Simon Yates en Visma | Lease a Bike schudden in Giro d’Italia ook Tadej Pogacar wakker
Foto: Cor Vos
Raymond Kerckhoffs
maandag 2 juni 2025 om 07:34

Simon Yates en Visma | Lease a Bike schudden in Giro d’Italia ook Tadej Pogacar wakker

Analyse En wederom is de Colle delle Finestre het decor voor een Britse superstunt. Zeven jaar na de megasolo van Chris Froome van zo’n 80 kilometer in de Giro d’Italia is het in 2025 Simon Yates die de onverharde klim als springplak naar de maglia rosa gebruikt. Uitgerekend de man die in 2018 zijn roze trui op deze monsterlijke klim verspeelde en met ruim 38 minuten achterstand over de finish kwam.

Natuurlijk heeft Simon Yates geprofiteerd van het kat-en-muis spel tussen Isaac Del Toro en Richard Carapaz. De twee keken meer naar elkaar dan naar de Giro-eindzege. Het was misschien arrogantie om niet te reageren op de vijfde aanval van Simon Yates op de Finestre. Anderzijds reed Yates de beste tijd ooit op deze deels onverharde col. Met 59 minuten en 20 seconden, was hij 1 min 25 sec sneller dan Pablo Torres in de Giro Next in 2024.

Opnieuw was er  in deze cruciale rit binnen Visma | Lease a Bike een uiterst belangrijke rol weggelegd voor Wout van Aert. Zijn optreden deed denken aan zijn superdag in de Tour de France van 2022 waar de renner uit Herentals op de klim naar Hautacam zijn kopman Jonas Vingegaard naar de eindzege loodste. De Belg, die in goeden doen alles kan, zat nu in de rit over de Finestre opnieuw mee in de vroege ontsnapping en liet zich na de top van de Finestre afzakken om kopman Simon Yates op sleeptouw te nemen tot zes kilometer van de streep. Het bleek een gouden zet te zijn.

Voor Visma | Lease a Bike  is dit de achtste eindzege in een grote ronde in zes jaar. Na Jonas Vingegaard (twee keer Tour de France), Primoz Roglic (drie keer Vuelta a España en een keer Giro d’Italia) en Sepp Kuss (Vuelta a España) is Simon Yates de vierde renner die in dienst van het Nederlandse WorldTeam die een grote ronde wint. Het beste bewijs dat de begeleiding in de ploeg op het allerhoogste niveau is en dat ze met hun aanpak nog altijd een voorsprong op de concurrentie hebben.

Foto: Cor Vos

Vorig jaar was het nog Merijn Zeeman die lang de onderhandelingen met Simon Yates voerde om de Brit naar de Nederlandse ploeg te halen. Yates kwam zijn hele profbestaan uit voor het Australische Jayco-AlUla (2014-2024), maar de 32-jarige renner wilde nog een keer in zijn loopbaan in zichzelf investeren.

Financieel kon Visma | Lease a Bike niet wedijveren met de bedragen die enkele andere ploegen aan hem boden, maar Yates wilde kijken hoever hij met de begeleiding van de ploeg van Richard Plugge kon komen. Of zoals hij het zelf letterlijk zei: Als hij met pensioen zou gaan zonder te weten hoe het is om bij een groot team te rijden, zou hij daar later zeker spijt van hebben.

In de eerste maanden in dienst van de gele ‘Yellow Bees’ moest hij nog wennen aan de aanpak binnen zijn nieuwe team, waar alles in tegenstelling tot bij Jayco-AlUla in overleg met specialisten moest gebeuren. Deed hij voorgaande jaren al zijn trainingen, voeding en zaken qua materiaal grotendeels zelf analyseren, nu moest hij in conclaaf met ‘wetenschappers’ die overal met hem mee dachten en zaken cq. veranderingen aandroegen.

Specialisten
“Als je eenmaal met de specialisten in gesprek gaat, realiseer je je pas echt hoe belangrijk al die kleine details zijn. Zeker als je ook ziet hoe een kampioen als Jonas Vingegaard daarmee omgaat”, gaf hij dit vroege voorjaar al aan.

Natuurlijk, Simon Yates heeft in 2018 al de Vuelta a España gewonnen. En is een grote naam in het peloton. Na zijn derde plek in de Giro d’Italia van 2021 en vierde plaats in de Tour de France van 2023 was er bij de renner zelf nog altijd de overtuiging dat hij als dertigplusser ook een grote ronde moest kunnen winnen. Hij geloofde dat hij het gevecht met de nieuwe lichting veel jongere renners nog steeds aankon. Maar dan moest wel alles perfect verlopen.

Eigenlijk reed Simon Yates een tot dusver anonieme Giro d’Italia. Maar als klassementsrenner is dat eigenlijk ook de perfecte race. Je moet eerst de anderen hun bordje laten leeg eten, is een oude wielerwijsheid die nog steeds geldt. Simon Yates heeft geen meter te veel op kop gereden. Hij verspeelde nergens te veel energie. Maar, hij verloor ook nergens te veel tijd op de smaakmakers van de eerste 21 dagen Isaac Del Toro en Richard Carapaz.

Heel anders dan in 2018 toen hij overal waar het kon in de aanval ging en voor elke bonificatieseconde op de pedalen ging staan. Die rekening betaalde hij destijds op drie dagen voor het einde. Ditmaal pakte hij dankzij zuinig koersen de hoofdprijs op de voorlaatste dag en start hij met een voorsprong van liefst 3’56 in de vlakke slotrit in Rome.

Isaac Del Toro. Foto: Cor Vos

Wat is het verlies van Isaac Del Toro, die nu op bijna vier minuten tweede in het klassement wordt, een hard gelag voor UAE Emirates. Waarom lieten ze op de Finestre Del Toro niet mee rijden met Carapaz??? En hoe moet de Emiraten-ploeg in Rome in de spiegel kijken, wanneer het tot en met rit 12 vier man bij de eerste negen in het klassement heeft staan? Als je de ploegtactiek van UAE Emirates in deze Giro d’Italia bekijkt, dan heeft de ploeg de kracht in de breedte waardeloos uitgespeeld.

Tour de France
Wetende dat Simon Yates in de komende Tour de France als laatste man voor Jonas Vingegaard start, durft Visma | Lease a Bike de handschoen straks in de Ronde van Frankrijk weer op te pakken. Tijdens de launch van het Tour de France-nummer van RIDE Magazine zei Plugge het al in de podcast van WielerFlits: “We gaan niet als underdog in de Tour van start. Nee, we zijn niet de uitdager. Wij plaatsen ons op gelijke voet met Tadej Pogacar. Vorig jaar was Vingegaard niet helemaal in orde in de Tour, terwijl hij de twee voorgaande jaren minuten op Pogacar pakte.”

Het huzarenstuk van Visma | Lease a Bike op en over de Colle delle Finestre zal UAE Emirates en Tadej Pogacar wakker hebben geschud. Waar Visma | Lease a Bike sinds de valpartijen van Van Aert in Dwars door Vlaanderen en Vingegaard in de Ronde van het Baskenland eigenlijk door diverse omstandigheden dertien maanden lang achter de feiten aan liep, lijkt die ban in deze Giro d’Italia weer helemaal doorbroken. Als Vingegaard een vlekkeloze aanloop kent, het collectief in de breedte er weer staat en er in de voorbereiding, zoals men zegt, opnieuw een stap is gezet, is de Nederlandse ploeg klaar om de strijd met Pogacar en het rijke UAE Emirates aan te gaan.

RIDE Magazine
61 Reacties
01-06-2025 10:01
Ik vind het vooral scorebord-journalistiek. Of bijna fanboy-journalistiek, als dat gezegd mag worden.

Als Carapaz en met name Del Toro doen wat ze moeten doen, dan laten ze Yates niet rijden. Dan heeft ie in de hele Giro 3 keer aangevallen, en wordt ie eigenlijk op z'n Zubeldia's derde. Einde verhaal.

En dan hebben we het nog niet gehad over het uitvallen van Roglic na valpartijen, Ayuso die het rondje moest verlaten vanwege blessures, en Ciccone die zeker minstens zo sterk leek als Yates.

Natuurlijk doet Vislab heel veel dingen goed. Maar hetzelfde kun je echt ook gewoon zeggen van Trek (die winnen bijna de helft van de etappes, maar hebben pech met hun klassementsman). Of van UAE, die domineren maar het uiteindelijk tactisch laten liggen. En voor hetzelfde geld breekt Del Toro eerder op de Finestre, en is Carapaz van EF er vandoor. Was dan de titel "EF is de maat der dingen geworden voor de grote rondes"?

Nee, ik denk dat de echte analyse is dat we gekeken hebben naar wielrennen op zijn mooist in de afgelopen 3 weken. Waar we geluk en pech gezien hebben. Renners met betere dagen en mindere dagen. Verrassende plottwisten, tactische blunders. En uiteindelijk een winnaar. Die voor hetzelfde geld een compleet andere was geweest.
    01-06-2025 10:21
    Hoe kan je nou zeggen dat ciconne zeker net zo goed was die heeft nog nooit een klassement gereden in een grote ronde
    01-06-2025 13:16
    Compleet mee eens. De meeste analyses hier (en ook die van ene Thijs Z.) zijn vooral in de waan van de dag geschreven wat overdrijvingszin. Het zal ook wel passen binnen de hang naar populisme en overdrijven van zaken voor de clicks/views. De enige met altijd een echt goeie analyse, zonder vooringenomenheid of fanboyvoorkeur, vind ik Lantern Rouge.
    01-06-2025 20:09
    Mee eens wat je stelt. Strategie met WvA naar voren laten rijden was prima. Alleen of UAE dat had moeten laten gebeuren met EF is natuurlijk maar de vraag. UAE heeft deze ronde verloren. Wat dat betreft zou dat wellicht Pogačar wel kopzorgen moeten geven, dat hij bij een ploeg zit. Waar de ploegenleiders en Gianetti zelf, gewoon niet zo heel erg tactisch onderlegt lijken. De Sky tactiek van hard opkop rijden en dan Pogačar laten demarreren, dat is hun succesformule. Omdat hij zo goed is. Maar in absentie is het veelal niet zo geweldig.

    Arrieta had mee gekund in de break, UAE doet dat niet en heeft het intern ook niet op orde. Met renners die voor zichzelf rijden ipv voor hun renner in de rozetrui. Daarnaast hadden ze gewoon EF kunnen bellen vanuit de wagen, nadat Carapaz&Del Toro er niet uitkwamen. Als ploegleiding kom je hier niet mee weg.

    Ben een enorme liefhebber van het Italiaanse wielrennen, daarom blij dat UAE soort van Italiaans is. (Helaas niet qua titelsponsor) Maar het is vaak Movistar achtig.
    02-06-2025 11:42
    Het plan an sich was goed. Enige twijfel was of Del Toro zou kraken. Carapaz is in 2022 exact op dezelfde wijze door Bora Hansgrohe geklopt. Carapaz heeft moeite om samen te werken. Die kan alleen all in als hij solo rijdt.

    Gebeurde in 2022 ook met Hindley. Toen Hindley hem loste op de voorlaatste dag was het toen ook klaar met Carapaz. Nu ook weer. 0 verantwoordelijkheid nemen en alleen maar proberen Del Toro te lossen. Het plan van visma was dus wel degelijk gestaafd op een analyse als je het mij vraagt.
    02-06-2025 14:00
    @dr snugger, en ,als, en als, en als.
    Dat geld niet meer. Tactiek van EF en UAE, beide waardeloos. Ook tactiek en de rol van de ploegleiding zijn extreem belangrijk. Dat zie he hier wel.
    Visma is daar natuurlijk vele malen beter in. UAE teert op een geweldige renner die het fysiek recht had moeten zetten in koers zonder echte sturing en dat ging niet. Wat EF in de auto besloten heeft is een raadsel....
31-05-2025 18:26
Mooi Stukje,
Ik mis alleen de Alinea over de uitvallers. Roglic & Hindley, Ayuso, Landa en Ciccone.
Ik zou als Visma niet achterover leunen.
    31-05-2025 19:02
    Ik vraag me af of roglic het nog wel heeft. Als ik hem zie rijden dan lijkt het wel wat minder te worden. Hindley is na zijn ronde winst ook niet meer wat het geweest is. Overall was UAE de beste ploeg. Alleen te slecht uitgespeeld.
    01-06-2025 09:02
    Visma (Yates) heeft het gewoon perfect gespeeld. Ontzettend handig gebruik gemaakt van de rivaliteit en onkunde bij team UAE. Del Toro en Ayuso gaan samen geen grote ronde meer rijden, dat lijkt me duidelijk na deze Giro.
    Ciccone, Hindley hadden deze Finestre nooit erbij gezeten. Alleen die ouwe krijger Landa is afwachten, maargoed wie er niet (meer) is.. en Roglic..
    Tja het blijft Roglic. Laat hij het lopen omdat hij ziet dat hij de Giro niet meer (kon) winnen na die valpartij en bereidt hij zich (Maximaal) voor op Tourpodium?
    01-06-2025 13:12
    @KevinK1986. Uae heeft teveel kopmannen voor 3 grote rondes. Pogi, almeida,ayouso, del toro, yates. Ik zie binnen nu en 2 jaar wel 1 of 2 weggaan om hun eigen geluk te beproeven.
    01-06-2025 23:49
    Eens met Retro Lex.

    Citaat in het stukje :
    'Het beste bewijs dat de begeleiding in de ploeg op het allerhoogste niveau is en dat ze met hun aanpak nog altijd een voorsprong op de concurrentie hebben.' Tis maar hoe je het eea bekijkt.

    Zou zeggen dat VLab de zege in de schoot geworpen heeft kregen. Werkelijk niemand van de analisten a la G. Thomas, T. Zonneveld die er maar iets van begrepen. Zelfs die kale van UAE erkend nu dat ze fouten hebben gemaakt. Als Del Toro er geen potje van had gemaakt cq de ploegleiding van UAE, dan was wrs Yates 3e geworden. Ook een zeer goede prestatie, maar was dit stukje totaal anders geweest. Ergo, dan was wrs de teneur en analyse geweest dat zelfs bij afwezigheid van Pogacar, Almeida en het uitvallen van Ayuso, UAE met de 21e jarige Del Toro de Giro op dominante wijze heeft gewonnen. En, is UAE ooit de komende tijd nog te kloppen in een GT?
    02-06-2025 00:11
    Precies dat pietspeed. Volgens mij is deze Giro vooral duidelijk geworden dat UAE (nog steeds) met kop en schouders boven de rest uitsteekt. Ik vond VisLab grotendeels onthutsend slecht. Kooij, Lemmen en bij vlagen van Aert haalden hun niveau en Affini heeft gedaan wat je van Affini verwacht. Maar als het om de knikkers ging reden er vier, vijf UAE'tjes samen boven op de berg terwijl Yates moederziel alleen fietste. En die halve UAE ploeg kon makkelijk top vijf of top tien halen. De kopman valt uit en ze winnen bijna alsnog het rondje met een jong talentje. De enige reden dat ze toch nog verliezen is tactisch onbenul van de bovenste plank. Ik kan nog steeds niet geloven dat Gianetti met zo'n sterrenploeg durfde te beweren dat hij geen renner had die mee kon in de vlucht om voor Del Torro te doen wat van Aert voor Yates deed. Nou ja, zolang de spieren bij UAE zitten en de hersens bij VisLab blijft er voor ons in elk geval nog wat spanning in de koers.
    02-06-2025 12:30
    Zen, je haalt min of meer de woorden uit m'n mond. Zo zie ik het ook.
31-05-2025 19:18
Goed dat je de reacties weer openstelt.
31-05-2025 19:41
Ja, Tadej ligt vanaf nu iedere nacht in zijn kussen te bijten van angst!
01-06-2025 02:51
Blijkbaar ben ik 1 van de weinigen hier die dit stuk met een flinke korrel zout neemt: "Het beste bewijs dat de begeleiding in de ploeg op het allerhoogste niveau is en dat ze met hun aanpak nog altijd een voorsprong op de concurrentie hebben."
Right! Bedankt voor het lachen man.
    01-06-2025 06:49
    Toch denk ik dat er iets in zit. Zie het anders als een achterstand van UAE: tactisch minder onderlegd.
    01-06-2025 08:42
    Denk je dan niet dat ze een voorsprong hebben? Als je renners met je wetenschappelijke aanpak structureel boven hun niveau bij hun oude ploeg kan laten functioneren. Of dat renners minderen presteren bij een andere ploeg. Alleen de voorsprong op dit voeding/training gebied. wil niet zeggen dat zij een voorsprong hebben qua kwaliteit renners. En voor de Tour, gelijke favoriet of underdog. Laten we gewoon hopen op ouderwetse span kracht.
    01-06-2025 08:49
    Vlab loopt tav meerdere zaken voorop... maar... gisteren heeft hier niks mee te maken. Het was de zwakte van UAE (met name Del Toro zelf) wat de doorslag gaf. Vlab deed wat t moest doen... UAE deed letterlijk NIETS om 1e plek te winnen, maar reed om plek 2 miet te verliezen; zeer treurig om te zien!
    01-06-2025 09:11
    Ik denk dat we Visma buiten beschouwing moeten laten. Die hebben gisteren (al dan niet toevalligerwijs) gebruik gemaakt van de absolute onkunde bij UAE. Met Ayuso, Del Toro, Vine, Yates, McNulty, Majka (Baroncino en Arrieta in mindere mate) in de ploeg, MOET je de ronde simpelweg winnen.
    Ze hebben nagelaten om Del Toro meer tijd (minuten) te geven, ze hebben overal gebluft en met 4 mensen in de top 10 willen staan. McNulty heeft geen meter op kop gereden terwijl hij 9e wordt in de Giro. Een absolute afgang. Zonder Pogacar aan boord (want die kán bijna niet verliezen) is UAE een stuurloos schip waar elkaar het licht in de ogen niet gegund wordt.

    Laat ik hopen dat een Ayuso, Almeida en Del Toro in mindere mate snel een nieuw oord opzoeken, want daar wordt echt aan “broedermoord” gedaan.

    Wat gisteren is gebeurd, noemt men Karma. Ongeacht of het Visma, EF, Quick Step of RB Bora is.
    01-06-2025 10:00
    Ik hoop idd dat ze er bij Visma niet al te zeer zelf in geloven wat hier wordt geschreven. Het is svorebordjournalistiek. In het echt winnen ze de Giro vooral door de unforced errors van andere renners. Prima, maar dat is een ticket naar zelfgenoegzaamheid. Gelukkig is Plugge hier niet mee bezig. Het project Tour is een autonoom proces. Net als bij UAE.
31-05-2025 21:50
Yates heeft geleerd van die giro waarin hij uiteindelijk nog door het ijs zakte. Toen verspeelde hij heel veel energie in het begin. Nu heeft ie alleen maar gespaard en toegeslagen op het einde wanneer de prijzen worden verdeeld!
31-05-2025 19:18
Nee, pogacar is zo veel beter dan de rest. Die red het in z'n eentje bijna. Zo als del torro heeft gereden rijdt pogacar echt niet. Dus pogacar zal de tour wel winnen..
    31-05-2025 20:37
    ind pogi rijd als hin het echt wil mss nog naar christ
31-05-2025 21:20
Hij deed zelf analyseren?

Maar ik denk eerlijk gezegd niet dat Pogacar hier wakker van zal liggen. Del Toro en Carapaz rijden elkaar in het verlies, dat gaat Pogacar zeker niet doen. Als die in goede doen is wint hij "gewoon" de Tour, ongeachte op welke hoogte Visma zichzelf stelt.
    01-06-2025 08:34
    Is gewoon een ander niveau. Pogacar, Vingo en eventueel Evenepoel. Al wat hier in de Giro reed is van een ander, lager niveau.
01-06-2025 09:20
De winnaar heeft altijd de beste tactiek. Uiteindelijk heeft voor Yates echt alles meegezeten deze Giro. De twee topfavorieten die uitvielen, Yates die zelf niet een keer is gevallen en die een aantal keer in de race is gehouden door anderen. Dat Van Aert gister over de top kwam was wellicht niet gelukt als de EF ploeg niet uit de bocht gevlogen was.
    01-06-2025 10:03
    Dit dus. Het was het enige plan dat zou kunnen werken, maar dat het zo uitpakt is uitsluitend aan andere teams te wijten.
31-05-2025 23:20
Voor deze Giro schatte ik de kans op een Tourzege voor Pogacar op 70-80%. Nu gaat het richting 50-50.
    01-06-2025 13:53
    De teams zullen wel anders zijn maar als vingegaard net als yates zo snel alleen zit dan gaat vingegaard dat ook niet trekken.
01-06-2025 08:55
Door de begeleiding op t hoogste niveau , hebben ze al bijna 5 jaar geen monument gewonnen. Klopt helemaal raymond
    01-06-2025 09:43
    Alsook geen enkele WK/ OS weg of tijdrit......
    Edit: OEPS.....muv Tobias Foss die in '22 WK tijdrijden werd en
    Roglic goud nam op de OS'21 tijdrijden.

    Zelfs al wint Pogacar de komende TDF niet, dan plaatst hij
    de Deen nog steeds compleet in zijn schaduw, want hij
    heeft dan nog steeds 3 Tour-zege's, waarvan 1 zelfs in combo
    met Giro-zege, 8 monumenten, enkele grote klassiekers alsook
    een WK-titel op de weg.

    Indien Vingesaai echter deze Tour zou verliezen? Tja, dan heeft
    hij 'slechts' 2 Tourzege's en wat kleine ronde's op zijn palmares.
    01-06-2025 09:49
    "Alsook geen enkele WK/ OS weg of tijdrit......"
    Verblind, heet dat.
    01-06-2025 21:58
    Geen monument. ja. Maar tijdrit op de OS? Ben je Tokio 2021 vergeten? Goud, zilver en brons voor Visma met Roglic, Dumoulin en Dennis.
01-06-2025 10:36
Giro is Giro en Tour is Tour. Andere kopmannen, andere taktiek - maar altijd geweldige sport. Dat willen wij toch!?
31-05-2025 18:33
Pogacar zou alleen nooit zo rijden als Del Toro vandaag gedaan heeft.
01-06-2025 18:25
De Giro was eigenlijk al verloren voor UAE op het moment dat Del Toro die trui pakte. Teveel kapiteins bij UAE op het Giro-schip met een aflatende en falende ploegleiding. En zoals Van Aert al zei in het interview na afloop van de Finestre" dit was niet wat we vanochtend hadden besproken.." logisch ook want dit zag niemand aankomen. Behalve de fervente Vlab aanhangers dan. En even voor de duidelijkheid: ik ben absoluut geen hater.
01-06-2025 22:06
De reactie van Yates na vrijdag (totaal verkeerde tactiek van het team, was niet zoals afgesproken, schandaal, etc.) was waarschijnlijk een poging om zand in de ogen te strooien van UAE en EF. En dat is goed gelukt. Ze waren in de veronderstelling dat Yates volledig gedemoraliseerd was en hij werd dus onderschat. Brilliante tactiek van VLAB.
    02-06-2025 01:11
    Ja hij was in interviews ook vrij laconiek over de Finestre-rit. Pas na afloop bleek hoe serieus hij daarmee bezig was in werkelijkheid.
31-05-2025 17:07
Thx!!!
31-05-2025 17:21
Het doet inderdaad pijn aan je ogen. Ik weet ook niet of "uitzakken" de juiste beschrijving is van wat Van Aert in het eerste deel van de afdaling deed.
31-05-2025 17:23
Aangepast. Thx!
31-05-2025 18:57
Raymond heeft zijn stuk al klaar, voor de uitslag bekend is. Complimenten.
31-05-2025 22:14
Wat moet Tadej hiermee dan?
    01-06-2025 09:06
    Met UAE nog eens flink de tactics onder de loep nemen? UAE (Pogacar) wint meestal door brute overmacht maar als het spannend wordt komen ze tactisch zwaar tekort op Visma. Zou me niets verbazen dat Pogi weer de tour verliest omdat ie als een bezetene om elke seconde tijdwinst gaat sprinten waar het er totaal niet toe doet. Wat dat betreft leer UAE erg langzaam.
31-05-2025 22:39
Vergeet Jorgenson niet, die 'gewoon' weer PN won dit jaar. Alleen Sepp is nog een beetje een onzekere factor.
    01-06-2025 08:36
    Sepp staat er weer in de Tour. Kan z'n ritten kiezen.
01-06-2025 06:50
Het is gewoon 50-50 tussen Pogacar en Vingegaard als het gaat om Tour winst. Daar verandert een Giro winst van Simon Yates niets aan.
02-06-2025 08:48
"Je moet eerst de anderen hun bordje laten leeg eten, is een oude wielerwijsheid die nog steeds geldt."

De oude wielerwijsheid is toch 'je moet eerst het bord van de ander leegeten'?
    02-06-2025 11:13
    Ja dat is het.
    Helaas takelt er v alles af. Qua kennis, wijsheid, normen/waarden en meer.
    Dit is nog maar een kleintje.
31-05-2025 21:05
Goed stukje!
31-05-2025 22:22
Als visma een perfecte tactiek doet en uitvoert in de Tour, dan wordt het een makkie
    01-06-2025 08:35
    Wat een onzin. Pogi is DE man bij UAE. Daar doen ze alles voor. In deze ploeg tijdens de Giro was er geen cohesie. Ayuso een grote stoorzender. De Tour wordt gewoon weer spannend mits Vingo en Pogi fit blijven.

Reacties zijn gesloten.

RIDE Magazine