

Franco Ballerini 13 maart 2022 om 17:18

Inderdaad, enorm genoten van Martinez deze week.

bilthoven 13 maart 2022 om 17:08

Blijft een mooie renner die Simon Yates. Zoekt altijd de aanval ook al zakt hij dan wel eens door het ijs. Heel benieuwd naar wat hij in de Giro gaat doen.

jooprioolpijp 13 maart 2022 om 17:35

op z’n rijden kan ik niks aanmerken, maar als ik een van de Yates-broertjes zie, moet ik altijd aan een konijn met een eetstoornis denken. En dan hebben ze ook nog een voorkeur voor van die lelijke zonnebrillen die drie keer zo breed zijn als hun afgetrokken bekkies.

Romāns Vainšteins 13 maart 2022 om 18:05

Een echte klimmer.

Van wat ik de afgelopen tig jaar gezien hen was Yates op stoom in de giro bij de cool sten. Die etappes van Chávez en Froome was hij ook dit de beste man in koers.

xistnc 13 maart 2022 om 17:08

Heerlijke finale, dit soort spanning is toch veel leuker dan de overmacht van gisteren?

Erg prettig Wuyts er nu niet bij te hebben; dit duo is ook wel gekleurd maar ruimschoots minder kwalijk.

Yates was in de tijdrit al erg sterk en heeft het lekkerste voor het laatst bewaard. Vermoedelijk dacht hij zelf vooral aan ritwinst. Bizar hoe Quintana vervolgens finaal uit het wiel gereden werd op een stuk vals plat.

Wildebert 13 maart 2022 om 17:08

Mooi te zien dat Roglic i.t.t. Pogiwonderboy zeer menselijke trekjes van zwakte vertoont. En Van Aert bewijst nog maar eens wat een enorme motor hij onder de zadelledematen heeft. En weer een mooi stukje verdriet van België geschreven.

fastforward 13 maart 2022 om 17:10

Dit zie ik Matje 6 dagen voor Milaan San Remo niet doen…De stenen uit de straat rijden voor een kopman als die er al zou zijn

Marik 13 maart 2022 om 17:18

Klopt, Mathieu is een pure indivudualist en Wout is een echte teamplayer.

Franco Ballerini 13 maart 2022 om 17:22

Tja, wie is er slimmer? Wout die weer zoveel heeft gegeven dat hij net als vorig jaar oververmoeid aan het Vlaamse voorjaar begint of (wellicht, twijfel alom) een superfitte Mathieu?

evelineroos 13 maart 2022 om 17:23

Knechten voor de Bondt en Meurisse? Toch heerlijk dat je als kopman niet hoeft te knechten. Daarvoor ben je dan ook kopman. Van Aert zal ergens ook wel balen dat hij vandaag niet voor eigen kans heeft kunnen gaan.

TheBigShow 13 maart 2022 om 17:38

Matje is dan ook een alfa mannetje

Spirit 13 maart 2022 om 17:47

Misschien ook wel niet zo verstandig, de tijd zal het uitwijzen

Romāns Vainšteins 13 maart 2022 om 18:08

Matje een alfa mannetje? Verre van.

Het is iemand die in zijn eigen wereld zit, ik kan werkelijk niets aan leiderschap ontdekken in hem. Hij is gewoon ruimschoots de beste coureur van in team en dus rijdt men voor hem.

Van Aert dan eerder toch.

TheBigShow 13 maart 2022 om 18:20

Van der Poel trekt vooral zijn eigen plan. Het is natuurlijk niet 1 op 1 te vertalen. Eerder een Sigma dan.
Maar van Aert zie ik echt niet als alfa. Die is meer volgzaam

Murcia 13 maart 2022 om 18:43

Waarom zou Wout oververmoeid aan het Vlaamse voorjaar beginnen door dit optreden? Hij heeft van de week een paar keer kunnen laten lopen en gespaard en deze relatief korte etappe is juist misschien wel een mooie test met de steile stukken bv op de slotklim en het vals platte werk. Bovendien heeft hij veel baat gehad bij het laten lopen van het WK cross en daardoor veel werk al kunnen verzetten. MSR is al door hem gewonnen en dus niet zijn absolute topprioriteit. Knechten lijken mij goed genoeg voor de Vlaamse koersen straks, ik begreep dat Tiesj ook weer kan trainen dus is er geen man overboord.

veggerby 13 maart 2022 om 17:12

Weinig dankbaarheid te zien bij roglic…. schouderklopje kan toch niet te veel gevraagd zijn….

Marik 13 maart 2022 om 17:21

Zag je de holle blik in die ogen?

xistnc 13 maart 2022 om 17:23

Waarom heb jij een schouderklopje verdiend dan?

Westfalen 13 maart 2022 om 17:33

Makkelijk oordelen vanaf de bank.

jooprioolpijp 13 maart 2022 om 17:41

@veggerby – voor je zoiets schrijft zou je je ook even in de persoon die je afbrandt kunnen verdiepen. Roglic is een heel sociale jongen die binnen het team enorm goed ligt.

Romāns Vainšteins 13 maart 2022 om 18:10

Ik had eigenlijk ook wel iets vd camera verwacht van juichen en dan op v Aert wijzen of zo. Wout keek hem ook een beetje aan van zit dat er niet meer in?

Maar eerder lege pijp dan ondankbaarheid zal het zijn.

Michelangelo 13 maart 2022 om 20:05

Roglic was helemaal choco….

En voor zover ik het kan zien hebben die twee een prima verstandhouding. En ze beseffen ook allebei dat ze onderdeel zijn van een team, en zonder team niet zouden staan waar ze nu staan. Soms maak het je het doelpunt, soms geef je de assist, en soms hou je de bal tegen…

fietsvriend 13 maart 2022 om 17:12

Roglic ziet er goed uitgewrongen uit.

Franco Ballerini 13 maart 2022 om 17:16

Vraag aan Kroon vandaag: denk je dat Roglic Pogacar wel had kunnen volgen als hij in de Tirreno had gereden? Zeker. No way dus…

Pietspeed 13 maart 2022 om 18:56

Lol, helemaal waar, en. “Ackermann toch zeker boven Bauhaus.” ;-)

Marik 13 maart 2022 om 17:16

Roglic toont aan gewoon menselijk te zijn. De ene dag is de andere niet en wat mag hij dan dankbaar zijn met Van Aert. Die laatste is zo ongelofelijk waardevol voor de ploeg, laat ze die man elke dag bedanken voor wat hij doet. Niet normaal wat een teamplayer is dat.

Murcia 13 maart 2022 om 17:23

Het is juist dat menselijke met al de bijbehorende zwakheden die ik geweldig vind bij Primoz. Hij wint veel maar is geen mutant als coureur, wat Wout vandaag laat zien is gewoon Groots. Dat een klassieke coureur doodleuk met de beste klimmers die 15 tot 20 kilo lichter zijn omhoog rijdt en zich wil en kan opofferen voor de kopman op deze wijze maakt hem tot een wereld renner.

F4L 13 maart 2022 om 17:25

+1 Murcia.

Anton van Valouwe 13 maart 2022 om 17:30

Roglic wint het rondje dankzij GEWELDIG werk van v. Aert!

Murcia 13 maart 2022 om 18:03

Nee Anton, hij was speciaal net als Bardet gisteren.

Romāns Vainšteins 13 maart 2022 om 18:13

Roglic is tenminste geen mutant maar heeft wel een mutant nodig om dat non-mutantschap te herstellen. Die van Aert is immers 15-20 kilo zwaarder joh, wat zou die knakker van het wattagetelraam die Indurain als buitenaards wegzette hiervan vinden?

VespavanBern 13 maart 2022 om 17:20

Wanneer gaat Roglic al die inspanningen die zijn teamgenoten hebben geleverd is terugbetalen? Zonder teamgenoten verliest hij hier gewoon P-N, Vuelta 2020 idem dito.
Tevens zie je hier ook het grote verschil tussen Roglic en Pogacar. Wat mij betreft is het helemaal niet spannend via van de twee (normaal gesproken) de Tour wint. Voor de spanning is het te hopen dat Pogacar mechanische pech krijgt in de 1e week, want Roglic gaat met deze wisselvalligheid Pogacar op geen enkele manier dwarsbomen.

xistnc 13 maart 2022 om 17:24

Wat is je punt precies?

evelineroos 13 maart 2022 om 17:30

Die teamgenoten ontvangen een prima vergoeding.

Craig Vanderswag 13 maart 2022 om 19:32

In de eerste etappe van Parijs-Nice 2022?

Mystery Rider 14 maart 2022 om 05:57

Een overwinning levert meer geld in het bakkie dan een tweede plaats en het prijzengeld wordt verdeelt onder de teamgenoten en het personeel…zo financieel alvast mooi geregeld!

Ook al dikt een overwinning het palmares van Roglic aan, toch blijft wielrennen een teamsport.

Op welke manier vind je dat Roglic zijn team moet terugbetalen? En leg dan ook even uit of je vind dat Jakobsen of Cav ook iets extras moet doen voor Morkov en de rest van hun sprinttrein?

Luc La 13 maart 2022 om 17:35

Mooie rit, ook knap van Wout. Denk niet dat hij uitgewrongen uit deze Parijs nice komt.

Denk/hoop niet dat pogi Wout ver zal lossen op de poggio, al weet je nooit. Hopelijk nu roglic een keer in dienst. Deze week nog wat trainen op zijn sprint, en dan heeft ie weer dikke kans.

Op de cipressa gaat er al goed gevlamd worden. Poggio met beperkte groep kan toch wel tricky worden dan..

Grobbel 13 maart 2022 om 17:35

37 (!) afvallers nog op de laatste dag. Er staan minder renners in het eindklassement dit jaar dan in die rare Covid-editie van twee jaar terug waarin hele teams uit de koers stapten.

xistnc 13 maart 2022 om 17:43

Toen werd de slotrit überhaupt niet verreden.

Fast Freddy 13 maart 2022 om 17:47

De uitslag zegt Heel veel over de invloed van het weer, met met name Küng en Kragh in de top 10, maar ook Pedersen er lang bij, Izagirre, Poels boven gemiddeld en misschien toch ook WVA t.o.v. de kleine klimmers. Op Yates na dan.

Adorni 13 maart 2022 om 17:58

Ik dacht dat Van Aert zich zou sparen in Parijs-Nice?

Panache 13 maart 2022 om 18:06

Dat heeft hij toch ook gedaan? Roglic heeft vijf beurten gedraaid.

Massimo Bataille 13 maart 2022 om 18:07

Uiteindelijk 2x laten lopen in bergetappes, 1x korte TT, 2x hele dag beuken ( vandaag en waaieretappe) en 3x gewoon volgen/finale rijden.
Uiteindelijk nog ok zou ik denken

YogiBear 13 maart 2022 om 18:22

Dat heeft hij toch ook gedaan? Twee dagen zwaar getraind en twee dagen rustig aan gedaan.

Pietspeed 13 maart 2022 om 19:03

Roglic moet weer snel de berg op voor extra zuurstof en daar blijven totdat de Tour begint.
De kop dekt volledig de uitslag.
De bloemen gaan naar Wout. En de eerst geboren Yates duidelijk beter dan broertje Ineos.

  • 1
  • 2

Headlines

Materiaalzone

Populair